Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 30 Mei 2010

MAT MONGOL NAK TIOU LAGI




RAKYAT DIGESA BIJAK MENILAI JANJI ANWAR
-berita hairan


Najib Razak berkata, rakyat perlu menilai secara bijak setiap janji yang dibuat Anwar Ibrahim kerana Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sebenarnya hanya mahu mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri.

“Dia (Anwar) dah berjanji macam-macam, sebab dia nak kuasa, saya berharap rakyat berhati-hati dengan janjinya,” katanya.

Dia mengulas janji terbaru Anwar yang kononnya akan mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri II yang dilantik di kalangan pemimpin DAP jika pakatan pembangkang menang pada pilihan raya umum akan datan


KAH KAH KAH...

woit... APA JADI DENGAN LU HELP MI AND MI HELP YOU...kah kah kah..

woit..APA JADI DENGAN GUA BAGI LU LIMA JUTA...kah kah kah..

kah kah kah...APA SALAH NYA ADA ORANG CHINA ATAU INDIA JADI TIMBALAN PM...kah kah kah..

woit... INI SEJUTA KALI LEBIH BAIK DARI MALIKUL SEMBAB...kah kah kah...

woit..KALAU ANWAR JADI PM... SEJUTA KALI LEBIH BAIK DARI MAT MONGOL..kah kah kah

17 ulasan:

looes74 berkata...

Hisham,
Lu belum habis lagi. Mana tu Chua Soi Lek? Lajib kata lu tak deserve jadi Timbalan PM. Dulu, MCA ada olang jadi Menteri Kewangan, Sikarang, mau jadi menteri pengangkutan pun talak kuasa.....Lesen pengangkutan komersil sapa bagi.....Ong Tee Keat ke atau Nor Omar? Peruntukan pengangkutan sapa agihkan.....Menteri dalam PM lebih berkuasa daripada Menteri Pengangkutan
MCA tu macam flower vase. Kalau macam amoi, ok lah.....Tapi lu nukan amoi leh. Nak tengok gambar....Pastikan terkeluar banyak2 air liur

http://en.wikipedia.org/wiki/Lin_Chi-ling

Tanpa Nama berkata...

Mat Monggol mengkhianati asas 1malaysia
kenapa orang selain melayu tak boleh jadi timb PM 2?
(bukan pm la, timb pm2!!)
kenapa ada beza membeza?

maknanya 1malaysia tu terpilih juga laa kan?

-1kelentong

Sudin berkata...

Tapi kata 1Malaysia....

1Malaysia kepala hotak mat monggol...

Ni nak alih perhatian ni.

Perdana menteri 1malaysia yang dilantik oleh bahagian dan cawangan gerombolan lanun Umno(B)....kah,kah,kah
Atau dilantik oleh cukong dan orang putih......kah,kah,kah

Habis.... ? tak kan lantik keluarga lazak,husin,mamak....kah,kah,kah
Boring tengok muka-muka lanun gerombolan ni.....kah,kah,kah
Betambah lagi dah jadi melayu umno zionis.....kah,kah,kah

Lang berkata...

tt... mongoli sebenarnya tak pernah bercita2 jd piem pon... sumpah.. tp si hyppo yang beria-ia nak duduk dalam mahligai puuutttrajaya tu... memang benar... sumpah... anwar yg mengidamkan kuasa nak jadi piem mesia... sbb nuar kata tanpa kuasa tak boleh buat apa2... mmg tu pun sumpah nuar...

mongol ni jd piem secara kebetulan je... sebab dia selalu ternampak brother zzzzzz tu mendengkur... so dia adalah mengadu dengan si air mata buaya mengenai hal ini... tu yg si air mata buaya nampak keprihatinan mongol tentang pentadbiran negara....

cakap mongol pasal nuar gila nak jd piem tu memang betul.. tak boleh nafi... nuar pon ada cakap dia nak jawatan tu... klu tak nnt, sembab pon tak dapat sebab anak si air mata buaya, anak samy, anak liong sik, anak kain yaik pon nak juga jawatan piem tu...

Rillink berkata...

