Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 22 Mac 2010

BILA KAPAL NAK TENGGELAM - BAWA DUIT LARI



TIKUS MULA MENYELAMATKAN DIRI - HANTAR DUIT LUAR NEGARA !




APA GUNA SATU MALAYSIA SEDANGKAN BN MENUJU KEHANCURAN – harakah daily

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang mempersoalkan apa gunanya slogan 1Malaysia yang diperkenalkan kerajaan sedangkan parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) sedang menuju kehancuran.

Menurutnya lagi, MCA yang akan memilih kepimpinan baru pada 28 Mac ini hampir terbenam ekoran sikap kepimpinannya sendiri yang rakus serta ego.

"Kalau mahu membina Malaysia ke arah yang lebih cemerlang, kita harus ada kekuatan dalaman terutama parti yang menjadi teras BN. MCA, Gerakan, MIC dan Umno telah hilang kewibawaan selepas Pilihan Raya Umum ke-12 lalu kerana rakyat tidak lagi menaruh harapan terhadap parti itu," tegasnya ketika perjumpaan dengan masyarakat Cina di Dewan Terbuka Hock Teik, Jalan Satu di sini, petang semalam.

Baginya, BN umpama sebuah kapal yang hampir karam di lautan yang bergelora.

“Bila karam semuanya rosak termasuk enjin serta anak kapal," jelasnya dalam program anjuran Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pulau Pinang dengan kerjasama DAP Kepala Batas.

KAH KAH KAH..

woit... KAPAL NAK TENGGELAM?..... kah kah kah..

woit.... KALAU KAPAL NAK TENGGELAM.... SIAPA YANG MULA MULA LARI?.....kah kah kah

kah kah kah... MULA MULA TIKUS.... kah kah kah..

kah kah kah.... KEMUDIAN LIPAS..... kah kah kah...

nota:
awas dan waspada apabila kapal nak tenggelam!

sebelum lari para malaon dalam kapal
akan merembat apa sahaja yang dapat di rembat
ejin, katil, pinggan mangkuk, kerusi meja, tilam
semua akan dirembat. apa boleh kebas akan di kebas
apa boleh seludup alan di seludup
sauh dan layar juga akan dijual – tak percaya
sila pergi kedai besi buruk – mesti jumpa enjin kapal kah kah kah




19 ulasan:

KetuaPolis Online berkata...

kehkehekh...seluar dalam bik mama jangan lupa bawa sekali...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Aik bot nak karam pun kena sondol kahkahkahkahkahkah.

Tanpa Nama berkata...

Ramai orang dalam (inner circle) UMNO sendiri tidak mahu "1 Malaysia " ini. Mereka lebih suka kepada Si Katak Puru PERKOSA "1Melayu". Mereka berangan semua Melayu di PKR dan PAS masuk UMNO. Menjadikan cuma 100% orang Melayu memerintah negara ini. Kenapa tiba-tiba selepas 50 tahun orang-orang Melayu jadi begini?. Apakah mesej UMNO sekarang nak sampaikan kepada orang Melayu di negara ini?. Apakah kegagalan orang Melayu dalam Ekonomi ; kesalahan diletakan atas kepala Orang Cina dan India?. Apa yang UMNO cuba buat ialah " apabila orang Melayu tanya apa yang UMNO buat selama lebih 50 tahun memerintah untuk orang Melayu?. Oh Cina India rampas harta orang Melayu?.UMNO cuba lepaskan diri dari tersepit dlm keadaan ini. Kalau orang Melayu lepaskan UMNO dgn memberi kemenangan di PR13 ...UMNO akan gigit lagi selesa orang Melayu kerana telah dapat lesen dari orang Melayu sendiri. UMNO tidak punyai perancangan teliti atau blue print untuk majukan orang Melayu di negara ini. Cuma mereka adalah ialah DEB yg terbukti gagal dan keistimewaan orang Melayu yg sudah lapuk sejak Merdeka. Seminar sana seminar sini cuma gimik politik memperbodohkan Melayu. Yang sudah apsti UMNO cuba buat konflik kaum dengan itu orang Melayu terpaksa ikut telunjuk UMNO kerana kuasa tentera dan polis ada pada mereka. Orang Melayu terpaksa bergabung dgn UMNO..inilah taktik politik kotor UMNO. Tujuan PERKOSA dan Mamak celaka yang tak sedar diri. Mamak mempergunakan PERKOSA untuk tujuan hipokritnya. Mamak memang pandai putar belit melagakan orang.Apa untung mamak tongkang itu dalam hal begini?. Cuba fikirkan?. Janganlah orang Melayu diperbodohkan oleh mamak se ekor yg liat nak mati...kerana dia menunggu untuk terima hukum alam sebelum menghadapi hukum di akhirat.

