Isnin, 28 Jun 2010

KASSIM BABA DAN 40 ORANG PENYAMUN




40 ORANG PENYAMUN MENUNGGU KASSIM BABA DI PINTU GUA



PENYERTAAN 40 ULAMA MUDA DALAM UMNO SATU TAMPARAN HEBAT BAGI PAS- mstar

Khairy Jamaluddin berkata kesediaan 40 ulama muda mengganggotai Umno menunjukkan mereka berminat untuk bergerak bersama sayap Pemuda parti.

"Saya percaya dengan penyertaan mereka, kita boleh menganjurkan lebih banyak program berunsur kerohanian terutamanya di kawasan-kawasan isu-isu politik sering dikaitkan dengan agama," katanya.

Beliau berkata perkembangan terbaru itu satu tamparan hebat kepada Pas yang selama ini menganggap ia parti politik pilihan golongan ulama.

KAH KAH KAH..

woit… TAMPARAN KEPALA BANA APA?.... kah kah kah..

woit… KASSIM BABA DAN 40 PENYAMUN…. kah kah kah..

kah kah kah… CARI LAAA ANGKA LAIN…. PILIH PILIH … KASSIM BABA DAN 40 PENYAMUN…kah kah kah..

kah kah kah… KASSIM BABA TUNGGU DI LUAR GUA…. kah kah kah..

kah kah kah... YANG LAIN MASUK DULU… KIRA HARTA…. kah kah kah…

nota:
apa akan terjadi pada lebai sauh
kah kah kah

10 ulasan:

Lang berkata...

umngok kena tambah satu sayap baru... sayap ulamaak pula... baru leh fungsi... kena ada persidangan dan pemilihan... kena ada majlis syariah... supaya umngok sentiasa kekal halal... tiada isu judi, arak, rasuah, sumbang hubungan dan semua yang sewaktu dengannya...

kena berani tegor dari ekor sampai kepala... kalau sekadar jadi ahli angguk2, bayar yuran tiap tahun apa ada hal... ada berani ka?

udin berkata...

Apakah title Ulama ni sah atau tidak?
U mana yg keluar sijil?
Dr M dah terima / setuju atau tidak?
Dulu dia perkecilkan Ulama/ Ilmuan
Kalau setakat pandai ngaji... burung jiran aku pandai nyebut CEMLEKUM

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,
Khery Oxpork tentu gumbira kerna 40 ulam muda untuk program unsur kerohanian. Lepas ni putri2 umnu akan mengalahkan mosleemat pas ATAU ulam2 muda ni akan di'brainwash'/raging/oriented' oleh umnu menjadi seperti bung mukhtar mp kebinatangan.

umnu musti monitoring itu 40 ulam muda jangan sampei ke kelantan - amat bahaya bagi mereka.

lepas ini hicyam, lu buleh mintak decree dari ulam muda ini tentang;
- bayi tabung uji
- hukum bela katak
- hukum pakai topi
- hukum demontrasi
- ... bla, bla
lu hicyam, jangan tanya sama ulam muda itu pasal zionist, pasal polemik ideology, pasai royalty,...
gua tak pasti ulam muda itu sudah hadam tentang Abi Zar alghifary, umar alaziz, Aly Syariaty, Omar Mukhtar,Dr. Burhanuddin,..
Sumer orang suka ulam muda..

Tanpa Nama berkata...

alam tadi berlangsung pentas pemuda Pakatan Rakyat yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam dan PAS Cawangan TTDI Jaya, seksyen U2 Shah Alam. Majlis yang berlansung di Dewan bunga kertas menyaksikan kehadiran 200 orang pengunjung walau umum mengetahui malam tadi berlangsung perlawanan hebat antara Germany dan England. Namun kehadiran penceramah dan hadirin nyata tidak mendukacitakan. Beberapa penceramah menyampaikan pelbagai isu seperti judi dan sebagainya.
Malam tadi menyaksikan kemunculan pertama seorang ustaz yang gambarnya terpampang di dada-dada akhbar menyatakan bahawa beliau merupakan salah seorang ulama muda yang menyertai UMNO. Beliau tampil setelah tidak tahan lagi dengan fitnah yang tertimpa pada beliau ekoran peristiwa memalukan tersebut. Segalanya bermula dengan makluman yang beliau perolehi bahawa ada perjumpaan bekas-bekas pelajar Jordan dengan YAB Perdana Menteri Malaysia di Hotel Legend, KL. Apa bila tiba di hotel Legend beliau dan rakan-rakan telah dibawa menaiki lif dan menuruni eskolator dan seterusnya dibawa keluar dari Hotel Legend memasuki Ibu Pejabat UMNO. Beliau masih tidak mengesyaki apa-apa memandangkan ramai kalangan ustaz-ustaz yang hadir menyatakan mereka mendapat jemputan yang sama iaitu Majlis Bekas-Bekas Pelajar Jordan Bersama PM.

