Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Februari 2010

ZIONIS TEMPATAN SUDAH MENGAMUK




ZIONIS TEMPATAN MUSNAH DUSUN BUAH BUAHAN DI PERAK



ZIONIS ISREAL MUSNAHKAN DUSUN ZAITON DI PALESTINE


SELEPAS 48 BERLAGAK JADI MB, 15 HEKTAR KEBUN MUSNAH - harakahdaily

Lajnah Pekerja Dan Peneroka Bandar PAS Pusat membantah keras tindakan kerajaan Perak melalui Pejabat Tanah Larut Matang dan Selama yang merobohkan kawasan ladang yang telah diusahakan selama 12 tahun di Air Kuning, Perak.

Kawasan tersebut yang terletak berhampiran Taiping berada dalam Dewan Undangan Negeri Changkat Jering dalam Parlimen Bukit Gantang.

Insiden ini berlaku kira-kira 48 jam selepas Zamry Abd Kadir diisytiharkan sebagai Menteri Besar Perak..

Kawasan seluas kia-kira 15 hektar itu telah dibangunkan bersama oleh sekumpulan 10 orang pengusaha dengan tanaman sayur-sayuran, ternakan lembu dan kambing, ternakan ikan dalam kolam serta pokon buah-buahan.

"Kami membangunkan tanah tersebut yan tidak didiami bagi memenuhi hasrat kerajaan yang mahu memajukan sektor pertanian dan penternakan," kata Mohd Salleh Ariffin, jurucakap kumpulan peneroka tersebut.

Pasukan perobohan tersebut dari Pejabat Tanah Larut Matang dan Selama, dibantu Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU), polis dari Taiping, JKR Taiping dan jentera dari syarikat Gamuda mengambil masa kira-kira tiga jam untuk memusnahkan segala yang telah diusahakan selama 12 tahun.

"Mereka memusnahkan semuanya yang kami usahakan termasuk menebang pokok buah-buahan. Adakah ini slogan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan"?," kata Mohd Salleh yang turut ditangkap dan digari kerana didakwa cuba menghalang kerja-kerja perobohan tersebut.

Katanya, tindakan meroboh dengan jentolak dengan bantuan pasukan polis dan FRU ini seolah-olah menyerupai tindakan yang diambil oleh rejim Zionis Israel ke atas penduduk Palestine.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… INI LAH DIA POWER… kah kah kah..

woit… MESTI SUDAH ADA KRONI YANG BUAT WORKING PAPER… kah kah kah…

woit… MESTI SUDAH ADA KRONI YANG NAK BUAT PROJEK DI TANAH INI…. kah kah kah..

woit… INILAH DIA ZIONIS TEMPATAN… kah kah kah..


nota:
tengok nanti di hari mauludul rasul
mesti gerombolan ini akan berarak
berarak ini untuk menunjukkan mereka alim

dalam alim alim semua harta rakyat di baham kah kah kah




19 ulasan:

Apollo 2020 berkata...

Salah satu tanda2 akhir zaman ialah harta2 kekayaan negara hanya berlegar-legar dikalangan orang2 yg berkuasa.

Subhanallah...apa nak jadi ngan Malaysia nie.

Saya sedar sejak PRU-12 yg lepas bahawa satu-satunya kejayaan besar UMNO selama ini ialah penguasaan mereka terhadap media2 utama negara.

Tapi nasib baik ada teknologi maklumat yg serba canggih nie. kalo tak sampai mati po ramai yg tak sedar2 kena tipu.

Tp sy yakin bahawa PRU-13 akan berlakunya revolusi Malaysia yg palng dasyat dan menakutkan dimana UMNO pada mulanya akan kalah tetapi dgn menggunakan kuasa media mereka menghasut org2 melayu bodoh utk buat rusuhan.

Umno akan melakukan apa sahaja utk terus kekal berkuasa walaupun dgn cara yg paling kotor dan jijik.

kuasa raja akan digunakan utk menyekat kemaraan PR dan akan bermulanya detik2 pemansuhan sistem monarki di malaysia.

cuba lihat bagaimana media dipergunakan sehabis-habisnya utk membuat fitnah terhadap negeri2 PR.

Tp apa sahaja tenang UMNO semuanya baik, sempurna dan benar. Inilah permulaan detik2 revolusi Malaysia. Saya yakin ini semua akan berlaku kerana kesilapan Umno sendiri yg tamakkan kuasa.

Tanpa Nama berkata...

MBH eeee kita ni
paku dulang paku serpih

mana per KOSA
mana PUKI da
mana ut. melayau
mana br. hairan
mana katak
mana frog
mana kong kang
mana harus sana harus sini

semua masih mabuk limau kah??

Tanpa Nama berkata...

Tanah ini kemungkinan untuk GAMUDA jalankan projek entah apa, Lebuhraya agaknya.

GAMUDA = Sultan Perak dan ahli keluarga diRaja mempunyai kepentingan (saham) banyak dalam syarikat ini.

