Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 26 Mei 2010

TUN PUN TAK ADA KELAS





TUN TAK ADA KELAS - MAHARAJA BARU ADA KELAS




ANAK SAMY : AYAH SAYA TOLAK GELARAN TUN, JAWATAN DUTA
- minsider

Ketika ramai beranggapan Datuk Seri S. Samy Vellu mengharapkan ‘ganjaran’ gelaran “Tun” dan jawatan sebagai duta sebelum bersara, anaknya mendedahkan Presiden MIC itu sebenarnya telah menolak kedua-dua tawaran itu ketika ‘kompromi’ dicapai berhubung isu calon pilihan raya kecil Hulu Selangor bulan lalu.

Sehubungan itu, S. Vell Paari mempertahankan ayahnya dengan berkata, ia menunjukkan “ayah saya tidak mahu kekal memegang jawatan politik atau kerajaan sebagaimana didakwa oleh sesetengah pihak.”

“Ia menunjukkan ayah saya bukan seorang yang ingin kekal dalam jawatan yang dipegangnya buat selama-lamanya... ini tidak benar, saya bersama beliau, saya tahu,” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider.

“Saya hendak memberitahu anda hari ini, ayah saya menolak apabila pegawai khas Perdana Menteri datang jumpa dengan ayah saya ketika pilihan raya kecil Hulu Selangor (bulan lalu) dengan tawaran gelaran “Tun” dan jawatan dilantik sebagai duta.

“Ayah saya kata tidak, beliau tidak mahu terima kedua-dua tawaran ini,” katanya ketika timbul pelbagai spekulasi di sebalik perubahan calon Barisan Nasional (BN) pada minit-minit terakhir untuk diturunkan di Hulu Selangor dan pelan peralihan kepimpinan dalam MIC.

“Beliau memberitahu pegawai khas Najib bahawa keutamaan beliau ialah menyelesaikan isu Maika Holdings,” katanya.

KAH KAH KAH…

woit… BARU KAU ORANG SEDAR BETAPA JUJUR NYA SAMY INI… kah kah kah..

woit… DATUK SERI INI ADA KELAS…. MEMAMG ADA KELAS…. kah kah kah..

woit…. TUN PUN DIA TOLAK…. kah kah kah..

woit… STANDFARD TUN SUDAH JATUH…. kah kah kah..

woit… MANA ADA KELAS … SAMY PUN TAK HAIRAN DENGAN TUN…. kah kah kah..

nota:
padan muka tun madey
padan muka tun daim
padan muka tun hanif
padan muka tun dolah
padan muka tun dzaidin
padan muka tun saleh abas


ciiiit…. semua tak ada kelas
ciiiit…..semua kena kencing kah kah kah
salut untuk samy yang berani kah kah kah

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah Pandi Paari....jangan buat wayang tamil lagi, rakyat pon sudah tahu you dengan ayah you kedua-duanya kaki tipu !!

kingkonglee69 berkata...

hai hicyam,
TUN DATO' SERI SAMY VELLU,..Samy tolak TUN & DUTA ke Monggolia, kerana ini orang punya MAHA ATMA.
Tun Mahadey, Tun Sammy (coming soon) Tun C.S.Lek Kongkek (coming soon).. itu kulit tadak sama hitam, tapi hotak punya cibai lahanat manyak sama - menyusahkan rakyat MALAYSIA,.. caaau maa

CUPING MERAH berkata...

aku tau pasai apa samy vellu tolak "TUN'

pasai tk sesuai ngan nama dia..

Lang berkata...

ello tt... saya punya ayah itu tun dia tarak eran punya... itu duta pon tarak eran... itu kasi najib lagi ada baik, sbb dia punya bapak time jd piem ada tun...

itu duta punya job... saya punya bapak ada cakap... dia ta mo kacau itu jarjis... saya punya bapak cakap, dia tengok itu jarjis sangat eppy sama dia punya job... let him be that way...

saya punya bapak ada cakap... mau jadi mcm dewa juga... worang ada kasi hormat... sana mau balik india... semua ada suka... itu saja... dia sudah tobat la anne... itu saja saya mau cakap... thank you anne tt... u support my daddy...

Sampul Kecil berkata...

Sebab gelaan TUN tak dapat makan duit rakyat lagi.. jadik duta tak boleh abiskan harta rakyat lagi..

Giler punye samy velu dan anaknya..

Tanpa Nama berkata...

Semua ahli MIC tahu, tapi tiada siapa yang berani melawan kerana jika ada mulut yang berani bersuara akan disumbat dengan rasuah.

Jika tidak dengan rasuah, mereka hantar samseng untuk menakut-nakut orang yang berani bersuara.

Kalau tidak guna samseng, mereka cipta konspirasi untuk jatuhkan orng yang menentangnya.

Dan sekarang pekara yang paling sinonim adalah halau keluar parti atau pecat keahlian.

