Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Mei 2010

KERAJAAN SUDAH ABIS DUIT - TINGGAL AIR LIOR



INI TANAM BUAH ANGGUR




INI PENGGANGUR BUKAN PENANAM ANGGUR





EKONOMI NEGARA SEMAKIN PULIH – PM

Najib Razak yakin ekonomi negara dapat dipulihkan sepenuhnya dalam tempoh perancangan yang telah ditetapkan oleh kerajaan.

Menurut Perdana Menteri, pencapaian tersebut hasil perancangan teliti kerajaan melalui dasar fiskal dan kewangan negara.

“Kedudukan ekonomi Malaysia hari ini, dari sudut pemulihan, saya boleh katakan bahawa kita berada di atas landasan pemulihan yang amat meyakinkan, lebih-lebih lagi jika dibanding dengan negara-negara lain.

“Dalam masa beberapa hari lagi, angka pertumbuhan ekonomi negara bagi tempoh tiga bulan pertama akan saya umumkan,” katanya.

KAH KAH KAH….

woit… BUKAN KE MALAON INIYANGH CAKAP ….. OUR ECONOMY HAS NO PRPBLEM…. kah kah kah..

kah kah kah….OUR FUNDUMENTAL IS STRONG?...... kah kah kah..

woit… BILA PULAK EKONOMI KITA SAKIT…kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU SEKARANG NAK PULIH…. ERTINYA DULU KITA SAKIT….kah kah kah…

woit… TAPI CAKAP OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM…. kah kah kah

nota:

harus diakui pada hari ini
tanyalah :

pegawai kerajaan dari pegawai tinggi hingga ke peon
semua akan mengatakan bahawa – KERAJAAN TAK ADA DUIT !

kemudian sila tanya orang berniaga pula
jawapan yang di terima pun sama.

kemudia tanya para kontrektor
jawapan yang di terima adalah sama.

kerajaan hari ini tidak ada duit

ini hakikat

najib ini bercakap bangang
kalau eropah meleset maka
barang ekpot kita tidak ada pasaran
kenapa bangang sangat

angka?
angka?

angka ini boleh dibuat
boleh laporkan pertumbuhan ekonomi 5 peratus
boleh laporkan pertumbuhan ekonomi 6 peratus
ini bukan susah – media di negara mandul –
tak ada kang kong dari universiti yang akan mempertikaikan
angka yang dikeluarkan
ini pun kalau kang kong ini boleh membaca

lihat dan kaji:
eropah dalam krisis besar
greece, sepanyol, portugal dan itali sedang nazak.
ini belum lagi diambil kira negara eec baru jadi ahli

greece – rakyat sedang bertempur – bertempur dijalan raya
mogok berterusan
semua sedang dalam nazak
warga greece sedang menentang kemasukkan IMF – ini petanda baik

rakyat eropah sedang bangun menentang agenda satu dunia yang
sedang di rancang oleh elit politik - elit pemodal dan
para bankers.

cakap cakap mengatakan ekonomi kita baik
adalah cakap orang bangang
kita mengekpot barangan ke amerika dan eropah
kalau amerika dan eropah nazak
sapa nak beli barang yang kita buat
bangang punya cakap!

cuba tanya:
100,000 graduan mundar mandir tak ada kerja
kenapa mereka tak ada kerja ?

14 ulasan:

lord ried berkata...

SALAM........

NAJIB NAK HABAQ APA PON BULIH SABIK LIDAH TADAK TULANG LA. HABAQ SAJA BUKAN PAKAI DUIT.... SEROPA LA MAIN DAUN TAK PAKAI DUIT DARI PADA SAMPAI GARIB PON BULIH MAIN.

KALU NAK TAW PASAI EKONOMI HAMPA BULIH TANYA KAUM CINA, DEPA DOK BARISAN HADAPAN, LEPAIH TU HAMPA BULIH TANYA KAKITANGAN KERAjaan,LAGUMAN PENJIMATAN BEGITU RUPA SAMPAI CLAIM BELI BALLPEN KILOMETRIKO PON TAK BAGI. BONUS TAHUNAN DAH JADI BUNUH.

KALU SELAGI PUAK2 NI MERINTAH PEEL LAGU BEGHOK KULUM PELIAQ, HASILNYA RAKYAT LA YANG SUSAH. NAK DAPAT GULA SEKILO PON LANI KENA BELI BARANG RM DUA TIGA RATUIH, REGA BESI NAIK SAMPAI 4 RATUIH SETAN, SEMEN 2 RINGGIT SETENGAN SEBAG, BULIH BAGI RAKYAT MAAAAAMMMPUIH.

he he he

Tanpa Nama berkata...

Kalau graduan seramai itu yg takder kerja percayalah mereka akan mengganggu pasaran kerja sedia ada maksudnya ramai di antara mereka ni akan tangkap muat bekerja di sektor yg tidak sepadan dengan kelulusan mereka contohnya ramai yg akan jadi kerani akibatnya mereka yang hanya mempunyai kelulusan setaraf dengan kerani akan terganggu oleh golongan ini kerana mereka akan mengisi kekosongan jawatan tersebut.ini fakta.

eden ni umno berkata...

