Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 Mac 2010

SAHAM BUMI LINGKUP




GUAN ENG : KEMANA HILANGNYA SAHAM BUMI RM52 BILION


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mahu kerajaan menyiasat sebab saham bernilai RM52 bilion yang diperuntukkan kepada Bumiputera di bawah dasar afirmatif kerajaan tidak lagi dimiliki oleh mereka.

Ketika bercakap kepada pemberita di lobi bangunan Parlimen hari ini, hakikat ketiadaan lagi saham-saham itu di tangan Bumiputera adalah satu pengkhianatan.

Sehubungan itu Ketua Menteri Pulau Pinang mahu satu suruhanjaya diraja dibentuk untuk menyiasat ketirisan seumpama itu.

Menurut Lim (gambar), daripada RM54 bilion saham yang diperuntukkan kepada Bumiputera hanya RM2 bilion saham sahaja masih dimiliki mereka.

“Berdasarkan laporan Bernama, Perdana Menteri dipetik sebagai berkata bahawa saham bernilai RM54 bilion telah diperuntukkan, tetapi hanya RM2 bilion saham yang tinggal di tangan Bumiputera,” kata Lim.

“Ini satu bentuk pengkhianatan. Kerajaan perlu menahan dan mengambil tindakan terhadap mereka yang 'melarikan' wang ini,” katanya lagi.

Ketika ditanya sama ada Pakatan Rakyat mempunyai idea ke mana perginya saham-saham, Lim sambil senyum mendakwa Pakatan Rakyat (PR) tahu siapa yang menguasai saham-saham ini dan juga mengapa tiada tindakannya daripada pihak kerajaan.

“Kami di PR tahu siapa yang memiliki saham-saham ini. Ia dikuasai oleh kroni-kroni Barisan Nasional, sebab itu kerajaan tidak mengambil tindakan.

“Jika benar kerajaan betul-betul mengambil berat perlu menghantar mesej bahawa mereka serius dalam mengambil tindakan,” kata Lim lagi.

Ekuiti Bumiputera semasa adalah dalam lingkungan19.4 peratus berbanding sasaran 30 peratus yang ditetapkan kerajaan.

KAH KAH KAH…

woit…PELIK LAAA…. CHINA INI PULAK YANG PRIHATIN TERHADAP SAHAM BUMI….kah kah kah..

woit… PASAL APA…. MACAM MANA INI TERJADI….kah kah kah…

woit….APA TERJADI DENGAN PERWIRA KU…kah kah kah..

woit..APA TERJADI DENGAN PERWARIS KU….kah kah kah..

woit…. SUDAH HABIS KENA PERKOSA KE SAHAM INI ?..... kah kah kah…




24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ni yang buat si brahim ali marah kat cina... sebab cina suka buka cerita, buat melayu malu..
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

alah! 52 billion je yg hilang.. tak sampai 100 billion pun...
kahkahkah

jebatmalaya berkata...

ha ha ha... ini baru namanya pemimpin membela rakyat... xkira bangsa... Allah lebih tahu apa isi hati anda sekelian... teruskan khidmat terbaik dari pemimpin PR...
percayalah.. yakinlah... berbuat baik sesama manusia... Allah akan balas baik...
tetapi... berbuat jahat... Allah tangguhkan balasan... beri peluang minta keampunan...
andai terasa banyak berbuat jahat... cepat2lah sedar dan perbaiki kesilapan... cepat2lah minta maaf kepada orang yang dizalimi sementara masih bernyawa...
ingat juga untuk diriku sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa si gemuk Ibrahim Ali senyap aje?

Mulut dia di sekat 2 telur Mahathir.

Diamlah sekarang.

Sebelum 2 biji telur tu sekat mulut Ibrahim, dia asyik merepek macam orang gila.

Celaka punya UMNO/BN. Hanya jaga kroni2 sendiri.

