Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Mac 2010

TAK SANGKA - SANGKA NASIONALIS JUAL NAGKA



INI PUN BESAR



CUKUP BESAR


IBRAHIM PERNAH JADI PENGARAH SYARIKAT VINCENT TAN - malaysiakini

Pengerusi Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA), Ibrahim hanya mentertawakan tuduhan yang mempersoalkan kewibawaannya sebagai aktivis Melayu ekoran kaitannya dengan jutaan Cina, Vincent Tan.

Tuduhan itu tersebar di internet empat hari selepas beliau mengecam tokoh-tokoh korporat Cina, termasuk Tan Sri Vincent Tan, yang digelarnya 'tauke' dan "mendominasi" ekonomi dan seterusnya menyebabkan berlaku ketidakstabilan politik dan sosial.

Bagaimanapun, tersebar laporan di internet yang menunjukkan hubungan Ibrahim dengan syarikat Dunham-Bush Malaysia, yang pernah dimiliki Tan.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


kah kah kah.... HIDUP PERJUANGAN MELAYU..... kah kah kah



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MACAM PUKIMAK JE PERANGAI LAKNATULLAH NI , SIBUK CERCA CINA HIDUP MELAYU, SENDIRI JADI BALACI, PANTAT LU LAH .

Pendekar Melayu Terakhir berkata...

Saya bersetuju dengan Ibrahim Ali yang mengatakan tak ada salahnya bagi beliau selaku Pengurusi Perkasa untuk berkerja dengan tauke Cina yang terkaya Vincent Tan, atau dengan mana-mana tauke lain yang membuat projek perumahan atau jambatan atau projek lain di Kelantan. Orang Melayu sepatutnya berkerja dengan siapa saja yang boleh memberi manfaat dan keuntungan kepada orang Melayu sendiri. Yang penting dia betul-betul berkerja atau berniaga secara aktif. Yang penting Melayu ini bukan “sleeping partner” atau bukan Ali kepada Baba. Yang penting Melayu yang tahu harga diri.

Malangnya ramai pemimpin Melayu/Bumiputera yang ada kabel dengan Perdana Menter atau orang atasan lain dapat peluang hanya untuk jadi Ali kepada Baba. Maka dilantiklah Ali ini sebagai pengarah syarikat yang tak buat apa-apa kerja. Ali ini juga diberi saham. Maklumlah, Ali ini kan orang Bumiputra yang ada kedudukan istimewa dan peruntukan khas, walaupun bapa atau datuk dia lahir di Kerala atau Madras, atau di Aceh dan sebagainya. Orang yang benar-benar putera bumi di negara kita seperti Senoi, Negrito dan Proto Melayu di samping kumpulan-kumpulan etnik Semelai, Jakun, Temuan, Temiar dan sebagainya, tak pernah pula kita lihat dapat jawatan pengerusi syarikat-syarikat besarMereka tak ada perlindungan dibawah Perkara 153 yang ajaib itu.

Jadi bila wira Perkasa dan pengikut-pengikut UMNO Baru ini mahu pertahankan “keistemewaan” mereka, apakah sebenarnya yang mereka mahu pertahankan. Tak ada siapa pun yang bercadang nak ambil balik hak Bumiputera di bawah Perlembagaan. Tak orang bukan Melayu dan tidak juga Pakatan Rakyat yang mahu buat begitu. Lagi pun mustahil ianya dapat dilakukan dengan jumlah kerusi yang dipegang di Parlimen oleh kaum Bumiputera. Kadang-kadang ada di antara kita yang lupa bahawa di Sabah dan Sarawak, kaum Bumiputera merupakan kaum majoriti. Jadi apakah yang dibisingkan oleh “pembela hak Bumiputera” ini.

