Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Februari 2010

SILA TONGGENG UNTUK DI CUNGKIL



CUNGKIL TAHI TELINGA SENDIRI DULU




PEMUDA DITUGAS CUNGKIL IDEA GENERASI MUDA -mStar

Pergerakan Pemuda Umno akan mengadakan perjumpaan dengan golongan muda untuk mendapatkan idea mengenai isu-isu semasa, serta harapan mereka terhadap dasar-dasar kerajaan.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, pergerakan itu diminta berbuat demikian oleh Najib agar idea dan harapan golongan muda dapat disampaikan dan seterusnya diambil tindakan oleh kerajaan.

KAH KAH KAH…

woit… NAK CUNGKIL APA LAGI… kah kah kah..

woit… TAK KAN PEKAK SELAMA INI… kah kah kah..

woit… TAK KAN BANGANG SELAMA INI…. kah kah kah..

woit… NAK CUNGKIL APA LAGI… kah kah kah…

kah kah kah…. BERAPA KALI NAK CUNGKIL JUBO SAIFOL… kah kah kah..

woit… BERAPA KALI NAK CUNGKIL… SAMPAI RAHAI NANTI… kah kah kah



7 ulasan:

Apollo 2020 berkata...

Permintaan aku sebagai anak muda ialah:

-PTPTN dimansuhkn
-Kualiti pendidikan yg lebih berkesan
-Peluang kerja yg lebih luas
-Gaji yg setimpal
-Harga minyak berpatutan
-Harga kereta Jepun( mcm Honda Civic baru) lebih murah(xde AP)
-Internet lebih pantas & murah
-Tol murah( byr utk penyelenggaraan highway)
-Program agama diperbanyakkan supaya warga kita lebih berakhlak dan bertaqwa.
-Media bebas
-Majalah kartun Zunar bebas diterbitkn, dijual dan dibeli.
- Boleh buat demonstrasi aman
-Polis lebih adil dan bebas pengaruh politik.

Kalau UMNO buat walaupon salah satu perkara di atas, kompem PRU-13 nanti PR akan kalah.

Tp aku tau satu pon diorg tak leh buat. sbb tu aku berani kata kalau diorg buat, PR akan kalah.

Tanpa Nama berkata...

TT.

permintaan aku kalau idea aku dicungkil ialah:

kau balik yo kek kampong
potong gotah
jago kobau
dapek juo hasil
tak pekdahnya pun jadi boruk
melainkan ko memang boruk

Tanpa Nama berkata...

En Apollo, lawaknya melihat list yang anda senaraikan tu...kita kene paham yang sistem kapitalis bawaan UMNO dan PR akan datang ni adalah untuk orang2 yang hidup mau berlagak saja untuk menikmatinya. Selagi wujud makhluk manusia yang masih ada sifat berlagak berada ini mahu menikmatinya, selagi itulah sistem kapitalis akan terus subur dan dihidupkan hari demi hari.

Bayangkan kita tidak diajar langsung bagaimana mahu memanipulasi sistem kapitalis yang sedia ada? Ini kita kene fikir, mengapa ianya tidak diajar? Lihatlah orang miskin lagi fakir pun, masih boleh hidup walaupun sistem kapitalis masih berjalan! Ini bermaksud sistem kapitalis ini lemah untuk membunuh orang2 miskin. Binatang, walau takder duit sesen pun, masih boleh idup. Ini konsep pukimak yang kita nak kene kenali dan pahami bahawa ada ruang yang cukup luas bagi kita memboikot dan memanipulasi sistem kapitalis. Kita hairan, tidak pula diajar untuk memboikot sistem kapitalis hatta betapa ramai sekalipun cendikiawan2 dari pihak pembangkang dan ahli2 PAS, semuanya hidup penuh dengan lagak masing2, moto mewah, kereta mewah, rumah mewah dan segala yang melampaui taraf hidup dari si miskin.