Samy tidak akan lepaskan jawatan dalam parti MIC sehingga dia dapat selesaikan segala penyelewengannya yang dilakukan sepanjang dia menjadi presiden parti... jika tidak dia akan menghabiskan masanya didalam kandang mahkamah dan akhirnya dipenjara.

Itu sebabnya ada khabar angin kononnya ada parti tertentu cuba membantu pasukan anti-samy agar kedudukan Samy segera tergugat.

Dan Samy tidak pernah takut dengan gertak pemimpin UMNO kerana segala rahsia penyelewengan pemimpin UMNO dalam kerajaan berada dipoketnya.

Siapa berani usik Samy.. buruk padahnya ? kalau ada pun cuma acah-acah anjing saja..... lepas tu melutut menyembah "MAHARAJA"

Sekarang siapa jadi tuan dan siapa jadi hamba...?

Padan muka pemimpin UMNO...

Tanpa Nama berkata...

bodohlah Najib... kasi offer Samy dengan membuat satu kuil besar dengan patung dewa serupa muka samy di sebelah bangolow khir toyol..mesti dia mau punya !!!

lepas tu bolehlah orang india yg pernah dikelentong oleh samy dan anaknya ke sana kasi sembahyang sama mereka !!

mosabit berkata...

apasal sami taknak tun??...

pasal macam bunyi..TUN SAM PAH....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

mengapa Samy tak mau gelaran TUN ??

......sebab 'kemaluan' dia manyak besar,pasal manyak kuat kelentong dengan rakyat !!

kawan2, sila bersambung.........

Tanpa Nama berkata...

Tapi ingat Samy boleh berubah, seperti semua tahu perangainya yang kelam-kabut, kalut, habis kalut nanti dia pun akan terima Tun semula, ini kan gimik kentot Samy daa! Jangan percaya kualiti pemimpin MIC ni.
Tapi jika Samy terima atau tolak memamng prestij Tun sudah tawar lama dah. Kali putar alam pun boleh dapat TUN, sleeping PM pun boleh dapat Tun, Kaki bodek dan kai ,kakai apa lagi ...

I help you, you help me wakakaka berkata...

deyyyyyyyy saya busar punya worang saya kampung Yindia sana angkat saya macam yitu Maharaja sini kasi TUN...

podahhhh citt...deyyyyyy...yini Samy...my name Samy...yitu ular lalu samy lalu bunuh yitu ular dulu bukan samy la deyy

ada nampak ka deyy...ular mati samy ada steady

IbnAbdHalim berkata...

Tun tak main. Benar juga sebab Tun yang ada hari ini bikin malu sama Tun-Tun yang lain. Lebih baik dapatkan Tun Tun dari Bollywood. Tapi aku ingat dia dah tiada la.

Suku Samdol berkata...

kalau gelaran tun-tong mau tak samey menolak gak?
kah kah kah
saya tabik pakai kaki la ngan tun-tong samey nih

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kita mesti sokong salah sorang... biar dia orang gaduh itu tembelang sudah pecah

Tanpa Nama berkata...

Orang India ini kalau seorang dia ok...kalau dua dibuka union...kalau bertiga dibuka Parti Politik. Bayangkanlah serpihan parti Politik kaum India di negara ini..mereka berada Di MIC, Keadilan, Dap, Gerakan, Parti kongres Ceylonese Malaysia, Kongress India muslim Malaysia (KIMMA), Parti Punjabi Malaysia, Barisan Kemajuan India Se Malaysia (AMIPF), Parti Bersatu Malaysia(MIUP), Parti Makkal Sakti Malaysia (MMSP) dan baru-baru ini dalam Parti Pas. Dengan ini kaum India sebenarnya sudah pun berpecah belah dengan teruk. Setiap serpihan Parti Kecuali Parti Pakatan Rakyat disokong oleh Parti UMNO tetapi bukan Parti MIC. Parti-Parti serpihan yang menyokong UMNO sedang menunggu Samy lepaskan jawatan untuk mengantikan MIC dalam BN. Sebenarnya MIC telah hilang sokongan kaum India dinegara ini. Taktik UMNO pecah dan memerintah yang dibawa oleh British telah diadapsikan dalam Parti Kaum Cina dan India. UMNO sebenarnya telah memecahbelahkan kaum bukan Melayu dari dulu lagi kerana mengongkong suara lantan pemimpin kaum ini.

