Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Mac 2010

TERKINI - DARI PUTRAJAYA



KEPONG KEMUDIAN SUMPIT




MEREKA SEBENARNYA BUMIPUTERA



ORANG ASAL TUNJUK PERSAAN


Lebih dari 2000 Orang Asal telah turun ke Putrajaya.

Mereka menunjukkan persaan kerana tidak puas dasar
kerajaan gerombolan.

Banyak tanah warikh mereka di tenggelami air - seperti
di Pahang apabila empangan air hendak di buat.

Mereka tidak mahu hanya diberi 6 ekar tanah. Walhal
tanah asal mereka berpuluh puluh ribu ekar telah diambil.

Banyak tanah adat mereka diambil bagitu sahaja walhal
mereka telah menghuni tanah itu beratus ratus tahun.


TANAH DITIPU , ORANG ASLI BERHIMPUN DI PUTRAJAYA
- mkini

Lebih 2,000 Orang Asli kini di Putrajaya bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada perdana menteri berhubung dasar pemberimilikan tanah.

Bagaimanapun kehadiran sesetengah mereka sejak jam 12.45 tengah hari tadi, dengan beberapa bas telah dilencongkan oleh pihak polis ke sebuah auditorium di kompleks Jabatan Perdana Menteri.

Kira-kira seribu daripada mereka disuruh berdialog dengan menteri yang berkaitan, Datuk Seri Shafie Apdal di auditorium itu.

Kira-kira seribu lagi kini berada di persiaran di hadapan pejabat Perdana Menteri bersedia untuk berarak bagi menyampaikan memorandum berkenaan.

Mereka bersiap sedia untuk berarak tetapi dihalang berbuat demikian oleh anggota polis yang bertugas sekitar kawasan itu.

Bagaimanapun setelah perbinacngan kira-kira 15 minit, pihak polis memberi jaminan untuk membenarkan lima orang wakil Orang Asli untuk menghantar memorandum berkenaan.

nota:

bila nak buktikan rakyat di dahulukan
inilah masanya. inilah orang asal bumi
ini tetapi mereklah paling daif, paling miskin
dan paling dihina.

akhirnya budaya demo sampai juga kepada mereka




20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Menteri-menteri melayu Umno yang kurang ajar !

Seekor menteri Bajau lagi kurang ajar !!!

Kalau melayu tuan ini negeri,apa guna itu MEB ?
Apa perlu itu NEB,DEB,MEB ?
Lu cakap lu tuan,tapi apa guna itu 30% ?
Kalau lu cakap lu tuan,sudah tentu tak perlu itu MEB.
Ini macam cakap serupa ada lain tuan main belakang.

Bodoh punya melayu Umno !!!

Tanpa Nama berkata...

'Mereka' inilah yang sebenar-benarnya BUMIPUTERA !!!

UMNO nak terus jugak rampas tanah moyang orang asli ... cukuplah UMNO, nanti kena pulak sumpah laknat baru tahu !!

Tanpa Nama berkata...

tok batin, kau sumpit yo jubur najib tu...biar tolo dio bongkak baru dio sodar,kalau tak dio tak sodar2 laei,lopeh tu kau sumpit lak bik mama,biar kopek dio bongkak sobolah......kalau tak pueh yo laei kau sumpit katak yang tolompek-lompek tu,kalau buleh kau sumpit kek kolopir dio tu kah kah kah kah baru boto tok batin.

Tanpa Nama berkata...

undi lagi UMNO ! Padan muka !

HajiKepalaLembu berkata...

kamu orang silap. orang Melayu asli ialah macam Rijal Naino Mericano, sharijat jalal..sorang lagi yang kunun kena tumbuk masa pilihanraya kecil hari tu.

Tanpa Nama berkata...

Demo jangan tak demo. Tak puas ati, ijek darah. simbah kat putrajaya.

Tanpa Nama berkata...

This is an original Bumi of Malaysia not that toad IBRAHIM ALI and YAHYA LAMPONG OF SABAH. This two are idiots and have no shame to be a Bumi.

Lang berkata...

mereka bukan bumiputra...
merekalah pribumi...
mereka bukan orang asli...
merekalah orang asal...
yang bumiputera tu melayu...
yang asli tu melayu...
sebab itulah mereka ditinggalkan...

itulah tafsiran pemimpin diboleland...

Maaf wahai orang pribumi...
abang katak tak boleh bantu
sebab mu buke melayu...

Saiful berkata...

daftarkan mereka sbg ahli pr..undi pr..InshaAllah selamat

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada masyarakat orang Asli Malaysia..


Ras

Tanpa Nama berkata...

tarak guna punya UMNO !

tanah orang-orang asli pun nak rompak !!

Rakyat semua mesti bangunn dan bersatu dengan orang-orang asli menentang UMNO !!

Hancurkan UMNO !!!

Tanpa Nama berkata...

UMNO memang macam tu. Kaki putaq belit.

