Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 14 Februari 2010

UCAPAN SELAMAT TAHUN BARU



DARI SAEKOR HARIMAU




PERUTUSAN TAHUN BARU CINA OLEH ANWAR IBRAHIM

Tahun Baru Cina kali ini merupakan tahun harimau. Ianya melambangkan keberanian, kejujuran, tangkas, sedia bersaing dan siaga mempertahankan maruah. Kebiasaannya masyarakat Cina akan mengambil pedoman dari kitaran tahun-tahun tersebut untuk mencipta dan merencana masa depan yang lebih cemerlang. Namun bagi semua rakyat Malaysia ciri-ciri baik seperti berani, jujur, bersedia untuk bersaing dan berani mempertahankan maruah ternyata bukanlah asing bagi kita yang mempunyai asas kepercayaan dan tradisi masing-masing.

Kita semua mahukan yang terbaik buat diri, keluarga, masyarakat dan negara. Kita berhasrat Malaysia yang dicintai ini senantiasa makmur, bebas dari rasuah dan jenayah. Yakinilah, kita rakyat pasti dapat mengharungi segala rintangan demi mengembalikan Malaysia kepada maksud asal penubuhannya. Harapan kita agar negara ini adil serta saksama menjamin hak semua rakyatnya tanpa mengira kepercayaan dan ras.

Dengan kesempatan ini izinkan saya mengucapkan Xin Nian Kuaile dan Gong Xi Fa Cai kepada semua rakyat Malaysia berbangsa Tiong Hua.

Adalah diharapkan sambutan Tahun Baru Cina tahun ini lebih meriah dengan sambutan bersama oleh masyarakat Melayu, India, Iban, Kadazan dan lain-lainnya. Selamat menyambut Tahun Baru Cina daripada kami, keluarga dan gerak kerja KEADILAN di semua peringkat.

ANWAR IBRAHIM




1 ulasan:

Saudaramu Nikjoe berkata...

ya, harimau juga dikembalikan kepadamu anwar..

bab kata pepatah :

'Anak harimau takkan menjadi anak kambing'

teruskan perjuangan!