Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 25 November 2009

PERTANDING MENEKA SILANG KATA



APAKAH YANG SEDANG DIBINCANGKAN OLEH LEMBU LEMBU INI ?




nota:

apa dia pertandingan ini:

perhatikan gambar lembu-lembu ini dengan rapi

kemudian dengan hanya sepuluh patah (10) patah perkataan
sila nyatakan apakah yang sedang dibincangkan oleh lembu lembu ini.

semua warga satu malaysia boleh mengambil bahagian
keputusan para hakim adalah muktamad
surat menyurat tidak dilayani


- 3 hadiah sagu hati - jadi kaki lembu
- 3 hadiah kedua - jadi telinga lembu
- 1 hadiah pertama - terus jadi lembu kah kah kah


nota: yang telah berjaya menjadi lembu dilarang mengambil bahagian



36 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Penasihat lembu sedang menasihatkan ketuanya dan pengikut²nya. Ketua lembu licin kepalanya.

Mat Dangdut berkata...

maknanya lembu kenyang tak boleh ambil pertandingan..ahaks..aku rindu la..uk! uk! ak! ak!..LOL..

Tanpa Nama berkata...

Wow...merahnya bibir....macam bibir Atuktuya...

Tanpa Nama berkata...

elembu tanya lembu....sapa tu...
jawab lembu....ntahlah akupun tak tahu.....
jawab lembu lagi...ingatkan bakal bini aku.....
jawab lembu lagi....kau lembu, dia manusia mana boleh jadi bini kau...
ialah bukankah manusia kata "bodoh macam lembu"

Tanpa Nama berkata...

Lembu ni tak puas hati apasal Najib ada kat depan dia ni.. Dia patut kat jail skrg...

Tanpa Nama berkata...

moo...
moo...
moo ni ise... guano moo kecek lagu tu?
moo ni tok sope (tak sopan)

kahkahkah
klakka-la!

Sivakumar berkata...

Dato Najib mau kiss kiss which lembu?

Johan berkata...

SPRM bila nak siasat ni??ni jauh lg banyak dari lembu2 Khalid Ibrahim tahun lepas..

atau Sprm ni dah tak bermnat dengan lembu?..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

lembu tanyer lembu....sapa tu
lembu sekor lagi jawab....manusia tu
jawab lembu...aku tahulah tu manusia
lembu tanyer lagi...dah tahu ngape tanyer..
lembu jawab...aku suka nak tanyer...
lembu tanyer....kau ingin tak jadi manusia...
lembu jawab...tak hingin...
lembu tanyer....ngape..
lembu jawab....prangai manusia pun dah macam kite nie lembu
lembu tanyer....ngape kata gitu, terok sangat ke kite nie...
lembu jawab...manusia selalu kata macam lembu kena cucuk hidung...
lembu tanyer...kite cucuk hidung manusia tu ok tak....
lembu jawab....kau dah gile, jumaat nie kite dah kena korban...
lembu tanyer....manusia tu ker yang korbankan kite...
lembu jawab....aku rasa dia tu pegang pisau pun tak pandai, kalu pegang duit tau le dia....
ohhh gitu.....

Tanpa Nama berkata...

Pale lembu ni awak punya, yang ini saya punya, yang itu dia punya......

Tanpa Nama berkata...

lembu betina naik atas lembu jantan, lembu jantan makan rumput.

MahadeyBersiong berkata...

Baju unggu : haa yang itu debab macam bik mama, sedap tu Tok Jib..

Pakcik2 pakai songkok : kahkahkah!

Bik Mama(dlm kandang): Mooooooooooonggol

Keliwontron berkata...

Lembu berkata :

"Depa nie gila meroyan tengok lembu mai pakai baju batik !"

Tanpa Nama berkata...

Persetan dgn pemimpin BN tu...kita kankah penyokong kuat Pakatan Rakyat?

Tanpa Nama berkata...

bertopi songkok..tu lembu aku
bibir merah..gemok gedempol lembu mu
bertopi songkok..itu mama lembu
bibir merah..mcm garang serta berkuasa lembu tu
bertopi songkok..semua lembu jantan akur dengan mama lembu ni.

Ho Ho Ho mama lembu+bibir merah kamu to lah.

iqbalsyarie berkata...

salam ziarah...
first time jejak kaki di sini..
tertarik dgn gamba tu~

shahmetal berkata...

soalan:

TT refer perkataan lmbu, utk yg mana? di dlm kurungan, atau di luar?

Tanpa Nama berkata...

Lembu kata"najib tak tau kita ni penyokong pembangkang"

Tanpa Nama berkata...

Kita serupa..kita serupa

Cuma aku tak leh nak pakai songkok, aku ada tanduk

Sukj berkata...

10 perkataan:

LEMBU KATA..."Oii MONKEYS, KAU BELI AKU DENGAN DUIT RASUAH, KORBAN APANI..???

kah kah kah kah...kah kah kah kah

PAK LONG MEMANG SAYA NO.1. BAGI HADIAH AYAM KATIK SPECIAL KAT AMBO...kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

"ah silau nyer flash nih "

Tanpa Nama berkata...

kalau hang nak bala , hang berani bukak mulutlah....

8 Patah Perkataan

Keliwontron berkata...

Bodek jangan tak bodek , bodek sampai terlondeh ,
nanti terlondeh -londeh tak de baju macam lembu dehhhhhhhhhh

Husin berkata...

