Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Oktober 2010

SABAH UNTUK SABAHAN




DARI KERALA KE KOTA STAR





nota:
berapa jauh kerala
dari kedah
kenapa dulu tak heboh
tak suka dayak bumiputera ke kah kah kah


PEMUDA KEDAH : GANTIKAN PENGERUSI UMNO NEGERI DIIMPORT - minsider

Perwakilan Pemuda Umno dari Kedah hari ini menggesa agar kepimpinan parti menukar pengerusi-pengerusi perhubungan yang “diimport” dari negeri lain sebagai persiapan menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Ketua Pemuda Jerai Bassori Hassan berkata, pelantikan Datuk Seri Shafie Apdal dari Sabah sebagai pengerusi negeri sebenarnya memberi laluan kepada Pakatan Rakyat untuk menyerang ahli-ahli politik tempatan.

“Kita kena realistik. Sentimen ini dimain-mainkan oleh pembangkang, takde pemimpin baik dari Kedah sampai kena import pemimpin dari luar’.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KALAU TIM BOLA BOLEH IMPORT… TIM RASUAH TAK BOLEH KE?... kah kah kah..

kah kah kah…MALU KE ORANG KEDAH…kah kah kah..

kah kah kah… BETUL KE PAKATAN SELALU KATA GEROMBOLAN KEDAH SUKA MAKAN ROTI NAJIB…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK BAIK LAAA PAKATAN INI…. GEROMBOLAN SUDAH LUNYAI… KESIAN LAAAA….. kah kah kah…

woit… GEROMBOLAN KEDAH INI LUPA RUOA RUPANYA…. kah kah kah…

kah kah kah… SELAMA 22 TAHUN KEDAH PUN ADA MALAON IMPORT… kah kah kah..

kah kah kah… IMPORT LAGI JAUH…. DARI KERALA….. kah kah kah…

nota:
siapa pembangkang di kedah ?
kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

“Kita kena realistik. Sentimen ini dimain-mainkan oleh pembangkang, takde pemimpin baik dari Kedah sampai kena import pemimpin dari luar’.

kah!kah!kah!..... mmg x tau malu.... mmg x sedar diri...... siapa perintah kedah skang ni? PR atau BN? kah! kah! kah!
bodoh? atau suka jd bodoh?

mmg bangang la umngok ni.... sampai bile umngok baru nk perasan yg mrk telah ditolak rakyat kedah?

TERBAIK TT!!

mosabit berkata...

apa?????...

dah berdekad kedah impot 'pemain' dari kerala......??
tak perasan.?.eeeeeee...bongoknyerr..

kerala tu apa?...takkan tak tau?..

kerala tu KERA la.....kera hitam se DNA denngan berok hitam?....ader ker berok putih???..

kah kah kah kah kah kah ....

cicit ngah layor berkata...

Umno Kedah yg tak puaih hati tu sebenornyer bukan pasai org luor jadi keyuer demer..Masalahnyer ketuer tu tak dapat menyesuaikan diri dgn demer walau pon pelapiknyer org saner...Citerraser demer tak samer,bulih jadi adat demer pon tak samer walau pon samer2 Melayu..Munkin juger org Sabah suker nyimpan duit,tp org Kedah suker pergi Danok mcm yg lepaih2 tu.Maker terjadi ler perselisihan pendapat dan pendapatan....Umno Sealngor,Pulau Pinang dan Ganu tak ader pulak berbunyi pasai org luor ni..sohhhh jer!!!.

Tanpa Nama berkata...

hahaha... ini cerita baik punya... terbuka juga akhirnya pekung di dada... tahu juga akhirnya 1 Malaysia bahawa sentimen kenegerian memang ada dan patut ada. baru hangpa tahu sekarang betapa sakitnya hati org Sabah sejak 47 tahun lalu. semua jawatan besar-besar hangpa sapu, semua jawatan kecik pun hangpa sapu juga. Kadazandusun ramai yang bijaksana tapi hangpa tak pandang, Murut pun tak kurang ada yang bijak, Bajau pun ada yang cerdik dan berilmu.. tapi hangpa pi tak nampak dan buat-buat tak nampak, pekakkan telinga. sekarang barulah terasa pulak... nak main sentimen pulak... kami rakyat sabah pun ada hak tadbir dan urus negeri kami. bukan asyik nak dengan cakap pegawai atasan import saja. sudahlah tu semua peluang bagi kepada anak, bini, sedara mara, sampai jawatan N1 pun ada yang diimport. siapa boleh tahan camni. dah kena batang hidung sendiri baru tahu mengadu sakit... hidup umpama ruda ada waktu di atas dan ada waktunya turun bawah...

Tanpa Nama berkata...

Sampai semua negeri dikuasai PR barulah mereka mengaku pembangkang.
Itu pun entah. Nasib tak baik terus mengaku pemerintah.
Kan UMNOngok ni muka tak tau malu.
Tak sedar diri.
Mereka anggap Malaysia ni mak bapak mereka yang punya.
Semua harta karun marun mereka sapu.
Buatlah rumah banyak-banyak untuk rakyat.
Terutama untuk yang miskin.
Ini, apakah jadahnya buat bangunan 100 tingkat.
KLCC tak cukup ke?
Kalau tak ada rakyat, ada ke pemimpin?
Kalau PR memerintah jangan ikut perangai UMNOngok/BN ni.
Menyampah rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Saper kata org UMNgOk ni cerdik?
depa jer kata depa ni cerdik.
orang bangang mana nak ngaku dia tu bangang.
itu la wajah org UMNgOk sebenarnya.

Dah 2 tahun baru sekarang nak komplen?, serupa ngan beruk Rahimi tu dah 2 tahun baru nak cerita kena paksa. laaa.....

spesis orang bodoh ni ingat , orang lain pun bodoh cam dia juga.
cukup cukup ler tu.

~p.asan~

Tanpa Nama berkata...

import pemain dari kerala
org amno kedah memang bangang2

sama lebih kurang amno rang ikang belukang

Tanpa Nama berkata...

xpe jap lgi boleh ganti dengan brehim katak pulak

Tanpa Nama berkata...

roti najib kah kah kah..roti yg xde telor tuu,...