Orang kampung

mosabit berkata...

apalah guan eng ni...betul betul anti cina dia ni.....

apa lu nak sebok sebok pasal bumiputera....haa??..

itu brahim ali punya hal la jangan kasi dia marah..
nanti dia PERKOSA sama lu pasal kacau dia punya visi baru tau....

dulu lu kacau itu budak melayu bawah umur punya kes...lu kena sumbat dlm itu penjara....

lu tak serik serik la.....

kah kah kah kah kah ....

mosabit berkata...

hari hari ada cerita mau runtuh...

kenapa pwtc tu tak runtuh runtuh ha??

takkan nak tunggu umno runtuh baru dia nak runtuh....

kah kah kah kah kah kah ....

Mek Jah berkata...

Guano gak Lim Guan Eng, org cina yg pertahan hak melayu, org cina lebih peka... lagu mana Ibrahim Al-Katok ni, kata dia la pejuang melayu tulen, melayu sejati, konon ambik berat masalah org melayu... patut perkara ni tubik dari mulut dia.. ni org lain pulak.. klau melayu juga tak pe la... ni org cina yg brahim maki hamun kata macam-2, chauvinis cina la, komunis la.. nampak dah sapa sebenarnya Brahim Ali... dia ni umpama 'tumpuk-2 tahi unta di gurun sahara' hi.. hi.. hi

Tanpa Nama berkata...

Sdr TT. Hang risau buat pe? Aku yakin tindakan sewajarnya akan dibuat hero Melayu, Dato' Paduka Ibrahim Ali, Ahli Parlimen Pasir Mas, merangkap presiden PERKASA.
Hidup Melayu ...

Tanpa Nama berkata...

Wau.. Bukan Cina ni ke dulu yang berjuang untuk budak perempuan Melayu yang dibawa oleh ex CM Tan Sri Rahim Tamby Chik? Perkasa mana? Jangan harapkan selempang saja. Kami jangka Perkasa untuk buat kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

ibrahim katak, perkasa, pukida, perwira melayu lancau bagai.. suma pun dh makan share.. nk suruh bising buatper??!! puunngggaaahhhhh!!!

Tanpa Nama berkata...

Sahamla saham mana poie kau agaknya ada yang menempah untuk mengakhiratkan keneraka...tak caya rezki Allah cik,
ada yang berpandangan agaknya didunia dapatdah......Akhirat.....?
Percayalah dengan Rahmat Allah,dunia ka yang halal belum tentu yang haram......
sabo je lah

Tanpa Nama berkata...

hahaha...teringat aku pernah orang tanya Lim ni, apasal tak nak peluk Islam saja. Jawapannya ringkas, gue tunggu abah gue tak ada dulu. Maksud dia "Langkah mayat abah dia la dulu kot rasanya". Lihat persepsi Kit Siang tak boleh menerima Islam kerana kesilapan kita dan UMNO sendiri memberi gambaran Islam yang salah kepada bukan Islam.

Dulu kes TambiCheek pun sama jugak, tak adakah pemimpin Islam dari pembangkang yang lebih prihatin terhadap umat Islam sendiri? Tak adakah pemimpin pembangkang Melayu yang prihatin terhadap umat Melayu sendiri? Tak adakah pemimpin pembangkang Melayu mahu menolong bukan Melayu? APA RAHSIA DISEBALIK SEMUA CERITA2 INI???

Tanpa Nama berkata...

sumpah sikatak dah dimakbul allah s.w.t kerana semasa beliau bersama SEMANGAT 46, beliau pernah bersumpah akan jilat PUNKOQ mahathir kalau beliau msk umno olih itu sampai sekarang brerahim ali duk jilat pungkoq mahathir....

Mat dangdut berkata...

'Bang Brahim tulun bang Brahim'...akakaka...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya katak ibrahim !! kekayaan Melayu dah hangus...semua telah dirompak oleh UMNO !!

sesiapa yg percaya kata-kata katak ibrahim dan madey adalah manusia yg paling bodoh di dunia !!

Tanpa Nama berkata...

saham buni tak lingkup...tapi semua telah dirompak oleh pemimpin2 serta ahli2 UMNO !!

lihatlah bertapa kaya-raya anak-anak Madey !! Madey penipu besar !! sedar-sedarlah orang Melayu, janganlah diperbodohkan lagi oleh UMNO, masa sudah tiba utk bangkit menentang kezaliman UMNO !!

sakariya berkata...

