Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 April 2010





HULU SELANGOR


Awal pagi tidoor telah diganggu - mulanya oleh bunyi rempitan motor. kemudian jeritan REFORMASI - baru aku sedar -gua bukan di rumah tapi d KKB. cisss ! kena bangun pagi aku hari ini.

Laaa... tengok tandas aku terperanjat -ini tandas banyak- ini macam tandas di jelebu - bukan duduk tapi mencangkung. dari segi ilmu perubatan - tandas cangkung ada betul - tandas duduk tidak betuk - macam mana berak duduk - malainkan kita saifool kah kah kah.

susah juga ditandas - tak hampir terjatuh - dulu aku aku pernag terjatuh pakai tandas ini. mat saleh panggil tandas ini TURKISH TOILET - ini kerana zaman hippi tahun 70an dulu - mereka bertemu tandas ini di istanbaul - tapi itu kesah lain.
abis mandi gi minum bawah - laaaaa... orang sudah ramai - muka malaoan tak ada mungkin depam tak ada bujet naksewa bas - mana mana muka PAKATAN - DAP PAS PKR - macam kkb ini sudah di tawan oleh pakatan rakyat - amoi chun - minah cool pagi pagi pun ada - cisss rugi sapa tak datang pilihanraya kecil.

PRK ialah fiesta untuk rakyat - kalau di sepanyol ada fiesta lawan lembu kita ada fiesta lawan orang. BEST !

tiba tiba nama aku kena panggil - ingatkan warder kamunting yang panggil - 2504 !!! tidak satu mamat datang bersalaman dan ajak dudk di meja mereka. nama dia wan dan kawan dia rama - ini pebyokong tegar reformasi - masuk ' pusat serenti' pun - tak akan meninggalkan REFORMASI.

budakdua orang ini cukup cool - wan kerja di pejabat tanah - rama driver lori - wan berasali kampong baru - ini betul betul kaki busuk kg baru - rama pemandu lori.
rama menyumpah ' cilaka tempat aku ada katak ....' mula mula tak faham bila rama ternagkan baru aku sedar - kawasan dia satu katak telah muncul - tapai mengikut rama - 'ada 18,657 undi - satu katak hanya ada satu ekor - dan '... aku bukan undi si jamal ini ... aku undi parti... yang 18,000 laian tu semua undi parti - pooodah laaa dengan katak.

wow ! rama ini cukup cool dia bawa lori 6 tan - gaji hampir 4000rm. '..... pilihanraya bukit gantang aku berhenti..... mana boleh... aku mesti nak pewrgi...'

'sekarang kau buat apa? aku pulak bertanya.

' bawa lori juga - tapi kecik siskit - gaji murah sikit....'

wantan mee aku sampai. tc kosong aku sampai. aku sarapan pagi.

(sapa yang tak pernah datang prk -memang rugi - boleh jumpa kawan lama - jumpa geneg lama - aku dengar geng lama aku lokman adampun ada tapi... gua tak jumpa kah kah kah...)

MEMANG HEBAT FIESTA PAGI INI

kawat berduri dipasar macam cerita perang lawan jerman.
cilaka ! kita tak nampak pun malaon. kerana itu
aku tak dapat jumpa kawan lama bernama lokaman adam -
aku nak jumpa dia ... nak mintak projek kah kah kah..

dengar besok malam KJ akan datang d kkb - hotel dan bbq disediakan.
urut happy ending boleh diatur.

PANAS

cuaca panas gila
tapi polis bangang marah cik gu bad pakai baju altantuya.
polis ini tak tahu di paris telah ada laporn polis dibuat
untuk siasat najib dan razak baginda kah kah kah...

ZUNNAR

zunar ini betul betul karton
dia buat payong hitam dengan lukisan karton
dapatkan segera
tapi yang kurang seronok ialah dia tekah ambil imej bik mama
tanpa kebenaran dari isterinya.

besar kemungkinaan zunar akan di saman.

tunggu dan lihat.





6 ulasan:

Lang berkata...

wow.. awai lagi hang dah jadi tukang banci ka tt?... rajin tu... jangan lupa buat kempen seket... kalau mau fulus pi la kempen abg kamal, kalau nak makan free saja kempen along zaid, kalau hang nak tabur bakti saja, kempen untuk saudara kembar 2 orang tu...

pilih jangan tak pilih.

JimAlifSiin berkata...

Zunar memang best!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Payong Zunnar akan di tangkap .
Payong Zunnar akan masok rumah pasong

Baju T Chegu Bart akan di tangkap.
Altantuya akan masok rumah pasong.
Inilah kerja kerja Polis bangang.

Tanpa Nama berkata...

betul3..rugi siapa x pergi prk..gua terkandas dlm kereta lebih 2 jam..

Tanpa Nama berkata...

Dari catatn TT, BN/MIC/UMNO/MCA mungkin kecut dan hilang keyakinan nanti.Hulu Selangor dah kena semangat reformasi, terasa ikatan persaudaraan 'tulen' antara semua keluarga PR. Itu dia solidariti, kalu menang lagi hebat ikatan ini. Hidup Ketuanan Rakyat!

Tanpa Nama berkata...

woi..ko tak solat subuh ka?
teruk r ko nie...