Jumaat, 9 April 2010

SIAPA PENCARI BURET




INI ALTANTUYA






INI BUKAN BURET ALTANTUYA - INI BURET MALKMAL SAINS




KEKALUTAN APCO : ANWAR MOHON CAMPUR TANGAN AGONG
- malaysiakini

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hari ini berkata beliau telah menulis kepada Yang Di-pertuan Agong untuk memohon Seri Paduka menasihatkan Najib Razak supaya membatalkan kontrak Apco dan juga kontak-kontrak lain yang mempunyai kaitan dengan agen Israel.

"Surat berkenaan dihantar kepada Agong petang ini," katanya di parlimen.

Anwar juga menekankan kepentingan menamatkan kontrak dengan Apco kerana jika tidak ia akan menjejaskan imej negara dan mengancam keselamatan Malaysia.

Sementara itu, Anwar juga mendedahkan minit mesyuarat Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) bertarikh 11 Ogos 2008 yang memetik kenyataan pengerusinya, Datuk Seri Azmi Khalid yang mengakui kemungkinan Isreal mempunyai akses kepada maklumat negara.

Pada mesyuarat PAC itu bagi membincangkan prestasi Khazanah Nasional, Azmi melahirkan kebimbangan beliau bahawa maklumat rahsia kerajaan mungkin bocor kepada pihak lain.

Berikut petikan mesyuarat itu:

Pengerusi: Ha! Perolehan baru ini melibatkan Israel. Ini amat menakutkan kerana orang ramai mempunyai akses kepada semua maklumat kita. Israel bekerja dengan Amerika dan mereka yang melaksanakan sistem keselamatan kerana mereka ingin tahu mengenai semua pihak di seluruh dunia.

Berrdasarkan maklumat itu, Anwar menggesa polis untuk meneruskan siasatan.

"Saya tidak lihat bagaimana Umno boleh terlepas dengan kekalutan Apco ini,” katanya.


RAKYAT TAK REDA KERAJAAN BERSAMA APCO ,ZIONIS-ISREAL – harakah daily

Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Rami (gambar) berkata, rakyat tidak meredai kerajaan Umno/BN yang menggunakan dana rakyat untuk membayar khidmat rundingan komunikasi pada firma perunding antarabangsa Apco Worldwide kerana firma tersebut dikaitkan dengan jaringan zionis-Israel.

"Kita sebagai rakyat Malaysia tidak reda dengan apa jua hubungan (kerajaan) sama ada langsung atau tidak yang membabitkan zionis-Israel.

"Mengapa perlu (Bajet) Tambahan sebanyak RM28,350,000 untuk membiayai projek Global Strategic Communications Campaign antara Kerajaan Malaysia dengan FBC Media (UK) Limited bagi tahun 2009," ujar beliau sambil menunjukkan dokumen rasmi kerajaan berkaitan Bajet Tambahan di Dewan Rakyat malam tadi.

Berdasarkan salinan dokumen sulit Apco Worldwide sendiri, beliau mempersoalkan transaksi kerajaan dengan FBC Media (UK) Limited yang dibuat pada pertengahan tahun 2008 lagi.

Beliau yang juga Bendahari PAS Pusat berkata, transaksi yang bernilai USD70 ribu tersebut turut membabitkan Apco World yang berpangkalan di United Kingdom kerana Apco merupakan firma bersama FBC Media (UK) Limited.

Berdasarkan dokumen transaksi yang membabitkan FBC Media itu, menurut beliau, sekaligus menjelaskan kepada rakyat bahawa hubungan tidak langsung kerajaan dengan firma pro zionis-Israel itu dibuat sebelum Najib Razak dimahsyurkan sebagai Perdana Menteri lagi.

Implisitnya, Dr Hatta mendesak Dewan Rakyat supaya menolak Bajet Tambahan kerana dengan berbuat demikian menghalang kerajaan menggadaikan kedaulatan negara secara tidak langsung pada pengaruh zionis-Israel.

Menyambut desakan Dr Hatta itu, Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menggesa Majlis Raja-Raja Malaysia mengadakan mesyuarat tergempar menggagalkan tindak-tanduk Umno/BN tersebut.

