Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Oktober 2010

KETUANAN MELAYU




KONTREK PERJUANGAN




nota:
perjuangan bermula dengan baju t
perjuangan bermula dengan kontrek
perjungan gerombolan akan berakhir
dengan baju eee






PEMUDA : HENTIKAN TABIAT GILA GANJARAN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: UMNO perlu mengikis imej 'gila projek' dan membanteras amalan menagih ganjaran atau budaya 't-shirt, topi dan token' (3T) yang semakin menghakis sikap sukarela dan bekerja dengan ikhlas dalam perjuangan parti.

Wakil Johor, Anuar Abdul Manap, berkata masalah itu antara isu utama perlu ditangani secara serius bagi memastikan keberkesanan program transformasi politik yang dilaungkan Najib Razak.

Katanya, jika keikhlasan dan semangat sukarelawan generasi muda 'mati' dalam definisi jiwa perjuangan UMNO, dikhuatiri akan membawa kehancuran kepada parti.

“Selain itu, imej `gila projek' yang dimomokkan terhadap Pemuda juga harus ditangani dengan menyerlahkan kebenaran bahawa kita `gila program'.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MALAOAN INI TAK TAHU APA ERTINYA PERJUANGAN…. kah kah kah..

woit…. KALAU TAK ADA BAJU T… INI BUKAN PERJUANGAN…. kah kah kah..

woit.. KALAU TAK ADA TOPI… INI BUKAN PERJUANGAN…. kah kah kah..

woit… KALAU TAK ADA KONTREK…. INI BUKAN PERJUANGAN…. kah kah kah..

kah kah kah… MALAOAN INI TAK FAHAM EKONOMI…. kah kah kah..

kah kah kah… BUAT BAJU T… BUAT BEG… BUAT TOPI… HIDUPKAN SYARIKAT AH KOW…. kah kah kah..

kah kah kah… KAU TIM DENGN AH KOW… NAIKKAN HARGA… kah kah kah…

kah kah kah… INI LAH YANG DI PANGGIL PERJUANGAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INI LAH DIA KETUANAN MELAYU….kah kah kah..

woit... KETUANAN MELAYU IALAH CHINA BUAT MELAYU BELI…. kah kah kah..

nota:
gerombolan wajib menukar slogan
dari hidup melayu ke hidup kontrek kah kah kah


5 ulasan:

opisboi berkata...

kalau tak masyukk sapa nak jadi KATAK?
kalau tak masyukkk sapa nak jadi BARUA?
kalau tak masyukkk sapa nak jadi ikhlas?
aku jadi ahli umngok kerana nak masyukkkk bukan nak ikhlas.

cicit ngah layor berkata...

Bercakap memang ler senang...Saper yg nak berjuang kalau anak bini dighomah lapor nak makan....Saper yg nak berjuang kalau anak merengek nak susu,tp tak ader duit nak beli susu...Saper nak berjuang kalau ayor dan api dighomah dah kener potong sbb tak bayor bil.Itu bagi org pekembor kasta bawahan... Saper nak berjuang kalau tak dpt aper2 projek pon,nanti saper pulak bayor duit makan minum pengikut... Saper nak berjuang kalau dah ader surat nikah tp tak dapat jadi ketuer...Saper nak berjuang kalau tak ader duit untuk penyokong yg nak undi jadi ketuer.....Saper nak berjuang kalau dah jadi ketuer pon tak dapat jadi menteri....Itu bagi org pekembor kasta atasan. Itu ler yg dapat kiter tengok hasil drpd dasar penswastaan yg diperkenalkan olih pekembor.Sekarang tanggung ler sendiri. No duit,No perjuangan..Kah Kah Kah...

Tanpa Nama berkata...

Kalau kot ye pun nak mentekedarah duit sgt jgnlah mark-up kontrek sampai harga jadi gila babai.

Tanpa Nama berkata...

nak kaya raya
nak mentakedarah duit rakyat

masuk ler amno

Tanpa Nama berkata...

daje umngok ni..$$$$ aje