Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 30 Mei 2010

AL-JANDADI




LEBIH BANYAK BUKU TENTANG ISLAM PERLU DITERBITKAN:ROSMAH
-mStar


Lebih banyak buku tentang sejarah dan masyarakat Islam di Asia Tenggara perlu diterbitkan bagi mewujudkan kesedaran generasi akan datang tentang perkara itu, kata isteri perdana menteri Rosmah Mansor hari ini.

Dia berkata walaupun buku tentang topik itu telah banyak diterbitkan dalam pelbagai bahasa, namun ia juga perlu diterbitkan di negara ini bagi meningkatkan pengetahuan orang ramai tentang warisan tempatan dan menangkis gambaran salah tentang umat Islam yang sering dipaparkan oleh media Barat.

"Oleh itu, industri buku Malaysia perlu memberi penekanan terhadap usaha menulis dan menerbitkan hasil penemuan tentang warisan tempatan dan asal usul budaya," katanya ketika melancarkan tiga buku tulisan penulis Pakistan di Muzium Islam di sini.


KAH KAH KAH...

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH.
..

woit... INI CUKUP HEBAT... INI LEBIH HEBAT DARI KANG KONG..kah kah kah kah..

nama-nama buku yang akan ditulis:


1 - al jandadi al mengakui masih al daradi
2 - al gemoki ant berati
3 - milpikuk jumpaq duit dalm boati tipuri
4 - bomomohi ri al kontroli
5 - al bini ala curi laki orangi
6 - al jandadi al gemoki
7 - al jandadi al- botoxsi
8 - al kontrol al projekti jabatan pertahani
9 - al kitabi al tipui
10- al mak jandadi al bik mamki


kah kah kah...kah kah kah... kah kah kah

17 ulasan:

ampunkan_jebat berkata...

al rosmah al bodohi

Sudin berkata...

Alip,ba,ta....tak berapa nak hafal ni nak suruh menjanda pulak.....kah,kah,kah,kah

Apa bende setan betina ni merepek ?
Tadarus dah habis ?
Kata nak tadarus 365 hari....kah,kah,kah

Ha..!elok le tu.....lepas menjanda baca kitab kat muzium.....kah,kah,kah
Laki nak masuk jel...lepas tu tumpor..mampus....kah,kah,kah

mahaza berkata...

Tulis buku baru Keharusan Judi Dalam Islam kot?

TheSniper berkata...

Bik Mama meroyan bersalin tak cukup pantang!

Tanpa Nama berkata...

Emak munafik 1Malaysia!!!

Cakap bukan main...dalam hati lain...buat pun lain!!!

Cakap tak serupa bikin lo!

Tanpa Nama berkata...

Buku agama yang ada masih tak terbaca.... lagi suroh keluarkan lebih banyak buku agama konon peii rah. I love your comment TT... kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Jaw Baru masa reshuffle cabinet nanti adalah:

Menteri Perdana Rosmah Mansor.

Sikit atas dari Pm.

Bolehlah kita nak tengok dia membentangkan usul di Dewan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

hang lupa satu lagi:

al-malikul sembabi

tukarTAYAR berkata...

kah kah kah !
buat salah nahu al-Arabi,
ana al-perbetuli.

1 - al jandadi al mengakui masih al daradi
- al-Jadadati al-akui masih ad-Dararati,

2 - al gemoki ant berati
- ag-Gemuki anti ab-Berati,

3 - milpikuk jumpaq duit dalm boati tipuri,
- al-Tipuwi jumpi ad-duiti dalami al-Butti,

4 - bomomohi ri al kontroli,
- al-Bomohi mahuwi al-Controli,

5 - al bini ala curi laki orangi,
- ac-Curiwi laki al-orangi nak jadi al-Binisi,

6 - al jandadi al gemoki.
- al-Jadadati ag-Gemukiyiiin.

7 - al jandadi al- botoxsi.
- al-Jadadati al-Botoxsiyiiin.

8 - al kontrol al projekti jabatan pertahani.
- al-Controli al-Projekti al-jabatani al-Pertahani,

9 - al kitabi al tipui.
- al-kitabi al-tipuwi,

10- al mak jandadi al bik mamki.
- mak al-Jadadati bik al-Mamami.

Tanpa Nama berkata...

abang, mau beli itu buku suma juai kat mana?

Jaafar Rawwas ada juai ka? Ka kat MPH @ Popuhlar Book Store?

Tanpa Nama berkata...

apa yg dia merepek ni?

Tanpa Nama berkata...

Bila lembu belajar bersuara kambing
ada bunyi janggal di sana sini

kerana lembu tetap lembu
walaupun berjanggut panjang

Kucing Parsi berkata...

buku pasal keislaman punya banyak dalam library lagi tak terbaca

nak buat apa banyak2? nak buat rujukan
rujukan orang islam adalah al-quran dan hadis sahaja

ni kalau ada buku islam dara al-jandadi mesti di tulis dalam tu tak boleh pakai masjid untuk politik
kalau kawasan bukan islam tak boleh pakai gereja untuk politik

kah kah kah

bodoh

visit
http://melodymockers.blogspot.com/

Lang berkata...

buku dijual disemua book store berhampiran... tapi kena tanya dulu sebab buku tu tak dipamerkan didepan sebaliknya dismpan dalam setor...

baca kitab kuning udah la...

Tanpa Nama berkata...

sudahlah tu. Mengagongkan orang luar, warga malaysia ada yang lebeh bagus dari itu.Ada apa agenda ke.

Master Yoda berkata...

Blh dpt anugerah "BEST SELLER"..Yiihaa

Kah kah kah

Kalah buku lu Tok TT

Tanpa Nama berkata...

Buku Cerita
" ALHANTUYA SERIBUUU dan C4 "
by BigM.

dah dilancar ke belum?



jalan JPJ,panji.