Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 25 November 2009

PEGAWAI TORCHLIGHT



AWAS ! MAT SKODENG





JAWI JAMIN PUTRAJAYA BEBAS MAKSIAT – berita hairan

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) memberi jaminan akan memastikan kawasan peranginan di pusat pentadbiran kerajaan Persekutuan dan Masjid Putrajaya di sini bebas daripada kegiatan tidak bermoral.

Sehubungan itu, Jawi yang menyedari kebelakangan ini kawasan berkenaan kini dijadikan tempat memadu asmara akan meningkatkan operasi pencegahan maksiat serta memberi jaminan kegiatan itu akan dibersihkan dalam tempoh tiga bulan mulai tahun depan menerusi program gerakan dakwah bil hal.

Pengarahnya, Che Mat Che Ali, berkata mulai pertengahan Oktober lalu Jawi sudah mewujudkan dua pasukan penguat kuasa, masing-masing dianggotai empat pegawai pencegah maksiat untuk melakukan operasi pencegahan kegiatan berkenaan di kawasan berkenaan.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… PEGAWAI TORCHLIGHT… kah kah kah..

kah kah kah kah…. INI SAHAJA KAH JAMINAN NYA?.... kah kah kah…

kah kah kah… INI SAHAJA JAMINAN YANG SANGGUP DILAKUKAN…kah kah kah..

kah kah kah…. BAGILAH JAMINAN BEBAS RASUAH… kah kah kah..

kah kah kah…BAGILAH JAMINAN TIDAK ADA PENYELEWENGAN… kah kah kah…

kah kah kah… BAGILAH JAMINAN TIDAK ADA SALAH GUNA KUASA…kah kah kah..

kah kah kah…. BAGILAH JAMINAN TENTANG KEADILAN…kah kah kah…

kah kah kah… BAGILAH JAMINAN TENTANG KESAKSAMAAN… kah kah kah..

kah kah kah… BALIK BALIK POTONG STIM… kah kah kah…

woit.... BOSANLAAAH DENGAN MAT SKODENG .. kah kah kah




10 ulasan:

Johan berkata...

Couple2 yg bercumbu dan berentot takkan menyusahkan hidup rakyat,takkan menyebabkan inflasi,takkan membebankan ekonomi,takkan menyebabkan negara muflis..

anak2 muda yg berzakar-ria dan berseronok-nonok begitu cekap dapat tangkap tapi lanun2rasuah,penyeludup balak,etc semua bebas..

tujuh76satu berkata...

DAKWAH BIL HAL KE MAKSIAT NO HAL...??? yang tinggal kat puterajaya tu orang elit, takkan nak tangkap kut....kalau tangkap depa huloq kena lepas la kut.... kalau lepas depa teruskan kongkek jadi budak la kut... pas tu budak tu letak kat beranda masjid boleh la kut...

Tok Ketua berkata...

Kah..Kah..Kah...
Anak Ali lagi...kah...

Bagus la...
Harap Jawi dah betul-betul masuk jawi...kalau tak buang saje lah anu dalam jamban...kah..kah..kah..

Woi Anak Ali jangan setakat lebong je..Kalau lu betui-betui ada batang tangkap sekali Anak-anak VIP atau mana-mana VIP yang buat maksiat dan minum arak...

Kah..kah..kah..
Jangan lupa nasihat kat Budak Gemuk Pendek yang duduk dalam Istana tu.. Bagi nasihat kat Budak Gemuk tu , jangan asyik duduk mengadap celah kangkang je.. Celik je mata mengadap kangkang..
.kah..kah..kah..

Kah..kah..kah..
Cuba siasat Budak Gemuk tu malam-malam dia gi lepak kat mana? Kah..kah..kah..
Woi malam ni jangan lupa..
tempat biasa...yam seng...!!

seliparjepun berkata...

SALAM...

INI BUKAN JAMINAN MAKSIAT TIDAK BERLAKU...PERKARA ASAS 'AGAMA ISLAM' TIDAK DITERAPKAN, DIFAHAMI, DIAMALKAN...DIDALAM DIRI. DASAR PENDIDIKAN MENGENEPIKAN PENGAJIAN AGAMA ISLAM...

