Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 November 2009

TINGGAL PENYAPU SEBATANG - HABIS KENA REMBAT



APA KHABAR


Apa khabar Cik Rahman Bakri ?
Apa khabar orang di sana?
Apa cerita orang disini?

Dulu you menang 1335 kalahkan member I ,
Ustaz Badfrul. Ehhh tak baik you ni
the veri veri what is the because you menang.
Kawasan lama you sungai air tawar apa story.

Bai bai serban bengali kah kah kah.




KES INI APA JADI?


BILA NAK PULANG KAN?



ANGGOTA PARLIMEN ANTARA TIGA DITAHAN SPRM -melayau

Anggota Parlimen, yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor, adalah antara tiga orang yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini kerana rasuah dan menipu.

Ketiga-tiga mereka iaitu Anggota Parlimen itu bersama pembantunya serta seorang bekas pegawai Menteri Besar Selangor bersama dua lagi, iaitu seorang pembantu khas Ahli Majlis Kerajaan Negeri (Exco) Selangor dan seorang pengarah syarikat akan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam pagi esok bagi menghadapi pertuduhan rasuah dan menipu, menurut SPRM dalam satu kenyataan di sini hari ini. - Bernama

PENDAKWAAN BESAR-BESARAN SPRM - malaysiakini

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melancarkan pendakwaan besar-besaran terhadap ahli politik dan pembantu mereka di Selangor berhubung kesalahan rasuah.

Lima orang termasuk seorang ahli parlimen, dipercayai BN, dan pembantu khas seorang exco Selangor, dikehendaki hadir kira-kira jam 8.30 pagi esok di Mahkamah Sesyen Shah Alam.

Seorang bekas pegawai khas menteri besar Selangor Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, juga diseret berhubung dakwaan menyeleweng RM50,000.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. UMANG AI BOSA BOTO KES INI… kah kah kah..

kah kah kah…. 50 BILION KE?... SALAH TULIS KE…HANYA 50 RIBU SAJE?.... kah kah kah…

kah kah kah… NI MACAM PUNYA KES… MESTI SIASAT SAMPAI MATI…MACAM KES BELI BENDERA 120 RINGGIT…. kah kah kah..

woit… PKFZ… AP CERITA ?... ADA 12 BILION DUIT RAKYAT HANYUT…kah kah kah..

woit… EUROKOPTER… APA CERITA?.... kah kah kah…

woit…KES 9 JUTA DUIT BALKIS APA CERITA?... kah kah kah..

woit… KES BELI TIKET DISNEYLAND APA CERITA?... kah kah kah…

kah kah kah… BILA NAK MINTA WAK BOTOX PULANGKAN PENYAPU..kah kah kah..




13 ulasan:

terompahkayu berkata...

sprm tangkap besar2ran kat selangor ni macamla rakyat ni bodoh sesangaat. u know what i mean kan!!? (poyo) haha

Tanpa Nama berkata...

Eurokopter tu mereka masih nak menipu!!! Mat Monggol terpaksa beli beb... duit dah songlap.
Tipu rakyat kepala penyamun dan penipu pembelit Eurokopter Mat Monggol lantik jadi Panglima Angkatan Tentera supaya senang nak konspirasi dan cover up.
Woit... dengar cerita nak sain kontrek beli juga Eurokopter masa LIMA nanti.... baghal punya tentera pun nak tipu rakyat.... hancus la Malaysia brader!!!
Siapa yang untung???? cerita nya ahli ahli projek team akan diperuntukan RM 6 juta...punca wang dari agen local... woit untung nya menipu... Bagi Panglima ANgkatan Tentera, KSU MINDEF dan Mat Monggol pehak Eurokopter sendiri yang akan buat agihan....woit celaka punya mamat mamat ni....korek brother jangan tak korek.....
Nak tahu ke brader... sebenarnya kompeni Eurokopter ni mudah nak kautim!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Isnin November 2, 2009
Nakhaie: Siapa Dr Asri hendak campur tangan soal audit YADIM?
Oleh AU YEONG HOW

KUALA LUMPUR:Datuk Mohd Nakhaie Ahmad yang bersara dari jawatan Yang DiPertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM)semalam (1 November), menyangkal segala dakwaan yang dilemparkan oleh bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin.

Antara dakwaan tersebut ialah kononnya Nakhaie memperalatkan YADIM untuk memungut harta, makan rasuah dan mengeluarkan kenyataan yang Dr Asri tidak diterima UMNO mahupun PAS.

Nakhaie juga turut dituduh menyalahgunakan jawatannya sebagai Yang DiPertua YADIM untuk melancong ke luar negara.

