Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 Ogos 2009

CERITA BODOH

Peniaga rugi 200 juta ringgit kerana demo ini.

Tak banyak tu..Ini baru taik gigi..kalau dibandingkan dengan duit 2 billion beli kapal selam.

Jangan tipu 1 Malaysia..

Mansuh ISA habis cerita...



49 ulasan:

1Ramadhan berkata...

kekekeh.
Dari Berita TV3.

Kalau tak salah kenapa takut ISA?

Ni jawapannya...

Kalau Polis tau diorang buat salah kenapa tak berani dakwa/bicara?

Nunca Caminaras Solo berkata...

Lepas nie kite demo bantah kenaikan tambang bas pulak.. Tengok apa penyokong BN nak menyalak pulak.. Naik menyampah tengok berita hari ini..

Xlama lagi minyak RON97 nak naik harga.. Shell dah kuar minyak RON95@RM1.75/liter.. Kite tunggu..

Tanpa Nama berkata...

boikot tokei-tokei kedai tu... biar padan muka... macam la rugi seribu sembilan ratus belas juta.. cheh... bukannya orang gi duk bakar kedai...

Tanpa Nama berkata...

memang betul!..
lanjiao dia beli kapal selam tak problem ke? itu bukan duit rakyat ke?

xbodoh berkata...

ini macam satu malaysia pegi meniaga kain dkt situ lah...
satu minggu dh 1billion pendapatan.
ini macam dh boleh ganti petronas jd penyumbang pendapatan malaysia

Keylee Daud berkata...

berapa ramai yg terkorban hahaha..bapaer kampit gula di larikan haha

anak_muda berkata...

Kah Kah Kah..

kurang seposen dari duit simpanan bank aku...

Kah Kah Kah

SORGGEK berkata...

baru jadi menteri
dah jadi bodoh

hafiz berkata...

kalau cuti tahun baru cina. lagi banyak rugi wooo! hahaha

Tanpa Nama berkata...

mansuh isa habis cter..betul3..

penyamun berkata...

peniaga di sebahagian kl rugi angaran 200 ribu sikit, rakyat 1 malaysia dah rigu berbulion bilion ringgit angkara penyamun penyamun tarbu ubn. pro isa & katak & anak katak rugi berapa ha ha haaaaa....

mama danial berkata...

salam.
pedih tinge dan mata tgk news tv3 semlm. (cam kena sembur dek FRU jek)
menteri wilayah dah takdak keje kot pi estimate kerugian Sabtu lepas.
Najib kata pi buat demo kat Stadium. Dia tak tau kaa demo tuh apa? bukan ke stadium tu jauh dari Istana...?

p/s: siapa state assemblyman Tganu kena cekup?

karim Pen berkata...

wah hebatnye...dlm media BN melaporkan 5000 org yg hadir, takkan dgn kehadiran banyak tu leh menyebabkan kerugian 100-200 juta hahahah

amno puaka berkata...

Mamat ni anak raja mana haa..
awat mangang sangat...

karim Pen berkata...

wah hebatnye...dlm media BN melaporkan 5000 org yg hadir, takkan dgn kehadiran banyak tu leh menyebabkan kerugian 100-200 juta hahahah

jabsp berkata...

Kita kena keliling kampung untuk kambus cerita bodoh dan terbodoh ini.
Peniaga rugi pasai demontrasi?.Kena bagi tau orang orang bodoh ni,student uitm pun ada buat demontarsi.pemuda gerombolan pun buat demontarsi.ngo ngo ngook pun ada buat demontrasi,tapi pasai apa peniaga tak rugi dan tak jadi kecoh.Jawapan:KERANA POLIS TAL MASUK CAMPUR.
Mydin rugi 300ribu sehari.Maknanya untung dia 9 juta sebulan.Income tax tunggu apa lagi.
Para penyokong PR,tengok baik baik muka depa ni dalam TV,kalau depa buat niaga kita BOIKOT perniagaan depa pasai depa ni pun sama taraf dengan yahudi

Tanpa Nama berkata...

Jangan sampai darurat - Ahmad Zahid

Apa bahalul mamat nih?

penanggah berkata...

kalau crito peniago rugi 2 billion baru ler gua percayo.. paling tidak pun 200 juta 6 hinggit 25 sen.. pun boleh la gua buek-buek percayo.. hampehh..

naimisa berkata...