YAM Dato Seri Eleena Sulatn Azlan Shah = Non-independent Non-Executive Director mempunyai 7.42% saham dan merupakan pemegang saham terbesar syarikat ini selepas KWSP

Dato Seri Ir Kamaruzaman Mohd Ali- Pengarah Eksekutif, adik YAM Raja Permaisuri Perak

UMNO pun takboleh buat apa apa untuk rakyat Perak kerana...tau sendirilah...

sri hartamas

cassa berkata...

SETUJU DENGAN APOLLO

KAH KAH KAH
SEBARKAN LAGI!
SEBARKAN PADA YANG PEKAK
SEBARKAN PADA YANG BUTA

KAH KAH KAH
BIAR GEGAK GEMPITA
BIAR MENGGELEGAK

KAH KAH KAH
INI SUDAH LIBIH!

ibnu yazid berkata...

salam,

ni kat kampung aku nih. cilakak pny be-end. dahla rakyat kawasan tu pilih PR masa PRU12. alih2 wakil rakyat jadik katak pisang. cilakak tul.

PRU13 nnt jgn harap rakyat nk sokong hangpa cilakak!

Tanpa Nama berkata...

"tengok nanti di hari mauludul rasul
mesti gerombolan ini akan berarak
berarak ini untuk menunjukkan mereka alim"...kemudian,malamnya nanti mereka ramai-ramai berarak ke pub untuk minum ARAK...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Gamuda? haha

Tanpa Nama berkata...

Jentera dari syarikat Gamuda?
ini mesti syarikat tu yang dapat projek untuk bagunkan ladang tersebut.Dasar memperkayakan kapitalis dan Zionis tempatan.UMNO pengkhianat bangsa.

Tanpa Nama berkata...

BETUL...BETUL TU...
MEREKA BUKANKAH DAPAT NASIHAT DRPD APCO WORLD WIDE....
MEMANG ZIONIST....
MUDAH-MUDAHAN ALLAH HANCURKAN MEREKA PUAK CELAKA LAKNATULLAH.

Lang berkata...

Serangan balas kot! dengan apa yang terjadi di Selangor dan P.Pinang

Tanpa Nama berkata...

yallah....yarahman....yarahim..... tunjukkanla kebesaran mu....AMIN

Tanpa Nama berkata...

mb bukan melayu

itu sbb tak bole tengok melayu maju

padan muka aku, perakian

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu masih keliru dan tidak memahami kenapa UMNO ditubuhkan?. Orang British memang bijak dari bangsa Eropah yang lain. Dengan sebab inilah empayar Great Britain menguasai dunia selama 800 tahun sebelum berpindah kepada Amerika sekarang. Orang Portugis selepas serang Melaka dan menawan Melaka telah lakukan berbagai kezaliman terhadap orang Melayu yang beragama Islam. Dalam satu surat Raja Portugal kepada Pope telah menyatakan dengan megah bagaimana mereka membakar rumah-rumah lebih dari 10 rbu dan memecahkan semua mesjid-mesjid. Batu Mesjid yang diruntuhkan itu dibina Kubu Melaka. Tetapi azam Melayu taat pada Raja dan Agama Islam tidak luntur. Selepas Portugis bangsa belanda telah memerintah orang Melayu. Tetapi bangsa Belanda ini tidak seperti bangsa Portugis yang fanatik agama. Mereka cuma ingin kaut keuntungan untuk jangka masa pendek. Apabila British mengambil alih ternyata mereka membaca dan memahami sains politik. Politik Melayu pada mereka letak kepada ketaatan yang tidak terbahagi kepada Pembesar-Pembesar Melayu iaitu Sultan. British faham untuk memerintah negara ini untuk jangka waktu yang lama mereka perlu berbaik cuma pada Raja-Raja Melayu bukan kepada Rakyat biasa. Dengan ini Sultan diletakan menjadi Pemimpin tertinggi untuk menjaga agama Islam. Semua tindakan atau dasar-dasar British adalah menguntungkan pihak British bersama Bangsawan Melayu. Pendidikan dibuka di Malay College dengan berideolgikan Sistem pelajaran British hanya dibuka untuk pembesar-pembesar Melayu. Maka anak petani Melayu cuma belajar agama. Sebelum UMNO ditubuhkan bayak kumpulan Melayu dari kalangan rakyat Melayu telah diharamkan British. Kumpulan-kumpulan inilah sebenarnya Pejuang Melayu sebenar. UMNO adalah kumpulan untuk menjaga kepentingan bangasawan Melayu. Sam juga dengan MCA yang hanya pentingkan "Towkey" dan MIC pula pentingkan "Kasta".Rakyat petani Melayu tidak menyedari sampai ke hari ini ideologi UMNO yang berdasarkan ideology British Empayar. Cuma Mahadey memahami perkara ini kerana dia bukan dari golongan bangsawan yang memerintah. Tetapi Mahadey telah tersilap membawa perubahan ini di UMNO. Disebabkan inilah Mahadey telah menitiskan air mata kerana orang Melayu di UMNO masih tak sedar-sedar sampai sekarang menyokong ideologi UMNO. Rakyat Maheran Melayu tidak memahami sebenarnya Mahadey ini. Revolusi mental yang dibawanya untuk Melayu tidak kesampaian disebabkan ahli-ahli UMNO sendiri tidak memahaminya masih mahu ke belakang.

