Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 30 Mei 2010

BETUL ATU TIDAK RAMALAN TUKAR TIUB




HARTANAH KG BARU MUNGKIN DIBUKA KEPADA BUKAN MELAYU
- mkini


Hak pemilikan tanah orang Melayu di kawasan Kampung Baru tidak akan terjejas walaupun masyarakat bukan Melayu bakal diberikan kuota 40 peratus untuk memiliki hartanah di kawasan berkenaan apabila projek Pembangunan Kampung Baru dilaksanakan kelak.

Raja Nong Chick Raja Zainal Abidin berkata ini kerana Jawatankuasa Kerja Tanah Wilayah Persekutuan dan Perbadanan Pembangunan Kampung Baru yang akan ditubuhkan di bawah AktauParlimen akan bertindak sebagai badan mekanisme penyeliaan kawalan pemilikan Melayu di kawasan itu.

“Cadangan itu bertujuan memaksimumkan potensi pembangunan di kawasan tersebut...apabila kita katakan bukan Melayu, maksudnya ia tidak terhad kepada kaum bukan Melayu di negara ini tetapi mungkin juga pelabur-pelabur luar yang berminat.


KAH KAH KAH...

woit... BETUL TAK RAMALAN TT...kah kah kah..

kah kah kah... TANAH MELAYU AKAN JATUH KEPADA CUKONG...kah kah kah...

woit... MALAON INI RAJA GOPAL DARI MANA?... kah kah kah

kah kah kah...MALAON INI TIDAK PERNAH DI PILIH RAKYAT...kah kah kah...

kah kah kah...MALAON INI BARUA MAT MONGOL... kah kah kah

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

balaa

Tanpa Nama berkata...

hampas
bukanlah racist
tapi itulah sahaja yg ada milik melayu dalam kotaraya di negara asal sendiri
habis tu township lain2 tu yang dibanjiri 99% oleh kaum lain selalunya cina, contohnya ss2 di petaling jaya dan banyak lagi, takda pulak letak kuota 40% bagi melayu kat situ!
hampas, semua menteri mata hanya nampak duit!

Tanpa Nama berkata...

Melayu, oh Melayu!!
hancur oleh pemimpinnya sendiri
dihancurkan pemimpin sendiri
dulu, kini dan selamanya....

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya!!!
cukong kaya
melayu kena

-pantatuya

Tanpa Nama berkata...

Lagi cepat BN padam, lagi banyak yang dapat kita selamatkan

Mamak......
sejarah mendeliar akan berulang???

sakariya berkata...

UMNO HARAMJADAH!!

Holden Caulfield berkata...

Nong Chick!
kah kah kah!

lu tau tak rumah-rumah flat kat depan Vista Angkasa nak dibina rumah apartment mewah and services?
rumah2 kat Abdullah Hukum,kat Jelatek - semua dah kena rembat.

Esok-esok nko tengok la - bandar KL ni semuanya ada rumah - tapi tak berpenghuni,sebab orang kaya beli rumah untuk profit,bukan untuk tempat kediaman.Diaorang beli rumah lepas tu tunggu harga naik lepas tu jual.beli bukan niat nak duduk tapi nak buat untung.

Orang miskin,buruh-buruh dengan student la merana tak dapat cari rumah sewa yang berpatutan..

Tanpa Nama berkata...

Betul
harapkan pagar, pagar makan padi

Tanpa Nama berkata...

ape salahnya guna duit FELDA, RISDA, ZAKAT dan sebagainya.. beli semua hartanah dan unit-unit rumah di kampung baru..

pastu sewakan atau jual semula kepada melayu... (kalau mahal sangat.. buat loan utk 2-3 generasi.. hua3x).. supaya semua tanah orang melayu miliki..

farrel

Tanpa Nama berkata...

tak apa TT.............
mungkin lepas ni ada akta parlimen 40 % petaling street wajib dijual pada melayu

bodoh oh bodohnya rajagopal

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita teruskan sekatan kepentingan tanah ini kepada orang Melayu sahaja, saya tidak yakin kita akan dapat nilai tanah, RM4,000 atau RM1,000 sekalipun seperti yang pemilik tanah dan pewaris tanah di Kampung Baru mahukan,” katanya kepada pemberita selepas majlis perjumpaan dengan pemilik dan pewaris tanah mengenai pembangunan Kampung Baru di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Tanpa Nama berkata...

raja ini betol betol jujor...
kah kah kah kah

Lang berkata...

tt... bukan setakat cukong je raja kapoor ni bagi... malah yg paling ramai nanti cukong singapoor... sapa2 yg rajin tolong semak check tengok harta rakyat singapoor di mesia nih... ni bukan bala lagi... ni nak kasi mampos namanya...

Sudin berkata...

Kenapa Kg.Baru ?
Kampung lain tak perlu pembangunan ?

Kah,kah,kah.....gula-gula cantik...
Perjumpaan dengan pemilik dan pewaris tanah.....
Kemudian.....akta parlimen !

Lama-lama warisan hilang....kah,kah,kah

Raja setan ni bukan sahaja barua mat monggol..tapi barua cukong.

Isham..! lu tengok nanti mesti ada barua-barua yang tanda-tangan setuju tanpa pengetahuan penduduk......kah,kah,kah

Sendiri lantik sendiri lulus...
Ada bantahan ? ISA,OSA,Akta Polis barua sek.27 akan menunggu.....kah,kah,kah

Harap-harap orang melayu kg,baru dah lali dengan ugutan akta-akta setan gerombolan lanun Umno(B)/Bn ni......

