Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 April 2010

RANCANGAN ZIONIS




APCO ADA SATU ISREAL - APNO ADA SATU MALAYSIA




nota:

untuk tidak ketinggalan
dalam amalan satu malaysia
mula mula bedil india
lepas tu china
lepas tu melayu
baru lah jadi satu malaysia kah kah kah

tapi macam mana dengan mongolia?
kah kah kah


BANGUN DAN MELAWAN




nota:

lagi di tekan
lagi di lawan

19 ulasan:

dariana berkata...

Doa pagi jumaat bagi menjauhi mala petaka dan kejahatan:

Ya Allah , tiada yang mendatangkan kebaikan melainkan Engkau , dan tiada yang menghilangkan keburukan melainkan Engkau, Tiada upaya dan kekuatan melainkan dengan Allah.

Din berkata...

Singh, Orang asli, Kadazan, Dusun, Iban, Malanau dll belum lagi.....

mukhsen_x berkata...

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan membidas kritikan pelbagai pihak berhubung kematian remaja berusia 14 tahun - Aminulrasyid Amzah dan berkata beliau sedia mengarahkan anggotanya supaya tidak lagi mengawal jika itu kehendak rakyat.

"Biarlah apa yang nak dikatakan oleh ahli politik, tapi saya ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang-udnang atau tidak.
"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya," katanya dalam laporan The Star online

*******

Inilah contoh betapa kita sangat tidak rasional. Sangat mengecewakan apabila ia keluar dari mulut seorang ketua polis. Langsung tidak profesional. Kalau En. Ketua Polis tak faham lagi, rakyat bukan mempersoalkan tugas, rakyat mempersoalkan tindakan. Katakan terdapat seorang guru merotan pelajarnya hingga mati, dan tindakan guru itu dikecam, dikutuk dan dikritik, adakah patut guru-guru lain tidak lagi dedikasi dengan tugasnya? atau pengarah JPM berkata,


"Biarlah apa yang nak dikatakan oleh ahli politik, tapi saya ingin tahu sama ada anda mahu kami mendidik anak-anak anda atau tidak.

"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi mendidik pelajar dengan ikhlas, biarkan sahaja anak murid mahu jadi bodoh, perompak atau penyamun dan gagal dalam SPM."

Tanpa Nama berkata...

tembak melayu a polis bukan tembak org india sahaja hahahahaha....awas org cina, anda mangsa seterusnya hahahaha

Tanpa Nama berkata...

"Dr M: Perkasa helped BN bag Hulu S'gor"
......Former premier Dr Mahathir Mohamad today credited Malay rights advocates Perkasa for the increase in Malay support for Barisan Nasional during the Hulu Selangor by-election..........
http://www.malaysiakini.com/news/130540

While the RAKYAT fighting hard to get justice but our fellow "Mamak Kutty" try to "shiok sendiri" with the Hulu Selangor's result.
Hello ! It's time to mourn and also show some compassionate to the deceases, not to “shiok sendiri “.

To clear the filty minded persons, the actual hero of the recent
'buy-election" of HS was definately Mr. Ringgit not you,Mamak Kutty, Perkosa or Apno-BN.

So, Rakyat must "LAWAN TETAP LAWAN"
till we all get our justice.

apil berkata...

dalam kes ni nmpak seperti polis salah tanggapan, berprasangka buruk dan bertindak diatas situasi terhadap arwah (al-fatihah). polis menjalankan tugas iaitu bertindak diatas situasi oleh kerana tindakan arwah (al-fatihah) yg tersangat mencurigakan dan membahayakan keselamatan awam.

Bg saya punca hanya satu iaitu keberkesanan institusi kekeluargaan dan berkait rapat dengan model ekonomi bercorak barat. da menjadi satu lumrah bdk2 muda sekarang terlalu bebas dan manja. Kenape mereka anak2 muda terlalu bebas.? Ini terjadi kerana masa 8 jam bekerja tidak dapat menanggung kos sara hidup lagikan hidup selesa. Sekurang-kurangnya kerja mmerlukn 14 jam atau lebih baru boleh menampung kos sara hidup dari segenap aspek. Cukup ke masa yang selebihnye utk rehat dan mengambil berat sedalamnye karenah anak-anak? Malangnye tidak cukup. dan logik jika ibubapa / penjaga tidak terlalu mengambil berat soal tahap pergaulan / sosial anak-anak mereka. pada mereka janji pandangan mata kasar mereka semua elok2 sahaje spt. tangungan makan minum, duit poket, tmpat berlindung mencukupi sudahlah

Oleh kerana itu kita tidak boleh sesekali menyalahkan penjaga mereka. ini semua terjadi kerana kita hidup didalam alam moden milinium yang serba materialstik. mmg hampir2 nilai murni manusia masakini hilang dek kerana terlalu ghairah dalam mengejar status hidup yang lebih selesa. ini sudah menjadi satu kewajipan bagi ibu/bapa penjaga mendapatkan keselesaan bagi anak-anak mereka. kerna zaman kini semua memerlukan amaun simpanan utk masa depan anak-anak dan diri sendiri…

Sebenarnya semua terjadi kerana masyarakat kita tidak betul-betul memainkan peranan sebagai khalifah. Dengan mengikut jenis ekonomi yang bergantung pada nilai sehelai kertas. Kelakarlah kita sanggup memperbodohkan diri oleh kerana nilai yang ditentukan orang lain.

