Isnin, 10 Mei 2010

KAUM TERTINDAS SEDUNIA - BANGUN MELAWAN




SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI





LIMA TAHANAN POLITIK DI GANTUNG DI TEHRAN HARI INI


Badan Hak Asasi Iran telah menerima laporan bahawa pada pagi ini lima orang tahanan politik telah dibunuh di penjara Evin di Tehran.
Empat lelaki dan seorang wanita telah digantung di penjara Evin pagi tadi sesudah subuh.

Empat orang ini adalah pejuang pembebasan Kurdishtan - Farzad Kamangar, Ali Heydarian, Farhad Vakili dan Shirin Alamhooli. Mereka adalah anggita PJAK – cawangan Parti Buruh Kurdistan di Iran. Manakala Mehdi Eslamian dikatakan terlibat dlam stau letupan di Shiraz pada thun 2008.

Kelima-lima orang ini menurut Badan Hak Asasi Iran, telah tidak mendapat pembicaraan yang adil. ( ini macam pernah dengar aje. macam mahmakah di kuala lumpur)

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

di mana jua pun, dari kutub utara hingga ke kutub selatan, golongan kiri pasti ditindas

moga roh 5 makhluk Tuhan ini dirahmati-Nya

moga lahir jutaan nyawa yang berani sepertinya dari kutub utara ke kutub selatan

dariana berkata...

" Demi masa, sungguh manusia dalam kerugian, melainkan mereka yang beriman, beramal baik, menasihati (orang lain)supaya benar dan tegar bersabar."
mafhum Surah Al-'Asr 1-4.

Lang berkata...

penyakit sekular telah lama menyerang negara islam.

Tanpa Nama berkata...

malaysia akan jadi macam tuu keee juga???????????????????
berlainan politik sampai berbunuh-bunuhan
itu org arab hati keras.....
dimalaysia bunuh sebab rasuah projek duit

Ez Puella Sapiens berkata...

@lang:

penyakit?is that so?

take a good look on Turkey,they're go progressive after they're against their pimp-daddy caliph..harem-goers caliph..if you ask Turks they're better off in secular state than be ruled by harem-goer caliph.

My mom is a Turkish.

@Tanpa Nama 17:25

Iranian is persian not arabs.

Tanpa Nama berkata...

semua golongan kiri bersatu...

Tanpa Nama berkata...

Lupa lak dengan komunis masa Lenin, Stalin, Mao tze tung.....semua lawan kena bunuh....tu kiri ke kanan tu...

Apa ko ingat asal kiri tu betul ke? Pakai le kepala hotak sikit...

mujahid berkata...

Bunuh dan dibunuh perkara biasa dalam perjuangan menegakkan Islam.

Kebanyakan sahabat Rasullullah s.a.w
mati dimedah Peperangan dalam menegakkan Agama Islam, kita belum ketahap tersebut, InsyaAllah kita sedang menuju kearah yang sama.

kingkonglee berkata...

hai hicyam,.. gua tatak hairanla klau mana2 kerajaan menghukum penentang2nya tanpa memberi hak keadilan yang wajar. Rep. Islam Iran sebuah negara diasaskan dari ledakan revolusi 1978/79, Gua masih hingat teman2 dari Tehran menceritakan kezaliman Shah Iran yang dikawal oleh Imperialist Amerika & Israel. Siapa CIA & Mossad. SAVAK! & di Malaysia?..
Masih hingat Dec 1978 4 juta rakyat berdemontrasi anti-Shah & ribuan demonstran mati ditembak oleh tentera Shah Iran?
11 Feb 1979 regim Shah-Amerka/Yahudi dihancurkan oleh gerakan 'mustad'afiin/opress' dibawah pimpinan spritual leader Ayatullah Khomeini? Masih hingat July 1979 gerakan pelajar menahan 52 Amerka/zionist 'nest of spies' selama 444 hari kerana menuntut Shah dikembalikan untuk dihukum oleh rakyat? Gua masih hingat 1983 di KL, Kumpulan Jihad Sazendagi/Jihad Reconstruction pemuda2 Iran melaungkan "Revolt,Revolt, Marbat (Jahanam) Ameriko, Marbat Israel, la syarqiye, la gharbiye(no east, no west), Islamiye, Islamiye dlam roadshow mereka.
Masih hingat siapa itu yang jadi babi2 cibai Amerika di Iran? Siapa Shahpur Bakhtiar, Bani Sadr & Pembunuhan Presiden Ali Raja'i & Perdana Menteri Javad Bohanar Ogos 1981. Sapa itu Tudeh Party?
31 July 1981 lebih 400 jemaah haji Iran dtembak mati oleh polisy tentera Arab Saudi kerana menganjur demontrasi anti-Amerika di Mecca Holy Land. July 1988 Tentera Amerika telah menembakjatuh Iranian airbus & mengorbankan 290 orang.
Kalau benar 5 warga Iran itu dihukum tanpa diberi hak membela diri amatlah dikesalkan. Tapi apakah mungkin Amerika-zionist-imprealist barat & timur menggunakan isu keadilan 5 warga Iran itu dizalimi oleh Kerajaan Revolusi Iran untuk menunjukkan merekalah jururubicara keadilan sejagat? Gua masih hingat hicyam seperti disebut oleh Imam Khomeini "AMERIKA (cibai,barua &babi2nya)ADALAH SETAN BESAR"...!!!
Awas Amerika-zionist yang punya banyak wajah -boleh menjelma dlam bentuk babihutan, anjingganas, serigala,singalapar atau belut & katak. Awas cukong2 zionist yang menyamar disebalik pejuang nasionalist sempit.