Peniaga pun seronok kalau dapat buat dakwaan yang bukan-bukan mengenai kerugian mereka...

Lepas ni, ramailah yang simpati dan akan serbu premis mereka untuk membeli.... mana lah tahu, ada tawaran istimewa....

hahahaha....
memang kelakar...

Sosialis Hijau berkata...

Sila lawati http://greensocialis.blogspot.com untuk gambar gambar sekitar himpunan mansuh ISA 1 Ogos

Tanpa Nama berkata...

Lagi bodoh cerita mengatakan
1. Anuar Ibrahim adalah pemula budaya demonstrasi. Demonstrasi dah lama adapun, menentang Malayan Union, hartal dan banyak lagi sebelum AI dilahirkan
2. Demonstrasi bukan budaya kita oleh Madey. Habis orang UMNO dan pelajar UiTM yang demonstrat dulu menentang rejim Zionis atau mengambil hak orang MELAYU/ISLAM apa ceritanya, bukan budaya UMNO juga?
Orang bebal kasi pandangan banggang seperti Mat Sembat dan Mahafirhauan amat lelucon kelas bawah

kancil_30@yahoo.com berkata...

bro, pertama sekali aku salute pada para demontran hari tu. memang betul ini cerita bodoh. aku tengok tv3 banyak mangkok2 pengampu keluar kenyataan bodoh. bisness rugi lah, pelabur asing lari lah. tapiyang bodoh bagi aku ialah hishamudin dan polis . buat apa pi kejar para demontran, biarlah depa belarak ke istana negara. habis tu depa balik lah. kalau polis tak provok, peniaga kat masjid india dan sogo lagi untung kerana ramai pelanggan. bodoh betul tok hisham. ini tentu pasal belajar matetmatik dan sain dalam bahasa inggeris .

lobo berkata...

memang buduh pun! kah kah kah

wahai para peniaga! demo bukannya hari2! kalo hujan ribut petir hari2lu orang nak komplen ka!? komplen kat Tuhan? go 2 hell la!! toksahlar pentingkan diri sendiri! rezeki tu luas beb! kan bini rosmah dah cakap, "rakyat didahulukan"!

Tanpa Nama berkata...

menipu agak agak lah wei.. rakyat bukan bendul pintu. 200juta not equal to 2000 juta, 1/10 bezanya.. tv3 suku mengampu lebih pulak dari tv1. suap lebih.

fredo berkata...

najib dan anjing2 nye mmg sial!!!

Tanpa Nama berkata...

mula-mula dengaq berita ni kat Radio Tipu Menipu, aku terus terkentut dan terberak...

hj jamaludin berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Timbalan Pengerusi peniaga2 TAR Kl cakap macam orng bodoh atau memang dilahir sebagai orang bodoh . Gua sekeluarga habis duit beli barang yang patut dan tak patut ( habis RM 180.00 ). Gua beli tandahati buat oleh oleh untuk kawan2 gua . Kalau pihak polis tak kacau semasa demo mungkin gua sekeluarga belanja lebih dari RM 180.00 . Peniaga peniaga bukan takut dengan kaki kaki demo , peniaga peniaga takut kerana pihak polis suka rosakkan barang barang peniagaan mereka dengan semburan air asid dan bom asap yang boleh tinggalkan bau kat barang barang jualan mereka . Kebanyak peniaga peniaga TAR Kl kata kalau polis tak kacau mereka akan dapat durian runtuh pada hari demo kerana ramai orang luar KL datang shopping . So orang yang cakap mereka rugi sebab tak dapat berniaga disebabkan demo adalah orang yang paling bodoh yang pernah saya jumpa . Hello orang demo bawak duit untuk shopping selepas demo . Polis bawa apa ???????????????? Lu pikir orang polis nak bantu beli barang perniagaan lu . Podah cakap bodoh punya orang.

Tanpa Nama berkata...

bangan la.. klu 10K beli mineral sorang satu, dah berapa dah untung.. klu 1k masuk meden, dah berapa meden parpu tu untung.. hapa punya bangang la.. x kira yang beli silapar lagi, dah putus.. kena la beli, tutup muka lagi, semua tu menjana ekonomi la bahlol..

Tok Kiyai berkata...

En Isham ingat semua menteri cerdik ker?

