Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 11 September 2009

KOMENTAR




JANGAN GANGGU HAK ASASI MAHATHIR MUHAMAD


Tukar Tiub menyokong hak Mahathir Muhamad untuk memberi komennya terhadap krisis yang sedang berlaku didalam parti MIC.

Kelmarin Mahathir Muhamad telah di temu bual oleh sebuah akhbar Tamil – Makkal Osai – di mana Mahathir telah memberi pandangannya terhadap pimpinan Samy Vellu.

Mahathir telah mengkritik pimpinan Samy Vellu yang dianggap oleh Mahathir telah bagitu lama duduk di kerusi presiden MIC.

Kritikan Mahathir Muhamad ini telah menimbulkan kemarahan dikalangan banyak pemimpian India dalam MIC dan juga pemimpin Tamil dari parti lain. Mereka melihat ini sebagai campur tangan Mahathir dalam pemilihan pucuk pimpinan MIC yang akan dijalankan pada Sabtu ini.

T. Mohan ketua Pemuda MIC telah menyelar Mahathir Muhamad dan menganggap Mahathir Muhamad celupar dalam temu bualnya dengan Makkal Osai.

Tukar Tiub menegaskan sekali lagi di sini bahawa adalah hak mutlak Mahathir Muhamad untuk memberi pandangan kerana Mahathir sendiri ketika di temui bual oleh Riz Khan dalam Al-Jazeera telah mengakui bahawa dia juga orang India.

Sebagai seorang India Mahathir memiliki hak untuk memberi komen tentang MIC kah kah kah.




38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mana ada? Mahathir sah Melayu 100% kalau dia India tak kan dia berjuang sampai nak mati nak majukan Melayu.

mosabit berkata...

yer la...mahadir tu kan melayu..apalah korang ni......dia adalah melayu sejati...ala ala melayu asli gitu.....kah kah kah .......

Tanpa Nama berkata...

the son of kutty has spoken..samy vellu sepatutnya tak boleh lawan annamalai dia..

Tanpa Nama berkata...

apanama....

karatz berkata...

mahathir orang arab la bro.masakan dapat title firaun kalau bukan warga arab.syeikh mahathir mohamad ibni syeikh al kuatkelentong

karatz berkata...

beliau orang arab la bro.klu tak mana dapat title firaun.syed syeikh mahathir ibni syed syeikh mohamad ibni syed syeikh kuatkelentong

Tanpa Nama berkata...

Ini lah perangai istimewa orang keling....di kalangan orang melayu ngaku melayu tulin tapi bila di kalangan keling mudah di terima kerana punya ciri ciri semulajadi atau ginetik asli...hau hau hau hau...lebih kurang wong jowolah, bila perlu ngaku melayu bumiputra tulin tapi bila sama sendiri suka main penyapu....wak penyapu rampong ngiseng.....tumprap wong jowo

Sukj berkata...

kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah...SIAPA NIH...kah kah kah kah..kah kah

KEDUA-DUA...5X2...KEDUA-DUANYA SETAN PUKIMAK...kah kah kahkah..kah kah kah..kah

kah kah kah kah..kah kah kah...KEDUA-DUANYA TAK BOLEH PAKAI...kah kah kah kah..kah kah..kah kah

KEDUA-DUANYA ELOK MAMPOS SEBERAPA SEGERA...BARU AMAN 1 MALAYSIA...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Memperjuangkan Melayu konon? Celaka punya mamak mahadir, royalti minyak terengganu di gantung, kelantan tidak dibayar, SAT disekat bantuan, PPSMI membunuh anak-anak Melayu.

Perjuang Melayu tengkorak hang!

-UMNOLEMBU_

Tanpa Nama berkata...

aku pernah hadir satu seminar yang menceritakan mahathir ketika mendaftar kemasukkan ke Universiti Malaya di singapura masa itu telah mengisi kolum kaum dalam borang tersebut sebagai India....

Tanpa Nama berkata...

mahathir mamak kutty.satu keturunan dengan samy vellu

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 11.05;29,

Awak ni tak tahu cerita ke? kan ke nama dia Mahathir Mohamed Iskander Kutty...Bapaknya dari Kerala India! Maknanya dia keturunan Indialah!

Dalam keadaan awak tu taksub sangat dengan Mahathir. asal-usul pemimpin pujaan awak tu pun awak miss. Hishh!

Tanpa Nama berkata...

Dari awal cantik jer punya ulasan.. Puji dengan tertib dan sopan berbudi luhur.. 2 Perenggan yang terakhir ko telah melebur dan memusnahkan segala pengorbanan dan bakti Mat Det kepada kaum ketuanan selama ini.. potong stim btul..ekekeke

Haji Kepala Lembu berkata...

MIC diminta daftarkan Cisss Det jadi ahli. Umno sila lepaskan ia pergi. Jangan lupa bawa sekali Jose Rizal Naina Mericano dan Abang Zamry..

Tanpa Nama berkata...

betul-betul-betul......

mahathir mana ada tulih a/l...
die tulih bin mohamed.....

maner ader kutti..... tak klier pun....
tempat lahir tak tulih pun kat kerala... tak der pun..

oh! line not kliar....

.......tapi dikabokan hanya sorang jer dari kuarger mohamed ni kulitnya putih......
....madey!!......
.......yg len?????!!

....kah! kah! kah!

najibulia berkata...

pelik2 org tua ni..dlu dia jugak naikn india rambut donald trump nih..skg bising2 plak..pelik2 joo..