Akan jadi palestin....padang jarak padang terkukur.....yang menentang.. polis tembak hidup-hidup

Bila masa pulak parlimen lulus akta parlimen.....kah,kah,kah
Gazet tidak...tiba-tiba lulus...

Orang melayu ni pantang dengar ayat akta atau seksyen....mula buah pelior kecut macam asam masin....kah,kah,kah

Siapa yang ajar semua ni ?
Siapa dalangnya ?
Tak lain dan tak bukan setan mamak haram jadah Mahathir...!!!
Selama 22 tahun memerintah bekali-kali cubaan dibuat bersama daim,halim saad dan cukong-cukong.....

Sekarang tak perlu pergi Israel nak tengok zionis yahudi.....
Di malaysia dah ada Zionis Melayu Umno(B)depan batang hidung....kah,kah,kah...zionis melayu umno

Umno(B)muka melayu tapi zionis...kah,kah,kah
Melayu Umno Zionis berpisah tiada dengan APCO.

Muhammad Hafaridzuan berkata...

perghh...
gilak ahhh...
pasni kalau jadik ...dah takleh urut kaki dan bekam lagi ah kat kg. baru dgn uda yg dari padang tuh!
wake up melayu!

Tanpa Nama berkata...

melayu tinggal gigi dan gusi
nasib baik ada tongkat

apa pendapat pak brahim
nak arak kepala apa pulak lepas ni

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat akan ditukar tiub, tayar dan basikal sekali akan bertukar tangan.... adoiiiiiii binawe..

jalan JPJ,panji.

I help you, you help me wakakaka berkata...

wakakaka...pemuko yahudi akan main wayang lagi.

wakakaka...slogan pembela melayu akan disampaikan untuk dapat tanah KG BARU.

wakakaka...orang melayu akan tinggal spender je nanti

Tanpa Nama berkata...

mula mula 40 peratus...lepas tu 99 peratus... tanah melayu kat singapore pun tergadai inikan pulak dalam negara...

Tanpa Nama berkata...

habis la 1malaysia tergadai lopas ni...geng2 dio lari ke negaro lain....kito la terkontang kanting lepas ni jadi hambo di negaro sendiri....tahniah kepada yg masih buta...

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...nong ni sekor lagi rajagopal bengong yang membawa beban kepada umat melayu... kalau nak membodek bini rosmah pun, jangan la sampai kacau tanah orang melayu...

rajagopal ni terdesak nak buat duit sbb dia tahu UBN akan lingkup.

Sebelum lingkup, baik nong ni buat duit siang2.... robbing in the daylight la TT, then blah....

mula2 nak bangunkan orang melayu, kemudian buat kemajuan sambil jual tanah2 melayu untuk orang luar. ingat yer, harga2 rumah kat KL ni, bukannya dia orang nak jual kat orang melayu! dia orang nak jual kat orang luar yang banyak duit. tengoklah berapa harga rumah sebuah? hanya beberapa ekor melayu sahaja yang mampu beli? yang masih menginap tu, nasib la tanah/rumahy atuk nenek depa yang masih tunggu masa nak kene lelong dengan rajagopal ni...

mula2 40%, kemudian 100% la tanah ni nak kene gadai kat cukong sbb melayu tak mampu bayar!

tengok dah berapa banyak tanah2 felda, tanah2 felcra, semua orang2 melayu sanggup lagi diperbodohkan... sudahlah tu raja nong, hang tok sah dok buat mengarut lagi... tak nampak pun kata hang ni seorang yang cerdik. kalau cerdik pun, hanyalah untuk menipu melayu jer...

Tanpa Nama berkata...

Aku tak tau la nak cakap ape lagi klau ade lagi Org Kg Baru yg bangang bleh terpedaya ngan jibaok bernama Nong Chick ni. Sebenonye org Kg Baru tak perlukan jibaok Nong Chick ni.. klau org Kg Baru bersatu buat le koperasi ke atau konsortium ke atau pebenda la yang sewaktu ngannye.. so semua share org Melayu Kg Baru aje pegang.. tapi itu tak mungkin berlaku coz kat ade org Kg Baru sendri yg jadi balaci jibaok Nong Chick ni yang dah beso perut mcm ikan buntel disuap dgn RM oleh jibaok Nong Chick..

p/s Allo org Kg Baru.. mase PRU-12 dulu korang ade ke ngundi Nong Chick ni.. dia ade bertanding PRU-12 ke? Jaga-2 la korang ngan jibaok ni

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,

Ala, lu ni tak sporting langsung la TT. Biar la gua jual tanah2 melayu ni, dia orang tu semuanya bodoh dan tongong berlapis2. Bukannya dia horang pandai berpikir sangat. Sikit saja gua nak kecoh... sakit mata gu tengok Kg Baru tu terperok tak maju. Kalo jual tanah tu, maju la kita..hahahaha, orang melayu ni, kita kena halau dia hidup kat hutan sana lal..biar dia orang hidup membodoh dengan jin hantu raya....

Gua dapat RM100juta nanti, gua lari la. Dunia ni luas meh...

Amacam TT, gua kasik lu 10%. Then lu balik pa chu cheng la... ok? Lu duduk diam2, main pelir diam2 sudah la. Mau entot, gua kasik china doll... lu nak berjubur pun boleh ma...

Apa2.. lu boleh contact gua loh...
http://www.rajanongchik.com

"Apa boleh jual, kita jual"
"Telor ko TT, gua mau jual jugak kalo boleh"