Ini kerana, menurut Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena, Mesyuarat Raja-Raja Melayu yang dijadualkan pada Jun depan dianggap lewat sedangkan inisiatif meluluskan Bajet Tambahan tersebut seolah-olah mempercepatkan kedaulatan negara dan Raja-Raja Melayu digadaikan secara tidak langsung kepada firma pro zionis


MAHFUZ TETAP AKAN KAITAN UMNO DAN APCO
- harakah daily

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar akan tetap membangkitkan kaitan antara kerajaan i Najib Razak, Umno dan APCO Worldwide demi kepentingan masa hadapan negara ini.

Mengulas tindakan Ahli Parlimen Kuala Krau dari Barisan Nasional (BN), Datuk Ismail Mohamed Said yang menarik balik usul untuk menghadapkannya ke jawatankuasa hak dan kebebasan Parlimen kerana mengulang-ulang kaitan antara Umno dan APCO di Dewan Rakyat semalam, Mahfuz mengulangi penegasannya untuk meneruskan tindakan menentang penyusupan elemen-elemen Israel dan Zionis ke negara ini.

"Pada tahun 2000, bersama-sama Naib Ketua Pemuda PAS ketika Itu Salahuddin Ayub dan Haji Jalaluddin Abdul Manaf, saya memilih menjalani hukuman penjara di Penjara Kajang daripada membayar denda setelah mahkamah menyifatkan kami bersalah kerana menyertai perhimpunan pada tahun 1997 kerana membantah kehadiran pasukan kriket Israel menyertai satu kejohanan antarabangsa di negara ini.

"Sikap lunak kerajaan terhadap Israel itu kami bantah kerana kini ia ternyata semakin parah kini berikutan tindakan kerajaan hari ini yang mengIsraelkan jentera-jenteranya yang bermula dalam bidang komunikasi dengan pengambilan APCO Worldwide dan kewujudan dua bekas pegawai tentera Israel untuk membina sistem komunikasi Polis Diraja Malaysia (PDRM)," tegas Ahli Parlimen Pokok Sena itu.


IGP: ASIASOFT TIDAK LAGI DIBENAR MASUK BUKIT AMAN
– malaysian insider

Asiasoft, syarikat didaftarkan di Singapura dan berpangkalan di Tel Aviv, tidak lagi dibenarkan memasuki ibu pejabat Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi menjalankan kerja-kerja pengkomputeran, kata Musa Hassan hari ini.

Menurut beliau, siasatan berhubung dakwaan itu telah dijalankan dan pihaknya tidak lagi membenarkan syarikat tersebut memasuki PDRM bagi menjalankan kerja-kerja pengkomputeran


nota:
amat jelas kelihatan jarum zionis isreal telah masuk.
satu dijemput oleh isteri rosmah dan satu lagi
masuk melalui singapura.

tak perlu berselindung atau bersumpah - langkah yang
tepat ialah mengakui kesilapan ini dan halau apco dari
malaysia.

manakala pdrm harus melupuskan semua sistem komputer
yang telah di pasnag oleh ajen isreal yang menyamar
sebagai peniaga dari singapura. pasti telah dipasang
beberpa chip di dalam sistem komputer pdrm. ertinya
semua maklumat pdrm akan sampai ke tel aviv.

ini memang tugas mossad. hanya kita yang kurang arif.
gila duit dan gila buret china doll dan ada yang
gila buret mongolia. akhirnya negara terjual.







18 ulasan:

Najis Razak berkata...

Xperlu masuk bilik server lagi dah.. Mula-mula masuk dah enable remote access ke server-server PDRM.. SSH boleh, Telnet pun boleh..

Itu kira okay lagi sebab kita boleh disable balik.. Kena Israel dah masuk program sendiri dalam server tu, ALAHAI ...

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah isham...eloknyer bahasa! Buret...? kalau kami kat tranung nih, mau pengsan bila dgr perkataan yg amat "taboo" nih, mujur jugak tak dieja ngan "i"...

Kalau tidak dah pengsan aku tadi!

Tanpa Nama berkata...

HAI apo lagi keadaan Malaysia ni, ada APCO, ada speaker bangan, ada PM bangan, ada Polis bangan dan ada kaki bodek UMNO yang amat bangan. Negara dah diseludupi agen Israeltunggu apao lagi! Tak tahu lah nak de kato.
Kita harus buang cepat UBN, pemimpim mereka langsung tak ada kualiti asyik merapu sana sini dan kasi ajar sama mereka di P94 nanti.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha.. aku dah 13 tahun layan IT 24 jam. Memanglah dah kerja aku menjaga IT...hahaha. Nak kata cerdik, aku pun sama ngan IGP jer bodohnya...

