Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 Mac 2010

APO KO - APO KONO KAO JANG OOOOii - KENO TIPU




APCO DAN NAJIB – DI SEBALIK TIRAI PERHUBUNGAN AWAM


Oleh Tian Chua, Ahli Parlimen Batu

Hari ini Selasa, 30 Mac 2010, ahli-ahli parlimen Barisan Nasional sedang bersedia untuk menyembelih Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung ulasannya terhadap APCO. Ahli-ahli parlimen ini mungkin berfikir mereka melakukan hal yang betul dengan mempertahankan Najib dan syarikat perundingnya yang hebat itu.

Dalam fikiran kebanyakan ahli parlimen BN, mempertahankan kerajaan sama dengan mempertahankan tanahair. Dengan logika songsang yang sama, orang yang mengkritik kerajaan semudahnya digelar pengkhianat Malaysia.

Saya dengan berlapang dada, mengajak kawan-kawan di sebelah sana untuk berfikir dengan lebih jauh lagi, melihat dengan lebih dalam lagi. Sebetulnya, ianya tidaklah terlalu sukar untuk mencari kaitan hubungan APCO dan Israel.

Namun sebelum saya pergi lebih jauh lagi, saya perlu menerangkan bahawa perbincangan ini tidak ada kena mengena dengan “persoalan tentang Yahudi.” Ada perbezaan yang cukup luas di antara menjadi Yahudi dan menganut ideologi Zionisme.

Rakyat Malaysia selalu berbangga dengan mengisytiharkan kebersamaan terhadap rakyat Palestin yang tertindas. Kita juga mengekalkan dasar luar negara yang bebas dan memiliki rekod panjang melatakkan komitmen pada prinsip dan perjuangan Gerakan Negara-negara Berkecuali.

Dalam konteks ini, apakah teramat sukar untuk memahami bagaimana Perdana Menteri membayar khidmat firma yang terkenal dengan hubungan gelapnya dengan gerakan Zionisme antarabangsa? Kenapa perlu kita percaya sebuah syarikat dengan agenda Zionis mengendalikan hubungan komunikasi strategi Malaysia?


IANYA BUKAN SEKADAR SEBUAH SYARIKAT YAHUDI


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menimbulkan beberapa kritikan di parlimen berkenaan persamaan di antara slogan 1 Malaysia dan 1Israel. Beliau juga mencabar kerajaan untuk menjelaskan perbelanjaan berjumlah RM23 juta wang pembayar cukai kepada APCO.

Terdapat juga persoalan tentang kenapa Najib dan kerajaannya tidak melibatkan firma perhubungan awam tempatan bagi menjalankan kerja hubungan komunikasi tersebut?

Menurut kenyataan APCO sendiri, tanggungjawabnya meliputi ruang lingkup yang cukup lebar melangkaui komunikasi “tugas APCO termasuklah dokongan komunikasi terhadap usaha-usaha reformasi yang luas yang sedang diambil kerajaan Malaysia, terutamanya dalam bidang mencipta peluang pekerjaan, mempromosikan pendidikan serta memperkasa penyampaian khidmat kepada rakyat.”

Malahan, ianya cukup aneh bahawa penjelasan ini tidak datang dari Najib ataupun Pejabata Perdana Menteri.

Asas utama Pakatan Rakyat menimbulkan perkara ini bukanlah untuk meraih sokongan politik tetapi kerana keprihatinan yang jujur berhubung soal keselamatan negara.

APCO Worldwide berpusat di kota Washington DC dan memiliki 23 buah pejabata di seluruh dunia termasuklah di Tel Aviv, Israel. Menjadi pengetahuan umum orang-orang penting dan penasihat APCO berhubung kait dengan Zionis Israel, seperti Shimon Shein (bekas Duta Israel ke Jerman), Itamar Rabinovich (bekas duta Israel ke Amerika Syarikat),

KITA MUNGKIN BERKATA HABIS ITU APA?


Namun APCO tidak boleh menafikan operatornya di Tel Aviv memiliki hubungan rapat dengan bekas Perdana Menteri Israel Yishak Rabin. APCO di Israel mengendalikan kerja-kerja pembangunan strategik dan berbagai bentuk komunikasi untuk syarikat korporat ataupun organisasi kerajaan.