Tanpa Nama berkata...

sebelum 'Kapal UMNO' tenggelam, UMNO begitu sungguh2 nak mencetuskan pergaduhan antara kaum !!

Nasib baik rakyat dah tahu muka sebenar UMNO, rupanya jahat belaka !!

Rakyat harus kasi Kapal UMNO tenggelam hari ini jugak !!

bigfish berkata...

Inilah dinamakan bila tikus baiki labu. BN dah nak tenggelam pun ajak orang lain sama hanyut. negara dah nak bankrap. pigi dah

Tanpa Nama berkata...

Klinik 1Malaysia: 'Pesakit diberi ubat silap'
Susan Loone | Mar 22, 10 11:09am
Klinik 1Malaysia dikatakan memberi perkhidmatan perubatan yang berkualiti rendah, sehingga ada pesakit yang diberi salah nasihat dan juga bekalan perubatan yang silap.

Dr T Jayabalan, yang mewakili pekerja dan Majlis Kesatuan Pekerja Malaysia (MTUC) mendakwa, kajian klinik-klinik 1Malaysia yang dilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mendapati ada pegawai pembantu perubatan memberikan ubat yang silap kepada pesakit.

Kajian berkenaan didakwa dilakukan di Kampar, Perak.

“Mereka memberi preskripsi untuk ubat yang salah dan ada juga yang membekalkan ubat yang mereka tidak ditauliahkan untuk berbuat demikian.

"Ada juga yang didapati gagal mengenalpasti sakit yang dihadapi oleh pengunjung klinik itu,” kata Jayabalan yang juga adalah penasihat kesihatan Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP).


YA ALLAH...SELAMATKAN DIRIKU..

Tanpa Nama berkata...

TUAN TT...CHUKONG MCA BERGADOH TAK DAK CERITA PON...

Andai kata Soi Lek jadi Menteri Kesihatan lagi sekali, apa peranan Kementerian Kesihatan untuk membendung kelahiran anak-anak luar nikah?

Tentu Soi Lek akan suruh buat promosi besar-besaran, "SAFE SEX" , tiru MACAM SAYA!!!

Orang UMNO tak kesah kalau Soi Lek menang, sanggup dok bawah orang yang tak bermoral,pelaku seks bebas. Sebab itu UMNO terima Behrang dan Changkat Jering yang Utusan Malaysia kata depa terima rasuah sex!!!!!

Dapat restu Mufta HarusSemua!

Tanpa Nama berkata...

Bro isham! klau kapal nak karam elok tampal lubang tu ngan C4 je..kah!kah!kah!

Lang berkata...

siapa memang pon pasti ada yang tak puas hati dan buat kacau... tunggu dan lihat.

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.kapai mana yang nak tenggelam!
2.Nampak macam kapai pkr jee!
3.dahla!nak tenggelam!!tak dak sapa yang atas kapai tu boleh baca doa! tian chua atau sivarasa boleh baca doa kot!!

nana tanjung berkata...

habih........
dah tau nak karam, yg nasa dok gatai nak pi padu-padu tu pasai apa?.......
dah habih ikhtiaq dah kot....
kasihannnnnnnnn....
kapai tu ada kosong lagi...nasa boleh bawa masuk punya....dengan nasa-nasa sekali....
kah kah kah

pi laa nasa woiiii....
kami redho.......
ada hang pun buat semak perut saja.....

Tanpa Nama berkata...

ULASAN BUKU

Kisah: Puaka Kapal Karam
Tempat: selat melaka
Masa: 8.30 malam 2013
Juragan: ketua kampong

Kapal dah bocor sana sini. Kapal dah uzur senget sana sini. Umur kapal dah lebih 52 tahun. Juragan tetap bergaya dengan bininya walaupun di hati gedebak gedebuk. Segala lubang kapal telah ditampal dengan slogan sana sini. Mufta harusSana dah melaung doa mintak kapal selamat. Bocor baru timbul jugak malah saiz lubang lebih besar.