Sebenarnya, yang mereka mahu pertahankan ialah “sistem rentier” di mana nama Bumiputera UMNO itu ada harga untuk mendapat saham percuma atau elaun percuma atau jawatan pengarah dalam sesuatu syarikat. Mereka mahu Baba sentiasa perlukan servis dan nama mereka. Jadi Ali jenis ini sanggup terus mempertahankan elit Baba ini walaupun syarikat-syarikat Baba inilah yang menjadi persaingan dan mengurangkan peluang kepada peniaga Melayu yang tulin ikhlas yang mahu berniaga dengan erti kata yang sebenar. Inilah hakikatnya

Sepatutnya Ali ini perlu sedar diri dan benar-benar berjuang secara ikhlas. Apa yang perlu diperjuangkan oleh Ibrahim Ali dan Utusan Malaysia ialah supaya Model Ekonomi Baru yang dilaung-laungkan oleh Perdana Menteri Najib Razak itu dapat membanteras fenomena ekonomi pajakan nama Bumiputera Ali kepada Baba. Selagi Ali mendapat elaun murahan yang mudah dan percuma dari Baba, selagi itulah ekonomi orang Melayu akan dikawal oleh Ali yang ada kabel untuk kekayanan Baba. Baba ini pula bukan sebarangan Baba. Orang Cina pun tak suka mereka kerana bolot segala-galanya.

Tapi saya rasa adalah mustahil Najib akan membersihkan ekonomi “rentier” ini kerana para pemimpin UMNO akan marah, ketua Bahagian UMNO akan marah dan Ahli Parlimen UMNO akan marah. Mereka akan marah kalau Model Ekonomi Baru ini bersifat adil dan memberi peluang saksama kepada rakyat Malaysia. Mereka mahu kepentingan mereka dipertahankan. Mereka akan marah kerana akan hilang peluang mendapat elaun murahan’ peluang jual nama Jadi mungkin Model Ekonomi Baru ini sebenar tak ada apa yang baru kecuali tabiat lama yang akan terus mementingkan UMNOputra. Tetapi kita sedia teliti dan meneliti dasar baru ini dengan adil.

~ Disalin dari blog ini.

Tanpa Nama berkata...

Taiklah Pak Brahim Kataki... Penipu terbesor abad ini.

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim Ali wira Melayu ?? ptui !!

ramai NGO Melayu dah kena tipu oleh si Katak Ali...dia ni 'Pelakon' terbaik !! kah..kah..kah... !!

Tanpa Nama berkata...

IBRAHIN ALI la Melayu hipokrit nomor SATU dan penipu BESAR!!

Kacang Lupa kan Kulit!!

Dia bantai Cina tapi kerja dan minta gaji dengan Cina.

Dia tanding dalam politik ikut PAS tapi bila menang dia tinggal kan PAS.

Sekarang dia memperjuangkan Melayu supaya Najib akan taru harapan atas perjuangan nya. Dia akan tendang Najib kerana Ibrahim Ali berniat menjadi PM 1Malaysia.

Ini bangsat pandai memperalatkan pehak lain. Pengerusi Perkasa..dia seorang je. Sekarang dia kumpul NGOs lain kemudian jadi Pengerusi untuk peralatkan NGOs lain.

Bangsat!

Tanpa Nama berkata...

cari makan maaaa....sikalang jilat beennn...dulu haiya susahh mau celita maaaa

Tanpa Nama berkata...

Nama dia Ibrahim, mungkin asal nama Yahudi tapi bagaikan nak meletup perutnya apabila membicara maseelah Melayu secara emosi.Tetapi orang Melayu sendiri tak mau lihat ramai pemimpin UMNO cuma guna isu Melayu untuk perut mereka lebih dari meningkatkan majoriti Melayu yang masih terbelenggu dalam kategori berpendapatan rendah jika dibandingkan dengan semua 192 Ketua Bahagian UMNO, termasuk Wira Melayu Ibrahim Ali.

Tanpa Nama berkata...

Inilah orang yang tikam belakang. Dulu tikam UMNONGOK. Lepas tu tikam PAS. La ni Tikam Tauke. Orang cm ni takut aku nak kawan..Last2 sebab duit, negara sendiri pun sanggup jual.

Tanpa Nama berkata...

Hoi, ini betul2 hipokrit!

Hoi, kat luar kutuk kaw-kaw, kat dalam cium bontot pon sanggup!

Hoi, biasalah tu!

Hoi, cari makan!

Hoi, fund politik!