MIC perlu tahu ..pemimpin MIC tidak lagi dihormati oleh UMNO. Memimpin MIC perlukan pemimpin berpengalaman dan bijak dalam putar belit UMNO. Cadangan Samy untuk meletak jawatan pada tahun 2011 bertujuan untuk menentukan calon MIC dapat meletakan calon parti itu pada PR 13 akan datang. MIC dan Samy sebenarnya tidak yakin pada UMNO selepas kekecohan di calon di Hulu Selangor. Suara Pemimpin bukan Melayu tidak lagi dihormati atau pun didengar oleh Pemimpin UMNO. Pemimpin muda UMNO kini beranggapan BN dan UMNO adalah untuk orang UMNO bukan untuk kaum bukan Melayu untuk berkongsi kuasa.Suara UMNO kini lebih memandang kaum bukan Melayu ini sebagai pendatang di negara ini dan tidak berhak untuk bersama UMNO ..Janji kemerdekaan dan dasar perkongsian kuasa, janji tidak mengungkit Pendatang dengan bukan Melayu tidak mengungkit KedudukanIstimewa Melayu telah diabaikan oleh kedua-dua pihak.Menjelama kembali ketuanan Melayu amat bimbangkan bukan Melayu di negara ini. Kaum India memikirkan kedudukan mereka sekarang, orang Cina pula memikirkan kedudukan mereka dimasa hadapan tidaj terjadi seperti di Indonesia..Orang UMNO pula memikirkan kebalakang sejarah 400 tahun dahulu. Masalah utama politik dinegara ini ialah Parti Perkauman seperti UMNO, MCA dan MIC akan mengugat kestabilan keselamatan negara. Ia tidak boleh elakan. Asas penubuhan Parti Perikatan untuk menuntut kemerdekaan dari penjajah British tidak lagi releven bagi UMNO. UMNO tidak lagi memerlukan parti bukan Melayu...mereka cuma mahu orang Melayu PKR dan PAS akan kembali kepada kepangkuan UMNO. UMNO sanggup beri wang lumayan untuk sesiapa sahaja lompat parti ke UMNO. Harga Ahli politik Melayu dalam pakatan tinggi telah melambung tinggi kerana permintaan dari UMNO.

MCA dan MIC akan ranap selepas PR13 nanti. Kaum bukan Melayu akan memandang parti-parti perkauman ini tidak releven lagi. Cuma orang lama dalam Parti yang tidak berfungsi akan bertahan parti-parti MCA dan MIC. Penggundi muda bukan Melayu akan beraleh kepada Parti Politik Pakatan rakyat yang memberi penghormatan an keadilan kepada bukan Melayu di negara ini. UMNO akan kecundang dengan Parti Pas, atau Parti Sosialis Demokrat yang lebih menjamin masa depan mereka. Vell Pari letakan jawapan kepada UMNO ...mahu MIC atau tak mahu?. UMNO perlu beri jawapan ini. Orang seedang lemas , akan mencapai apa saja untuk terus lemas. Kita lihat saja sandiwara MIC melalui Vell Pari dan UMNO ini...adakah MIC lebih berani sekarang tegur UMNO..atau satu permainan politik untuk memberi "Branding Iconing" vell Pari di mata kaum India Malaysia.

merbok berkata...

lagi best kalau MIC istihar keluar dari BN.. haaaa baru umno ada akai! ahli yg tak setuju boleh masuk umno .. umno suka org kulit gelap sebab nampak macam MAMAK! hehehe

umno melayu dan mamak berpisah tiada!

Tanpa Nama berkata...

Samy sudah jadi macam Dewa-dia pakai pengantara jadi jurucakap dia. Sebab itu dia lantik Ikan Paari ni jadi ahli Jawatankuasa Pusat minggu lepas.
Najib dah bagi dia kata dua supaya berhenti sekarang jugak. Pemimpin lain dalam MIC sudah tak menyokong dia lagi, terp[aksa pakai anak dia unutk bersuara.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

teringat time bujang2 dulu, kwn umah pi runer maharaja kat kedai ubat cina pandan jaya....hawahakaka...nie baru real minuman golongan bawahan..bkn cam hennessy, remy martin, otard...steady bro..keep it rock..jom tibai
-

Tanpa Nama berkata...

Bro! satu tun lagi tertinggal tan tin tun..kah!kah!kah!

Tanpa Nama berkata...

Deeeyyyyyyy...kluuk..klukk..kluuukk..apa macha saya bukan mau itu TUN sama DUTA.. saya mau PRESIDEN sampai
mati..kluk..kluk ..kluuukkk..I AM THE BOSS...adey faham macha..siapa
berani lawan saya ..kluuk..kluuk..kluuukkk..cit poda cit..AWAS..apa wuluk ama syok....deeeyyyyyyyyyyyyy..yenaa deeii....

ikanduyung berkata...

itu samy ada nampak juga,ada perasan jugak..sebab ini kepimpinan parti dalam kerajaan serupa itu harta pesaka jugak.itu dulu razak najib sudah ganti,itu husin hishamudin sudah ganti,itu mahatir itu mukriz jugak sudah masuk,itu zzzz itu menantu juga sudah masuk,itu mohd rahmat anak jugak sudah masuk,itu gerakan dulu chairman anak juga sudah ganti,sekarang itu samy mau itu macam jugalah ,anak juga mesti ada dalam kabinet sana.semua ada ingat ini jawatan serupa harta pu8saka jugak.dia ingat itu semua dia punya datuk nenek punya...CHITTT...PODAHHH.

Tanpa Nama berkata...

TAN TIN TUN...

GILA GILA...