Assalam Bro,

Apa punya bahlul PM malaysia nii...Kita rakyat malaysia tak perlu menilai Anuar Ibrahim tapi yang perlu di nilai ialah najib razak sebagai PM.Kami rakyat Malaysia ingin memberi peringatan kepada PM dan umno bahawa jika orang cina atau india menjadi PM kami akan menyokong penuh asalkan mereka beragama ISLAM.Najib ingat Malaysia ni hanya orang Melayu punya keee??

hj jamaludin berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro TT
Gua teringat dialog bengali dalam cerita seniman bujang lapuk ,"Macan mana orang melayu mahu maju kalau orang melayu iri hati , lu punya rezeki lu punya , dia punya rezeki dia punya. Sama sama cari makan ma!
bengali itu tak pula cakap " Me tolong U , U tolong Me pulak . Bro TT ini dialog baru ke?

Tanpa Nama berkata...

Hoi mat!
drp hang tiou nuar
baik hang tiou sami
ada juga pekdah

Tanpa Nama berkata...

you help me, i help you
tuli sama tuli, bisu sama bisu
hingga masa kini mahu tipu melayu
bila RM mari, terkam pakat hidu.

jalan JPJ,panji.

Tanpa Nama berkata...

Kata Aristotle dalam bukunya "Reotorik" yang menyatakan "kenapa perlu diberitahu kepadamu tentang masakan mu yang paling enak, mereka akan menggunakan resepi itu untuk menidurkan kamu dengan kekenayangan". Untuk dapatkan rahsia PKR dan menjatuhkan Anwar, musuh politik Anwar akan gunakan apa juga cara untuk menjatuhkan PKR. Orang Melayu di PKR adalah bekas ahli UMNO bukan ahli Parti Pas. Mentaliti warisan UMNO dan ketuanan Melayu sukar dihilangkan dalam masa singkat dalam minda ahli-ahli ini untuk diserapkan liberisma.. Ahli-ahli Melayu dalam PKR kebanyakan seperti ahli anggota Parti Semangat 46 yang seringkali tidak memahami hala tuju parti PKR sendiri. Seperti sedia maklum PKR sedang menghadapi masalah yang sama dengan UMNO yang banyak mempunyai corak politik dalaman parti yang membentuk berkelompuk yang sering diberi gelaran "Little Napoleon". Cara berpolitik begini akan menjahanamkan PKR sendiri.

Corak politik ahli bekas UMNO di PKR "Ketuanan Melayu" yang dibawa dari warisan UMNO akan memberi penentangan dari bukan Melayu dalam PKR. Ahli PKR Bukan Melayu di PKR kebanyakan adalah mereka yang tidak mempunyai kepartian politik seperti MCA atau pun MIC...mereka ini kebanyakan beraliran Demokratik Liberal. Perkembangan aliran liberal relatif mula berlaku di negara ini selepas era globalisasi di mana kumpulan muda yang khasnya tidak lagi memegang kepada ketaksuban perkauman, agama,ideologi dan sebagainya.Mereka ini kebanyakan menentang hak keistimewaan Melayu dan ketuanan Melayu 'ala UMNO. Apakah orang Melayu di pKR sedia terima seperti pemikiran orang bukan Melayu ini?. Ramai di antara bukan Melayu ini tidak sedar keadaan negara ini yang Majoriti Melayu yang tercorot dalam bidang ekonomi dan lain-lain bidang. Ia bukan seperti keadaan di Amerika Syarikat dimana Dr.Martin Luther King atau pun Malcolm X, mementang penganiyaan ke atas kaum kulit hitam minoriti. Di negara ini keadaan terbalik, yang penduduk asal masih ketinggalan. Kaum majoriti Melayu pula tidak terbela selama lebih 50 tahun oleh parti pemerintah yang masih berkuasa. PKR kalau tumpukan kepada kaum minoriti Cina dan India untuk kuasa politik nescaya PKR akan gagal. PKR perlu utamakan agenda untuk kaum majoriti Melayu dan kaum Minoriti bukan Melayu pula perlu faham; kenapa kaum majoriti ini perlu dibantu. Natijah politik Kaum majoriti perlu dibantu dan kaum minoriti jangan pulak tamak haloba dalam perkara ini. Rakyat perlu bantu membantu bersama untuk wujudkan negara yang maju dan aman. Apa saja agenda untuk memajukkan Melayu perlu dipertahankan oleh PKR. UMNO/BN gagal dalam mengwujudkan kefahaman ini dengan bukan Melayu. Kefahaman toleransi inilah perlu jadikan asas untuk refomasikan rakyat negara ini. Ideologi politik "kesamarataan" akan meminggirkan orang Melayu dari PKR. PKR perlu meletakan kedua masyarakat Melayu dan bukan Melayu dalam sempadan yang bercorakan KEADILAN. PKR perlu membina sempadan ini dengan kefahaman dan keadilan. Masalah besar UMNO ialah, mereka tidak memahami kesempadan ini. UMNO suka menerajah sempadan bukan Melayu apabila orang Melayu menolak UMNO kerana parti itu penuh dengan rasuah, salah guna kuasa, memperkayakan kroni dan salah tadbir negara. UMNO suka menyalahkan bukan melayu kegagalan mereka memajukan orang Melayu dan mencetuskan keadaan kebencian orang Melayu kepada orang bukan Melayu. Bukan Melayu bencikan UMNO kerana mewujudkan keaddan yang sentiasa tegang untuk kepntingan politik mereka.Tugas utama PKR ialah mengabungkan Melayu dan bukan Melayu dalam keadilan kemanusiaan sejagat di negara ini untuk harmoni, tenteram dan maju bersama. Perikatan berjaya Memerdekakan Negara ini dengan cara ini semoga PKR mereformasikan negara ini dengan cara begini juga.Gunakan Formula ini nescaya berjaya ke Putra-Jaya. UMNO telah rosak mereka tidak akan dapat kembali ke pangkal jalan...UMNO sudah sesat dalam perjalanan politik negara ini.Badan-badan NGO ektremis Melayu akan gagalkan BN/UMNO di PR13 nanti.Rakayan perlukan Parti Politik yang baru!!!!.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Mesti lah Anwar mau kuasa.
Mesti lah PR mau ada kuasa .
Mau kuasa untuk Lets sent the altantuya's killers to Hell ..
Ini ialah reality sedih untuk mat Mongol hahaha

