Rabu, 26 Mei 2010

NAJIB LEMBIK KATA ANWAR




LEMBIK TAK PERNAH NAIK ... MACAM TOFU




ANWAR FLAYS ‘SUBMISSDIVE’ NAJIB IN SINDAPORE DEAL – minsider

Anwar Ibrahim slammed today Malaysia’s deal with Singapore in settling the longstanding dispute over KTM Berhad’s Tanjong Pagar railway station in the island state.

Anwar said that the terms of agreement between Najib Razak and his Singapore counterpart Lee Hsien Loong were questionable as it was “shrouded in secrecy” and Malaysians were not aware of the real arrangement.

“But some of the terms are questionable and we feel Malaysian interests should be protected. This is as usual, most of Najib’s agreements are shrouded in secrecy.
“It’s (the agreements) not open. You always hide behind Khazanah but we dont know what’s the real arrangement,” Anwar told The Malaysian Insider in an interview today.

The Pakatan Rakyat defacto leader said that the agreement which was announced yesterday raised concerns that Malaysia is seen to be too “submissive” in catering to Singapore’s demands.

KAH KAH KAH

woit… MEMANG LAAA MAT MONGOL SUBMISSIVE… kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL SEORANG ISTERI TAK KAN NAK AKTIF… kah kah kah..

kah kah kah…. NAK LAWAN LEE KUAN YEW MACAM MANA… DAH ADA GAMBAR…. kah kah kah..

kah kah kah…. MAKA TERKANGKANG DAN TERIMA APA YANG DIBERI…. kah kah kah…



ANWAR MAHU NAJIB DEDAH PINDAH STESEN KTM TANJUNG PAGAR
- minsider

Anwar yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen menegaskan negara tidak boleh menerima perjanjian secara “diam-diam dan berahsia”.

“Ini yang menjadi keprihatinan kita sekarang,” kata beliau ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Di bawah persetujuan itu Malaysia akan juga menempatkan kemudahan kastam, imigresen dan kuarantin (CIQ) kereta apinya di Woodlands.

Keputusan itu dicapai pada pertemuan Najib dan rakan sejawatannya dari Singapura Lee Hsien Loong di Singapura semalam.

“Namun demikian kita bertegas penyelesaian itu harus didasarkan kepada prinsip ketelusan terutamanya apabila ia membabitkan kepentingan nasional dan khazanah negara,” katanya.

Anwar yang juga Penasihat PKR memberitahu, difahamkan bahawa isu tanah milik KTMB yang selama ini menjadi pertikaian di antara Malaysia dan Singapura telah diselesaikan semalam.

“Penyelesaian yang kononnya dikenali sebagai “Penyelesaian Muktamad” agak mengejutkan kerana setahu saya beberapa persoalan berkaitan kepentingan negara di negara jiran itu adalah lebih rumit dan harus ditangani dengan bijak serta teliti,” katanya.

Bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan ini menambah, Najib kelihatan mengakibatkan beberapa kepentingan negara stesen kereta api Tanjung Pagar, beberapa keping tanah di Kranji, Woodlands, Tanjung Pagar serta Lot 76-2 mk 16, Lot 249 Mk 4 dan Lot 32-10 Mk 16 dipercayai merugikan.

“Kita gusar kerana persefahaman yang dipersetujui Perdana Menteri itu dibuat serta diumumkan dengan tergesa-gesa tanpa memberi maklumat terperinci sedangkan persoalan ini membabitkan isu kedaulatan dan kepentingan negara.

“Ini bertentangan dengan pendirian Perdana Menteri dan kerajaan sebelum ini,” kata Anwar lagi.

“Kita curiga nilai tanah yang ditukarkan itu sama ada di Marina South dan atau Ophor Rochir, tidak menandingi nilai tanah milik KTMB itu.

“Apa yang lebih membimbangkan pembabitan Khazanah hanyalah sebagai alasan untuk meletakkan kepentingan syarikat kroni,” kata beliau.

Sehubungan itu tegas beliau, kebijaksanaan keputusan Kerajaan Malaysia perlu dipersoalkan kerana sebarang pembangunan yang bakal dilaksanakan nanti pastinya tidak berupaya menjana kegiatan ekonomi domestik.

“Kita menggesa Datuk Seri Najib untuk membentangkan kertas laporan di sidang Parlimen pada bulan Jun ini,” katanya lagi.


KAH KAH KAH...

woit... DARI MAT MONGOL JADI MAT LEMBIK ...kah kah kah..

kah kah kah...HABIS HARTA NEGARA TERJUAL... KERANA KENA PAU... kah kah kah....

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

porraah...lu semua baik ke?blah ;lah

Najis Monggol berkata...

Mana PERKASA? Tanah Melayu kena rembat ngan Cina Singapore..

Ke PERKASA lawan Cina Malaysia jek?