Salahkan jika dapat menstruktur semula corak pendapatan dan pembahagian nilai suai dengan peranan? Terlalu dalam, sepatutnya model ekonomi kita sepatutnya tidak perlu ekslusif..

Kita rizabkan harta sesebuah Negara keatas setiap warga yang lahir mengikut nisbah tertentu. Seronok tak kalau kita tak perlu buat apa-apa untuk memperolehi pendapatan? Sudah tentu kita ada masa untuk mengasuh dan menerap nilai-nilai murni kekeluargaan… kita kentalkan system barter (pertukaran) untuk menambah nilai seseorang dalam masyarakat. Kita darjahkan mereka yang bersungguh menjadi peranan penting masyarakat. Wajibkan dan bahagikan peranan setiap mesyarakat dengan peranan masing-masing mengikut kebolehan. Kerana peranan berikutlah yang mengesahkan anda warga Negara dan mengesahkan anda sebagai rakan kongsi rizab. Tetapkan nilai setiap material ekonomi dengan kadar tenaga dan masa. Dan akhirnya jenayah sifar saya pasti dapat dijaminkan.

gym_midas berkata...

khas untuk mongolia adalah ....long shoot n short shoot....meleleh...

benludin berkata...

mongolia tu glokal

Tanpa Nama berkata...

sham, aku dah keluarkan arahan, semua polis kena serah balik pistol. mereka akan pakai balik cotar. siapa tak nak kena ketok pakai lah halmet !

anak ankat mongolia berkata...

lagi di tekan
lagi di lawan,lg kuat mengawan,ada yg baca ni meleleh ayor lior...sory bro tt.

Tanpa Nama berkata...

Saudara TT....adalah kerana 1Malaysia dan perlu membabitkan semua bangsa!!! Pegi tanya Najib....

Tanpa Nama berkata...

wa ingat ni dunia balas dunia sebab polis sgor xbagi tgna bg ceramah maghrib. ini baru sikit. tggu lagi yang besar akan datang

hashimdin berkata...

bukan saja tidak profesional bahkan nampak jelas sikap panas barannya.samalah dengan mangkuk ayun tu yang menembak kepala aminurashid tu.dah tembak tayar,beberapa kali,kereta dah tak stabil lagi berjalan,tunggu ajelah,cuba bersabar sikit,lagi pun tak ada balasan tembakan dari kereta yang dah terhoyong hayang tu.jelas tak ada pengalaman langsung macammana nak control supaya masalah diselesaikan dengan tenang.bertindak ketika marah takkan dapat menyelesai masalah malah lebih membawa padah,sebab syaitan bersama orang yang tengah marah.

Tanpa Nama berkata...

Musa patut letak Jawatan.

rakyat seksyen 7 berkata...

Budak yang mati (Aminulrasyid Amzah)
kalau hidup mungkin bolih jadi Perdana Menteri. Jadi kerajaan Malaysia wajib membayar pampasan rm100 juta, kepada keluarga arwah.

Pdrm memang bersalah dan bertanggunjawab dalam kes ini.

Tanpa Nama berkata...

Apil...
apa yang ko melalut tu...
apa objektif nya...
macam baca teks UMNO je
kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

asal ko tk letak sekali gambar askar yang tian chua bunuh kt johor tu.pukimak ko la...

Tanpa Nama berkata...

apill: senang cakap laa..kalau ikut undang2 Islam semua ni tak jadi pon. tau kenapa? sebab nyawa seseorang tu didalam undang2 Islam sangat bernilai dan ia hanya boleh menjadi HALAL atas HAK. Bukan atas anggapan. Faham? Sekarang ni aku nak tanya ko, atas hak ke arwah Aminulrasyid ditembak mati? Hanya kerana polis dah buat keputusan atas anggapan mereka maka darah arwah menjadi halal kepada mereka?

tak payah nak merepek panjang2 mengata dan menyindir kat famili arwah pulak! Logik la sikit!

worldofoutdoor berkata...

Geng ni ada isu baru

http://beliabenciumno.wordpress.com

Pak Lah sudah jual kita yahooo