Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Mac 2010

PETANG SABTU




KAMI YANG DI SINI


janganlah rasanya untuk menjadi anggkuh
dengan kuasa dan wang ringgit
dengan mahligai dan istana
dengan pangat segala derajat

hanya satu ingatan:

tika kau sedang naik ke atas
lihat lah kiri dan kanan
kau tegor dan kau sapalah kami di bawah ini
kerana bila kau turun nanti
kau akan temui kami sekali lagi




5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin yang tak sedar diri tidak sedar kakinya berpijak ke bumi. Mereka asyik sibuk cari harta sebanyak mungkin sebelum tempoh ia berkuasa berakhir, tak guna beri pesan supaya ingatkan orang bawah. Orang bawah harus bangkit dan buangkan mereka jika mereka angkuh, sombong, sibuk atau berlagak.

orang tg dawai berkata...

aku ada satu teka teki: apa dia, badannya pendek.. lepaih tu gemuk.. dan rambut lebat??

Tanpa Nama berkata...

Salam Orang tg dawai berkata....2010 Mac 13 20:10,

Jawapan teka teki mu ialah Rosmah!

Si Rosmah tu pendek, gemuk dan rambutnya lebat.

Betul tak?

Dia tu isteri PM yang paling tak cantik. Gemuk gedempung, muka dia makeup tebal.

Idris

Tanpa Nama berkata...

Hoi, biasalah tu!

Hoi, manusia bukan malaikat!

Hoi, kalau ilmu agama tak kuat memang jadi macam tu!

Hoi, kalu dah kat atas mana nak tengok kat bawah!

Hoi, itu hukum alam!

Hoi, hukum alam balasannya hukum karma!

Hoi, buat baik dibalas baik!

Hoi, buat jahat dibalas jahat!

Hoi, itu pasal ilmu sejarah malaon2 ni tak belajar!

Tanpa Nama berkata...

kalau time tinggi tak nak tengok bawah, esok mati pergilah tanam sendiri. Tak payah nak mintak tolong orang bawah tanam.

suruh menteri2 tanam
suruh raja arab tanam