Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Ogos 2009

LAMBAT BELUM SIAP LAGI




SATU MALAYSIA JUADAH BELUM DIMASAK
- malaysiakini

Timbalan menteri pendidikan tinggi Saifuddin Abdullah mengumpamakan gagasan Satu Malaysia yang diperkenalkan Najib Razak seperti “juadah yang belum siap”.

JUADAH YANG MANA?

ADAKAH INI?

ADAKAH INI ?

ADAKAH INI ?

MESTI YANG INI -PASAL LAMBAT SIAP KAH KAH KAH





27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Oh shit happen... itu mesti taik tun taik.. mahadead..

Harizzamzuri berkata...

cam gambar taik jer..

Tanpa Nama berkata...

YANG BAWAH SEKALI TU...KUEH PENIRAM KA???...kah kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

ITU ADALAH JUADAH KEGEMARAN SETAN...kah kah kah kah..kah kah kah...kah kah

[TERER]

Comel berkata...

Uweeeekk....

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha
taik sapa tu

macam taik rosmah je

bila hang ambik sham

Love Perak berkata...

cis pengotor tol kau nih...haha

Tanpa Nama berkata...

hahaha sial la lu sham...ini post yang paling 'kotor' hahahaha

matstimketum berkata...

hoi, yang last tu tak payah masak. mat sembab buat statement yang tak betui. asyik nak tipu rakyat ajer! habis duit negara dibuat untuk majlis masakan yang telah siap.

sanscrib berkata...

puasa lah hari ni...
hilang selera mkn
pekena kretek aje la

Saudara T0kan berkata...

nak termuntah gua tgk gambar last tu..hahahha

karl berkata...

Assalamualaikum Pak Isham

xtau nak cakap ape dah..

kah kah kah

Keylee Daud berkata...

nangis nangis...hahaha..buweekk

Tanpa Nama berkata...

taik bik mama ke tu?

JimAlifSiin berkata...

CISSS!!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah good one bro nak pecah perut.

mudz berkata...

Yekkkkkkk....yang ni macam shit dalam lubang segala shit....yerkkkkk...perngotor le jang ni...terbantut selere makan malam aku...

Tanpa Nama berkata...

syabas! seorang menteri yg amat
tidak di perlukan dlm ubn, berani
dia mengeluarkan pandangan yg berbiza .
1 tentang 1malaysia menampakan tentang ketimpangan 1malaysia.
2 tentang penyertaan mahasiswa2 dlm demo isa .
saya sarankan agar beliau bersiap2
utk di tendang keluar dr kebanet
dapor.

dredd berkata...

sib baik aku dah makan tadi... bila tengok part kuning kuning hitam yang hujung tu... aku rasa tuanpunya belum puas dah kemut utk potong.. itu yg langsing semacam tu....

akarstaksuci berkata...