Tanpa Nama berkata...

Perlis kekurangan gula - Berita Hairan
dah mula la tu nak kasi harga barang naik...macam biasa...gula kasar dan halus kat pasaran dah x de...pi je la kedai runcit pun x de...cub bg rakyat check gudang tempat depa simpan ade x???

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

200 juta??

minta dengan najib 200 juta ke??

nanti najib beli kapal selam 2 biji dulu!!!

ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Kita nak tahu juga camno Menteri WP dari UMNgOk kira boleh rugi RM200juta! Kita mintalah yang rugi tu buat penyata akaun untung rugi pada hari itu supaya menguatkan hujjah menteri dari UMNgOk itu....hau hau hau hau...LHDN pun nak tahu!

Tanpa Nama berkata...

Best betul para peniaga yang terlibat dalam zaman kemelesetan ekonomi boleh untung RM200 juta dalam sehari! Logik mana ni? Maknaya RM 200 juta sehari X dengan 30 hari =RM600 juta sebulan x dengan 12 bulan jadi RM7200 juta ni sudah macam RM 7 bilion. Ini cerita Nujum Pak belalang! Semak rekod cukai mereka ada sampai RM 1 juta setahun tak?

benludin berkata...

peniaga rugi 2juta
pelanggan jimat 2juta

azmie berkata...

biasa lah isyam, media arus perdana ni kena baca terbalik. kalu dia kata rugi maknanya untung. try tanya plus. berapa banyak ahli demo gmi bagi pada plus. kalu x dak road block lagi banyak masyuk

Tanpa Nama berkata...

yang aku tak tahan tu menteri wilayah persekutuan tu cakap dah nak raya tu...peniaga rugi besar baru 1 hari dah bising2...puasa pon belum lagi....ape punya turrr...

Tanpa Nama berkata...

keBaNgangan ahli gerombolan BN:
1. menteri wilayah nong chik dengan senyum lebar canang dalam tv, peniaga sekitar kl rugi 200juta sebab penunjuk perasaan.
kedai tu tutup berapa lama? 3jam? 4jam? 200juta/4jam = 50juta/jam nilai niaga yg nong chik kira. maknanya 50juta dalam 1/3hari (ambil purata kedai berniaga 12jam/hari) yakni 150juta/hari perolehan perniagaan terbabit.
maknanya sebulan 4.5billion.
setahun 54billion!!
fuh!!!
siapa boleh bagitau, setahun berapa perolehan perniagaan sogo yg tersergam gah tu?

2. menteri dlm negara hishamuddin-suka-menangis dengan bangganya menghujah dlm tv, penunjuk perasaan tu bukan pasal isa pun, sebaliknya hanya mainan politik pembangkang. hujah yg dia beri dgn bangga ialah: penghujungnya penunjuk perasaan melaungkan "reformasi!" ...!!!!
hello!!! pertamanya memang lah ini pasal politik, sebab org politik yg bikin undang2 kejam tu, dan org politik jugak yg degilbangang taknak dengar laungan rakyat suruh humban akta tu jauh2 dlm sungai gombak sebelum banjir lagi sekali!
beb! ni memang politik lah!!
dan memanglah rakyat pekik "reformasi" kat telinga korang yg tersumbat penuh taik tak korek 52tahun tu! sebab memansuhkan akta kejam macam isa tu memanglah salahsatu agenda reformasi yg rakyat nak!
bodoh hishamuddin, kalau kau tak reti2 lagi, reformasi tu maksudnya pembaharuan kepada yg lebih baik!
contoh pembaharuan tu: buang isa!
bahlul!!

3. seekor malaun yg dgn bangga tersenyum bergambar utk akhbar, sambil menyingkap t-shirt luar dia utk mempamirkan sehelai lagi t-shirt yg dipakai secara sorok2 di dalam, dengan tertera kata2 lebihkurang begini:
"teruskan isa... utk menjaga org melayu" (tak berapa ingat ayat bahlul t-shirt dia tu)
bangang kerbau baghal!! cuba tanya emak yg melahirkan dia, bila masa isa tu diaktakan utk membela org melayu???

sah2lah bengap kepalahotak org2 yg masuk/sokong umno/bn ni!!! kecik2 suruh bersekolah pepandai taknak, besar2 taknak mampusss!!
-average joe-

Tanpa Nama berkata...