Selanjutnya, perhubungan di antara Israel dan APCO lebih dari sekadar memiliki pejabat di Tel Aviv. Kegiatan APCO di negara Zionis melampaui sektor orang awam. Perlu diingatkan anggota Majlis Penasihat Antarabangsa APCO Doron Bergerbest-Eilon,merupakan bekas ketua keselamatan untuk kerajaan Israel

APCO dan ASERO

Hubungan APCO dengan pelbagai projek risikan dan berkait keselamatan dilakukan menerusi hubungan strategik dengan syarikat saudaranyaASERO Worldwide. Kepakaran APCO adalah dalam bidang komunikasi, manakal ASERO pula pakar dalam keselamatan dalam negeri dan perunding pengurusan risiko.

APCO dan ASERO mempunyai anggota perunding dan pengurusan yang bertingkah keahliannya. Misalnya Doron Bergerbest-Eilon yang duduk sebagai anggota Majlis Penasihat Antarabangsa APCO merupakan orang yang terlibat menubuhkan dan menjadi presiden ASERO Wordlwide.

Doron Bergerbest-Eilon, seorang bekas pegawai kanan keselamatan dalam Israeli Security Agency (ISA). Dia merupakan bekas ketua bahagian perlindungan dan keselamatan dan menjawat pangkat yang lebih kurang sama dengan mejar jenderal. Dedikasinya terhadap agensi perisikan Israel membawa dirinya dianugerahkan Pingat Penghargaan Pengarah oleh Agen Perisikan Amerika Syarikat.

Mara Hedgecoth, anak perempuan Ceo APCO dan Presiden Margery Kraus turut menjawat jawatan dalam ASERO sebagai Naip Presiden. Dalama masa yang sama Mara Hedgecoth turut berkhidmat sebagai Naib Presiden dan Pengarah APCO Worldwide.

Naib Presiden Kanan ASERO, Carl Truscottmerupakan sosok tubuh yang tercalar imejnya sewaktu dibawah pentadbiran Bush. Carl Truscottmerupakan bekas Pengarah Biro Alkohol, Tembakau, Senjata Api dan Bahan Letupan Amerika Syarikat.

Tetapi dia melatakkan jawatan pada Ogos 2006 setelah terbit laporan dari Jabatan Keadilan Amerika Syarikat yang mendapati dia telah membazirkan ribuan dollar dengan berbelanja mewah, membazirkan jutaan dolar dengan keputusan-keputusan sesuka hati serta melanggar piawaian dengan mengarahkan pekerjanya membantu anak saudaranya dalam projek video di sekolah tingginya.

HUBUNGAN DENGAN ISREAL

ASERO Worldwide menasihati agensi awam dan tentera Israel dalam hal cabaran strategi dan taktik keselamatan serta menyediakan bantuan terhadapkerajaan dan pihak korporat bagi menyediakan, meringankan dan memulihkan daripada ancaman keganasan dan risiko bahaya lainnya, juga melindungi penghidupan dan aset penting serta memastikan penerusan operasi.

Kakitangan ASERO dipenuhi dengan rekrut daripada Agensi Keselamatan Israel (juga dikenali sebagai Shabak atau Shin Bet) dan juga Mossadyang cukup terkenal itu. Seperti yang kita tahu prosedur piawaian operasi agensi ini dalam menghalang keganasan (counter terrorism) termasuklah dengan menyiksa orang yang dituduh, pembunuhan dan lain-lain lagi.

Pada tahun 2006, APCO dan ASEROmemperkenalkan – Pentadbiran Pengangkutan Keselamatan – Transportation Security Administration (TSA) kepada kerajaan Israel, dan membantu membangunkan sistem keselamatan lapangan terbang Israel – Sistem Pengesan Orang Yang Disyaki – Suspect Detection Systems. TSAdireka oleh John Magaw, salah orang perunding kanan yang pernah menjadi pengarah Agensi Perisikan Amerika Syarikat.


