Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 17 Januari 2010

PASAL APA - ADA APA APA KE ?



PANDANG - CAKAP - DENGAR - SEMUA TAK BOLEH - JADI APA YANG BOLEH ?




JANGAN BUAT SPEKUALASI KES JUTAWAN LUBANAN – berita hairan

Abdul Gani Patail meminta semua pihak supaya tidak membuat sebarang spekulasi berhubung penahanan lelaki Lubnan, Elie Yousseff Najem bersama wang palsu berjumlah AS66.2 juta di sebuah hotel di Kuala Lumpur, Ahad lalu.

Abdul Gani yang enggan mengulas lanjut, sebaliknya menegaskan, semua pihak sepatutnya memberi masa secukupnya kepada polis untuk menjalankan siasatan terperinci berhubung kes itu.

"Baru dua hari lalu polis mengumumkan dia (Elie) ditangkap tetapi kamu sudah bertanya kepada saya apa tindakan yang akan kita diambil.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… BUT SPEKUALASI PUN DAH SALAH…kah kah kah..

woit… INI UNDANG UNDANG BARU… BILA LULUS PARLIMEN…kah kah kah..

kah kah kah…KALAU SPEKUALASI TAK BOLEH… PEERGI LAAA TUTUP BURSA SAHAM KUALA LUMPUR… kah kah kah…

kah kah kah… HARI HARI MANGKOK BERSPEKUALASI… kah kah kah..

woit… TUTUP LAAA GENTING… TIKAM EKOR…. SEMUA INI SPEKUALASI…kah kah kah..

nota:
tangkap bomoh dan nujum
ini lagi kaki spekualasi kah kah kah..





11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ghani Petai memang mangkuk, dengar dia berbicara dalam Bahasa Inggeris, amat memalukan bagi dia yang kononya orang 'profesional'Di kaca tv tak pernah kita dengar dia berbicara sepenuhnya dalam bahasa Inggeris, kena sunting mungkin penyunting rasa malu nak siarkan sepenuhnya. kalu dapat dengar dia berhujah sepenuhnya dalam bahasa Inggeris dengan baik, agaknya semua akan terkejut.

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Kot kot yang bagi derma kat siRosmah RM 7 juta haghi tu, kerabat atau geng si Elie tu kot!!!Kalau si Elie tu kena tangkap!!!susah siRosmah!Susah rakyat malaysia nanti!Sapa pula tok arab yang bodoh macam siElie nanti!Simpan baghang bernilai dalam kotak!Kalau tak dak lagi tok arab macam si eli!macammana pula sirosmah nak ceghita tentang sifat amanah dan kejujuran dia pada umat malaysia nanti!!!Susah!Aku sokong si Eli tak kena tangkap!!!!!!!!Tah-tah waktu dia kena tangkap!dia dah janji dengan sirosmah, nak derma duit, nak buat klinik permata pintaqla pulakkkkkkk!!!!!hangpa tak sokong ka!!!!!!!!!

نيك حافيظول berkata...

kah kah kah .. tangkap juga misai kucing yg selalu buat spekulasi kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Polis mana ada masa nak siasaat 'Elie Lebanon'..... 'Top Dog IGP' dan rakan-rakannya dari UMNO tengah sibuk nak cari di mana Raja Petra berada !!

satu dunia sudah pusing, tak dapat kesan jugak RPK !!

Mungkin UMNO nak pakai service 'Elie Lebanon'utk cetak wang USD kot... dapatlah beribu juta USD, happylah UMNO, Najib dan Rosmah !!

NIK AJIS berkata...

Sekurang-kurangnya tok arab tu bukan kes main pukul belakang..'sungkit style'..

Kes pukul belakang lagi sadis ooo..!..rabak beb..

Tanpa Nama berkata...

ada gak beruk umno nk mencelah kat sini ekk.. x habis2 nk ungkit kes bontot.. ko penah kene sontot dgn dia ke? stakat ko dgr citer dr bos ko yg sama je bongok tu baik x payah.. pegi lah siasat weii..
betul ckp org, kalo dah termakan rasuah ni bahaya.. buta hati sampai kiamat.. kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

USD66.2 juta?
macamana boleh masuk hotel?
berapa guni turrr?

kilang kat mana cetak banyak turr?
gila babi punya elli

Betul la kata orang
pak arab tak boleh harap

yang peliknya,
pak arab sekor ni dah banyak kali buat hal
tapi masih bebas duduk hotel
aku ingat dah lepak kat jel!

apa punya "tuttt" daaa

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya,

betulkah us66 juta tu palsu?

atau

laporan palsu?

Mat san jangan ambik masa lama sangat

kang pak arab ni lepak kat hotel lain plak

Tanpa Nama berkata...

Di Malaysia banyak betul yang palsu

gigi palsu
rambut palsu
wang palsu
cd palsu
cek palsu
lesen kopi palsu

Yang paling banyak?

Janji palsu

jebatmalaya berkata...

ha ha ha... 1malaysia kena tipu.. ada kospirasi yang mereka lakukan... kan media diorang kuasai.. lihatlah dengan mata hati anda..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ini sememang nya tak ada kes.
uang kertas Obama mana ada US$1000000
se keping.

Lelong dalam eBay boleh lah.