Kalau pasal DEMO PKR ... peniaga rugi 3 bungkus serunding tak terjual pun masuk berita RTM ..macam cibai

Tanpa Nama berkata...

walaupun gua bukanlah penyokong atau peminat mahathir dan ahli keluarga dia, tapi cuba baca apa marina tulis:

"WHY march, when the government has said that it will review the Internal Security Act? Why march, when there are other very cosy ways of giving your views and feedback?
...
Because thousands who died while in detention cannot march or speak any more. That is why others have to do it for them.
Because persons in the corridors of power, persons who have amassed tremendous wealth and live in mansions, and persons who are in the position to right wrongs but won’t, continue to rule our nation with suffocating might. And they certainly would not march. They would prevent others from marching.
Because the have-nots, the sidelined, the oppressed, the discriminated and the persecuted have no effective line to the powerful.
Because the nice ways have been tried ad nauseam for decades, but have fallen on deaf ears.
Because none of the major recommendations of Suhakam (including on peaceful assembly), or of the commissions of inquiry, has been implemented. Because the proposed Independent Police Complaints and Misconduct Commission (IPCMC) is not in sight, while corruption and insecurity live in every neighbourhood; and (despite reasoned views expressed ever so nicely in opposition) Rela (people’s volunteer corps) is being brought in to make matters even worse.
The proponents in “Su Qiu” (remember them?) were not marchers. In fact it is hard to find nicer ways than “su qiu”, because the term means “present and request” or “inform and request”. In terms of putting forward a view or a request, it is the height of politeness. Yet they were labelled “extremists” – they who did not march.
And now you ask, why march?"

najib, hishamuddin, nong chik dan jugak bapak marina sendiri pun patut baca ni dan bukak pintu mata dan pintu hati dan jangan terusmenerus jadi bangangsombong..

http://rantingsbymm.blogspot.com/2009/08/why-indeed-do-people-take-to-streets.html

-average joe-

Tanpa Nama berkata...

bingai punya parti gerombolan umno.... memang tahap bangsat kebodohannya!

no one berkata...

tukar tiub tolong siarkan berita kebodohan khairul azam. biar satu malaysia tahu.

http://malaysian-outsider.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

biasa nya inilah petanda2 kejatuhan
rejem yg hanya bergantung kpd polis
dan kuncu 2 nya.juga bergantung kpd
kementerian penerangan(sory teringa
t kpd hiss menteri propoganda hitle
r).

Tanpa Nama berkata...

Sajak oleh:
Tuan Hj Mohamad Sabu
16 Mei 2009


I.S.A

Kamilah hakim
Kamilah peguam
Kamilah saksi-saksi
Kami penentu masa depan kamu.

Kamulah yang tahu kenapa kamu di sini
Kamu yang mencari tempat ini
Kamu yang memilih untuk ke sini
Kamu suka tempat ini
Kamu menentukan cara hidup kamu.

Kami tidak menyuruh kamu ke sini
Kami tidak suka kamu ke sini
Kami tidak penjarakan kamu
Kenapa kamu penjarakan diri sendiri.

Tak sayangkah kamu kepada anak-anak?
Tak sayangkah kamu kepada emak ayah?
Tak sayangkah kamu kepada isteri?
Kamu menganiaya mereka!
Kamu menganiaya mereka!

Kawan-kawan kamu baik
Kawan-kawan kamu menolong kamu
Kawan-kawan kamu menghantar isteri kamu ke sana ke mari
Kawan-kawan kamu khidmat pada kamu
Kamu percaya pada kawan-kawan kamu?

Tahukah kamu betapa banyak telah berlaku?
Kawan-kawan curang kepada kawan?
betapa banyak isteri pejuang dikhianati kawan?
berapa banyak isteri pejuang memohon cerai?
berapa banyak isteri pejuang melaku curang?

Kamu menentukan ibu kamu derita
Kamu penyebab ayahmu derita
Kamu penyebab anak-anakmu menderita
Kamu penyebab isterimu derita
Kamu penyebab jika isterimu berlaku curang.

Cari jalan keluar dari sini
Kamulah menentukan nak keluar atau terus di sini
Kamu nak keluar besok?
Kamu nak keluar minggu depan?
Kamu nak keluar bulan depan?
Kamu nak keluar tahun hadapan?
Kamu nak keluar 10 tahun lagi?
Kamu yang menentukan!
Saudara......, cari lah jalan keluar!
Kamu menentukan masa depan kamu....

