Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 26 Mei 2010

SENYUM DI PAGI RABU






DARI BILIK MAKMAL KAJI HAYAT


NOTA:
Pengkaji dan pelajar dari
sebuah universiti luar negara
telah ditemui satu jenis
katak yang amat unik di malaysia.

Katak selalunya akan mengelembongkan
mulut sebelum melompat. Tetapi katak
yang unik ini mengelembong kan mulut
sesudah melompat.

Kajian masih diteruskan.
Malah kajian ini amat
memeranjatkan kerana katak
jenis ini sering di temui
menyorok dalam kotak.

Untuk penkajian katak jenis
ini telah di namakan Senatak kah kah kah



KATAK JENIS INI NGELEMBUNG MULUT SEBELUM MELOMPAT




KATAK JENIS INI NGELEMBUNG MULUT SESUDAH MELOMPAT




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tengok gelagat senatak mat ezam kat sini...

http://perisik-rakyat.com/2010/05/ceramah-paling-kotor-oleh-umno-kota.html

Johan 23.01.84 berkata...

kajian lnjut menunjukkan katak ini hidup di dlm kotak..bukan satu sj kotak didiaminya tapi 6 buah..kahkahkah

sakariya berkata...

Dipercayai katak ini terlalu banyak tertelan RM!!

Tanpa Nama berkata...

hahahahahah,,,siot lu bro,,,wa tgok itu katak sudah supa ezam,,,wa tgok itu ezam sudah supa katak,,,wa tegok dua2 sudah sama keturunan,,,

Tanpa Nama berkata...

kah..kah...kah mat ezam jadi katak
kah..kah...kah mat ezam jadi senator
kah..kah...kah mat ezam jadi senatak

kah..kah...kah mat ezam jadi senatak kepada buret mongol

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa !
Baru-baru saja dapat 2 ekor yang bejenis agak sama dengan "katak Senatak"

Iaitu Katak Sarungkaki Ali dan Katak Zoo Zoom Nordin

Kah..........kah.........kah......

Ini dua jenis pandai sempunyi sendiri pada siang hari, tapi malam mereka lompat cepat, secepat siputbabi tempatan.......kah....kah.........kah.......


"Some people have so much respect for their superiors they have none left for themselves."
Quoted by
Peter McArthur

kingkonglee69 berkata...

hai hicyam,.. fuyoo, lu taruk itu gambar katakk gelembong manyak best maa, gua suka itu katakk buat sup @ bbq,.. gua makan exotic taste, gua sekali ngap itu katak 6 kotak, tapi gua makan katakk tapi tadak lompat punyaa.
Ezam kotak katakk gua tak suka sbab tak boleh makan - itu orang manyak busuk kasi antar kat towkeh besi buruk maa..towke besi buruk kat wangsa maju, apanama?..wee cibai lahanat?..apanama? apanama...?

Suku Samdol berkata...

Alaa TT borink lar ckp pasal senatak nih ajer ... binatang nih dah xde modal lain nak citer dah.

cuba citer pasal rega kereta proton yg dijual kat timur tengah. jauh lebih murah rega dia depa jual kat timur tengah dari mesia.

melayu tetap diperbodohan ...

Tanpa Nama berkata...

siapa ada hilang spek?
katak yg bawah tu punyalah kuat melompat dari 1 kotak ke 1 kotak, dah tersangkut terkebas siapa punya spek entah tu?

-average joe-
klakka-la.blogspot

Johan 23.01.84 berkata...

menurut Richard Dawkins,spesis senatak ini adalah hasil proses evolusi sosial dan budaya menerusi penyebaran pengganda atau replika yg dipanggil 'meme'..senatak ini adalah ini dikatakan bermula dgn spesis Berahim..kini telah tersebar dan terdpt berbagai variasi spt Salehuddin,Hee Hee,Wee Wee,Zul,Zahrain dan sbgainya..

sardindalamtin berkata...

ini senatak menggelembung mulut bukan bersedia nak lompat tp menggelembung mulut tahan kentut.

Mungkin spesis katak ni sesuai utk see fool buka hari-hari yg tahan kentut dan berak selama 2 hari.

Tanpa Nama berkata...

kelakar..kelakar..tahniah abg isham

Lang berkata...

lompat katak lompat...
lompat saja keluar duit...

kuang katak kuang
kuang saja ada yang tersepit

lompat katak dalam kotak
katak baru... senyum dapat pitih...

lompat isam lompat
isam lompat mulut penuh buih... hehehehe...

isam tak kenal ke... ezam the king of frogbox...

aku bukan katak berkata...

kajian terbaru juga mendapati jangka hayat katak jenis camani tidak panjang...paling2 tidak slpas PRU ke 13 nanti jr....kah kah kah

I help you, you help me wakakaka berkata...

Ooooo...katak kat atas tu sedara sepusat sepusing la dengan senatak gambar bawah tu ye...

patut ler sama bebenor gelembongnya...wakakaka

lovesyg berkata...

katak sial perabis duit rakyat..sekor melompat berapa dah duit rakyat yg dihabiskan kerajaan tuk byr pd dia org...Hasilnya,rakyat juga yg kena tggung kenaikan harga brg dan cukai2..