KHAK PTUI..

Tanpa Nama berkata...

Patutlah Saiful suka pegi ngadu ngan Tok Jib...se'aliran' rupanya..

AWWW...

pemerhati berkata...

Najib masih lembik...memang lembik sebab belum kena gentel. Try gentel tengok...najib akan keras mencanak!
Anwar memang keras...tapi keras yg membedal tak tentu arah...depan belakang sama saja.

Cuba kita lihat isu nama Allah, anwar keras membicarakan senada dgn N.aziz. Tapi kenapa anwar tidak keras dlm menentukan pendirian keseluruhan pemimpin Pas dlm isu ini? Haron din & hj hadi bagaimana? Ini mengelirukan rakyat yg melihat keras Anwar yg banyak gelojohnya.

Jika lihat pd lembik pula, memang tahap sabar & tabah Najib tinggi..justeru nampak lembik. Kalau tak percaya, try bikin perkara sampai memerahkan telinganya..kita akan lihat bagaimana kerasnya najib dan silap gaya blh jd ganas!

Tanpa Nama berkata...

Mat Mongol tetap lembik sebab kenau PAAAUUU!! Medel beaut icecreem mungalia menjadi modal Tumasek untuk mempau Mat Mongol..tak boleh lari kaki kena jerat..LOL.

Satu Malaysia rugi keran pemimpin penuh bebanan sial!

mosabit berkata...

dulu raja hussin lelong singapura...

sekarang cucu hussin lelong tanah ktmb....

semua pasal pau kaya?....apa barang....

kah kah kah kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

mat mongol dan suami tak punya ni..mmg licik Mahafiraun..lantik si bodoh Dollah,senang jatuh..skrg si kena pow ni pun senang jatuh..

Tanpa Nama berkata...

kalau berdasarkan pengalaman lalu, Singapura tidak akan mudah menyerah kalah dengan menawarkan sesuatu yang lebih baik kepada negara jiran mereka terutamanya Malaysia..lihat sahaja isu harga air..isu pulau Batu Putih..pencerobohan jet pejuang mereka di ruang udara Malaysia...isu Tambak Johor dll...

Najib perlu jelaskan kepada rakyat Malaysia apa yang sebenarnya berlaku atau Singapura sudah pegang & picit telur Najib..tu yg mengalah cepat sangat..

Tanpa Nama berkata...

silap taip..mat mongol dan suami tak lama lagi pnya ni..

Tanpa Nama berkata...

PKR Perak bergegar
http://ureka.asia/

Tanpa Nama berkata...

kpd pemerhati,

Saya tidak pedulikan Anwar atau Nik aziz - sbb mereka dgn hal mereka yg tidak membabit maruah dan wang negara saya.

Jika Najib, Dollah dan Mahathir berbuat apa saja kalau hanya memudaratkan dirinya sendiri aku pun tak mahu ambik pedulik.

Tp bila bab negara dah diperbodohkan, diperbahlulkan kau mahu berdiam jugak. Saya hampir pasti jika perkara seumpama ini berlaku di negara saudara kita di seberang selat - tiap2 harilah berlaku tunjuk perasaan di jakarta mungkin seluruh Indonesia. itu tanda warganya punya harga diri dan maruah.

Kita ni macam takde maruah je. Sebelum merdeka bersekongkol dgn imperialis, dah merdeka serah singapore kpd LKY, serah batu putih, serah telaga minyak - macam ada ketakutan kpd org tertentu.

Kalau nak tunjukkan kekerasan kpd warga sendiri -poorahlaah. Itu maknanya hanya berani dalam kelambu sahaja.

Nampaknya kamu tak berminat utk mempertahankan negara. Kamu hanya mahu dan akan bermati-matian mempertahankan BN yg korap dari akar ke pucuk itu sahaja.

Bagi kamu dan perjuangan kamu ialah, APALAH GUNANYA MARUAH NEGARA, KALAU BN KALAH PILIHANRAYA...

adnan M

Tanpa Nama berkata...

najis tukarganti tanah KTMB dengan videoclip CCTV dia berjumpa dengan Hantuhantunya semasa pameran permata di singapore tu sebelum kerajaan perancis mendapatkannya. itu sebab senang je urusannya. Bincang satu jam dah beres!!!!

Tanpa Nama berkata...

pemerhati 08;29,

orang cerita pasal tanah...kau cerita pasal isu Allah...oklah...setahu aku...najib pun tak ada keluar statement pasal isu Allah.

Pada aku...isu yang sebenarnya...WANG....wang dah habis...itu aja...

Tanpa Nama berkata...

200 Hektar di tukar pada 7 Hektar? Apa punya baghal PM 1Malaysia aka PM Seluar Dalam.....apa kata TKT kutty maddy? Apa kata PERKOSA? Mampos 1Malaysia lah gini!