Nak tau lagi tanya staff petronas wakaka

Tanpa Nama berkata...

Boleh keje kutip TIUB (Tolo Itek Ulu Bendul).....kehkehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

2 telaga minyak dah kene gadai kat brunei, wilayah iskandar gadai kat cukong singapore, kuartres kerajaan jln cochrane dah kene gadai kat IKEA syarikat sweden..tak lama lagi abis teloq rakyat mesia kene gadai kat israel...heheheh salam 1 apco+apno+umco=umno

Samdol Siam berkata...

Si Samdol Jibby tu lulusan ekonomi ke? Atau beli sertifikat aje?

hancus la dia menyamdol rakyat negara kita nih .

tukar channel berkata...

TT ni pun kira penganggur tak? he he

Tanpa Nama berkata...

Nak tau lagi tanya staff tentera. duit ilek. senggaraan tak dapat buat. tunggu rosak gila babeng baru betul kan. pak menakan bgtau

kah kah kah

mampuih abesla jahannam.

kingkonglee berkata...

abis duit tinggal air lior"... tu pasal suami najib nama Rosmah benti Mansor, nickname RM, RM, RM, RM, RM...gua hingat bajet gov diberikan banyak2 pada Polish Raja Di Malaysia (PDRM), SPRM & SPR yang sedia jadi babi cibai untuk umnomcamicBN. Kerajaan hantam royalty, Kelantan & Terganu, beli undi melayu india @ china masa snap election. Kapal selam, tank, scorpeen. Tak cukup lagi jual aset Khazanah. PKFZ oleh cukong2 cibai berapa hangus maa.. Kerajaan najib rosmah anggap rakyat Malaysia mcam babi cibai yang dibela & akhirnya disembelih. hai bro hisham, tulis lagi jangan henti, klau datang shah alam gua blanja lu minum kat concorde. Janji, kasi hantam kapcai UBN smpai hancor @ PRU-13..

janganbohongrakyat berkata...

kerajaan sudah habis duit-tinggal air lior itu pun air lior basi.kalau tak basi itu pun dah licin licau.tak percaya pergi ke sekolah bertanya pada pengetua berapa belanja mengurus kena potong,claim milleage macam mana boleh claim lagi ke,elaun keraian macam mana ada lagi ke ?...berapa persen tinggal?..

Tanpa Nama berkata...

mana tak abis
dah kena sapu bawah karpet
babi sudah sapu
hanjing sudah sapu

sapa sapu duit tu memang hanjing

shie berkata...

oit.kerajaan cakap cenggitu xnak timbulkan panik...bygkan kerajaan kata ekonomi merosot -6%...hang pa smua nak keja ka? kompom mogok kata kerajaan xreti nak pulih ekonomi... klu hang pa smua sebagai tenaga buruh xbekerja..cam na ekonomi mau pulih?? ada pk ka???

Lang berkata...

senang jak nak ukur ekonomi mesia ni... bagi lima puluh hinggit kat makcik felda, suruh beli lauk... bagi dia komen nilai lima puluh hinggit tu banyak mana dia dapat.

pastu bagi lima puluh hinggit lagi, suroh makcik felda tu beli barang keperluan kat hypermarket... bila balik tanya dia... "makcik kena hypertension tak dengan barang yang dapat dibeli dengan lima puluh hinggit tu..."

pon boleh... bagi kat mat bangla lima puluh hinggit tu... suroh dia cari ayam kat lorong... apa mat bangla tu jawap?

paling mudah lagi... bagi 5 hinggit pada budak sekolah untuk belanja... gerenti dia tak mau pegi sekolah punya...

So jangan tanya ekonomi pada orang kaya, sebab dia jadi kaya pon mudah jak... belanja pon mudah jugak...

jangan tanya ekonomi pada bik mama yang baru balik shoping kat usa, dia kata "ooohh! murahnya... tengok banyak mana i bawak balik... 2 kargo tau... tau kenapa? ekonomi kita dah pulih"

jangan tanya ekonomi pada si sembab, nanti jawapnya " lihat berapa ratus juta kita dah belanja orang hulu selangor, tengok berapa ratus juta kita nak tabur pada warga sibu... tanya sekolah2 prestasi tinggi, berapa i dah bagi... bukan sikit tau... kerejaan kita banyak duit, ekonomi dah pulih.."

jangan tanya ekonomi pada bapak meteri... sebab belanja mereka bukan keluar poket sendiri...

yang aku tau ekonomi kita dah pulih menjadi economoney...

naim berkata...

Pagi tadi ketika sarapan seorang sahabat berkata, “Harap-harap tanah itu laku.”

Demikian syarikat diberi tanah oleh kerajaan sebagai ganti wang yang tidak dibayar kepada syarikat.

----
P/S: satu cerita yang saya baca.