Paling mudah sekali nak check ialah: connection dalam firewall dan router. Mesti ajen Yahudi dah configure siap2 supaya ada connection dengan luar punyer. Maklomlah... PDRM dan agensi kerajaan ni, mana ada network engineer sepenuh masa rasanya... sume vendor yang buatkan... Kalau ada pun, anak penakan - anak beranak orang dalam PDRM jugak la... yang mana tahap kejiniusan mereka ini (jika ada) amatlah diragui. IGP pun kurang cerdik, masakan pula anak buah dia.

Mana2 router/firewall yang melibatkan kompeni Yahudi, perlu dicheck bende ni dulu. Hanya yang pernah bekerja sbg network engineer saja tau bende ni.

Akses ke server? mende kacang jer bang Isham ooi... banyak software free boleh reset password remotely. terutama Local Administrator. Kalo dapat jadi yang Domain Admin, jangan cakap la...abih bulu telur IGP dia bleh ukur dan urut2.

Paling lawak aku kerje 13 tahun ni, takder lagi aku jumpa manager dan orang atasan yang cerdik pasal network dan sistem ni. Rata2nya dia orang tak respek dengan bebudak IT. Padahal data kompeni sudah ada dalam poket depa. MD dan CEO sebenar adalah orang2 IT walaupun gaji dia orang tak macam real MD/CEO. Manager IT di bank2 kalut jaga anti virus saja. Lubang jubur hari2 tertonggeng, dia orang tak nampak. Hanya dengan coding dua tiga baris saja, network dia orang sudah terbarai.

Tanpa Nama berkata...

salam ..

kebanyakan pegawai teknologi maklumat di sektor gov diambil bekerja berdasarkan cgpa 3. above aja tidak tengok computer skill yg individu tuh ada ... setakat buat paper work then quote pada vendor dan makan rasuah sana sini... itu pasal server di gov agensi banyak loop hole .. dah lama dh negara kena jual !! yg kaya vendor ... hahahaha bodoh piang !!

Tanpa Nama berkata...

mcm nilah gelagat kalau droped-out. tak habis2 dendam & menentang kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

"ini memang tugas mossad. hanya kita yang kurang arif.
gila duit dan gila buret china doll dan ada yang
gila buret mongolia. akhirnya negara terjual."

Apa hal ni pemimpin kita asyik syok nak lubang buret 'china doll' aje 'at the expense of' negara! Apalah sedapnya buret chinal doll tu? Bangan betul pemimpin kita!

passwordnya mokhtar berkata...

Agen israel takperlu susah2 masuk bagunan pdrm untuk tanam chip keadlam server milik pdrm pakcik hisham oii..DELL HP MICROSOFT IBM CISCO AVAYA APPLE BLACKBERRY<--semua brand ni akurasa semua orang kat mesia tahu...semua ada kaitang dengan yahudi...setakat nak tanam chip , dari kilang lagi diaorang bleh pasang dan distribute kat semua agensi2 kerajaan..be paranoid, especially to microsft..sori me spik no inggelish

suis-media berkata...

Assalam bro,

Ini lah akibat nya apabila memberi sesuatu jawatan itu kepada orang yang tidak layak memegangnya...maka tunggu lah saat kehancuranya.igp hanya berkelulusan diploma???kah kah kah kah kah kah kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

bro..terkejut gua tengok title lu..huhu

pada anum 2010 April 9 09:34
betul mu cakap...bayangkan seluruh pdrm kat m'sia nak kena reset balik..
gua semput dok fikir bro

i'm no king

Tanpa Nama berkata...

Aku anti yahudi..dulu..kini..dan..selamanya.
Nasib baik dah dibongkar perkara ini.
cuba kita lihat fahaman2 zionis ni macam dah ada didalam sesetengah jabatan pada hari ini.kalau tak dibongkar.Bahaya!tak tau la apa nak jadi..kenapa la kerajaan united malay national organisation ni sanggup ambil syarikat ini..Yahudi laknatullah tu ha..hari-hari bunuh umat islam di palastine..

Tanpa Nama berkata...

KITA SERUKAN SUPAYA P>M yang disayangi...