Tanpa Nama berkata...

Bumiputra Malaysia
sama macam bumipetra negro amerika
ke sana mereka kena
ke sini pun mereka kena

begitulah nasib si bumiputra
dalam agenda 1malaysia
dulu, kini dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

Mamat Sapie apa da!
Tak paham bahasa orang bumiputra ke?

dia orang nak tanah la
bukan 400 juta untuk pelajaran dan prasarana!

dia orang nak protes la
bukan nak makan angin cuti sekolah kat putrajaya!

ooi! tak tengok banner dia orang ke?

Ini macam pun nak tipu jugak
kih kih kih kih

Tanpa Nama berkata...

aku dah tak tau lai nak cakap apa hal2 ketuanan melayu umno ni... disebabkan mereka rasa mereka tuan tanah melayu lah, mereka akan berbuat apa saja sesuaka hati apa yang mereka mahu.

inilah ketuanan melayu yang mereka mahu. skrg, orang2 asal pula sudah mula celik. ini yang membuatkan aku merasa amat malu menjadi orang melayu..hahaha islam pulak tu.... islam pukimak haper cenggini???

aku harap ketuanan orang2 asal ini perlu diimbangi dengan kuasa baru yang akan mengambil-alih negara nanti. nak harap umno, apa yang dia orang boleh buat??? umno hanya dok kira camana cara nak amik duit dari poket rakyat. nak ragut, takut dikata pencuri... sbb itulah dia perkenalkan duit cukai itu ini, denda, saman, surcharge dan ZAKAT ( duit zakat negeri2 dilencongkan dan tidak diberikan kepada yang berhak). ini dikatakan untung berbillion2, tapi duit kita masih nak tibai lagi...

aku rasa, duit billionaire2 patut disita kerajaan baru supaya mereka tidak terus kaya dan dapat diimbangkan semula dengan keadaan rakyat sekarang... ada ramai rakyat sudah mula hilang harga diri, dulu superstar pun, sudah mula pecah rumah dan mencuri. kalo dulu duit masjid masih merasa malu untuk dicuri, sekarang sudah tidak segan silu lagi.

inilah kejayaan sebuah sistem kapitalis.

demo sumpit berkata...

Org asli turun gegar putrajaya?? woohoooo..gempak gillaaaa..respek!!

ikantuna berkata...

mesti lepas ni kalau keluar utusan cakap... "orang asli diperguna pembangkang"

orang UMNO pulak cakap.. "kesian orang asli jadi alat politik pembangkang"

dah cukup makan laa sifat-sifat manusia UMNO ni... mana pegi jebatderhaka? prapukari, shahmetal dan segala juak-juak mangkok hayun UMNO?

jawab laa beb.. jangan kecut telo!

Sepukal berkata...

Tanpa analisis kelas dan pertentangan kelas semua orang terheret kepada perbincangan siapa bumiputera itu ini, Melayu itu ini dsb. Ini adalah analisis kaum liberal dan bakal merosakkan lagi keadaan. Analisis sebegini sangat disokong oleh orang bukan Melayu.

Ya betol UMNO penipu. Tapi jangan lupa UMNO menipu untuk berkongsi harta rampasan dengan CUKONG! Jadi siapa yang untung?

Tanpa Nama berkata...

jangan2 esuk Toyol bawak geng Indon dia kePutrajaya pulak....ka ka ka.

Lusa mamak kerala bawak geng kerala Indians kePutrajaya dgn anaknya.

ini pasti berlaku apabila PR dapat menawan Putrajaya satu hari nanti.

Tanpa Nama berkata...

ha...rancangan tipu Orang Asal ni sapa punya, ha?

apko weldwide yang guna kepakaran israel jahanam tu? bukan... part tipu2 Orang Asal ni ameno punya kerja..

sama pula, yek, ameno=apko, tukang spin malaun..

ni nama2 yahudi yang 1malaysia sembah, depa ni dipanggil advisor atau penasihat oleh apko weldwide...penasihat kepala otak, tukang rancang plan penganiayaan ada...Tengok dan baca kat sini:
http://www.apcoworldwide.com/content/international_advisory_council/members.aspx

Depa ni rata2 sekufu dengan Bush. Sapa Bush? Malaun yang suka mulakan perang demi $$$. Ni la antara penasihat2 bush dulu. La ni, depa suma dapat gaji termasuk dari 1malaysia najis tu, temasuk la duit cukai aku kan, anjing!

Shimon Stein

former Israeli ambassador to Germany; former minister and director for the Department of Arms Control and Disarmament for the Ministry of Foreign Affairs in Jerusalem

Itamar Rabinovich

former Israeli ambassador to the U.S.; former president of Tel Aviv University

Doron Bergerbest-Eilon

former head of the protection and security division and the senior ranking security official of the Israeli Security Agency

Elliott Abrams

former deputy assistant to the president and deputy national security advisor for Global Democracy Strategy in the administration of President George W. Bush