Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Mei 2010

KALAU BUKAN BARUA APA?




KALAU YANG INI MACAM MANA?






LABEL POLIS BARUA UMNO , PEMIMPIN PEMUDA PAS BERMALAM DI LOKAP
– berita hairan

Gara-gara menggunakan perkataan “polis barua Umno”, Ketua Penerangan Pemuda PAS pusat, Suhaizan Kayat ditahan dalam lokap sepanjang malam tadi.

Beliau dilepaskan tengah hari ini selepas ditahan lebih sembilan jam di Balai Polis Johor Baru Utara.

Segala-galanya tercetus selepas beliau mempertikaikan tindakan polis membuat sekatan jalan di Taman Dahlia, Kempas Johor Baru malam tadi ketika ceramah Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim

KAH KAH KAH…

woit…. KALAU BARUA SALAH…. APA YANG BETUL?…. kah kah kah…

kah kah kah… APAKAH BALACHI BETUL ?.... kah kah kah..

kah kah kah…. APAKAH MACAI BETUL?…. kah kah kah…

kah kah kah…. APAKAH CHUTIA BETUL?… kah kah kah..

kah kah kah… APAKAH MERDE BETUL?... kah kah kah..

kah kah kah… APAKAH ENCULEZ BETUL?... kah kah kah..

kah kah kah… APAKAH CON BETUL?.... kah kah kah..

kah kah kah…. APAKAH WANKER BETUL… kah kah kah..

woit…. APAKAH GHURKHA BETUL?.... kah kah kah…

nota:

tak tahu perkatan itu
sila tanya isteri lebai google
nama dia siti chutia kah kah kah

9 ulasan:

kingkonglee berkata...

padan muka itu PAS punya orang,lokap sebab polis barua punya hal, mana itu abng Mat Sabu?..lokap bagi PAS mcam 5 star hotel.Gua hingat klau abg M Sabu kasi hantam bukan barua tapi polish, sprm, spr, perkosa - anak haramzadah sex-outmarriage umnomcamicBN yanga cibai dulu kini & selamanyaaaaaa

Helm Dahl berkata...

Cacai tua tukang angkat najis

Tanpa Nama berkata...

barua tu cuma perkataan yang menunjukkan umpama wakil la tu..... apa salahnya? aku tampal poster ceramah, amno kata aku barua pas... aku senyum je, apa ada hal. tgna pon kalau orang amno kata dia barua Allah, aku pasti dia akan senyum je, jadi buat apa marah dengan istilah barua?aku barua, aku barua aku barua.... aku tak marah pun!!!! apek pun ada cakap ".... waaa lu pakai keleta balu aaa...."

Tanpa Nama berkata...

Dengan perkataan "baru" pun prdm dah takut?
Ini perkataan ada kat kamus dewan la!
Memang masalah sikit jika penyebutnya berbangsa selain bukan Melayu. Tapi tak apa.

Cth ayat drp perkataan "baru":
1. Waaaa! Beli kereta "baru" aaaa!
2. Huh! Itu piyem "baru" aaa!
3. Itu senatak "baru" aaaa!
4. Apa? Tembak? itu undang2 "baru" aaa!
5. Ceh! "baru" aaa katak tu. Katak lama mana?
6. Apa kabar! Waaaa bini "baru" aaa?
7. Apa? amco? Ini benda "baru" aaa?

jadi, apa masalahnya?

Tanpa Nama berkata...

woi jangan main-main woi
dia orang ada pistol woi
kang kena tembak kang

eden ni umno berkata...

Yang buleh dipanggil sobonar eh golaran pemuko yahudi atau grup shin bet yo baru dorang sonyum...wakaka

Rajagopal Internet berkata...

tambah satu lagi perkataan - muppet

Tanpa Nama berkata...

diowang x suka dipanggil barua.. pasal depa rasa hanjing lebih sesuaii..

Lang berkata...

Hahaha... rasanya semua orang tau... dimana dsai pegi pasti ada road block... biasalah... mereka kan wakil apno (perkataan wakil diguna pakai menggantikan barua, supaya blue boyz and their master tersenyum lebar)