Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 18 Mei 2010

JUAL BELI AYAM



INI BUKAN AYAM





NIK AZIZ : UMNO , BN BELI UNDI MACAM BELI AYAM ITIK
– malaysian insider

Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata rakyat sudah terlalu mual dengan amalan politik wang Umno-Barisan Nasional sehingga menyebabkan ia gagal mempertahankan kerusi Parlimen Sibu semalam.

“Rakyat sudah terlalu mual dengan politik wang (janji-janji pilihan raya),” kata Menteri Besar Kelantan ini.

“Umno dan BN membeli rakyat seperti membeli ayam itik, binatang ternakan boleh dibeli, tapi jika manusia pun ingin dibeli, jelas sekali manusia sudah ingin disamakan dengan ayam itik,” kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan petang ini.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… NASIB BAIK LEPAS AYAM ADA ITIK…. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU BELI DAN JUAL AYAM SAJA … INI MEMANG KERJA GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah…. BELI DAN JUAL AYAM SIAM…. kah kah kah..

kah kah kah…. BELI DAN JUAL AYAM CHINA… kah kah kah..

kah kah kah… BELI AYAM VIETNAM…. kah kah kah…

woit… KALAU NAK AYAM PUTEH… BELI AYAM RUSSIA…kah kah kah..

kah kah kah…. SORI … ITIK TAK ADA NILAI…. kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro ,,,wa mau tnya arrr,,,,itu gerombolan ada jual ayam monggol ka,,,wa mayak suka maa,,pas konkek kasi letop,,,,,mayak sukaa

digger berkata...

woit...
telur itik masak lomak cili api sodap jang...
kahkahkah...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Orang Cina kata Itik bermakna gigolo
atau mana mana lelaki yang jual buntot.
Contoh itik yang terkenal ialah Saifool.
Nilai buntot nya berjuta-juta.
Ini lah sebab saifool berjumpa mat monggol untuk menilai harga buntot.
" you help me , i help you "- Mat monggol

Tanpa Nama berkata...

woi hisyam..

ko ni memang la...

mana ko dapat idea2 macam nie hah?

Tanpa Nama berkata...

ayam itik kat pasar tu pon meronta2tak mahu menjualkan diri kepada tuan baru yang membelinya...

SEBAB?

MESTI KENA SEMBELIH PUNYA!

kingkonglee berkata...

hai hicyam, .. gua suka itu gambar itik, 'seperti itik berenang petang'..malam kasi hantam kaw kaw.

statement ho liaw dari Tok Guru N. Aziz. Tabik Si Fu.

umnomcamic=BN, ibu ayam, bapak ayam cibai lahanat.macam jual ayam, itik, lembu, babi & jual-gadai kawasan minyak pada Brunei. tunggu.. rakyat/negara Malaysia sedang proses untuk dijual...Amerika-zionist imperialist lahanat akan beli kita punya negara

LoveLoveLane berkata...

i so agree!

Tanpa Nama berkata...

minggu lepas satu puak gerombolan berkampung di sebuah hotel di Ipoh untuk berjudi selepas tamat berjudi tiba pulak saekor ayam puteh, berbulu puteh dan bermata biru lalu ayam ini disuntut lah oleh puak gerombolan ini dengan harga RM180 1 shoot game.

Syabas buat gerombolan Perak yang telah menyuntut ayam tersebut

Tanpa Nama berkata...

Woi, mat katak di perak kata itu
sedekah. Sedekah kepala moyang kau!

Tanpa Nama berkata...

ayam siam lagi sedap sebab makan pulut ituy daging gebuuuuu punyaaaaa.....
jom2 sekarang sudah ada ayam berlesen punya jangan takut jamgam segan mai..mai..

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULLILLAH...

pengundi2 Sibu sedar mereka bukannya spesis ayam itik apatah lagi katak...

Tanpa Nama berkata...

Sebagai salah seorang pengundi bukan cina di kawasan sibu, memang alasan kekalahan BN ini ada kebenarannya. Semasa PRK, banyak gula-gula ditaburkan. Kita lihat banyak gula-gula ini juga diberikan kepada kaum-kaum dan golongan tertentu sahaja. seperti kaum saya, kaum iban walaupun selama ini begitu hebat menyokong BN sehinggakan ada ungkapan mengatakan BN tidak dapat dipisahkan dengan Dayak.Tetapi yang amat mengecewakan kami ialah bilamana gula-gula yang amat besar diberikan kepada orang-orang tertentu.Cukong-cukong yang membiayai parti BN masa PR.Berjuta-juta diberi kepada cukong ini semasa PR dengan harapan mendapat imbuhan dari Dato Taib yang nak mampos tu jika BN menang. Secara tidak langsung, kaum dayak berasa tersisih dan undi mereka selama ini tidak bernilai. selama 50 tahun rumah2 panjang ditadbir BN dengan tanpa bekalan api, air, jalan berturap dan lain2 kemudahan, kami masih memberi harapan kepada BN. Bila ini berlaku, ombak2 perubahan yang tiba ke rumah2 panjang berjaya mengalih undi individu2 tertentu. Agenda PR senang sahaja. 5o tahun dibawah BN, apa yang anda dapat. Api ?, air ? jalan raya??? beri kami perluang. Jadi kita beri perluang. Kemana pergi undi 3000 BN pada PR yang lepas. Jawapannya ialah bangsa dayak Tidak turun mengundi. sama seperti memulaukan PR ataupun mogok. Sesungguhnya mereka masih sayangkan BN tetapi BN telah mengkhianati mereka. Ini termasuk isu-isu sensitif yang menjadi duri dalam daging seperti tanah, Isu Peluang pekerjaan dalam sektor awam dan lain-lain isu nasional yang dikatan tak releven oleh BN. Dan isu paling senang untuk PR menang di sarawak ialah dengan menyerang peribadi Datuk Taib. Antara sebab kekalahan BN di sibu. Malah, masa PRK, tiada satupun poster Babi ni digantung di sibu kerana banyak penduduk sarawak sudah mula benci dengan malaon ini.Inilah sebanarnya perompak hasil bumi sarawak. dikatakan harta dan duit babi ini mampu membeli sebuah pulau di australia. Jika PR berkuasa, sila heret dan sumbat babi ini di dalam penjara.Itupun jika babi ini belum mati tahun ini. saya berani bertaruh, babi ini akan mati sebelum 2015. Kemudian sarawak akan ada PRK lagi dan santa claus akan turun sebelum christmas..


-Sarawakian-

Lang berkata...

ayam percik
itik panggang
duit dikecek
umdi bagi orang...

wakakakaka