Tanpa Nama berkata...

penyokong amno..masuk2 jgn segan.. semoga pintu hati anda terbuka..pru nanti takpyhlah bgi undi lagi pada umno ok..kita sama2 bentuk kerjaan baru dwh pemerintahan pakatan rakyat.

dari..siti / pahang

Tanpa Nama berkata...

Sehari sebelum ICJ buat pengumuman keputusan untuk Puilau Batu Putih , Rais Yatim cakap kita mempunyai harapan yang cerah untuk memenangi kes pemilikan Pulau Batu Putih.

Bila ICJ buat announcement keesokan harinya yang memihak kepada Singapura, Rais yatim cakap "win-win" situation sebab kita pon dapat “beberapa ketul batu”.

Win-win kepala hotak dia la..kita dapat ketul batu ja pon cakap win-win..

La nie tanjung pagar dah jalan..
gerombolan masih dok cakap win-win…

Kenapa tak buat 'barter trade’…
tanjung pagar ditukar dengan pulau batu putih…

ini baru KERAS namanya..

Qaseh Bonda berkata...

TT

Lihatlah gerabak anak2 muda ciptaan UMNO dari doktot,pensyarah, student sampailah ke anak2 sekolah semuanya pakat2 jadi soton.

Semuanya hasil didikan UMNO.Bila bini memerintah melebihi had, anak2 pun terkulai layu.

Dulu2 warga soton tak le rame sangat...sekarang udah melambak hasil tekanan tak sanggup lawan cakap mak.

Lalu memberontak melalui perbuatan.

Kalau dibuat bancian memang sah dah bermak kan wanita2 UMNO.

Dah kena dah what goes around comes around.

Lahirlah perdana menteri wanita pertama.

Mood dah hilang macam mana member tak lembek.

Tanpa Nama berkata...

sebab anwar telebih keras la tu yang depan belakang dia sapu.hahahahahahahah..SAMA RATA,SAMA RASA,DEPAN BELAKANG,SAMA SAJA.....hahahahahahahahahahahahahahaha..

Tanpa Nama berkata...

tebgok mulut senatak ezam kat sini..khas dari lanchausia..

http://perisik-rakyat.com/2010/05/ceramah-paling-kotor-oleh-umno-kota.html

Tanpa Nama berkata...

puak pencacai yg masuk sini bagi ulasan sampah takdak hujah yg bernas langsung....tu otak puak2 umngook jadi beku, segala tindak tanduk jadi lembab macam wak sembab.

Tanpa Nama berkata...

kepada pemerhati...ape bende ko merepek ni??? ckp ko xde fakta, ntah pape.ko ni blaja sampai darjah berape?? kalau kata bodoh marah. pemerhati konon..kepala bana ko

anti koreh@lembut berkata...

koreh jangan sampai berdenting-denting,lembut jangan sampai meleleh-leleh.pendek jangan terlampau pendek,panjang jangan menjela-jela.ni si pm terlalu lembik,cuit sikit dan mengelabah serah itu serah ini,ini hak rakyat,hak negara,sebab tu bila buat keputusan jangan terlalu nak cepat,terburu-buru.kita ada parlimen bawa bersidang dulu.ambil kata sepakat.kata pembangkang tu bukan semua nya kau perlu anggap salah.bukan semua kata penyokong kau betul.

Tanpa Nama berkata...

najib tengok model2 mongolia, london, paris, new york, hong kong, port dickson and some say in batam too, terus je lembek
tapi bila masuk dalam kelambu dengan model2 ni, tak tau lah masih lembek atau keras...

kalau dalam kelambu dengan meb, bukan model ekonomi baru tapi model ekstra berat, mungkin najib terusmenerus lembek...

bila kena gertak dengan singapura pun najib jadi politikus yang menikus lembek...

Allah selamatkan kami & negara malaysia

-average joe-
klakka-la.blogspot

Kucing Parsi berkata...

la malaysia makin kecik makin mudah urus
dah la takder rambut tak serabut

kah kah kah

lepas ni nak jual mana pulak

visit
melodymockers.blogspot.com

Lang berkata...

hoi tt... ni jibun kembali... memandai je nuar kata aku lembek... die dah try ke?...

kan aku udah bilang.... itu win-win situation... s'pore dapat balik tanah die... aku dapat duit utk pilihan hanturaya... fair pe... nape sekarang asik nak tembak aku je... pehal batu putih nuar tak zazzzz je si zzzzzz tu.. hmmm... nak jadi piem ye... tunggule sampai telaga minyak kering, tanah dihulu kene swing, duit dalam akaun rembat... baru la aku bg nuar menang... masa tu nak sangat perintah mesia... perintah la... pandai2 le cari duit... ingat senang ye cari duit... ingat! ini jibun tau... pakar kona baring... ada berani?... cubalah.... wakakakaka