Ahad, 7 Februari 2010

KAH KAH KAH KAH KAH KAH




PENDATANG BARU BANGUN UNTUK MARTIN SCORSESE



DE NIRO TOLONG BLAAAAH


RAKYAT KECEWA DENGAN PENTABIRAN GUAN ENG : PAK LAH -berita hairan

KEPALA BATAS: Kebangkitan rakyat Pulau Pinang menyatakan bantahan terhadap kepimpinan Lim Guan Eng, adalah bukti jelas mereka tidak berpuas hati dengan cara pentadbiran, pendirian dan sikap Ketua Menteri itu.

Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, berkata perkara itu semakin nyata kerana mereka yang mengkritik adalah pemimpin parti dalam pakatan pembangkang sendiri iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Ini adalah satu tanda kelemahan yang wujud semenjak Guan Eng mengambil alih kepimpinan sebagai Ketua Menteri dan situasi ini akan berlarutan serta membawa kelemahan kepada kerajaan negeri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... BILA MANGKOK INI BANGUN DARI TIDOOOOO... kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah....

woit... INI MESTI JEAN KENTUT KUAT.. TERBANGUN MALAON INI....kah kah kah




11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wartawan Utusan Melayu lancar kempen Boikot Utusan Meloya Ddi facebook http://ja-jp.facebook.com/pages/KEMPEN-BOIKOT-AKHBAR-TERBITAN-UTUSAN-MELAYU/261258641453

Tanpa Nama berkata...

BANGANG MALAON TUA NI TAK SEDAR KA...
RAKYAT TERLEBIH DAHULU KECEWA DENGAN PENTADIRANNYA....SEBAB TU LAH BN KALAH PRK 12 DULU....

FaridShah berkata...

B1n1 dengkur kuat sangat. sampai bangun org tua tuh..
Dia tidoq lena sampai tak pegi demo kat Penang. Pasal tu kena wat demo lagi..
Depa perli org tua tue la, pasal tu nak wat demo 'BANGKIT'.

Tak patut betol la puak2 nih..!

MIBU BULAN. berkata...

Masa hang jadi PM hang buat apa kat Orang Melayu P.Pinang.... Hang sepatutnya letak jawatanje bila Najib 1 Malaysia tendang hang.... Hang cakap macamanapun orang dah tak pakaidah cakap hang....

mra berkata...

alangkah baik apabila dah bangun tidok tu,duduk depan cermin.cuba ingat,aku dulu kena tendang keluak atau aku berhenti sendiri.

ketuapolis berkata...

mesti kuat bodek maaaa...PRU sudah tidak lama

Tanpa Nama berkata...