"Habis le kite bu.. mamat ni sukerr ngan golongan bersaiz cam kiterr... xcaye tgk bik mama..."

HajiKepalaLembu berkata...

Lembu bersuara....UMNoooooooooooooo......Umnoooooooooooo

Mamy berkata...

lembu:mmg da sah ko sorok bala dalam kandang lembu kat chennai...
pak jeep:saya xpernah mengenali Bala apakn lagi bertemu dgn dia..ini fitnah yang cuba menjatuhkn imej saya...
lembu:Ooo...nnt blhla brsumpah kat kota seputih ek...moomoomoo..
pak jeep:no komen...
lembu:nampaknya 1 family ko terlibat dgn konsipirasi yang tergempak di abad ini ek...
pak jeep: fitnah yang mencemarkn imej fmly saya..
lembu:biarla aku xberakal drp aku berakal yang boleh mnjadikn aku lebih hina...ak sggp dikorbankn tapi aku xsnggp mengorbankn yg xbersalah & yg benar...
Takbir!!!Allahhuakbar!!!

Tanpa Nama berkata...

demam mad cow??

Saiful berkata...

ni saya punya..lembu2 tu dok tertanya2 sapa yg lembu ni..adakah aku atau yg didepan berdahi licin..dan merah bibir bak delima..
bukan aku yg lembu..depa yg lembu..
apa makna lembu..tanya lembu2 didepan tu..bila aku jadi lembu..baru tadi jadi lembu..lembu2 ni sapa..dia la lembu

Tanpa Nama berkata...

baju ungu kpd najib : yang tu masih ketat lagi. boleh kemut keliling..boleh bercakap lagi...

Tanpa Nama berkata...

lembu bakal korban 1 : "Nasib kita ini sama dengan nasib orang Melayu di negara ini!".

lembu bakal korban 2: "Kenapa kang kata begitu?"

Lembu bakal korban 1: "hang perhati betul-betul manusia yang berdahi jendol itu, Dia kata nak tolong Melayu maju...bukankah kita (lembu-lembu bakal Korban)pun sama dijanjikkan mcm-mcm untuk masa depan kita, diberi subsidi rancangan makanan percuma, diberi kesihatan percuma, dan mcm-mcm lagi yang percuma untuk kita menjadi sihat dan gemok.Tujuannya satu; untuk menyembilih kita apabila cukup umur".

Lembu 3: " Entah-entah beli dari tuan kita pun pakai duit komisyen kapal selam yang tak habis makan 7 keturunan...kita ini kira bernasib baik dan patut bersyukur...kalau tidak apa hal kalau di pasang C4?"...

Tanpa Nama berkata...

Lembu tu kata : "gila betul PM Malaysia ni...sembahyang malas, bini tak tutup aurat, mentekedarah duit rakyat macam duit bapak dia, bila tiba hari Raya Korban nak tunjuk baik pulak...pirah!!!
Aku mati pun tak pa sebab aku lembu, tak akan disoal siasat di akhirat, hang PM siap la mati besok... sedangkan Nabi Sulaiman adalah nabi terakhir memasuki syurga lantaran kekayaan yang dimilikinya...inikan pula engkau wahai Najib....

Tanpa Nama berkata...

bro...hadiah gigi leeembu tak de ke??
brader yang ditengah bersongkok tu gigi dia boleh tahan gak....jeles mak kahakahkah...

Tanpa Nama berkata...

lembu 1: dia ni ke bini rosmah yg famous tu?

lembu 2: ye la. suami dia bik mama tu nak jadikan kita lembu korban.

lembu 1: dengar cite ada teknik korban terbaru yg tak sakitkan kita?

lembu 2: betul la tu.dah tak main pakai sembelih-sembelih lagi.terus c4 je....

Tanpa Nama berkata...

Salam bang Hisham..Lawak betul ler bang Hisham nie..you did it again..Selain daripada lembu tu..boleh kah bang Hisham boleh memujuk hati.. Ratu Badak aka Rosmah oh Rosmah langsung tak laku Rosmah Mansur utk berkunjung silaturahim dikandang lembu?..bila nak berambus ker Black Hills..USA bang Hisham??..tak guna dgn lembu sejenis cam gini bang..This is really a gone case bang Hisham..please move on to greener pastures to continue you wonderful works..instead of wasting time on these lembus that does not do anything but eat..fart..defecate..and die..I mean lembu sejenis cam Ratu Badak.

nami o fish berkata...

hai,saya kawan lembu kenyang..

hahaha!

Tanpa Nama berkata...

Lembu1: Tima kasih atok2 semua krn akan mengirimkan kami ke syurga...tatatattiituuu.

Lembu2: Hoi Lembu1, kau jgn konfiden sgt boleh masuk syurga...

Lembu1: Apa yg kau buang tebiat Lembu2???? Kita kan akan dikorbankan pada hari yg mulia dan telah dijanjikan akan masuk syurga.....

Lembu2: Itulah kau....tak penah nak baca surat khabar arus perdana...Tak ingat ker tahun lepas, kes kat cheras!!! Kesian!!! pada member2 kita tu...

Lembu1: Ini yg aku cuak ni...

Semua Lembu berkata: Hello atok2 semua!!!! Seblom korban kan kami, pastikan duit yg halallllll sahaja. TAJA ADA MAKNAAAAAAA tak dibenarkan.

kah kah kah!!!!

SEGAR.COM