Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 11 September 2009

APA JADI DENGAN ISLAM HADHARI




NAJIB CIPTA AQIDAH BARU UNTUK UMNO : NIK AZIZ
– harakah daily

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mengingatkan pemimpin Umno supaya memperbetulkan pengertian sebenar aqidah di sisi Islam. Ini kerana tiada aqidah lain kecuali Islam sahaja.

Menurutnya, kenyataan Najib Razak yang mengingatkan PAS jangan sekali-kali mempersoalkan aqidah Umno seolah-olah menggambarkan pemimpin Umno menganuti aqidah lain.

Kata beliau 'aqidah Umno' yang cuba dibawa pemimpin tertinggi parti itu sebenarnya fahaman yang salah kerana manusia tidak boleh mencipta aqidah sendiri.

"Manusia tak boleh membuat aqidah sendiri, begitu juga PAS tidak boleh memperkenalkan aqidahnya sendiri kecuali berpegang pada aqidah atau ajaran Islam sebenar," katanya di pejabatnya hari ini.

Nik Abdul Aziz berkata, apabila Umno membuat aqidah sendiri, ia jelas menggambarkan aqidah baru ciptaan parti itu.

"Kalau pun kita ada dasar parti, dasar parti itu mesti diselaraskan dengan Islam dan bukannya membuat aqidah sendiri," ujarnya.

KAH KAH KAH…


kah kah kah… MADEY DENGAN WAWASAN 20 20 … DAH LINGKUP…kah kah kah…

kah kah kah… MAT NGANTOK DENGAN ISALAM HADHARI…. PUN LINGKUP… kah kah kah…

kah kah kah… USTAZ MONGLI AL-MURUJIB NAK BUAT AKIDAH BARU…kah kah kah…

woit…MACAM MACAM… SEMUA NAK TIPU MELAYU… kah kah kah...

kah kah kah....NAK KUASA…. NAK BAGI ANAK BINI DAN KRONI KAYA RAYA…. kah kah kah…

nota:
najib buat kenyataan kerjasama ini kerana
pilihanraya kecil di port dickson. nak tunjuk
gerombolan dah jadi baik. nak kelentong orang
melayu.

kalau dah baik : hapuskan ISA. hapuskan AUKU.
hapuskan Akta Cetak. beri duit royalti pada kelantan.
beri royalti 20 peratus pada sabah dan serawak. dan jawab
siapa beri arahan bunuh altantuya. kalau dah buat semua ini
pergi main konda kondi tepi sungai pahang baru jadi baik kah kah kah.




8 ulasan:

Johan berkata...

sempena pilihanraya Bagan Pinang yg kat Telok kemang PORT DICKSON ni,Mat Mongol ingat lagi tak ape pernah berlaku kat PORT DICKSON??..

kahkahkah kecian mat mongol,ni seolah2 tak leh lari dr kisah2 silam..Aminah tiba2 muncul kat Penanti,skang Port dickson lak kahkahkah

adakah mat mongol akn terkenang saat2 indah dgn 'ZZ' kat PD bile pilihanraya kecil nnti??kahkahkah

Johan berkata...

wawasan 2020 dah pencen kahkahkah

Islam hadhari dah tido kahkahkah

1malaysia ... (sila tunggu kesudahan tak lama sgt lg)kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

fitnah fitnah. Tak baik memfitnah ketua kita yang boleh dianggap sebagai khalifah terutama di bulan puasa yang mulia ni

Tanpa Nama berkata...

lepas nie kena cari jambantan pulak dekat Port Dickson..rumah sapa takde jamban..ada orang offer nak buat..

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

BACA UTUSAN HARI NI, PM KATA 'UMNO PARTI ISLAM'?

kah kah kahkagh...kah kah kah..kah kah kah..kah kah...UMNO PARTI ISLAM?????

kah kah kah kah..kah kah kah...kah kah...ISLAM HANYA DI BULAN RAMADHAN...kah ka kah kah..kah kah kah..kah kah kah

SELEPAS RAMADHAN BALIK SEMULA JADI 'TUKANG TIBAI'....kah kah kah kah..kah kah...TIBAI KIRI TIBAI KANAN..SAPU KELILING...kah kahkahkah..kah kah

'TUKANG SEBAT'...TETAP TAK ADA!!! ...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah kah...HANYA ADA TUKANG TIBAI

ORANG BACA QURAN SEBUT....ALIF LAM RAA...

TAPI PUAK PUAK SETAN PUKIMAK NI BACA QURAN DAN SEBUT...'AL MA RI'...ALMARI...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah...

PARTI ISLAM DAH 53 TAHUN...????...kah kah kah kah..kah kah kah..kahkah kah..kah kah...

BUKAN PARTI ISLAM 53 TAHUN...TAPI SETELAH 53 TAHUN BARU DAPAT BELI KAPAL SELAM...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

UMNO PARTI KAPAL SELAM...SEKEJAP TIMBUL...SEKEJAP TENGGELAM...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

kadang kala aku fikir yang aku kena tambah tashahud aku.... "tiada tuhan yang di sembah melainkan allah dan nabi muhammad itu pesuruh allah dan nik aziz ulamak akhir zaman..."

BPH

Haji Kepala Lembu berkata...

dah lah. tak payah kutuk sangat. orang dah nak bertaubat tu. cuma susah nak lupa kenangan indah di port dickson jak ...

Dunia Firdaus berkata...

Inilah barisan kita yang ikhlas berjuang....siap sedia berkorban...untuk ibu pertiwi. Kita akan datang tidur di bagan Pinang, toreh getah sama, makan sahur untuk puasa 6, bagi basikal, bagi jambatan. Apo lai mau