Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Mei 2010

ASAL USUL APA ?




SEMUA MANUSIA DARI ASAL USUL YANG SAMA _ JANGAN NAK MENIPU





ORANG MELAYU PERLU SEDAR ASAL USUL ,ELAK PERTIKAI INSTITUSI RASA – RAIS
- mStar

Orang Melayu perlu sedar mengenai asal-usul mereka dan sentiasa merujuk kepada Perlembagaan negara bagi mengelakkan berlakunya pertikaian terhadap institusi Diraja dan istana, kata Rais Yatim.

"Pokoknya orang Melayu sudah lupa asal-usul dan dahan bergantungnya. Orang Melayu sendiri harus sedar, penjelmaan sejarah harus kita pegang dengan kukuh," katanya.

KAH KAH KAH..

woit… ASAL USUL KEPALA BANA APA…. kah kah kah..

kah kah kah… JANGAN BODOHKAN ORANG MELAYU … kah kah kah..

kah kah kah… NAK BERGANTUNG BUAT APA?... kah kah kah..

kah kah kah….SIAPA YANG BERGANTUNG PADA SIAPA?... kah kah kah..

woit…. RAKYAT KERJA… MENIAGA … BARU MAKAN…. kah kah kah..

woit…. RAJA GOPAL BUAT KERJA APA?.... kah kah kah..

woit…. GADUH DALAM KELAB MALAM … KERJA KE?.... kah kah kah

woit…. ASAL USUL APA?... ASAL USUL JUAL DATUK …kah kah kah..

11 ulasan:

Besi Karat berkata...

"Pokoknya orang Melayu sudah lupa asal-usul dan dahan bergantungnya. Orang Melayu sendiri harus sedar, penjelmaan sejarah harus kita pegang dengan kukuh," katanya.

Teringin aku nak tanya Rais Yatim ni betul2 tahu ke asal usul melayu.Asal dari raja gopal ke,raja laut ke,raja bersiong ke.Ke yg dimaksudkannya asal usul ketuanan melayu?

Keh keh!

Tanpa Nama berkata...

yg ni eesy setuju bro isham...

kito rakyat bermampuih2 cari duit cari rezeki utk hidup...tetibo lak rajo2 dok mengangkang goyang telor-dapek elaun-duit cukai-dtg dr rakyat..lopeh tu tonggang arak-payung rakyat...cehhh...silap2 kono sambar potir...buluih payung tu...ceh...daulat hampeh...

Tanpa Nama berkata...

kita jgn lupa diri,mesti tahu asal usul..jangan lah gatal gatal nak mengaku jadi 1st lady pulak..ingat kita masih ada lagi Permaisuri Agong..lainlah negara kita kalau umno jadikan republik..itulah maksud sebenarnya apa yang diucapkan olh anak yatim agaknya..

Tanpa Nama berkata...

hoi racis asal usul pukimak lu la....

Tanpa Nama berkata...

Semua manusia berasal dari debu bintang, debu bintang pula jadi galaksi dan planet dan tumbuhan bernyawa. Kemudian itu tindakan kimia yang dibawa oleh meteorit bertindak dengan kimia lain, ada petir, air maka jadi sel satu dan berevolusi menjadi primatke, berukke dan akhir sekali entah macammana otak primat ini pun berkembang jadi cerdik dan terus menjadi homo sapien dan membentuk tamadun manusia tetapi perangai haiwan itu masih ada dalam gennya.Itu pandangan sains, kalu pandangan agama Tuhan itu 'kun fayakun' maka jadi Adam dan Hawa dan seterusnya ada Firaun, Sultan Hindu, Raja Beruk dan akhirnya adanya Madey, Khir Toyo, Nazri, Ezam, Chandra, Ibrahim Ali semuanya orang 'maksum' dalam ISO Ketuanan Melayu.

suis-media berkata...

Salam Bro,

Bro apa dah kena dengan mamat kampong kau nii??Tempat bergantong orang melayu islam adalah kepada ALLAH dan bukan pada rajagopal.Agaknya mamat anak yatim nii tak faham makna surah alfatihah.Hanya kepada mu aku menyembah dan hanya kepada mu aku minta pertolongan(dalam surah alfatihah)kalau faham surah tuu kenapa pula kita nak sembah rajagopal?.MELAYU UMNOK NII MEMANG BODOH MACAM LEMBUUUUUUUUUUUUUUU.

mat lendir klk berkata...

TT

Pedulik hapa aku dengan asal usul gopal

kitab kita bukan sejarah melayu versi tun sri lanang

asal usul aku tak berapa nak percaya
turun dari bukit siguntang?
jelmaan buih silembu balau?
diiringi petir sambar menyambar?
lahir dengan keris sebilah?

ini zaman 2010
zaman orang tumpang naik angkasa
bukan zaman wan empok wan malini
bukan zaman padi berbuahkan emas

ini zaman minda kritikal
zaman yang betul dibetulkan
zaman yang batil dinyahkan
zaman rakyat guna minda
bukan zaman yang capek datang bertongkat
bukan zaman naik gajah bergading emas
bukan zaman memburu pelanduk berbulu putih

Kita jalan lurus menuju ke depan
bukan jalan mengundur ke belakang

Tanpa Nama berkata...

asal usul?

cuba bukak buku sejarah asal usul semangat 46 dan nama orang-orang besarnya.

cuba tengok balik tajuk dan isi tesis phd mat rais. cuba nilai pandangan mat rais di sini.

asal tak semestinya menunjukkan usul.
usul tidak semestinya menunjukkan asal.

Tanpa Nama berkata...

Aku heran macam mana Rosmah tu tak segan silu perasan dia tu First Lady.. dia tak tau ke hubby dia tu PM je bukan YDP Agong...lawak la makcik ni...

eden ni umno berkata...

Jilek anak yatim jilek...kang tak jilek tak dapek masuk free kodai kopi batu koreh kang...wakakaka

Solaie umno laa ketuo pemorintah solaie tu laa kito akan dapek dongar saranan bangang dari dorang.

den tak lupo berkata...

dio ni yang sobona-bona eh lupo asal usol...dulu bakar jematan,sekarang jilek tiang jematan.1990 eden pemudo umno kuek punyo..macam -macam dikato eh umno ni..dio sobut bukan amno tapi ummmmnoooo.tak do satu pun yang botol,dio yo yang botol..1995 camtu yo...1997 masuk ummmmno balik kek jolobu...orang umno yang dulu dio kato tak botol tu lah jadi kawan semulo...sapo lupo asal usol ni..tanyo sikit..yang dikato tak botol dulu tu dah tarik balik ko...so kok panah dek petir.