HUBUNGAN DENGAN SINGAPURA

Bukan lagi rahsia bahawa Israel dan Singapura menjalin hubungan tersembunyi dalam kerjasama luar biasa di bidang pertahanan dan perisikan. Kerjasama antara dua buah negara ini dapat dijejak sejak tahun 1960 an lagi/

Di kalangan pengarah kanan dan pegawai pengurusan ASERO, satu-satunya orang yang bukan warga Amerika Syarikat dan warga Israel merupakan warga Singapura.

ASERO dan APCO menyediakan khidmat rundingan terhadap keselamatan dalam negeri Singapura, membantu Singapura dengan khidmat teknikal dan risikan dalam hal ehwal keselamatanruang udara dan angkasa. Khidmat dan kepakaran mereka talah memudah cara perpindahan pantas teknologi keselamatan dan ketenteraan Israel e Singapura.

Kedua-dua syarikat ini juga terlibat dalam mempromosikan penglibatan Israel dalam kerjasama dan penyelidikan berjangka panjang dalam bidang strategik yang mempunyai implikasi keselamatan dan ketenteraan. Antara isntitusinya adalah Yayasan Kajian dan Penyelidikan Industri Singapura-Israel (Singapore-Israel Industrial R&D Foundation - SIIRD) yang ditubuhkan pada tahun1997.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, ASERO aktif terlibat dalam banyak kegiatan pencegahan keganasan (counter terrorism). Di atas nama pertukaran akdemik, ASERO telah ikut terlibat dengan Pusat Sains Tingkah Laku (Centre of Behavioral Science - CBS).Matlamat CBS adalah untuk berkhidmat sebagai “platfom untuk perpindahan dan pertukaran idea-idea dan pengetahuan terkini yang akan menyumbang kepada perubahan hidup individu, organisasi dan juga masyarakat.”


SATU MALAYSIA DAN SLOGAN SATU BANGSA

Dalam latar belakang ini, terdapat banyak sebab mengapa rakyat Malaysia yang patriotik perlu mempersoalkan kebijaksanaan mengambil khidmat APCO itu. Cukup terang, APCO tidak berkongsi wawasan yang sama tentang pembinaan bangsa(nation). Tidak juga menghairankan untuk APCO tidak berkongsi hasrat, wawasan dan matlamat pembinaan negaa kami. Sebab itulah slogan 1Malaysia tidak bersambut dalam konteks rakyat tempatan.

Fakta sejarah menunjukkan 1-Malaysia berbunyi seperti berbagai “gerakan Satu Bangsa” di seluruh dunia. Malangnya selogan Satu Bangsa tidak dapat dielakkan dikaitkan dengan kecenderungan konservatif.

Seperti yang kita ketahui, slogan Satu Israel merupakancubaan yang gagal untuk menyatukan suatu lanskap politik yang terpisah-pisah. Kemudian ada pula “One Britain” yang menjadi tema kempen ahli-ahli politik pelampau puak kanan parti Konservatif UK dan kumpulan-kumpulan anti penghijrahan orang luar ke dalam negara.

DI Australia, bekas perdana menteri John Howardmerangka dasar One-Australia pada tahun1980an. Maksudnya One-Australia membawa makna anti keragaman budaya dan mendesak Australia mengekalkan penguasaan orang kulit putih Anglo-Saxons.

Slogan One-Australia perdana menteri Howard kemudiannya diangkat oleh ahli politik rasisPauline Hanson yang menubuhkan One-Nation Party. Satu-satunya platfom parti ini berpandukan retorik dan dasar anti orang luar dan anti penghijrah.

MENYERAHKAN KEDAULATAN MALAYSIA

Setahun selepas dilancarkan, konsep 1-Malaysia masih lagi terlalu kabur buat kebanyakan rakyat Malaysia. Meskipun slogan tersbeut telah menghasilkan caka-cakap dan kegiatan tetapi ia langsung kosong isi pemikirannya.

Malah, rakyat Malaysia tanpa mengira etnik sama-sama kehilangan arah dalam mentera retorika ini. Kesan rasa selamat tidak cukup untuk menutup kekecewaan terhadap tiadanya tindakan dalam menangani isu sebenar yang memberi kesan terhadap bangsa dan negara seperti rasuah, menurunnya proruktiviti, kemiskinan, perpaduan nasional dan lainlain.