Hanya Melayu saja yang boleh tipu Melayu.....pakat ramai-ramai kita BOO ibrahim katak!!

Lang berkata...

Lompat sikatak lompat
Lompat ditanah rata
siasat rakyat siasat
mana saham bumiputra

Teran sikatak teran
Mata katak terkelip-kelip
Apa rakyat nak heran
Injin jet pon boleh ghaib

Buru sikatak puru
Buru sampai tempang
Menteri memang dah tahu
Rakyat suka kena temberang

Buta sikatak buta
Buta berduyun duyun
Cina mata tebuka
Pejuang melayu mangkuk hayun

Zam Zam Alakazam berkata...

Ada mamat di atas cakap pasal Lim Kit Siang/Lim Guan Eng cakap "langkah mayat" sebelum dia peluk Islam.

Ini citer karut bohong yang kau dengar dari lobang konek pemimpin UMNO barua yang mana ni??

Bila masa diorang ada cakap langkah mayat sebelum peluk Islam??

Inilah dia hasil propaganda UMNO-BN yang sudah menyerap dan sebati di dalam darah Melayu, setelah berdekad2 UMNO menipu pasal DAP dgn cerita dongeng mereka. UMNO tak tahan pemimpin DAP benar2 berwibawa.

Kalau Lim Guan Eng dgn pemimpin2 DAP ikhlas dan bersungguh2 mahu memperjuangkan kebajikan dan keadilan bagi SELURUH rakyat tanahair ini tak kira bangsa/agama, APA SALAHNYA aku nak tanyo ko?

Tanpa Nama berkata...

mana saham melayu tak hilang
melayu dok sibuk arak kepala lembu

Sudin berkata...

“Kami di PR tahu siapa yang memiliki saham-saham ini. Ia dikuasai oleh kroni-kroni Barisan Nasional, sebab itu kerajaan tidak mengambil tindakan.

Kah,kah,kah.....nak ambil tindakan macam mana ?
Ketua-ketua daulah semuanya seangkatan dengan pemimpin Umno(B)/Bn menjadi lanun dan pencuri.
Kalau ambil tindakan tak boleh naik pangkat ketua polis,ketua hakim,pengarah sperm....kah,kah,kah
Untuk tunjukkan baik konon mereka akan naik haji atau umrah untuk menunjukkan mereka melayu suci lagi terperi....kah,kah,kah

Unit Perancang Ekonomi tak kan tak tahu agihan yang dibuat bagaimana...
Tengok muka anak beranak Mahafiraun !!!Dapatlah jawapannya.
Daim,halim saad,rafidah,samy volu,lim keng yaik,lee liong sik,Hermawan su kon.....woit banyak nak tulis ni !

Dipendek dan panjangkan cerita sampai cucu rajagopal yang masih dalam perut pun ada habuan sampai kiamat kalau Umno(B)/Bn perintah.

Khazanah,menteri kewangan mamak tak kan tak tahu kot ?

Cuba siasat CIMB tengok bagaimana anak razak menipu pekerja2 melalui pink-form.....kah,kah,kah

Akta persyarikatan yang diusul oleh Mahafiraun kenapa tak umum pada rakyat bila agensi kerajaan diswastakan......agihan macam mana ?
Bukankah tiap-tiap warganegara berhak atas agensi/jabatan kerajaan yang diswastakan walau pun satu sen ??????????

Penipuan bermula dengan persekongkolan Mahafiraun Umno(B)/BN bersama BSKL,MIDF(sekarang dah jadi apa tak tau),Menteri kewangan......kah,kah,kah..tak muat penjara seluruh malaysia untuk sumbat mereka2 ini.

Usahkan peruntukan untuk melayu,peruntukkan bangsa lain pun mereka curi.....kah,kah,kah

Bukankah jabatan kerajaan yang diswastakan itu kepunyaan rakyat/warganegara ?
Agihan asal mesti sampai kepada semua,tak kira bangsa,sikit atau banyak.....percuma !
Sampai tengah jalan hilang....kah,kah,kah

Tak percaya ?
Tanya Rajagopal berapa banyak saham TELEKOM,TNB,POS mereka sudah telan......sampaikan orang besar jajahan pun dapat bersama anak beranak yang masih berhingus secara percuma,Yang masih dalam buaian pun gasak juga !!!