Kamu di sini kerana kamu!
Kamu mementingkan diri!
Kamu nak naik!
Kamu nak terkenal!v Kamu nak pandangan kamu didengar!
Kamu nak kamu dijulang!
Kamu nak nama terbilang!
Kami apa peduli!
Kami jaga keamanan....
Kerana kamu, ucapan kamu, hasutan kamu
Nyawa orang lain terancam
Harta orang lain terancam
Keselamatan orang lain terancam

Kami tak kira menteri
Kami tak kira datok
Kami tak kira Anwar
Kami tak kira Karpal
Kami tak kira Tok Guru
Kami jaga keamanan...
Kami jaga keselamatan

Pintu untuk keluar ada
Pintu untuk taubat ada
Pintu untuk penyesalan ada
Pintu untuk kepangkal jalan ada
Kamulah penentu untuk memilih pintu
Pintu untuk keluar dari sini kamu tentukan

Nak menjadi hero?
Nak menjadi pejuang?
Nak kepada sanjungan?
Nak pertahan pendapat kamu?
Kamulah memilih berapa lama di sini!


(Oleh Hj Mohamad Sabu) * 16Mei 2009

* Sajak ini dikarang sendiri dan dideklamasikan oleh Tuan Hj Mohamad Sabu di Markaz Tarbiyyah Taman Melewar pada 16 Mei 2009 (Majlis Jamuan Makan & Pengumpulan Dana Utk Mangsa ISA)

*Ia ditujukan buat semua rakyat buat yang belum kenal, nak mengenal dan telah mengenal ISA, yang belum dan yang telah masuk atau keluar dari ISA itu sendiri.

*Untuk makluman akta ISA itu, dalam dunia ini hanya 4 buah negeri yang masih mengekalkannya iaitu Malaysia, Singapura, Burma dan Israel......yang lain semua dah buang dan tutup buku. (Kem Guantanamo bukan seperti ISA....ia tidak dijalankan di Amerika kerana undang-undang Amerika tidak membenarkan penangkapan tanpa melalui mahkamah, sebab itu Kem Guantanamo adalah arahan Amerika tetapi dijalankan di luar negara itu (negara lain menjadi baruahnya).

www.mohamadsabu.com

Jacob Munir berkata...

wa lepak kat Ditebing,blakang DATARAN MERDEKA..wa nmpak
dari air bandung smpai jadi sirap..(susu abis)..pastu kedai tutup..hahahaa!
ape yang tak lakunye ?
sudah letak tanggapan buruk pada pra demonstran..silap lu orang la beb..

MANSUH I.S.A!

Carlos Abdullah berkata...

Kedai makan operate even when the shutters were closed.

- Pelancong Singpore

jawa peranakan berkata...

Menteri Kata "PENIAGA RUGI RM200 JUTA KERANA PELANGGAN TIDAK DATANG BERBELANJA"

Member blogger aku kata "PELANGGAN JIMAT RM200 JUTA KERANA TIDAK PERGI BERBELANJA"

amacam?

Tanpa Nama berkata...

tukar tiub oh tukar tiub, sekadar mencoret di blog ikut suka hati buat apa bro. hehe.

direct to the point je.
bro menganggu peniaga mencari rezeki perkara baik ke tu? tak ke itu namanya menindas golongan lain. lainlah bro ni kan kaya raya. tukar tiub je dah dapat banyak duit.

urusan kapal selam ke, kapal berenang ke..terpulanglah untuk disiasat. tak kan orang buat salah, bro pun nak menindas rezeki orang lain. tak kan itu pun tak boleh fikir bro. duit RM0.10 itu rezeki bro, baik disedekahkan kepada bro untuk tambah baik pemikiran bro ni. ok.

indraputra80 berkata...

Bila di buat pegistiharan pendapatan kepada JHDN pendapatan mereka tidak menunjukan angka itu

Malah macam langit dan bumi pula jauh bezanya.

Dasar kaki penipu akan tetap menipu.

Tanpa Nama berkata...

1 ogos...kira2 waktu tghari puas aku ronda semua kedai makan yg ada kat sekitar situ.....semua kata makanan habis.....tu kira tak laku lah ye baru aku tauuu