Hoi, itulah sebenarnya politik melayu!

Hoi, memang kurang ajar!

Hoi, memang macam sial tipu org kampung!

Hoi, org kampung mengigil-gigil melaungkan hidup melayu!

Hoi, ghupa-ghupanya kena kencing sokmo!

Hoi, sebenarnya melayu dan cina tak boleh dipisahkan antara satu sama lain!

Hoi, itulah malaysia!

Hoi, janganlah berangan2 nak kata melayu boleh kontrol semua!

Hoi, melayu cuma tinggal angan2!

Hoi, jangan berdegar2 cakap!

Hoi, sebenonya...cakap memang tak serupa bikin!

Hoi, lebih baik aku sokong TT!

Hoi, lebih baik aku kuat hentam!

Hoi, hentam utk kebaikan!

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,

Muka Ibrahim Ali tu memang cam Katak.

Dia tu patut di kuburkan secepat mungkin.

Penipu numbor 1. Melayu yang percaya kat dia semua nya penyokong UMNO. Kita ni bukan bodoh cam orang UMNO.

Sila bongkarkan lebih banyak kekotoran UMNO/BN. Memang nak disebarkan seluas mungkin.

Mampuslah Ibrahim dan UMNO.

Idris

Tanpa Nama berkata...

ibrahim ali
kamu jahat
kamu jahil
kamu ibarat ketua tikus [lemmings]yang akan bawa pengikut pengikut kamu terjun [bunuh diri] kat laut

kamu sial
kamu celaka
kamu luncai
kamu tak fikirkan nasib orang melayu lain
simaha firaun madeh al timbang kuti
dapatkan kamu kerja direktor kat kompeni kronikan?
lagi baik kamu minta tuhan cabutkan nyawa kamu cepat dan mentor'kamu supaya negeri aman
sesungguhnya kamu hanyalah alat si
chingkie vincent dan madeh durjana

kong kek huat

Lang berkata...

wei brader semua

brahim ali ni manusia/katak paling pandai di boleland ini. apa tidaknya, udah berapa kali die menipu, udah berapa banyak yang dia akalkan, udah berapa banyak teman yang ditikam...

yang ditipu mampus tertipu... melopong mulut masing2. yang diakalkan nampaknya jadi bengong garu kepala yang tak gatal memikirkan mcm mana brahim ni akalkan mereka. yang ditikam udah berapa ramai yang tak timbul lagi...

TETAPI brader sekelian tengok, brahim sampai sekarang masih steady, sampai sekarang masih berani, sampai sekarang akal masih panjang, sampai sekarang masih popular.... walaupun orang benci dia...

brahim ni sebenarnya tengah ketawakan orang sekelilingnya yang masuk dalam karung guni dia.

tunggu dan lihat.... brahim akan beraksi lagi dalam pru13...

itulah kepakaran king of frog

Tanpa Nama berkata...

Raja Katak Negara Malaysia nie orang yang penting diri sendiri tetapi saban hari berlakon nak jadi hero.Dia penting diri sendiri dari sifat lompat melompatnya sebelum nie.

Die ni buat duit dari Cina dan kutuk Cina pada masa yang sama. Apa pumya personality nie. Ini tak boleh percaya punya manusia. Kesian mereka yang kena tipo...kah...kah...kah

Tanpa Nama berkata...

BEBAS...????? Cuba tengok kalau berani masa pilihanraya jadi le calon BEBAS... kalau tak hilang deposit dah kira bernasib baik... Brahim ni tak sedar diri, pakai logo orang lepas tu tibai balik.., statistik menunjukkan tak sampai pun 5% calon bebas yg menang pilihanraya.. ni yg lain kaki lompat perasan aje lebih masa pilihanraya pengundi pilih calon bukan pilih parti.., election nanti cubalah jadi calon BEBAS confirm tak merasa lagi masuk Parlimen... tak pasal-pasal PAS hilang satu seat

Tanpa Nama berkata...

Ini katak punya mulut banya besar juga ada kah...kah...kah

abg zul berkata...

saudara - saudara sekelian ... hanya sdr ibrahim ali saja yang tau apa tindakannya....