Orang Melayu perlukan seorang pemimpin diluar UMNO. UMNO tidak boleh menyelamatkan Melayu dengan berpikiran konservatif. Orang Melayu perlukan seorang pemimpin yang berkarisma untuk membawa bangsa Melayu melepasi kurun 21 dan Globalasi. Memainkan isu perkauman dan sengketa perkauman cuma memusanahkan Negara. Ini telah terbukti dalam sejarah manusia. Maka Paktan Rakyat yang telah wujud ini sebenarnya untuk rakyat.Orang Melayu perlukan keyakinan dan jati diri untuk maju bersama kaum-kaum lain. Perlembagaan negara perlu dipertahankan semua rakyat di negara ini.Perlembagaan Negara adalah untuk mengawal kuasa politik induvidu atau politik. Badan Kehakiman telah dipertanggung jawabkan oleh Rakyat untuk membantu mempertahakan perlembagaan ini. Insitusi Kehakiman mendapat gaji dan elaun dari wang rakyat. Mereka perlu menjaga amanah rakyat yang diletakan keatas bahu mereka oleh rakyat. Insitusi penghakiman bukanlah alat untuk ahli politik memperluaskan kuasa mereka dengan mempengaruhi insitusi ini. Keruntuhan demokrasi adalah disebabkan oleh badan kehakiman negara. Rakyat perlu bangkit untuk mempertahankan badan kehakiman. Sekiranya rakyat tidak melindungi badan kehakiman maka punahlah sistem demokrasi dinegara ini. Kalu hakim dipecat atau pun dibuang kerana hakim memberi keputusan bercanggah dengan pemerintah rakyat perlu bangun mempertahankan hakim. Janganlah menjadi dayus tak rela mempertahankan hakim dan peguam kerana dengar ahli politik yang gila kuasa.

Tanpa Nama berkata...

anda digalakkan menanam limau bali
kebun limau bali tidak akan dirobohkan

Anda digalakkan membawa limau lokam
ada limau lokam semua beres

anda digalakkan memberi angpow
berilah angpow
dalam sampul warna unggu
ada angpow jentera gamuda tak boleh jalan

kgpadangbalang berkata...

Inilah nasib orang Melayu ditipu dan ditindas oleh orang 'konon'nya bangsa sendiri.

Baru 2 minggu lepas Zambry bagi geran leasehold 99 tahun kepada peladang haram buah limau bali (pomelo).

Kenapa diorang dapat geran? pasal diorang Cina, Zambry kan nak dapat sokongan Cina.....

Padan muka orang Melayu, kata orang Cina akan tindas orang Melayu bila berkuasa, rupanya dengan 'Melayu' pun kena tindas jugak.....

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum kepada Yang Berbahagia Datuk Ibrahim Ali, ahli-ahli Perkasa yang dihargai, ahli-ahli Pekida yang dihormati, pengerusi dan ahli-ahli GPMS yang berwibawa, tuan-tuan dan puan-puan berbangsa Melayu sekalian.

Adalah dengan ini diharap Yang Berbahagia Datuk serta saudara-saudara Melayu semua dapat membantu petani dan peniaga Melayu kita yang sedang berdepan masalah berkaitan tapak penanaman buah-buahan dan penternakan mereka yang telah dimusnahkan di sebuah kawasan di negeri Perak.

Apa salah kiranya Yang Berbahagia Datuk dan saudara-saudara Melayu semuanya berkampung di kawasan ini sambil membawa kain rentang bagi meringankan beban saudara kita tersebut.

Diharap dengan bantuan Yang Berbahagia Datuk serta saudara seMelayu ini akan dapat menjamin keutuhan bangsa Melayu di negeri Perak. Insyaallah.

Terima kasih daun keladi Yang Berbahagia Datuk.

Tanpa Nama berkata...

suruh mamat yang dapat sedekah sek tu jadi hero,kalau nak jadi hero kena pakai unipom posto pas tu pi jilat stem tampal kat dahi court mb pas 2 kahak kat dia,pasal apa kau kasi hancur ini ladang macam nak mampus orang kampung menyangkul,bila kena tarik telinga ngan gamuda,mengelupur kau kutty....masukkkkkkkke bangsatttttttt ni la jadinya bila kuasa dapat kat ummnogok.rakyat p mampus la,janji aku masyuk oooi bangang bagi geran la kat orang melayu,cina boleh kau bagi geran dapat angpau ke?atau nak kena penampor

Tanpa Nama berkata...

zambry bukan melayu...
dia pariah kaliamput...

Tanpa Nama berkata...

ambek la korang ....pilih la lagi ameno melayu oghang peghak pulow pangkor tu yang kata nak tolong oghang melayu konon.. memang itu pun patut kome teghima balasan dari malaon pulow pangkor tu... si haram jadah depa tu...