Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 29 September 2010

MACAM MACAM DI BUAT UNTUK TIPU MELAYU




APA HUKUMNYA MAKAN BANGKAI IKAN KERING ?




PEMBOHONGAN BESAR, DOSA KERING – berita hairan

Muhyiddin Yassin berkata, Anwar Ibrahim memburukkan imej Malaysia di Indonesia adalah pembohongan besar dan satu dosa kering.

Muhyiddin berkata, Anwar sanggup mengkhianati negara sendiri dengan melakukan pembohongan besar semata-mata menarik sokongan rakyat Indonesia terhadapnya.
Katanya, tuduhan Anwar di Indonesia bahawa media negara ini menggalakkan persepsi negatif terhadap republik itu, bertujuan mempengaruhi pemikiran rakyat Indonesia bahawa apa yang berlaku di sini ketika ini bukan perbuatan segelintir pihak, tetapi disebabkan tindakan Malaysia.

“Saya percaya media di Malaysia amat bertanggungjawab. Media Malaysia tidak menggembar-gembur perkara seperti ini berbanding apa digembar-gemburkan oleh pihak di Indonesia. Anwar Ibrahim sebagai rakyat Malaysia... janganlah mengkhianati negara dengan membuat pembohongan.

KAH KAH KAH

woit… SUDAH LAMA MALIKUL TIDAK BERFATWA… kah kah kah..

kah kah kah… INI FATWA PENTING UNTUK SATU MALAYSIA…. kah kah kah..

kah kah kah…. ADA DOSA KERING…. kah kah kah

kah kah kah…. DOSA KERING INI… KALAU DITIMBANG MESTI MURAH… kah kah kah…

kah kah kah…. KALAU ADA DOSA KERING… MESTI ADA DOSA BASAH…. kah kah kah..

kah kah kah…DOSA BASAH MACAM MANA?....kah kah kah..

kah kah kah…. KENCING DALAM SELUAR DOSA BASAH KE?... kah kah kah..

kah kah kah…. PA CHU CHENG… DOSA BASAH KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…. MACAM MACAM NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

nota:
nak tanya sikit wahai imam malikul semabab
adakah menjadi dosa kering
atau menjadi dosa basah
kalau mencuri ikan kering
dalam hujan kah kah kah


14 ulasan:

matstimketum berkata...

mat sembab ni dah mereng, kah?

Rh. berkata...

risau dengan masadepan pendidikan di Malaysia.. Minister of Education sembab gila..

Ikan Besar berkata...

Inilah nasihat yang mat sembab dapat dpd ulama2 muda yang masuk umno tu. bagus jugak nasihat diaorang ni, rasa mcm nak terberak pun ada.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin juga dosa basah ini seperti Mat Mongol dan Ziena Zink ditangkap basah oleh Isa di Port Dickson.. mungkin juga la

cicit ngah layor berkata...

Getik teman nengok org muker lebor ni.Dier ni jenis bercakap dulu baru berfikir....jenis telunjuk lurus kelingking berkait.Itu pun ader hati nak jadi menteri perdana.jager ler kementerian pelajaran tu dulu,byk sangat yang tempang nyer.....

Small Mama berkata...

kah..kah..kah..

dosa kering dosa basah sape pn tak peduli..

yang penting dosa lembab..


kah..kah..kah..

dosa lembab ni utk orang yg lembap berfikir..

kah..kah..kah..

biasanya jadi kat orang yg bermuka sembab..

kah..kah..kah..

patut la otak lembap fikir, daging pipi dah masuk tempurung kepala otak rupanya..


kah..kah..kah..kah..!!

mosabit berkata...

dosa kering ker dosa basah bila rakyat johor ditipu malikul sembab masa jadi mb johor berkaitan dengan amanah saham johor (asj)....

hingga kini duit saham jadi kering...
ramai peminjam bank di senarai hitamkan dik kerana hutang nak beli asj.....

janji dari singgit naik 5 hinggit...last last tinggal seposen...

sapa nak jawap ni?....sembab buat bodo sampai sekarang....

ini bukan jer dia berdosa kering dan basah..malah berdosa banjir sunami ni...

melayu johor yg kena tipu tu pangkah juga gerombolan....cium jugak tangan sembab....

kah kah kah kah kah kah ....

UMNO BODOH berkata...

Fatwa mana pulak yang dibawak Mat Sembab ni...Bangang nak mampos..

Berapa harga sekilo dosa kering ni..kahkahkah..

Tok Uban berkata...

Lagu: Bila Mamak Mengaku Melayu.
Irama: Ikut lagu P.Ramlee ( Bila Mama Pakai Celana)
Lirik:

Bila mamak mengaku melayu,
Melayu angguk sahaja.
Mamak kata melayu haprak,
Melayu sorak gembira.
Mamak kata melayu bodoh,
Melayu senyum ketawa.
Bila mamak tipu melayu,
Melayu kata mana ada.
Lalala hulahup...hulla
Meeelayu...Meeelayu...
Melayu asik kena tipu...
Melayu.

HantamSajaLahLabu berkata...

Kah kah kah...

Kalau dosa masin jeruk camna?



sundelbolong berkata...

ni ada tip untuk hilangkan sembab di muka...lulurkan setepek taik kering (taik tapir lebih afdal) di pipi dan leher anda atau dimana2 yg anda rasa sembab...biarkan ia menepek semalaman...basuh dgn sebesen air ludah keesokan paginya...muka anda akan tampak lebih anggun seperti zahida rafik...

tak tau sapa zahida rafik???? tanya la shafie apdal...kui kui kui

harris berkata...

Yearghhh!!!Almalikul sembab sudah mengeluarkan fatwa tebaru lagi tekini..

Pengkritik Cover Malaya berkata...

pahala kering ngan basah takde ke?

Orang Kelawar berkata...

Poodaahh,Mahyudin.Tuduh orang pengkhianat yang kau bersekongkol mengkhianati Anwar tu tak apa.Cakap jangan sedap dimulut.Ingatkan Tuhan dan masa hadapan,jangan ingat masa kini.Fikir-fikirkan bagaimana pilihan raya orang yang kita khianati dan buruk-burukkan ini menang dan jadi perdana menteri.Kemenangan dan kekalahan adalah kepunyaan Allah.Ada sebab Anwar kata begitu.Cuba kalau kau sendiri dihina dan keluarga seluruhnya diaibkan.Rasa-rasala sanggup tak dan mampu kah isteri anda terima dan sanggup sepertimana kesetiaan Wan Azizah.Kalau tidak eloklah berhenti dari memfitnah dan mengeji orang lain sebelum diri anda mendapat kehinaan dari Allah.