Ekoran itu, Nakhaie mendakwa, dua laporan telah dibuat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Dan hasil siasatan SPRM setakat ini membuktikan Nakhaie bersih daripada tuduhan itu.

Nakhaie juga mendakwa Dr Asri telah memberikan bayangan seolah-olah beliau memperalatkan YADIM untuk meraih kekayaan.

Malah dakwanya, Dr Asri juga telah meminta Audit Negara menyiasat YADIM untuk memastikan sama ada terdapat penyelewengan wang.

"Bagi saya, Dr Asri tak perlu bagi arahan kepada Audit Negara (AN) kerana AN memang telah dan dipertanggungjawabkan untuk menyiasat perbelanjaan YADIM.

"Jangan campur tangan. Siapa beliau nak mengeluarkan arahan ini?" katanya pada sidang akhbar di kediamannya yang berhampiran dengan Markas PAS, Taman Melewar, Gombak hari ini.

Nakhaie mendakwa YADIM telah diaudit pada awal tahun ini.

Isu 'YADIM perlu diaudit segera' menjadi panas apabila perkara ini dibangkitkan pada hari Sabtu lepas oleh Dr Asri pada sidang akhbar 'Memorandum Fitnah Peguam Syarie Malaysia (PGSM) kepada Yang di-Pertuan Agong'.

Memorandum itu, antara lain, membantah ura-ura pelantikan Dr Asri sebagai Yang DiPertua YADIM.

Menurut Nakhaie, Dr Asri adalah nama yang disebut-sebut untuk menggantikan tempat beliau untuk jawatan Yang DiPertua YADIM.

Mohd Nakhaie juga menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau terlibat dalam sebarang penghantaran memorandum untuk membantah pelantikan Dr Asri sebagai Yang DiPertua YADIM.

Ditanya mengenai punca-punca dia mengesyaki dirinya menjadi sasaran fitnah itu, jelas Mohd Nakhaie: "Sebab dia menyebut individu terbabit dari segi umur, perkaitannya dengan YADIM dan tiada kaitan dengan agensi-agensi lain. Maka, jelas dia tujukan tuduhan itu kepada saya.

"Permintaannya terhadap Audit Negara agar siasat YADIM dan bukan agensi lain. Ini bermakna tuduhan penyelewengan itu ditujukan kepada saya," jelas Mohd Nakhaie.

Sehubungan itu, Mohd Nakhaie mencabar Dr Asri agar menamakannya sebagai orang yang makan rasuah.

"Terus-terang saja, sebut nama saya makan rasuah. Kalau tidak, dia jadi pembohong...dia tak mahu orang bohong, tapi dia bohong," katanya.

Mohd Nakhaie kesal hal-hal sedemikian dipaparkan dalam suratkhabar dan ini mempamerkan konflik antara orang-orang agama sekali gus menjadi satu paparan tidak baik kepada masyarakat.

Mengenai dakwaan bahawa beliau berkata Dr Asri tidak ditolak Umno dan Pas, Mohd Nakhaie mempersoalkan bila beliau berbuat demikian kerana tiada sebab atau ruang untuknya berbuat demikian.

Ketika menjawab isu penahanan Dr Asri yang didakwa kerana sabotaj JAIS, Nakhaie berkata, "Walaupun dia bekas Mufti tapi dia perlu ada tauliah untuk memberikan ceramah agama.

"Di Perlis mungkin dia tak perlu ada tauliah tapi di Selangor, ianya perlu," kata Nakhaie.

Nakahie juga memberitahu yang dia telah menjadi Yang DiPertua YADIM selama 4 penggal sejak 10 tahun lalu. Kalau ikut kontrak, dia sepatutnya bersara pada April 2012.

"Sebab apa saya tak pasti kenapa kontrak saya dipendekkan. Mungkin kerana saya dah tua," jelas Nakhaie yang berusia 67 tahun.

mi berkata...

ooo... rasuah cuma jadi kat selangor je... kuikuikui

Haji Kepala Lembu berkata...

Hahaha....paling tidak pun pegawai-pegawai SPRM yang kena belasah oleh datuk-datuk tu. Paling tidak pegawai SPRM tu kena suruh bancuh kopi untuk datu--datuk minum pagi. hehehe

Tanpa Nama berkata...

oii wak toyol bin kojol..hang dok diam2 jgn kacau PR perintah selangor boleh x?hang dah rembat duit balkis la ,duit tanah yg kongsi dgn drebar hang tu la pi dok kat highcapral hg tu diam2.pi kwn ngan kambing n lembu yg hang bela kat situ.dah kaya raya nak apa lae.mmg dasar manusia tamak haloba.cuba bagi peluang PR perintah selangor.yg baik ikut la ..ni x ashik nak buat huru hara.lepaih satu2 hang dok pedajai org PR nih..