LETAKLAH JAWATAN AIB DIMATA UMAT ISLAM

SEDUNIA Malaysia Negara ISLAM

BUATLAH PETTITION BRO-BRO SEMUAK SELAMATKAN NEGARA INI!

Tanpa Nama berkata...

buret mongolia poun sodap....hahahaha....apco..amno...
dua-dua lancau....
yg penting,razak baginda and isteri rosmah dh sempat merasa....x muat agaknya sbb tu kasi C4 bior bosa sket lobang tuh....tup2..sume hancur...hahaha...azilah and sirul plak yg bersalah....

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya IGP !! dah 2 tahun Israelis 'masuk' bukit aman , sekarang baru nak cerita !!

IGP tidor ke ?? atau wang dah masuk kocek !!

inilah pengkhianat negara , bila nak buat tangkapan ???

Tanpa Nama berkata...

aku rasa, semua produk elektronik ni, secara asalnya ditanam dengan protokol dan utility yang mana Yahudi sahaja memahaminya dan pandai menggunakannnya.

hairan yer, sehinggakan jepun, korea yang cerdik pandai pun, semuanya pakai processor buatan kompeni yang ada kaitan dengan Yahudi.

pada aku, produk cisco ka..apa2 ka..hanya sebahagian saja, tak sampai 80% diberitahu/diajarkan kepada umat manusia lain. mesti mereka ada aplikasi tersendiri untuk akses menggunakan protokol yang hanya difahami umat Yahudi saja seperti yang diteka/diagak oleh abang Hisham. aku amat bersetuju dengan perkara ini disebabkan sistem microsoft mengesan pengguna yang menggunakan sistem OS pirate untuk mengetahui pasaran microsoft... dan banyak lagi aplikasi yang hanya internal staff yang ada kaitan dengan Yahudi saja tahu.

sbb tu bila barangan/produk itu disambung dengan network saja, semua benda dalam organisasi dapat diakses tanpa pengetahuan sesiapa pun. ramai umat seluruh dunia amat buta kayu tentang teknologi2 israel ini. r&d mossad bukan sekadar merisik sahaja, malah melampaui dari apa yang kita jangkakan. R&D beb! takkan la manufacturer bagitau semua dalam manual.

dalam hal ni, aku rasa SSH, FTP ka atau apa2 ka..apa2 65500 port UDP/TCP tu ka open ka tak open, ini tak menjadi masalah kepada penyiasat perisikan yahudi untuk akses mana2 data. Sbb protokol2 yang diluar pengetahuan ramai telahpun ditanam dalam chip atau aplikasi2 os setiap produk sistem dan networking.

selagi tiada ciptaan baru processor dan protokol dari kompeni yang tidak terlibat dengan yahudi, selagi itulah tak terjamin dari keselamatan data sesebuah negara. hari ini, tanyalah alim-ulamak IT betapa IT sudah tiada keselamatan lagi. ini baru orang IT yang hanya cuma tahu 50% penggunaan produk os dan networking tersebut...dah semua depa boleh korek...

masakan kalo aku sendiri buat produk akan telanjangkan abis semua rahsia2 kepenggunaan produk yang aku buat..mustahil...mustahil...

yo isham, you rawk..genius..

Tanpa Nama berkata...

tt, janganlah dok tayang sangat gambar tantuya ni, nanti tak pasai2 kena mandi wajib pulak.

Tanpa Nama berkata...

Lagu dulu:

Darah rakyat masih berjalan,
Menderita, sakit dan miskin,

Padanya datang pembalasan,
rakyat yang menjadi hakim,

rakyat yang menjadi hakim,
Ayuh-ayuh bergerak sekarang,

merah putih panji-panji kita
merah warna darah rakyat

merah warna darah rakyat..

Lagu la ni :

takda beza..

Tanpa Nama berkata...

Polis Malaysia ni cekap buat kerja ini saja:(1)Roadblock jalan keceramah (2) Siram air asid pada peserta demo (3) Tangkap Mat Indon dan Abang Bangra untuk duit pasar (4)Serbu ceramah PR (5)Pikul tilam untuk bukti liwat,dan (6) Belasah orang demo dan yang dengar ceramah.Selain dari ini,tak boleh harap.Yahudi bermaharajalela dalam rumah mereka pun mereka tak tau.Tak ada lagi yang "rahsia"dinegara ini.Semua Yahudi sudah tau.