Peruntukkan untuk ketua cawangan/bahagian Umno usah dikiralah....terlalu banyak.....tapi seekor pun tak tahu bahawa agihan kepada mereka ada.....kah,kah,kah

Mati-mati percaya berPresidenkan Mamak.....sekarang berPresidenkan Mat Monggol Altantuya kaki jilat jubor......kah,kah,kah
Hidup-hidup kena tipu melayu Umno(B)ni.....kah,kah,kah
Ada berani tanyakah kemana peruntukkan kami ?
Nak kedalam ?Mata lebam ?
Nasib baik hidup,kalau tak mati kena belasah SB.......kah,kah,kah
Rosli dahan,ramli usop ada pegangan saham TELEKOM?...kah,kah,kah,kah,kah
Pergi umrah lagi kome oii!

Melayu oh Melayu....tak sangka ditipu mamak Mahafiraun anak-beranak dan kroni.....kah,kah,kah

Inilah akibatnya bila menyokong Mahafiraun melaksanakan dasar pengswastaan......akhirnya rakyat menderita....GLC berkaitan kerajaan konon....rupa-rupanya berkaitan cukong,zionis untuk melingkupkan harta rakyat demi mempertahankan kuasa yang hampir reput.Deko,Apco,kuci nehi apsapel....kah,kah,kah
APCO kome oii.....!
Terang-terang Umno(B)/Bn ni barua zionis.....darah deme halalkah ?
Terang-terang menipu,mencuri,merompak harta orang melayu.

Siang baca kitab...
Malam keluor celah kangkang cukong dan zionis sambil berkaraoke.....kah,kah,kah

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku kata korang marah aku pulak:

org melayu ni kalau ada saham
cepat2 nak kasi kluar

masuk labu peram
masuk saham ternak lembu
masuk saham bela lintah
masuk skim piramid
masuk skim cepat kayap

semua jenis nak cepat kaya
semua jenis nak untung tanpa kerja

kerajaan pun satu hal jugak
jual pisang goreng, kena runtuh gerai
jual jambu batu, kena angkut majlis bandaran
jual apam balik, gerai kena terbalik

Susah jadi orang melayu hih!

Tanpa Nama berkata...

Siapa yang kasi ghaib saham 52 bilion tu ha
Mesti ada ilmu silap mata ni

tapi tak apa
ada belen 2 bilion lagi
boleh buat modal balik tu

atila berkata...

Henti lah umno penang, mempergunakan & memperlembukan ngo ngo melayu untuk demo di bawah pejabat guan eng.
membawa isu isu untuk mengabur mata melayu penang.

henti bawa masuk Melayu luar dari negeri2 bersultan yang tidak tahu dan tak faham bagaimana umno penang sendiri telah musnah rakyat Melayu Penang.

lihat lah, isu melayu ni tak henti henti dari 1980an sampai umno kalah di penang ge2008, dan kini 2010, sah menunjukkan umno di mana bn perintah penang, umno sendiri gagal membangunkan orang melayu penang.

hanya umno peringat bahagian dan kroni2 yang mampu rumah2 mewah bungalow mansiona dan kondo mungkin sebilangan kurang 100orang. berapa ramai umno bahagian yang duduk pengarah dalam syrikat2 cina yang kaya membina rumah dan super kondo, apakak ini sharing kepada rakyat melayu lain?

Apa jadi kepada majoriti melayu penang 660,000orang yang masih tak mumpu untuk memiliki tanah, rumah teres setinggi RM500K sebuah, rumah bungalow setinggi RM1.8Juta dan kondo2 yang kini harga RM350 satu kaki persegi?

Sepanjang 40tahun bn perintah penang, umno hanya kuda kepada parti gerakan.

Kini rakyat nak tahu berapa percent dari RM52Billion itu telah diperkosa oleh UMNO Penang?