Keprihatinan kami bukan sahaja soal pembaziran wang pembayar cukai dalam perbelanjaan pengiklanan yang menakjubkan, papan tanda,lagu, konsert, pertandingan menulis esi dan lain-lain lagi. Kita mesti melihat kepada paling asasi sejauhmana selamatnya negara apabila kita dengan secara sukarelanya mendedahkan struktur kakitangan pegawai kerajaan terhadap firma swasta dengan kepentingan asing yang cukup kuat?

Dalam menjalankan tugasnya, APCO telah diberikan hak untuk mendapatkan bahan-bahan sensitif milik kerajaan yang saya percaya kebanyakan rakyat Malaysia.dinafikan hak untuk mendapatkan bahan-bahan sensitif tersebut.Maka sungguh cetek dan lurus bendul lah kita untuk percaya APCO akan mengendalikan rahsia negara secara profesional, khusunya apabila kita sedang berkonflik dengan kuasa global.

Saya berharap ahli-ahli parlimen dan para pemimpin BN memberi perhatian dalam isu yang amat serius ini. Jika kamu benar-benar patriotik, bangun sekarang. Tolonglah jangan serahkan nasib Malaysia ke tangan kuasa asing.

Tian Chua
Ahli Parlimen Batu
27 Mac 2010





23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

'AAPKO' NEHI PYAR MOHABBAT HEY?

asyMok_Aambo berkata...

wa caya sama lu!

Tanpa Nama berkata...

Menteri mesti bertanggungjawab Pos Malaysia rugi RM546 juta

Tuesday, 30 March 2010 .(Harakahdaily) -

PAS mahu kerajaan mengkaji kegagalan urusniaga Pos Malaysia dan mahu Pengerusi Pos Malaysia, Pengerusi Khazanah Nasional dan Menteri Kewangan bertanggungjawab di atas kerugian berjumlah RM546 juta itu.

WOW..BARU SETENGAH BILLION..BELUM 12 BILLION MCM PKFZ...CELAH GIGI JA..

Tanpa Nama berkata...

anwar sudah bikin malu sama apco

tupingera berkata...

Lu ingat MP2 gerombolan boleh faham ker dengan kenyataan Tian Chua ni.
Janji fulus masuk boleh kawin artis...tang tu MP2 gerombolan faham.

Tanpa Nama berkata...

Cerita sudah keluar dalam PARLIMEN laaa...habisla kau Tok Jib..

Baik aku copy paste sebelum STAR online "padamkan" berita ni buat selama2nya..




Parliament: Anwar says APCO was in M’sia before 1Malaysia concept
By ZULKIFLI ABD RAHMAN


KUALA LUMPUR: Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim revealed that Apco Worldwide, which he said had links to Israel, had started operations in Kuala Lumpur months before the 1Malaysia concept had been created.

He added the local branch of Apco began as a public relations company, Mindteams Sdn Bhd, at least six months before Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak announced the 1Malaysia concept and aspirations last year.

Anwar called on Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak to provide an explanation on the Government's ties with Apco.

"The Government should cease its relationship with Apco immediately and a Royal Commission of Inquiry should be formed to investigate the scandal of Apco's involvement in Malaysia, which has affected the national security and integrity," he said in his speech at the Dewan Rakyat.

Anwar's speech came after he was directed by the House last week to explain his allegations that the 1Malaysia concept was designed by a foreign firm that created the One Israel concept in 1999 for then Prime Minister Ehud Barak.

After Anwar completed his speech, Deputy Speaker Datuk Ronald Kiandee advised MPs to submit a motion to the Speaker to bring Anwar to the Rights and Privileges Committee if they felt that Anwar had misled the House for his remarks.

Tanpa Nama berkata...

kelebihan ahli parlimen pembangkang pada ketika ini setiap perkara yang dibual bicarakan lahir dari pemikiran yang kritis dan bersandarkan pada fakta. Beza seperti langit dengan bumi dengan pihak kerajaan. Banyak perkara yang lahir dari benak merupakan idea hendak mengampu. Ingat-ingatlah juga tema lagu Anak Kecil Main Api tu. Kali ni kalau tak sedar-sedar juga, sah memang dayusssssssssssssssss. Harap-harap anda fahamlah ya

mtgbertam berkata...