UMNO/BN di P.Pinang sebanrnya sudah mulai takt denga LGE yang telah berjaya dalam sistem kewangan Negeri. Kalau biarkan LGE lama sedikit di Pulau Pinang, negeri ini akan menjadi sebuah negeri yang paling kaya di Negara ini. Tentang masalah admintarasi pimpinan (leadership) memang di mana-mana ada masalahnya. Di Trengganu lagi teruk keadaan sehingga mereka ingin bubarkan DUN, TUN Pak Lah pun masalah kepimpinan dengan Tan Sri Muhidin..sampai memaksa letak jawatan.Tun Mahathir sampai lepaskan ahli UMNO. Maka serius sangat kah masalah di Pulau Pinang seperti UMNO lalui ketika dulu?. Masalah Melayu Pulau Pinang bukan masalah yang telah ditimbulkan oleh Pakatan Rakyat. Selama ini pun ketua menteri bukan dari kalangan Melayu. Gerakan sudah memegang jawatan itu melalui UMNO sekian lama. Mengikut Pulau Pinang satu Masa dulu Anwar Menteri Kewangan dan bekas TPM, Tun Pak Lah orang Pulau Pinang menjadi 2 penggal Perdana Menteri apa yang dilakukan di Pulau Pinang?. Masalah utama Melayu Pulau Pinang adalah penghijarahan Melayu dari NegeriNegeri jiran. Bantu satu Melayu Pulau Pinang datang pulak lima orang yang mengaku melayu Pulau Pinang dari negeri-negeri jiran. Maka inilah masalah besar di Pulau Pinag sekarang. Semua mengaku rakyat Pulau Pinang. Ini dasar kerajaan UMNO dulu mengalakan penghijrahan ramai-ramai orang Melayu dari negeri bersempadanan untuk meraih undi Melayu kerana pada amnya penggundi bukan Melayu menjadi majoriti di Pulau Pinang. Dasar Fedaralism negara ini sudah mula nampak tidak sehaluan dengan negeri-negeri. Kerjasama di antara Kerajaan Federal/ Persekutuan amat penting untuk negara membangun. Apabila PR menawan lima negeri keadaan kuasa politik Persekutuan muali goyah dan lemah. Kerajaan Persekutuan seolah-olaj hilang kuasa politik mereka. Kekusutan ini berlaku lebih teruk apabila kerajaan persekutuan mula mengeksplotasikan kuasa politik Federal dengan menggunakan berbagai cara seperti media dan cara ala sabotaj ekonomi keatas negeri-negeri yang dibawah PR untuk menakutkan pengundi, perlu mengundi UMNO bukan untuk parti lain adalah cara tak bertamadun. Kerajaan Persekutuan juga tidak memikirkan bahawa rakyat dibawar negeri PR juga adalah rakyat Malaysia harus dibantu. Kes Royalti Minyak seperti di Kelantan rakyat mula benci pada UMNO kerana mengamalkan dasar "double Standard". Inilah menyebabkan ramai pemimpin UMNO mula menghentam UMNO kembali kerana UMNO ditubuhkan bukan untuk memenangi pilihanraya. UMNO ditubuhkan untuk menyatu padukan Melayu dan membantu semua Melayu tak kira ideologi Politik. Tetapi Parti Perikatan ditubuhkan untuk memenangi undi. Kini tugas Parti Perikatan / BN telah diambil alih oleh UMNO. Maka UMNO menjadi sebuah parti yang penting untuk menang dalam Pilihanraya. Maka UMNO tinggalkan BN kerana terlalu kiasu dengan parti komponen yang lain berfikiran penglibatan mereka tidak lagi diperlukan untuk memenangi pilihanraya. Maka ini keputusan PR2008.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah...woit Pak Lah, lu sudah bangun ke ?????

gua ingat Pak Lah dah pergi ke Australia jaga sama kambing-kambing dan biri-biri di sana !!

Kah..kah..kah...."Madey" suruh Pak Lah bantai LGE ke ???

Tanpa Nama berkata...

Rakan2 & sahabat2 seperjuangan dlm PR kono hati2...

Kejadian demo n pelbagai dakyah jahat bn ni sedang digerak-jalankan oleh sb-sb drpd KL. hati2..mereka2 ni telah bersemangat nak buat kojo2 bangsat umno utk kucar-kacir PR Penang sbb BN dah naikkan gaji PDRM...

Ciri2 mereka2 ni: menyamar jd anggota atau ahli PR terutama DAP & PKR-lepas tu mereka menjalankan modus operandi dgn mghasut lain2 ahli dlm parti.cth: mana2 ahli atau anggota yg ada bbrp masalah dlmn dgn jawatnkuasa ke, cabang ke, MPN ke...sb-sb ni akan provok ahli2 ni lawan, buat sidang media,...last sekali istihar keluar parti...

Modus operandi lain-menyampaikan dusta domba kpd bbrp pimpinan cabang,mpn, adun @ mp yg dikira longgar pegangan perjuangan/ada masalah2 dlmn dgn pimpinan...kononnya tak guna duduk lama dlm parti kalo projek takleh dpt..

Kalau ado ciri2 penghasut tu dikesan,diketahui n sedang berlaku...maka org tu adalah sb2 upahan yg bertugas menjahanamkan PR dr dlm...

CARI JGN TAK CARI....geng2 kt PENANG hati2..tinjau2 keliling...jgn biar.kalau dapek kasik lunyai dulu...

suis-media berkata...

Salam Bro,

Tak payah lah siarkan statement pakcik ini lain kali,,satu malaysia langsung tak ambil pot dengan dia punya statement dan idea,,bakulsampahkan saja bro...orang bangun tido cakap pun mamai,.

Tanpa Nama berkata...

haha lawak tul la blog nih....dapat jgakla mgubat hati setelah melihat bermacam2 dugaan melanda malaysia dimasa kini..go on guys..!!