Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 11 April 2010

AL-MALIKUL AKAN BERFATWA ATAS FATWA INI



KALAU SEMUA PERLU FATWA - FATWA PUJANGGA




PERKASA MAHU FATWA STATUS JAWATANKUASA ANTARA AGAMA - malaysiainsider

Perkasa, pertubuhan bukan kerajaan orang Melayu terbesar, mahu mufti dan alim ulama di seluruh negara mengeluarkan fatwa berhubung penubuhan jawatankuasa khas berhubung isu antara agama.

Ibrahim Ali berkata pihaknya amat terkejut kerana kerajaan tidak mendapat pandangan pihak lain terutama Majlis Raja-Raja Melayu terlebih dahulu sebelum menubuhkan jawatankuasa tersebut.

Ibrahim berkata, Perkasa akan mengadakan mesyuarat khas untuk membincangkan perkara tersebut esok sebelum menetapkan pendirian mereka berhubung isu terbabit.

KAH KAH KAH…

woit… NAK TUBUH JAWATAN KUASA PUN NAK KENA PAKAI FATWA… kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU NAK BELI CENDOL KEDAI MAMAK MACAM MANA?... kah kah kah…

kah kah kah… ADA FATWA UNTUK CENDOK TAK ?....kah kah kah…




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alahai! terkecur air liur aku tengok cendol tu...

jangan peduli dengan sibodoh dan jahil itu...

Lurzalkmaar berkata...

Salam perpadua,
Saya kurg bersetuju dengan ulasan saudara dgn menyamakan cendol dgn sesuatu yg berkaitan dgn agama kita yg suci. Untuk membeli cendol xperlukan fatwa saudara, tp yg diisukan ialah Jawatankuasa Antara Agama yakni hal yg lebih besar dan mungkin memerlukan buah fikiran ulama'2 yg bertanggungjawab. Jgnlah kerna dek marah dgn suatu pihak kita merendahkan daya akal fikiran yg tuhan kurniaakan. Agama itu tinggi dan tak wajar diperkecil2kan dgn memperbandingkannya ia dgn cendol atau apa sahaja.
Suatu teguran ikhlas. InsyaAllah, Allah merahmati kita.

Tulus ikhlas,
Lurzalkmaar

Tanpa Nama berkata...

"Ibrahim Ali berkata pihaknya amat terkejut kerana kerajaan tidak mendapat pandangan pihak lain terutama Majlis Raja-Raja Melayu terlebih dahulu sebelum menubuhkan jawatankuasa tersebut"
Apa hel ni asyik nak merujuk pada Majlis raja-raja aje. Kalu begitu semua hel orang Melayu termasuk ekonomi, masalah sosialnya, masalah akidahnya, masalah budayanya termasuk masalah KENTUTNYA harus dirujuk kepada raja-raja. Ini sudah bangan man, apa guna kerajaan, Wakil Rakyat, Wakil ADUN. Raja-raja memainkan peranan kemajlisan saja tiada power politiklah, tak faham, baca Perlembagaan Negara, jangan baca perlembagaan PERKASA yang nonsense itu.

sawitmas berkata...

Hukum dah jelas judi tu haram tak nak ikut, sibuk dengan fatwa ni pulak..... he,he,he....

dukun melayu berkata...

ini ada satu fatwa dari ustazah mawar berduri

"berselindung disebalik telunjuk"

ayat KELENTONG, rap itu rakyat, ahli fikir.

Tanpa Nama berkata...

babi tol isyam, lu dh buat gua mengigau pada cendol, mana mau gua carik cendol yg lazat seperti di atas , aduyai, syam2

Tanpa Nama berkata...

salam bung brahimkatak,

raja2 kita ni, sumer dah tua2 bangka belaka, raja yang muda2 pula, depa ni semua dah kenyang2 belaka dek elaun2 bulanan, elaun2 istana dan projek2 kroni anak beranak dalam negeri sendiri... orang2 yang kenyang ni, biasanya orang bangang, tak mempunyai akal panjang disebabkan kepentingan projek2 keliling pinggang mereka sendiri. lihat sajalah kehidupan raja2 dan sultan2 kita, anak beranak dia pun tak terbela-terjaga sedangkan elaun tiap2 bulan rakyat bagi, inikan kita pula rakyat yang bodoh menyembah mendokong tapak kaki orang2 yang bangang ini hendak dijaga mereka? dan kita juga tidak diberi sebarang rezeki/elaun apa2 dari kerajaan atau raja...

minta pandangan ulamak? ulamak mana pulak ni? ulamak umno? kalo ulamak umno, tak perlulah pandangan mereka, automatik mereka2 ini setuju. kalo ulamak pembangkang, semuanya bende banyak yang tak pro-kerajaan, jadi camana nak bagi pandangan?

Tanpa Nama berkata...

Thunder! Thunder! Thunder frogggggggg!!

Lang berkata...

pak brahim thunderfrog ni makin aktif la plak dalam lapangan kerja luar, media byk bagi ruang, fofulariti meningkat... ada masa ke dia bagi tumpuan pada kawasan yang dia wakili.

pak brahim ni nak gelaran kot?