Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 6 Februari 2010

TERKINI BERITA BARU MASUK




YA AMPOOOOON SILAP LAPOR - RAMAI YANG DATANG KAH KAH KAH





3,000 AHLI NGO BERARAK BANTAH GUAN ENG - berita hairan

GEORGETOWN: Kemarahan orang Melayu terhadap kerajaan negeri yang didakwa gagal membela nasib mereka memuncak semalam dengan lebih 3,000 orang menyertai perhimpunan di depan pejabat Ketua Menteri, Lim Guan Eng di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), di sini.

Perhimpunan menggabungkan 50 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu atau Gabungan Melayu Sedaq (Sedar) diketuai Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ibrahim Ali.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


nota:
laporan awal mengatakan hanya 300 ekor eee
yang datang. ini silap besar.
lepas hujan ramai eeee yang datang.

3000 eeeeekooor yang datang kah kah kah




22 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

kahkahkah kesian demo tak laku..

bigfish berkata...

Maghi sini kawe nok royak.

Brehim Ali tuh dah boleh buko parti baru, Ahli dah bertambah sampai 3000.

Nak bela sangat orang2 melayu patutnya masuklah UMNO tapi parti karat tu reject lak.

Sbbnya dia bukan manusia ditambah species lagu ni berdarah sejuk dan dua alam jadi pendaftar pertubuhan tak luluskan nak daftar. Ong! Ong!

AbgTuah berkata...

LAGI PANAS LAGI MEMBANGGAKAN..

REFORMASI THE SECOND SANG-SIMU-SANG PUN BERJUTA-JUTA YANG DATANG..

Tanpa Nama berkata...

atleast lebih ramai daripada yang berada dimasjid semalam.

Tanpa Nama berkata...

awat depa orang jadi lagu no...len kali habaq pi la 100 ribu pun..kita buat2 faham lah... aku dok pikiag ...kesian kat depa no... brahim pun macam rapla jingga...

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam Tuan..

Salah tu.. bukan 3000 tapi 30,000. tak percaya boleh tengok gambar kat sini..

Kira sekali dengan polis, orang yang dok tengok, yang tersangkut dalam kereta dan cameraman sekali..

Tengoklah..
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2010/02/gambar-gambar-demo-sedaq-melayu-nak.html

Tanpa Nama berkata...

Kalau datang pun Melayu UMNO dari Negeri-negeri yang lain saja. Melayu Kedah dah meluat dengan gerombolan sama dengan Melayu dari Perak. Kenapa Tunjuk Perasaan hanya dilakukan di Pulau (Tanjung) saja kenapa tak lakukan di Seberang Perai yang ramai orang Melayu. Sebenarnya dah ramai Melayu Pulau (Tanjung) sudah pindah ke Seberang Perai kerana tamak ingin jadi kaya. Orang Melayu yang duduk di Tanjung itu bukan asal usulnya orang Penang. Mereka datang dari negeri-negeri berdekatan seperti Kedah dan Perak untuk mencari rezeki. Rumah sewa diTanjung mahal dengan itu mula mereka mencari tanah kerajaan membina rumah koloni setinggan. Orang Melayu Tanjung yang asala adalah golongan pertengahan. Dalam tahun 50-an sukar mencari Melayu yang asli di Pulau Pinang. Maka disebabkan ini India Muslim, Arab Muslim dan lain Bangsa Bukan Melayu Islam di serapkan menjadi Melayu untuk kepentingan UMNO. Di Seberang Perai semasa Anwar dalam UMNO banyak projek-projek rumah-rumah murah Pangsa di bina seperti Bandar Perda di Bukit Mertajam bertujuan memberi rumah kepada Melayu Pulau Pinang. Bandar Perda mempunyai 20 blok Apartment yang mempunyai 2000 unit kediaman tiga bilik yang hanya RM25 ribu saja. Di peruntukan untuk MELAYU SAJA. Ini lah jasa terbesar Anwar untuk Melayu Pinang. Tetapi apabila beliau di masukan dlm penjara projek ini terbengkalai hampir 2 tahun. Banyak lagi usaha kemajuan dilakukan di Pulau Pinang untuk Melayu Pulau Pinang silap segala usaha ialah setiap kali penghijarahan Melayu dari negeri-negeri lain menampakan bahawa Melayu pulau masih mundur lagi. Sejak UMNO/BN memerintah sehingga PKR inilah masalahnya. Kemajuan Pulau Pinang dari negeri-negeri sekitar menjadikan polemik penghijarahan menyebabkan keadaan Melayu sebegini. Sila perhatikan peruntukkan bajet untuk Majlis Agama Islam Pulau diberi paling tinggi dalam sejarah.

