Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 14 Februari 2010

TOLONG JANGAN MALUKAN BUMIPUTERA




TOLONG JANGAN BUAT FITNAH ! PADAN GOLF INI TIDAK ADA KAITAN DENGAN ZAHRIN




ZAHRIAN KELUAR PARTI KERANA TAK DAPAT PROJEK : GUAN ENG – berita hairan

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, menyifatkan tindakan bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Zahrain Mohamed Hashim, keluar daripada parti itu kerana kepentingan individu dan peribadi.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, keretakan hubungan antara beliau dan Ahli Parlimen Bayan Baru itu berpunca apabila Zahrain gagal mendapatkan kontrak RM40 juta untuk mengurus projek Bukit Jambul Golf Resort.

“Saya rasa punca utama beliau letak jawatan ialah gagal dapat projek itu.

KAH KAH KAH....

woit... TERUK LAAA LIM GUAN ENG NI....kah kah kah..

woit...JANGAN LAAA BUKA KAN RAHSIA MALAON INI...kah kah kah..

woit... JANGAN LAAA BAGI TAHU SATU MALAYSIA HAL INI...kah kah kah...

kah kah kah... MANA MALAON INI NAK SURUK MUKA SEMBAB ... kah kah kah..

kah kah kah... KESIAN LAAAA... CUKUPLAAA...kah kah kah..

woit... CERITA MAK JANDA TU... JANGAN KELUARKAN...kah kah kah..

woit... YANG SUDAH TU SUDAHLAA...kah kah kah..

kah kah kah... KES LAMA DIPORT AUTHORITY TU... JANGAN BUKA LAGI....kah kah kah..

kah kah kah.... MALU BUMIPUTERA KITA.... kah kah kah...

woit... GUANG ENG BE A SPORT SIKIT... kah kah kah



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

janda ke port authority tu dia punya hal. tak ada kena mengena dengan gua.

tapi pasal padang glof (golof) tu, lu jangan sebut. itu hal sensetif sikit.

$40 juta beb! makan 7 keturunan tak abis. patut pun keluar parti bila tak dapat! Kalau dapat mesti senyap dan terus angguk-angguk.

syarikat $2 dalam 2 bulan mahu balun $40 juta?? budak tu ingat PR ni macam amenu ka?

katak jenis ni apa da hal nak heran bila keluar PR. Ta da hal punya. budak ni jenis pemimpin dahi projek. ta da projek ta da jalan.

pada budak itu, gua bagi nasihat sikit. itu syarikat $2 jangan buang dulu. simpan baik-baik. nanti dekat pru13 boleh pakai balik. amenu banyak projek segera masa tu. tapi kecik sikit la, bukan $40 juta.

pada LGE dan PR. Bagus dan teruskan. PR bukan untuk kroni. PR untuk rakyat. Jangan fikir tali perut sendiri atau kroni. selagi niat tak berubah, rakyat akan sokong. tapi bila dah konar, atau cuba-cuba konar, rakyat akan menilai semula.

untuk budak tu,sila bawa limau untuk menyokong zahed midi. Dia akan membantu anda. dengar kobar, banyak projek di padang tembak.

kepada PAS, dariMu kita datang, kepadaMu kita kembali.
Kepada budak itu, dari amenu dia datang, kepada amenu dia kembali.

orangkasai berkata...

biarkan, biarkan, dia ingat keluar PKR dia boleh senang kot. itulah orang yang tak tau bersyukur, memandang RM RM RM sahaja dalam kehidupannya

mosabit berkata...

perrhhhh....ajer giler...

cun giler janda tu..iras iras siti umnoliza daa....

sekali pandang terus terpancut ke dinding.....

tapi ...biar rahasia.....

jangan pandang belakang....nanti sifool marah.....

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

ka ching ka ching!

bunyi cash register lawyer2 yang akan saman LGE untuk zahrain dan cash register lawyer2 yang akan mempertahankan LGE

mamu berkata...

Apa pasai zahrain tak dak kao tim sama guan eng...itu kompeni pun 2 ringgit punya..mana bleh bikin cincai ini mcm..itu pasai lu kena tendang maa..
Tapi itu tee beng pun nang ku ti nang juga skrg..haiiyya!

zeqzeq berkata...

ada ubi ada batas ker..
ubi keledek ubi kayu..

hidup yang penuh nak maintain..bayar itu bayar ini.

I n U

Sukj berkata...

pak long tt,

BUKAN BUMIPUTRA...SILAP TU

'KETUANAN JUBUR'...kah kah kah kah..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya si LGE ni bijak sebab dia tau kalau dia bagi kat company RM 2 tu nanti MACC siasat sampai LGE terjun dari tingkat 14 ..kah kah kah

Saudaramu Nikjoe berkata...

kah kah kah kah

perangai si zahrain ni ta ubah seperti "Manusia tertarik oleh tanah airnya, anjing tertarik oleh piringnya"

untuk nak paham, tanyalah si lebai google

kah kah kah kah

AzamDean berkata...