haa.. gambar yang terakhir tuh lah gambar yang paling banyak kolestrol (jenis asia nih pasal banyak rempah ratus dan minyak digunakan). Itu pun ada saintis kaji pasal benda tuh. nak tanya bilakah boleh selesai semua masalah yang ada dalam Malaysia nih? masalah politik dan masalah-masalah sosial yang lain? 1malaysia tuh tukar nama sahaja dari Malaysia Malaysian tujuan sama juga (semua tahu kan). Jadi, Bila nak berpakat nih atas nama negara, atas nama Raja dan rakyat (dah sejarah macam tuh) rakyat dah tidak bodoh lagi, jadi bila kah rakyat nak buat perubahan diatas pimpinan ketua yang ber'ketuanan rakyat'. Raja buat kerja dia macam biasa. Perdana Menteri buat kerja dia macam biasa. Pemimpin politik lain buat kerja dia macam biasa tanpa menyusahkan mana-mana pihak dari segi fizikal atau mental dengan aman. Atau pasal duit yang jadi macam-macam sekarang nih? ada dua pilihan, satu dengan cara positif buat kerja dengan sistem yang dah ada atau sistem yang baru tanpa korupsi dan tanpa menyusahkan pihak lain. atau. dengan cara sekarang ini, negatif , buat kerja dengan menyusahkan pihak lain. Tahu satu dunia tengah sakit dengan duit, tapi takkan kita nak jadi macam negara yang lain kot?. Kan kita nih unik - kata pelbagai kaum, tapi dalam diam masih ada sikit sebanyak perasaan negatif tuh. Ada cara, semua tahu cara tuh, tapi, perasaan takut, pra-sangka buruk,tamak dan kesalahan-kesalahan pemimpin menjadi bahan untuk keuntungan sesuatu pihak masih menjadi "budaya" dari sejak 50 tahun sebelum ini lagi dan rasa ideologi sendiri yang betul tanpa mengambil kira ideologi pihak lain atau toleransi masih menjadi "budaya" kita ini. Sedar ke tidak atau tidak mahu terima (deceiver). kalau lah macam nih sebenarnya kehidupan kita sekarang nih. Saya rasa blog Bro Hisham nih macam sekadar hiburan sahaja bagi saya nih. Atau memamg ke hiburan nk lepas tension untuk para pekerja selama nih?.. Baik saya ikut perkembangan Israel - palestin saja kalo macam nih.. yang tuh saja yang saya rasa dijalan yang betul untuk lawan. (disebabkan agama yang saya dilahirkan) biar jadi spectator ja dalam "negara" sendiri. mana-mana pihak sokong dan tidak sokong. Undi? hmm buat rasanya, kalo masih macam nih masalah tak selesai lagi. tak mengundi kot sampai bila-bila? Malaysian are the best performer outside their own country. Dah terbukti tapi kat negara sendiri *tepuk dahi*. selagi batch bro Hisham,DSAI,PM,Tok Guru dan seangkatanya tak selesaikan masalah-masalah nih. hmm.. nampak gayanya kena tunggu lah sampai batch bro Hisham kembali ke tanah dulu kot baru batch kami nih boleh buat perubahan. dari hati, otak hingga ke sistem negara nih terlaksana dengan aman dan positif. Adil dan saksama. zahir dan batin. untuk semua rakyat Malaysia yang "berbilang kaum".

Tanpa Nama berkata...

BN = BARISAN NAJIS...tak caya, tanya penulis novel SHIT!!!!!!!

Pak Brahim berkata...

Juadah yang belum siap pun dah di baham oleh sang gerombolan, gelojoh betul... sampai terberak-berak di tepi jalan.. sempat diambil gambar oleh pak isyam.. kah...kah..,.kah... gelojoh betul sang gerombolan ni...masih nak tipu melayu yzng dah pun semakin LAYU.

coco berkata...

hoi nak mutah aku..
nak mutah...
memang nak muntah...
dah muntah dah......

Tanpa Nama berkata...

Bro Sham. Apa tunjuk gambar "kotor" macam tu... Nak bagi peluang kena censor ke?

alfaberlian berkata...

satu petang Mat Monggol berjalan tiba di tengah jalan tiba tiba terserempak dengan satu benda macam taik. dengan perasaan ingin tahu Mat Monggol ni membuat pemeriksaan dengan teliti hasil pemeriksaan Mat Monggol rupa macam taik, bau macam taik, lembik macam taik dan Mat Monggol ni sentuh dengan hujung jari dan rasa dengan lidah cisss taik rupanya ingatkan C4.

idri berkata...

Waghih! Jumpo kek mano tu? Elok na puta er tu, moliok!!!

Tanpa Nama berkata...

Syam,

teringat aku masa dulu2 di konvo UPM, tak silap tahun 80 atau 81 kot, masa tu Pyan Habib baca sajak 'taik' dia. aku ramai2 dengan geng dengar dengan teliti bait2 perkataan Pyan, "...ku dekati, ku pegang, ku cium, ooh! rupanya taik!" (lebihkurang gitulah. sori bang Pyan kalu salah perkataan.)
kita orang punye gelak besar sampai terguling2 atas rumput dipadang UPM tu. (UPM konvo tak macam UKM, UKM buat konsert dalam dewan).
caya lah!!

Tanpa Nama berkata...

berak umno....patuk ler bau kohonggg
satu malayia.....