Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Jun 2010

KALAU BERANI TURUN LAA KE EROPAH





HANTU ALTANTUYA MENGHANTU LAGI





SCORPENE – KAPAL SELAM RAZAK BAGINDA – POLIS PERABCHIS SERBU PEJABAT DCNS
– ajensi berita france

Polis Perancis menyerbu pejabat pengeluar senjata DCNS dan kumpulan industri Thales berhubung siasatan terhadap penjualan kapal selam kepada Malaysia, demikian menurut sumber kehakiman semalam.

Dokumen-dokumen dirampas dalam serbuan tersebut minggu lalu, tambah sumber itu.

Thales enggan mengulas perkara itu, manakala DCNS memberitahu AFPbahawa ia "tidak mengesah atau menafikan maklumat tersebut."

"Satu siasatan sedang dijalankan dan kami tidak boleh memberi sebarang komen."

Mac lalu, Pejabat pendakwaraya Paris memulakan siasatan terhadap penjualan kapal selam tersebut pada tahun 2002 ekoran aduan yang dibuat oleh badan hak asasi manusia dari Malaysia, Suaram.

Suaram mendakwa Armaris - anak syarikat Thales dan DCN - telah membayar komisyen sebanyak 114 juta euro kepada syarikat Malaysia Perimekar, yang dikaitkan dengan individu yang rapat dengan Perdana Menteri sekarang, Najib Tun Razak .

Najib merupakan merupakan menteri pertahanan pada tahun 2002 dan bertanggungjawab dalam rundingan kontrak tersebut.

Sejak tahun 2000, bayaran komisyen bagi kontrak yang berkaitan dengan pemimpin asing merupakan satu rasuah di bawah undang-undang Perancis.
Pada 2002, The DCN menyertai Thales dan kumpulan pembinaan Navantia dalam kontrak untuk menjual tiga kapal selam kepada Malaysia pada sekitar harga satu bilion euro.

Lewat April lalu, seorang jurucakap Pejabat Perdana Menteri menegaskan bahawa "tiada kes" untuk dijawab.

Menurutnya, urusniaga tersebut bebas daripada rasuah dan tidak benar Perimekar mendapat manfaat secara tidak betul daripada urusniaga tersebut.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… TAK ADA KES…. kah kah kah..

woit… TEROK POLIS PERANCHIS INI….kah kah kah…

kah kah kah… TAK ADA KES PUN SERBU…. kah kah kah…

kah kah kah... INI MACAM POLIS MALAYSIA AJE.... kah kah kah..

nota:
bila nak gi shopping ke paris?
raja petra dah buat laporan polis kat
balai polis di lapangan
terbang heathrow atau belum?

ni sakit kepala mak ni
ganggu mak nak gi shopping....kah kah kah

lagi pulak...mak ada jemputan dari
carla beroni... ni martha stewart yang arange
pundek betul raja petra ni
bagi mak susah....susah susah macam ni
baik juga jatuh dua kilo berat badan...kah kah kah

12 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

naik 2 kilo bukan turun..kahkahkah

Penanggah berkata...

cilakak nyer polis perancis.. potong stim betul.. alaaa kira settle luar jer laa..

Tanpa Nama berkata...

polis perancis ni memang setaaan!
sia2 je dulu pergi bercuti ke selatan perancis tabur duit kat situ bagi business kat orang perancis
polis perancis tak tau ke?
ikutlah macam polis 1malaysia,
boleh suka2 taknak buat kerja
(arahan atasan - chip suruh jangan kerja sebab chip merajuk)
lagipun, tak buat kerja pun, duit belanja makan minum pakaian gaji bulan2 bonus tahunan semua di 'subsidi' oleh rakyat!
apalah polis perancis ni!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

'pundek punya raja petra'

adoi la, tak larat nak gelak lagi...

Jalan Pulang berkata...

padan muka... pesal takut klu tak salah?

kah kah kah...

mosabit berkata...

takpa gani 4 tahil akan ke perancis...kasi kawtim....

kecik punya hal la....mak jangan susah....mak cuma jaga kopek mak jer...jangan kasi melayot...

kah kah kah kah kah .....

Lang berkata...

tt.... gua salute sama PM jepun... setakat ni dah ramai pon PM jepun letak jawatan kerana mengambil tanggungjawab atas kegagalan mereka... nak tau kenapa? sebab mama yg dirumah tak big kepala mcm kat sini... mama2 kat jepon kalau laki tak keja kena marah, balik awal kena hamput, buat salah tempat kerja kena tidur kat luar... sini udah terbalik la... sana sini kena ikut bini.

Tanpa Nama berkata...

Betul tu. Kalu tak salah buat apa nak gelabah. Benda ni "belum muktamad". Benda ni baru cadangan "pakar ekonomi prancis" setelah didesak pekasam prancis dan pendapat "menteri raja mamak prancis" setelah didesak orang malabar prancis.

Biasalah, belum muktamad.

Tanpa Nama berkata...

seperkara yang semua lupa....siapa menteri kewangan malaysia masa itu? adakah menteri kewangan tidak terlibat langsung dalam pembelian ini? adakah harga erta kamsen adalah atas budibicara najib selaku menteri pertahanan sahaja?

jangan bagi muka kepada menteri kewangan jika dia menyatakan bahawa dia langsung tidak terlibat!

malayulama

Lang berkata...

rachel corie... snang je masuk gaza... mavi marmara kene attack? tahanan senang jek dilepaskan? sedangkan israel mmg kita tahu keganasannya... lihat ada yg dibunuh tanpa sebab... i smell somtin... do you?

kembara putih berkata...

Tak boleh harap juga. Jika Najib bagi free stok minyak sawit untuk 5 tahun, percaya la Perancis pun akan cair juga.

Tanpa Nama berkata...

dia berani gi negeri arab aje
sbb arab byk kotak