Bumiputera dah lama dimalukan.. ish3

Tanpa Nama berkata...

bumiputera... dah lama tak de kemaluan...-dahhhh lamaaaa dahhhhh...

Tanpa Nama berkata...

Hoi, itu baru PKR!

Hoi, kena check DAP jugak!

Hoi, kena pantau PAS!

Hoi, hoi, hoi, aku musykil jugak!

Hoi, kalu duit tak masyuk!

Hoi, macamana nak gerak?

Hoi, sapa nak belanja table!

Hoi, sapa nak bagi beras pada mak janda!

Hoi, sapa nak bagi pakcik tak der gigi rokok sekotak!

Hoi, akuuuuuuuuu jugak!

Hoi, kau ingat gaji aku besar sangat ke?

Hoi, kau orang pukul 11 dah start nak buat projek dan membuta!

Hoi, aku tak sempat lah!

Hoi, aku nak kena layan macai2 kat dangdut!

Hoi, kau ingat nak pakai duit aku ke?

Hoi, kenalah smart bro!

Hoi, tak reti2 paw mamat yg dapat projek!

Hoi, kau ingat kepala2 kontrek tu sokong sangat kat aku ke?

Hoi, mereka ni semua hipokrit!

Hoi, mereka semua pelakun !

Hoi, itu pasal aku tutuh mereka cukup2!

Hoi, kau ingat kalu aku jatuh mereka nak ikut aku ke?

Hoi, sebelom aku terkena, biar aku kenakan mereka!

Hoi, itu pasal negara ni tak kan maju2 sampai kiamat!

Tanpa Nama berkata...

Keluar PKR satu kesilapan besar buat zahrain.

1. beliau tiada tempat lagi dalam umno. buktinya ezam dan rakan-rakan. beliau tidak akan berpeluang semula untuk menjadi calon BN dlm PRU akan datang kecuali menjadi calon bebas.

2. untuk balik semula ke PR, rasanya pintu sudah tertutup rapat. Tidak mungkin sama sekali kerana PKR dan PR telah menganggapnya sebagai pengkhianat.

3. peluang untuk menang undi sebagai calon bebas dalam PRU juga terlalu kecil atau mungkin tiada langsung. Ingat, kemenangan terdahulu beliau adalah kerana undi PKR bukan bebas.

4. kerier beliau dalam politik hampir pasti tertutup rapat. KECUALI beliau bijak bertindak seperti Ibrahim Ali. Jika beliau mampu bertindak seperti Ibrahim Ali, masih ada kemungkinan namanya bakal tercalon sebagai calon BN dalam PRU akan datang. Hanya jika beliau mampu mengembalikan keyakinan dan menguntungkan BN pada masa depan.

5. Soalnya, mampukah beliau bertindak bijak seperti Ibrahim Ali? Ezam pernah mencuba tetapi gagal walaupun ezam masuk semula Umno. Rasanya Zahrain lebih sukar memandangkan beliau hanya memilih untuk bebas sebagai 'non BN friendly'. Di sini Zahrain silap lagi. Beliau sepatutnya memilih 'BN friendly'.

6. Bagi saya, Zahrain bertindak terlalu terburu-buru dan ini telah menjejaskan kerjaya politik beliau untuk selama-lamanya. Jasa beliau dalam PKR sebelum ini akan hilang sekelip mata tetapi diganti dengan pengkhianatan juga dalam sekelip mata oleh penyokong PKR dan PR.

7. Untuk pihak lain yang ingin melompat, berfikirlah berjuta-juta kali sebelum membuat keputusan. Lompatlah jika anda ingin mengakhiri kerjaya anda sebagai rakyat biasa dan bukan sebagai ahli politik lagi. Atau, anda memang mempunyai penyokong akar umbi yang setia tidak berbelah bahagi seperti Ku Li.

Tanpa Nama berkata...

Memang sejak dulu sesiapa juga kalau nak projek joint UMNO. Tak dapat projek cabut. Perangai nilah yang bekas ahli UMNO bawa masuk dalam parti pembangkang dan perangai dia tetap kekal sebagai jati diri dia. Tak dapat habuan, caci kemimpin kemudian belah. Orang macam ni UMNO nak terima ka?

alfaberlian berkata...

salam

Zahrain ni anak Ali ke ? Macam Ibrahim Ali ke? Macam Hassan Ali ke? Atau Mohammed Ali ? Ibrahim Ali dah memeng terkenal zaman Mahadit Naina Kutti dia ada lidah yang sentiasa menjilat anus Mahadir Naina Kutti Kuat bodek. Hasaan Ali adalah orang yang berpadu padu, yang suka muqabalah, suka kan muzakarah dan cepat melatah bila sebut pasal melayu