Puak2 benak tu mahu ke lawan tokey? Sape nak bayar installment BMW 7 series, Alphard, Brabus, Cayenne, Lexus, kalau lawan tok jib?

Tanpa Nama berkata...

aku nak tanya kat BARUA-BARUA DAN PENCACAI-PENCACAI UMNgok yg duluNYE memekak SATU MALAYSIA mengatakan DSAI AJEN YAHUDI, skarang ni siapa yg AGEN DAN PETUALANG,PENGKHIANAT NEGARA? HOI MANGKOK-MANGKOK UMNO KORANG TAK NAK REPORT POLIS KE?

azfaizum berkata...

Bahaya APCO ni, ,mendedahkan rahsia negara kepada israel, najib menggadainya maruah malaysia demi kuasa...

Tanpa Nama berkata...

HOI NAJISSSS,

aku haramkan duit cukai aku diguna tuk bayar gaji zionis laknat tu, paham!!!

kalu ko guna juga duit rakyat dan ko tipu rakyat dengan bersekongkol dengan zionis tu, Ya Allah makbulkan doa rakyat agar kau dan bajingan2 kau dapat balasan atas darah kanak2 palestin dan sekian manusia yg dibunuh zionis! AMIN.

SHAIFUL ARIFFIN berkata...

should be on the street

Tanpa Nama berkata...

MEB dasar merompak harta rakyat ke,belum2 lagi dh nak tibai duit KWSP,xda duit jgn wat project la..bila untung masuk poket,dividen kwsp sama je,rugi sama2 tanggung,aku haram ko nk ambik duit kwsp aku,harta korang sume simpan kt oversea,mintak kt madey tu nk wt projek la..sial betul

Sudin berkata...

Hello Najib Lasak.....!
Mahu kasi letup mana-mana bangunankah ?
Lepas tu tuduh pembangkang dan teroris punya kerja......
Ini taktik zionis paling berkesan....
Kita sudah banyak lama bikin ini kerja.....sebelum merdeka pun ada bikin ini kerja !!!!!
Lu anak Razak tak kan tak tau ini hal ?
ISA,OSA,Akta Polis boleh cover ma...

Kasi kautim sama hakim,polis......kah,kah,kah

Wah..!itu pasaikah lu kasi tangguh itu ISA ??????????

Haram jadah punya melayu Umno(B)/Bn !!!!!!!!!!!!

Lang berkata...

APCO... URKO... ASERO? hmm entah apo lai... poning orang memikirkan... jangan nanti yang ko, ko ni semuo buek negori ni macam hak dio udah la... bak kato orang tuo-tuo.. kalu nak nyosa... nyosa sekarang, jangan tangguh, kalu nak nyosa nanti... baik lupokan jo... buek abih boreh jo.

Tanpa Nama berkata...

Dah tahu puak lahanat tu ada kaitan rapat dengan zionis
Dah tahu puak zionis tu melanyak palestin
Dah tahu puak lahanat yahudi zionis tu tak akan reda dengan Islam sampai kiamat pun

Apa hal pulak kome nak pertahankan puak lahanat tu
Apa hal pulak kome nak hukum anwar yg tak setuju dengan puak lahanat tu

Tak baca kitab ke kome ni?
Cubalah tanya ostad kome

Tanpa Nama berkata...

APCO = APOCOT!!!

Tekejut bila 1Malaysia dah jadi member ngan Israel...apocot engkau...kah kah kah latah le pulak apocot lagi....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Setahu den
Apo cono ni syarikat tempatan
Pejabat Apo cono tu kat Juaseh
dokek yo ngan kualo pilah sinun

Jadi den ghaso tak salah kalu kito bekojosamo secaro taktikal
Errrrrrr maksud den, menguatkan kojosamo perhubungan duo halo

Tanpa Nama berkata...

eh..eh...sama la 1Malaysia ngan 1Israel cam adik bradik je... eeee nasib baik aku tk sokong 1Malaysia.... ada banyak lagi one rupanya.....

Tanpa Nama berkata...

Hahaha, apa depa akan kata? "Tian Chua ni merepak ajerlah" abis... Tak caya, tanya YB Shyster ZulKulim.