Tanpa Nama berkata...

tidor lagi mangkok ni
dah jadi macam zul plak hang TT
tak gerak2 dah blog nih

hampeh tol!

Tanpa Nama berkata...

Anwar nak kuasa, Najib nak kekal kuasa. Pokoknya nak kuasa.

Saiful berkata...

poodah..mat sembab ckp mcm ni ckp kut idung..ckp mcm ketam..apco tak ajaq kut...brader anwar ada janji 5 juta ka..you help me..i help u..poodah..bodo la rakyat msia..yg dok sokong umno lagi..

Tanpa Nama berkata...

Apa salahnya ornag bukan melayu menjadi TPM..TPM II pulak tu..
PKR,PAS dan DAP telah berjanji dan sepakat untuk menjunjung perlembagaan negara...keistimewaan melayu,agama islam agama rasmi,raja2 melayu,bahasa melayu bahasa kebangsaan semuanya tidak diusik...apa nak takutt...
you help me,i help you...
kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

keturunan mamak dan india dah penah merasa jadi PM Malaysia dan CEO Petronas... bagilah can kat keturunan cina sama baba dan nyonya merasa pulak... Ridhuan Tee Abdullah buleh masuk senarai calon apa.....

Tanpa Nama berkata...

Janji DSAI ujudkan jawatan TPMII adalah selaras dengan aspirasi rakyat untuk ujudkan Malaysian Malaysia. Kenapa Mat Mongol takut bangsa lain boleh jadi TPMII? Mat Mongol inginkan harta negara sentiasa diragut oleh satu kaum saje? Negara Malaysia adalah milik semua rakyat dan bukan milik satu kaum je!!!

Ape erti 1Malaysia? Untu satu kaum je? Patut lah Mat Mongol ni takut kepada Katak Pak Beraimali. Model Ekonomi Bare sudah disahkan oleh Kerajaan pimpinan beliau..sekarang mau pandangan lagi dari Pak Beraimali. Aiso tontolou!!!LOL.

Ini lah FLOP FLIP FLOP
..selipar Jopon.

Tanpa Nama berkata...

Dei..

Bodoh punya kaki..Itu Anwar memang mahu kuasa..mahu jadi PM..lu apa peduli..takut ka..

Sekarang kalau Lu masih PM, 2019 nanti negara bengkelapsi..Apa pasal mahu tunggu bengkelapsi baru mahu tukar PM..sekarang tukar la..

Tahun lepas belanjawan difisit, ini tahun difisit lagi..tahun depan difisit lagi ..bila belanjawan takde difisit??? Itu pasal bayak hutang ma...

Ha ha ha ha..