Bandar Tun Razak berkata...

http://parlimenbandartunrazak.blogspot.com/2009/09/kereta-proton-1malaysia-kena-tipu.html

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju sangat2 Mahathir beri komen psl MIC..dia ada hak sbb dia berketurunan India jugak..disamping ber'darah' Mealyu tulen... Inilah penampilan 1Malaysia yg unik! Dia juga seorang bapa Muslim yg alim kepada Director San Muguel kilang ARAK!! kah...kah..kah... Malaysia Boleh!! Bravo!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

mahathir bangsa india, so boleh la kritik MIC

semi-velue

benludin berkata...

ada 2 sebab kenapa dia kata melayu mudah lupa:
1. dia sendiri pun lupa yg dia tu melayu..ATAU..
2. dia terselamat sebab dia org india

restless.. berkata...

Mahadhir berjuang sampai nk mati utk majukan Melayu?muwahahaha.Lawak sungguh.Bongok tahap gaban.

kedaung berkata...

itu lah pasai..
si samy tu memang dah lamaa daah!
sepatutnya dah blah...

eniXzul berkata...

wakakakhhh!!
mamak padukang..

Tanpa Nama berkata...

otak madey mmg genius...
tp dlm hal kerakyatan dia blur laa, dia confius asal usul dia, mahafiraun dia kadazan dia melayou dia india dia cha ya nun alip dia jgk, 1 lg nie PARIA pon dia jgk sbb ckp selalu ulaq...

bg sy bgus madey bg statement nie, dia da nmpk yg perak makin hancur skrg, so dia nk pelepas diri dgn artikel2 sblum nie...
tungguuuuuu.......

Maha berkata...

kwang kwang kwangg...mamat Tanpa Nama ni pun masih tidoq ka....taktau ka Mahathir bapa Kerala India mari...pi muzium tengok iras muka

Tanpa Nama berkata...

From The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, Sept 10 — Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the board of San Miguel Corp, the biggest food and beverage conglomerate in the Philippines and the owner of San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Corp told the Philippines stock exchange last week about Mirzan’s appointment which is to represent the interests of Q-Tech Alliance Holdings Inc on the board.

Q-Tech, a Manila-based investment company in which Mirzan has a stake in, recently acquired a 19.9 per cent share in San Miguel Corp for 39.61 billion pesos (RM2.9 billion).

It bought the stake from Japan’s Kirin Holdings, which used the funds to help finance the acquisition of a 43 per cent stake in San Miguel Brewery Inc.

With this latest corporate exercise, San Miguel Corp still maintains a 51 per cent stake in San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Brewery controls 95 per cent of the Philippine beer market. The company has made San Miguel Beer for more than a century. The beer is brewed in the Philippines, China, Indonesia, Vietnam, Thailand and Malaysia, and is sold in 60 markets worldwide, according to the company’s Web site.

San Miguel Corp has been selling its food and beverage assets since 2007 to expand into the mining, infrastructure and property industries.

Mirzan’s involvement in the deal, while a sound investment decision, has raised some eyebrows among Malaysia’s conservative Muslim community.

Since news of Q-Tech’s acquisition of San Miguel Corp shares began circulating here, a number of news blogs have used it to attack Dr Mahathir’s Muslim credentials.

Mirzan’s corporate forays have not been without controversy.

He once controlled Konsortium Perkapalan Bhd when Dr Mahathir was prime minister, but was forced to sell its shipping assets to Malaysia International Shipping Corporation (MISC), in what critics said then was a bailout.

-nan-

Johan berkata...

kahkahkahkahkah

alamak leceh laaa..sape kluarkan 'fosil' ni??..biar je 'fosil' ni dlm muzium..

TT ( tukang tilik )... berkata...

kembar 3 sepusat sepusing( dalam B-end satu waktu dahulu )...liong sik dah pencen...che det pun dah pencen...tapi kembar ke3 ni-samy tak nak pencen2!!!...sendiri mau ingat la samy!!!...satu kapal mari jangan gaduh2 , itu kapal pun sikit time lg mau tenggelam , terjun la sama2!!!...he...he...he...

Dunia Firdaus berkata...

Tak tahu nak marah ke apa? Sound like him. Look like him. Kira selamat je la

zeqzeq berkata...

macam-macam kerenah individu..

sampai bila-bila

meor saiful rizal berkata...

hmm..kalau xsilap beliau berdarah campuran..

tp mmg btol..
samy vellu dah berkulat sgt dok ats kusi tu..
tuko le org len..

Tanpa Nama berkata...

dr m mamak laaa ...datuk nya dari kerala india

Tanpa Nama berkata...

datuk mahathir asalnya dari india..x tau kerrrr...

fredo berkata...

kerala tu mcm kerbau bala ke??

Tanpa Nama berkata...

bro hisham, tolong keluarkan salasilah DR.M. Kami nak tau..

Tanpa Nama berkata...

si samu velu tu memang dah sampai expiry date. kalau dia tu tin sardin, dah basi dan bertoksik. makan pun boleh mampus.
Keng yaik, Badawi, mahathir, Ong Kah Ting, Ling liong Sik, semua dah belah. Yang tinggal, dia sama Kayveas. Orang India ni memang liat nak tinggalkan jawatan.


sri hartamas

Carlos Abdullah berkata...

Alamak ni kali dengan aku sekali kene sindir....maklumlah generasi kedua Peranakan....kakakkaka.....

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

betul2

correct correct correct

visit

http://melodymockers.blogspot.com/