Selagi kita tidak memboikot sistem kapitalis ini DENGAN MELENYAPKAN SIKAP LAGAK KITA, jangan harap la sistem ini akan berubah atau ditinggalkan terus. Sbb pengamalnya adalah kita yang masih mau hidup dengan penuh lagak masing2. Tidak akan wujud harga rumah dan kereta mahal2 jika tiada manusia yang mahu terus hidup berlagak untuk membelinya. Ingat ahli PR dan BN. Jangan bermimpi mahu barang2 murah jika kita sendiri mahu sesuatu untuk memenuhi sikap lagak kita yang tak berkesudahan.

Orang yang berlagak sahaja tidak kesah pasal riba, dosa, bebanan hidup; malah diubahnya pula dengan ayat2 untuk mewajarkan pembelian atau transaksi yang dibuatnya. Perokok dengan lagak masing2 tidak akan tinggalkan tabiat merokoknya hatta haraganya mencecah ratusan ringgit sebatang. Hospital swasta dicipta untuk rakyat yang terus mahu hidup berlagak mewah walaupun dalam keadaan sakit, masih mahu dilayan sesedap main burit dan puki ayam. Rumah, walaupun harganya semakin mahal, ianya tetap dibeli oleh rakyat yang mahu hidup berlagak yang tidak berkesudahan. Katanya mereka mampu. Mampu kepala hotak dia kalo setakat beli dengan cara berhutang riba! Kalo berlagak mampu, beli ajer cash! Kenapa hutang dikatakan mampu? Gaji banyak? Inilah lagak nak tunjuk kat orang bahawa gaji atau pendapatan dia banyak!

Aku menjadi semakin bodoh dungu pukimak bahawa sudah ramai rakyat kita belajar menipu sistem kapitalis yang sedia ada. Bagaimana mereka berjaya membeli kereta mewah dengan harga yang murah? Ada kereta lelong bank, rumah lelong bank hasil dari orang yang berlagak mampu tapi akhirnya rupanya dia tak mampu.

Selagi masih wujud makhluk manusia yang masih mahu hidup berlagak senang dan berada ini,selagi itulah jangan bermimpi sistem kapitalis akan berkubur!

Pavillion, KLCC, Aquaria, Bukit Bintang, Mid Valley dan tempat seumpamanya disediakan untuk orang2 yang cuba mahu hidup berlagak sahaja pergi melawat sana. Apa? Kalo tak singgah situ, boleh kene demam denggi ka? Atau medula oblongata demam? Cuba anda menyamar jadi peminta sedekah disana, mungkin dihalau atau adakah setiap pengunjung akan menghulurkan wang RM50-RM100-RM1000 sebagai sedekahan? Tidak!!! Singgit mungkin, Spuluh hinggit note jarang2 dan boleh kiamat rasanya kalo bleh dapat.

Sudahlah, selagi hidup mau berlagak, PLEASE PAY THE PRICE DUHAI RAKYAT YANG BAHLUL!

Lang berkata...

Seperti enau dalam belukar,

Biar pape asalkan bergaye,

Mencurah air ke daun keladi,

Anjing menyelak bukit,

Melukut ditepi gantang,

Paku dulang paku serpih,

Pepatah yang masih boleh diguna pakai dizaman ini

Tanpa Nama berkata...

kepala bana apa yang pemuda uno nak cungkil
cungkil bijik adalah

Mr berkata...

agak bernas ulasan anda wahai tanpa nama.. :)

Tanpa Nama berkata...

aku ada idea yang hendak dicungkil...idea aku adalah bagaimana hendak cungkil idea aku. ntahlah akupun tak tahu bagaimana nak cungkil, guna pencungkil gigi ke, penyodok ke, garpu ke, atau bulldozer....aku rasa nak cungkil dengan idea aku tu...alahai...payah sungguh lah, nak minta si GLOKAL tolong ataupun si hadhari yang maju tak maju-maju. nak minta daddy tolong lagi payah....dah nak nyanyuk, cakap org je lebih...sendiri masa 20 tahun dulu pa crite....tak jadi le nak cungkil idea nie...zzzzzzz