Sukj berkata...

kah kah kah kah...KATAK-KATAK TU HADIR ATAS PRINTAH 'MAHAFIRAUN'...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

mokhtar!mokhtar! aku dah tengok gambar2 perhimpunan tu dlm blog lain. Jelas figure yg kau bagi tu salah. Nak tipu biar betul. Mokhtar over.

Tanpa Nama berkata...

Yang den nampak ramai dari DKK melayu ada sekor duo bro

Tanpa Nama berkata...

berahim ali ni memang bengong!

Saudaramu Nikjoe berkata...

Kah Kah Kah Kah

Betul - Betul Ketuanan Melayu...
Lain kali kalau mau ramaikan orang, ajak Zulkifli Nordin sekali kah kah kah kah kah kah kah

*betapa orang ramai orang melayu sudah jadi pelesit kota*

Budak Balun berkata...

kah!kah!Kah!

ko siot la bang hisham!
aku dok layan limau dengan bini pun leh sedak biji limau tengok gambo katak2 nih!!

yang mana satu katak pasir mas@captain?

http://budakbalun.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

bilo demo dah kureng/tak masyuk
demo demo lah

suis-media berkata...

Salam Bro

gua pun orang melayu,,tapi gua tak termasuk dalam suku kaum melayu pencacai angkat najis mat nispu di pp yang membakar patung pemimpin,,itu semua kerja melayu kategeri bodoh macam lembu pawah termasuk yang di-impot dari kelantan yang di kenali braim ali katak.Daripada bakar patung lebih baik bakar tanah rezab melayu dapat juga manafaatnya untuk tanam ubi jaga...kah kah kah kah kah kah.

zeqzeq berkata...

wa ingat ada betulbetul jambatan baru..

Tanpa Nama berkata...

katak2 ni buat mancing haruan memang laku kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Aku pun heran gan puak2 yg NGO ni. Kalau nak tau pengkianat melayu adalah geng2 yg ada kuasa sebelum ini. Habis tanah dikebas sampai melayu pulau terpaksa berhijrah.

Betul kata Tanpa nama 2010 Februari 6 14:41 , Anwar saja yg betul2 nak tolong org melayu macam di Bdr Perda Sbg Perai. Apt kos sederhana RM60000 shj 3 bilik. Manfaat nya ramai org melayu Perak dan Kedah juga dapat beli.

Sebenarnya, melayu pulau pinang banyak yg berjaya adalah dgn usaha sendiri bkn kerana UMNO. Org melayu PP asal menjadikkan kaum2 cina sebagai saingan utama utk bersaing secara sihat. Bagi melayu PP, kenapa bangsa cina boleh berjaya, melayu tak boleh?

Yg berdemo tu hanyalah melayu yg sentiasa mengharapkan bantuan. Susah sikit meloncat tak tentu pasal. Kalau berani usaha lah sendiri utk berjaya. Tak payahlah nak menuduh2 tak adil.

Tanpa Nama berkata...

woi brahim.. melayu di kelantan yg dianaktiri tu kau wat tak tau.. yg kau pi sebuk kat penang tu kenapa? kau ni takde kerja ke woi brahim...?

Tanpa Nama berkata...

... dan bila si katak & si beruk jalanan ber demo...

...maka ter lopong lah si najing, ter kedu tak tau nak buat apa!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

pasal pitis royalti minyak kelate tu senyap pulak berehim ni...ko kelate tak dok melayu. gi kokok pulau pine nak wak gapo... bodo kepek.

Tanpa Nama berkata...

betul aku pun ada masa demo tu tapi saja nak tgk beruk2 wat demo( pinjam ayat khairy)ada beruk jantak ada beruk betina.beruk betina pakai baju body lagi duk kawasan masjid lak tu.tambah lagi hari jumaat(hadhari tul )..tapi betul la ,ramai yang tengok je.

sapa2 x puas ati kat aku e mail je..
are_liklau1983@yahoo.com

sedaq yang tak sedar diri