Tanpa Nama berkata...

fuck zionis and compeny...fuckofff...

celaka haram jadah bahalol tolol...mamposla ko celaka...pukimak ko najib...



retropyanza@yahoo.com.my

Akaloid berkata...

Inilah sebab musabab agenda terbesar di dunia yang kita tidak tahu. Ini agenda Freemasonry. Freemasonry adalah dianggotai oleh orang-orang berfahaman Zionis. Ramai yang terpedaya dengan propaganda Zionis. Mari lihat apa punca terjadinya:

1. Perang Dunia Pertama?
2. Siapakah yang menciptakan bom Hiroshima dan Nagasaki?
3. Bagaimana Kerajaan Turki Uthmaniyah runtuh dan akhirnya negeri2 tanah melayu dijajah sebaik kejatuhan Turki Uthmaniyah?

Mustafa Kamal Attarturk adalah anak didik Freemasonry. Freemasonry pada asalnya menentang kuasa gereja pada empayar Kristian. Oleh itu, anggota2 ini menyesatkan Goyim (non-yahudi) dengan dakyah2 sesat dan satu fahaman Nasionalisma untuk menentang kuasa Gereja. Akhirnya empayar Kristian Jatuh!

Selepas itu, Freemason melihat empayar Islam merupakan penghalang terbesar bagi golongan Zionis ini. Kerana bagi mereka 'UNTUNG' akan tetapi bagi Sistem Khalifah adalah kebajikan dan keagamaan. Ini dilihat mengancam agenda mereka ini kerana pada masa itu, Turki Uthmaniyah menguasai sebilangan kawasan Eropah termasuk Tanah Melayu.

Oleh itu, Mustafa Kamal Attarturk dilatih untuk menjatuhkan khilafah. Sistem ditukar kepada sekular dan ulamak terhad kepada hal ehwal agama sahaja. Dan akhirnya empayar terakhir Islam ini jatuh dan negeri-negeri Islam berpecah belah dan masing-masing diterapkan dengan semangat Nasionalisme.

Nasionalisme itu semangat juang dan cintakan tanah air, sedangkan khalifah mengajarkan cintakan kepada tuhan dan menghapuskan mana-mana musyrikin yang menindas ISLAM!

Sekarang, dunia Islam tidak boleh bersatu kerana masing-masing terperangkap dengan semangat Nasionalisma mereka masing-masing. Mengikut kaedah matematik mudah, ini tidak akan membentuk kerajaan Khalifah Islam semula. Maka Freemason atau Zionis ini bolehlah menyembelih Palestin dan meneruskan agenda mereka!

Sudah nampak ini angkara siapa? Baik, siapa yang bawa masuk unsur2 British di Malaysia? Siapa yang mensekularkan pentadbiran Malaysia? Siapa yang menTESCOkan Malaysia? Siapa yang melibatkan Kelab Lions di Malaysia?

Selebihnya fikiran anda sendiri. Saya membuat kesimpulan,

Yakjuj Makjuj terakhir adalah Zionis!
Kini kita sedang menunggu ancaman paling besar, Ad Dajjal Al-Masih.

Tolong sedar!

Tanpa Nama berkata...

bila mana manusia tiada lagi y mahu menerima duit ketika e2 bkn lagi tiada y kemiskinan apetah lagi papakedana akan tetapi alang bencinya melihat mata wang y disogokkan adalah punca kepada segala bencana dan kehancuran muka bumi...nantikan kemunculan pertanda ini tanpa berbuat apa2 pada diri sendiri apetah lagi pada y laennya...

aq bersetuju dengan artikal y diulaskan akaloid...alangkah beruntungnya musurdekat y pastinya terpampang d depan mata terlihat sekalian umat melaysia...penindasan,penipuan,pengkosaan,pencabulan,pembodohan,segalanya terlihat didepan mata...senuanya oleh bangsa melaysia kusendri...semuanya oleh nereka y masih menggila kuasa...hancurkan mereka y didepan mata...jgn hanya bertriak pada zionis y dihujung sana...zionis disini masih lagi tersenyum dengan segala mcam kemusnahan y sedang mereka ciptakan untuk anak bangsa sendri...

retropyanza@yahoo.com.my