Mujur ada beberapa ekor katak bergayut sama tepi kapal. Lega sikit juragan bila tengok katak berbunyi memberi semangat. Juragan bagi cek pada katak untuk tampal lubang-lubang pada kapal. Laju aja katak cedera ambik cek tampal lubang kapal.

Katak padang hijau pula melompat sama ambik cek tampal lubang lain. Katak tua dah acah-acah kaki menanti giliran ambik cek untuk tampal lubang. Ketua katak, katak pisang, senyum lebar tengok anak buah dapat cek tampal lubang kapal. Sebagai ketua, katak pisang pandang dulu dari jauh sambil bermain mata dengan juragan. Bini juragan mengusap-ngusap belakang juragan tanda memberi sapot.

Bocor makin besar. Tutup sana, lobang sini. Tutup sini, lobang sana. Juragan terkesima. cek sudah banyak digunakan untuk menampal lubang. Doa harusSana sudah dilaungkan tapi kapal nak tenggelam jugak. Dulu, pernah anak kapal bungkus kain baju. Beberapa keping duit dah masuk poket kiri. Bersedia untuk lompat dalam selat melaka kalau kapal tenggelam. Tiga puluh orang anak kapal berdiri tepi kapal sedia untuk lompat. Juragan jeling tajam sambil tangan tunjuk pada pengawal bernama Wak Sperman. Anak kapal menggigil lalu lompat turun semula dalam kapal. Takut jugak mereka pada Wak Sperman.

8.00 pagi 2013. Betul-betul di satu selekoh tajam selat melaka. Juragan yang tengah sesak berdepan batu besar, buat konar baring. Segala katak diketuai katak pisang dan pembantunya, katak padang hijau sedaya upaya membantu juragan supaya kapal kembali stabil. Tapi kerana dah takdir, buritan kapal terkena juga pada batu lalu membentuk lobang besar dan air laut menerjah masuk. Pukul 8.30 malam 2013, tenggelam jugak kapal berusia 55 tahun yang banyak menyimpan sejarah hitam itu. Juragan, bini dan segala orang suruhan juragan berenang dan sampai ke sebuah pulau. Pulau Berhantu. Sampai sekarang masih menetap di situ mencari kerang dan siput sedut untuk meneruskan kelangsungan hidup.

Berbalik pada katak-katak pula, ketua katak, katak pisang terjun dalam selat melaka yang berair masin dan tidak pernah timbul-timbul lagi. Kata orang, katak pisang bertapa di dasar laut. Pembantunya, katak padang hijau tersepit pada buritan semasa kapal hendak tenggelam. Dihkabarkan dia juga cedera parah lalu ghaib. Katak kotak pula melompat di permukaan laut lalu dibawa arus ke uganda serta menetap di sana dengan anak buahnya. Katak-katak yang lain tak kedengaran berita. Ada orang kata mereka turut dibawa pergi oleh juragan sebagai pengiring khas dan kini menetap di Pulau Berhantu.

Adapun Mufta harusSana masih terus berdoa supaya kapal yang karam itu dapat timbul semula. 6 bulan selepas itu, harusSana hilang tanpa dapat dikesan setelah berdoa di sebuah perkampungan puak karnibal.

Menurut cerita orang tua-tua, kapal itu kini menjadi batu besar di selekoh kiri selat melaka. Dipercayai juga kawasan itu menjadi kawasan yang berpuaka. Barang siapa yang memancing ikan di kawasan batu itu, akan terkena tempiasnya iaitu demam seminggu, mengigau serta cirit birit dan tidak akan mendapat walau seekor ikan pun, biarpun seekor anak ikan.

Tanpa Nama berkata...

Bangkitlah !
We need joint forces from all level of RAKYAT.

Please view the following videos.

1st video :-
We the people – Charlie Chaplin speech remix
~ http://www.youtube.com/watch?v=aQu_l0sZb8o

2nd video :-
The Great Dictator – speech
~ http://www.youtube.com/watch?v=pkGhSDrDBtw

***********************************************.
The speech transcript from the clip is as below :-
***********************************************.