Malangnya menurut beliau, sewaktu sidang akhbar sedang dijalankan tiba-tiba majlis penyerahan borang UMNO berlangsung. Beliau dan sahabat-sahabat lain terkejut dengan apa yang berlaku. Majlis tersebut mendapat liputan yang begitu meluas oleh pihak media.Beliau juga memaklumkan bahawa hanya beberapa orang sahaja yang ingin masuk UMNO iaitu kelompok yang dikategorikan sebagai "Wahabi" yang selama ini telah disekat dari memberi ceramah di Masjid dan Surau di Selangor terutama sekali. Belai beranggapan kemasukan kelompok ini ke dalam UMNO hanyalah untuk memudahkan penyebaran kefahaman itu dalam masyarakat.

Masa yang diperuntukkan untuk beliau malam tadi agak terbatas. Dewan Pemuda PAS Shah Alam sedang mengatur satu lagi majlis penerangan dalam masa terdekat untuk mendedahkan terdesaknya UMNO untuk mendapat sokongan para alim Ulama yang nyata tidak memihak kepada mereka pun selama ini.

untuk maklumat lanjut majlis penerangan seterusnya jangan segan untuk kunjungi : http://www.infodppsa.blogspot.com/

Unknown berkata...

DAN KALAU BETUL ULAMA, TAK MUNGKIN UMNO TERIMA..PUAK2 NI PANTANG DENGAR BAB2 ISLAM NI. MCM MANA NAK RASUAH, MCM MANA NAK KONGKEK, MCM MANA NAK MABUK KALAU ADA ULAMA

merahsilu99 berkata...

40 ULAMA muda menyertai umno prkembangan yang baik.Ulama bukan milik Pas saja. Tugas ulama untuk mendidik ummah bukan satu persaingan politik untuk mana2 pihak. Polemik antara ulamak lebih baik / beradab walaupun dari aliran mana pun. Ini adalah tradisi menghormati ilmu sejak zaman berzaman tanpa perlu prajudis. Persoalannya, rekod umno sejauh mana mereka telah menghormati ulama?
Ulama' bukan ulam - ulama' muda bukan ulam muda wahai komen bangang tak reti bahasa..

Tanpa Nama berkata...

bro TT..

UMNO propaganda lebih.. baca sini;

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=27328:umno-tipu-jatuh-reputasi-ulama-muda&catid=1:utama&Itemid=50

Tanpa Nama berkata...

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=27334:-ulama-terkenal-hanyut-mampukah-ulama-muda&catid=27:surat-pembaca&Itemid=46

hahahaha..jamil khir tu budak maktab mahmud.... mashitah pun budak maktab mahmud.... menteri merepek meraban zainuddin maidin juga produk maktab mahmud...produk maktab mahmud alor setar...hahahaha memang macam sial... tu la, exam buat toa (toyol) jer tau, patut la exam cemerlang? cemerlang pukimak dia! kalo tanya depa2 ni pasal toa, aku gerenti depa gelak sakan punyer...

aku pernah pergi satu perhimpunan student2 lama maktab mahmud, masa tu ustat ali guru lama pun join... memang dia sentuh pasal kebongokan pemimpin2 keluaran maktab mahmud ni... apakan daya, dia sudah terlalu tua untuk memberi nasihat...bahasanya tak boleh bercakap2 terlalu lama...

Tanpa Nama berkata...

Maka Merah Silu pun mengeluarkan burungnya yang telah lama tidak di beri makan. Uli Emak si Badak telah bersedia untuk menangkap burung tersebut dengan Kapal Hantu Belanda bernakhodakan Jack Separuh. "to be continued"

Tanpa Nama berkata...

merahsiku99 sikit mau tanya ah
itu ulama tarak serupa tiunama meh?
wa tanya saja lo...
kah..kah..kah..klakka-la.blogspot.com