Tok Ketua berkata...

Buka pasar raya besar di kampung ke Kabinet

PETALING JAYA - Kerajaan akan membentangkan kertas kerja berhubung isu pembukaan pasar raya besar milik syarikat asing di bandar-bandar kecil dan luar bandar untuk dipertimbangkan di Kabinet.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pihaknya telah menyediakan kertas kerja mengenainya dengan mengambil kira pandangan pelbagai pihak termasuk suara peniaga pasar raya tempatan.

"Kita perlu seimbang kerana itu ia (cadangan) mengambil masa yang lama. Perbincangan dengan pasar raya besar dan pasar raya tempatan masih diteruskan.

"Kini, pengguna di bandar-bandar kecil terpaksa membeli barangan dengan harga yang mahal tidak seperti pengguna di bandar-bandar besar kerana pasar raya besar tidak dibuka di kawasan mereka," ujarnya selepas melancarkan Pakej Penjimatan Setiap Hari di Tesco Mutiara Damansara di sini semalam.


AWAS HARAM JADAH NI NAK BAGI
LINGKUP EKONOMI DAN REMPAT HARTA ORANG KAMPUNG.!!

LAKU KAN BANTAHAN BESAR_BESARAN!!
BRO Tolong usahakan sesuatu seperti demo atau apa-apa bantahan!
Kalau buat demo lagi bagus.. Biar semua orang kampung sedar..

Binatang ni nak rempat tanah-tanah orang kampung.. Bangsat haeam jadah betui la Menteri UMNO ni..
Dasar gampang. Bukan nak memikirkan cara untuk membantu melonjakkan taraf ekonomi orang kampung tapi nak melingkupkan lagi ada lah..
Dasar Kerajaan Celaka..!

zeqzeq berkata...

tiori kunci kira-kira ada sebut,,melatah bila periuk nasi ,,ditabur,,

banyak tak, pOJEK YADIM>>

cetak buku??buat umah??

sapa cubit sapa?

bila golongan lama vs baru

wakmeli berkata...

Buka pasar raya besar di kampung ke Kabinet

Pasaraya besar klau dimiliki oleh orang2 melayu islam dan meniaga di pekan dan kampung, ok la juga tpi masalah pasaraya besar dimiliki oleh pelabur dari luar negara. dah 52 tahun merdeka takde usahawan2 melayu yg betul2 boleh buka pasaraya gergasi cm carefour, giants dan sebagainya walhal klau tgk pembelinya majoriti org2 melayu. mgkin 50tahun akan dtg baru la org2 melayu boleh menguasai perniagaan meliputi perindustrian(buka kilang besar), pemakanan dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

awat yg nakhaie dok glabah tu...
x ksah la sapa asri tu...lebai asri kat baling pun bleh komplen yadim...yadim - yayasan dakwah islamiah malaysia...bukan yayasan nakhaie...so,apa dok kecoh2 ke ade ape2...????

hahahaha....ada org kate geng 'S' (gred agama dlm krajaan nih pantang tgk duit)suma nak rembat...klu x caye sila cek...suma brebutnk cramah,suma nk jd juru nikah, suma nk baca doa,suma nak imam trawikh...rebut2 jd amil,rebut2 nak baca talkin...tu tak kira lagi kepala2 'S',dok baik ngan kntraktor kelas F plak...

hahahahaha....masyukkkkk.....
satu malaysia...haru biru hancus....

mat sabung berkata...

nakhaie oh nakhaie...nakai betoi hang no! apa citer hang berjuang islam dlm PAS dlu2 ha? mcm mane boleh lompat masuk kandang BE END hri tu ha, citer sikit pasai nakhaie yg nakai ni...

nakhaie oh nakhaie...opsss ustaz nakhaie!!

Sivakumar berkata...

Ini betul betul drama serial TV.....

Badan pendaftar persatuan telah menyatakan Chua Soi Lek adalah timbalan presiden MCA yang sah.

http://malaysiakini.com/news/116535

Habislah Liow Kuey Teow akan meradang dan menangis dan melenting dan memporak perandakan MCA...

Tanpa Nama berkata...

toyol mana ada rasuah daaaa! Hairy mana ada rasuah daaa. Dia orang rembat aje!!!! Rembat ok apa! Mana bole SPeRMa tangkap orang rembat. Rasuah bole la tangkap, kan!!! Kalu nak selamat, rembat aje. jangan rasuah.