“… I’m sorry but I don’t want to be an Emperor – that’s not my business – I don’t want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone if possible, Jew, gentile, black man, white. We all want to help one another, human beings are like that.
We all want to live by each other’s happiness, not by each other’s misery. We don’t want to hate and despise one another. In this world there is room for everyone and the earth is rich and can provide for everyone.
The way of life can be free and beautiful.
But we have lost the way.
Greed has poisoned men’s souls –
has barricaded the world with hate;
has goose-stepped us into misery and bloodshed.
We have developed speed but we have shut ourselves in:
machinery that gives abundance has left us in want.
Our knowledge has made us cynical,
our cleverness hard and unkind.
We think too much and feel too little:
More than machinery we need humanity;
More than cleverness we need kindness and gentleness.
Without these qualities, life will be violent and all will be lost.
The airplane and the radio have brought us closer together. The very nature of these inventions cries out for the goodness in men, cries out for universal brotherhood for the unity of us all. Even now my voice is reaching millions throughout the world, millions of despairing men, women and little children, victims of a system that makes men torture and imprison innocent people. To those who can hear me I say “Do not despair”.
The misery that is now upon us is but the passing of greed, the bitterness of men who fear the way of human progress: the hate of men will pass and dictators die and the power they took from the people , will return to the people and so long as men die [now] liberty will never perish. . .
Soldiers(RAKYAT) – don’t give yourselves to brutes, men who despise you and enslave you – who regiment your lives, tell you what to do, what to think and what to feel, who drill you, diet you, treat you as cattle, as cannon fodder.
Don’t give yourselves to these unnatural men, machine men, with machine minds and machine hearts. You are not machines. You are not cattle. You are men. You have the love of humanity in your hearts. You don’t hate – only the unloved hate. Only the unloved and the unnatural. Soldiers(RAKYAT) – don’t fight for slavery, fight for liberty.
In the seventeenth chapter of Saint Luke it is written
“the kingdom of God is within man ”
- not one man, nor a group of men – but in all men – in you, the people.
You the people have the power, the power to create machines, the power to create happiness. You the people have the power to make life free and beautiful, to make this life a wonderful adventure. Then in the name of democracy let’s use that power – let us all unite. Let us fight for a new world, a decent world that will give men a chance to work, that will give you the future and old age and security. By the promise of these things, brutes have risen to power, but they lie. They do not fulfil their promise, they never will. Dictators free themselves but they enslave the people. Now let us fight to fulfil that promise. Let us fight to free the world, to do away with national barriers, do away with greed, with hate and intolerance. Let us fight for a world of reason, a world where science and progress will lead to all men’s happiness.
Soldiers(RAKYAT) – in the name of democracy, let us all unite!

The Power of all RAKYAT

KAPAL SING berkata...

kapal bukan sebarang kapal...ini kapal bocor bawah, atas keluar sayap...ini kapal telah direka khas..terapung di air, menjalar di darat, terbang di awan.

Kapal ni dah pengalaman bocor banyak kali dah..namun tak musnah2 lg. Kalau setakat kapal kecik nak langgar kapal ni, baik kapal kecik tambat je kat buntut kapal ajaib ni..sekurang2nya kapal kecik dpt belayar free..kah kah kah kah

TInggal Gusi berkata...

bila nak labon kat Pekan Pahang..?

Tanpa Nama berkata...

Apa kebendanya kapal karam nih.. kah kah kah...
Kapal nak karam pun semua orang suka ke.. kahakah...
Terlebih baca Haramkah nih.. kahakahkah...
kesiannn

Tanpa Nama berkata...

anon pokemon 2010 Mac 22 17:04

najib tau baca doa ka? muhyiddin tu ada tahu baca doa ka?

Buat apa baca ja, tapi tak mengamalkan maksud doanya...baik tak baca doa, tapi mengamalkan perbuatan yang baik disisi islam..

ini pon zambry dok terkial2 buat solat hajat dan doa selamat...nasib baik dia tu ada mamak sikit...

ingat melayu nak buat ke...pirah...

Tanpa Nama berkata...

kita tengok kapal sapa yang nak tenggelam kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

MAMPUS KAU 17:4 WOI.WOI..WOI..X DE ADAP MAK PAK X AJAR KE?