MAKSIAT, SIAPA KALAU BUKAN MELAYU YANG SEMAKIN LAYU...KEIMANAN DAN KETAKWAAN DIPINGGIRKAN...INILAH NAMANYA PEMBANGUNAN PUTRAJAYA...RAKYAT DITIPUKAN DENGAN PEMBANGUNAN MEGA...

INI PEMBANGUNAN PEROSAK NILAI AGAMA...!

Tanpa Nama berkata...

betul tu kata kamu tu johan

Tanpa Nama berkata...

Johan said: Couple2 yg bercumbu dan berentot takkan menyusahkan hidup rakyat,takkan menyebabkan inflasi,takkan membebankan ekonomi,takkan menyebabkan negara muflis..

Ini juga mungkin bermaksud pemimpin yg berzina atau pun melakukan sex diluar tabi'i tak kan mungkin akan meruntuhkan negara?

Ulamak anda telah berjaya menyakinkan anda bahawa zina adalah dosa ringan.
Mungkin sbb ni lah ramai remaja yg berasal dr 'Serambi Mekah' hanyut bila datang ke KL.
(saya katakan 'ramai', bukan 'semua')

Istighfar.
Kita diamanahkan utk menjauhi maksiat, tak kira kecil atau besar.
Setiap usaha amal makruf nahi mungkar perlu disokong, bukannya dicemuh atau disendakan.

Mmg benar, rasuah, seludup, gila kuasa, bangga diri dan lain2 dosa perlu kita benteras.

Dlm hal ni kita juga perlu mencermin diri dulu. Jauhi rasuah Haji, hindari bangga diri dgn 'selipar berkatku', jgn sekeluarga gila kuasa etc.

Jangan telunjuk lurus tp kelingking berkait. Gajah seberang laut nampak, tp kuman dpn mata tak dihirau.

Mat Dangdut berkata...

DAH RAMAI DOK KONDO LA DGN GATED AREA..TAK YAH CARI KAT SITU..SITU TMPT BUDAK TAKDE MODAL NAK HANTAR AIR..har!har!har!..dieorg dah mandi swimming pool pun dengan bf..memang lewat...LOL...of course kelab dangdut paling istimewa..sebab ramai yang berbaju batik didalam..

Tanpa Nama berkata...

ye la....bile remaja buat semua nampak tak cantik..tak molek..kata remaja ikut budaya barat...

tapi bile org2 tua yg nak mampos esok lusa tak sedar diri melompat2 pakai baju batik kat dangdut, doggy GRO kt keraoke..ramas bontot bini org...JAWI tutup mulut cam anjing baru dapat tulang...no komen katanya...


camni teruk la kami anak2 remaja...


kasi adil la JAWI....
cuba pi club2 dangdut kat k.l nie...
tgk dengan mata kepala sendiri...
tgk sendiri org2 yg mengaku diri mereka islam...
silap2 org JAWI sendiri yg buka kopiah pi join sekali...

Fa-T berkata...

tipu laa.....

tayar pancit berkata...

tanpa nama 2009 November 25 10:56,

alangkah hebat dan makmur jika hujah saudara turut sama dipanjangkan kepada mereka yang sedang berkuasa dan memerintah..moga nanti dapatlah dilakukan apa yang saudara tulis itu..tulislah kepada PM 1Malaysia kita tentang amal makruf nahi mungkar yang saudara lontarkan disini..tiada sesiapa berkehendakkan pemimpin yang serong dan kotor..tiada sesiapa pun yang berfatwa bahawa zina itu ringan..tiada sesiapa pun yang mengambil rasuah haji..

setuju bahawa kita mesti bercermin diri, saudara dah cermin diri atau belum??tak payah cerita tentang jari kelingking atau telunjuk, gajah dan kuman..lihatlah, pandanglah, renunglah, tatapilah wajah rosmah mansor..cuba suruh dia pergi tengok cermin..