Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Oktober 2010

SENYUM MAK JANDA





MAHAL YANG TAK ADA TAJ















MARI BELAJAR PANTUN MELAYU:

buah berembang buah bidara
bercanda canda di pantai serkam
buang emak buang saudara
mak janda gedebab saya terkam
kah kah kah



33 ulasan:

mat toss ™ berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=p-RnXAMU-zk&feature=watch_response_rev

Kepalkan tinjumu ke awan Nyanyi budaya pembebasan Rapatkan barisanmu kawan Hancurkan segala penindasan Yo semua turun ke jalan Lantang suarakan segala tuntutan Hancurkan feudalisme, militarisme dan kapitalisme Jangan ragu, ayoh bersatu Yakinlah rakyat pasti menang Yakinlah rakyat pasti menang!

yb berkata...

Taufan Megi kata Taj "MAHAL" tu asalnya RM2 billion.

yb

cicit ngah layor berkata...

Mak jander maner pulak yg senyum tu TT? Tahu samer tahu ler TT,jander maner yg senyum lebor... Dengor habornyer,jander yg di Jln Gurney tu semenjak duer menjak ni,memanjang senyumnyer.Senyum ader makner tuuu....."Ghaserkan dier" katernyer....Kah kah kah.

Bigfish berkata...

Aapalah malangnya nasib rakyat malaysia nih. dapat maharaja pun dari negeri yang entah apa2 entah. kalau negara nih bankrap sapa yang malu?

mereka dan keluarga mereka jugak,kan?

pangkah lah lagi BN tuh biar semua melopong.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Jibul nak buat Taj Mahal untuk suami nya dengan duit mak bapak nya sendiri sapa pun tak larang.
Duit Rakyat nak di peraid kan kerana nak memenuhi ego diri sendiri atau suami nya ......pppiiirrraaahhhhh.
Kepala hotak nya tak ada lain siang malam nak menipu aje.

Tanpa Nama berkata...

mak jan 1 malaysia..

Penanggah berkata...

Cilakak!! smua nak kasi pelingkup.. abih duit PNB korang kelepet...

Tanpa Nama berkata...

kahkah kah kahakahakahak...anwar harus rening sejarah kaum nabi lut kah kah kah kah cukup-cukuplah menjubor jantan kah kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

salam bang isham. Sori ye tempat u dijadikan tempat melepaskan geram kat gerombolan.

Aku rasakan najib and his geng ni ni sanggup buat apa sahaja. Namakan apa yang dia dan geng tak buat. Curi, bunuh, maksiat, rasuah, penipu...banyak lagilah..kalau nak senaraikan tak habis.RINGKASNYA DIA BUAT SEMUA PERKARA TAK BETUL

Ada satu sahaja yang DIA TAK SANGGUP BUAT. DIA TAK NAK BUAT APA YANG BETUL.
ANTARA YANG BETUL
1. Pulihkan sistem kehakiman
2. pulihkansistem pilhanraya
3. reform education
4. reform polis, pencegah rasuah,
5. bantu penduduk miskin-beri subsidi makanan, bina rumah untuk orang miskin, beri gaji minima
7. Kurangkan rasism
8. Utamakan keadilan vs bangsa
9. Beri kebebasan bercakap-buang ISA, OSA, dan semua akta yang merepek2
10.bina lebih banyak kemudahan untuk rakyat-sekolah, universiti, hospital
11. kontrol kapitalisme melampau-kurangkan univ swasta, hospital swasta, penswastaan air, api, pengangkutan...dan banyak lagila...
12. terlalu banyak benda betul yang gerombolan tak nak.
8. YANG DIA NAK BALIK-BALIK ITU JUGAK
nak bina bangunan tinggi, kurangkan subsidi makanan, gaji minima takde, sekolah kat luarbandar tandas pun tak de, jual PLUS kat EPF,
korang sambung la pulak...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa perlu bangunan 100 tingkat? Sudah benar-benar penuh ke setiap bangunan tinggi di Kuala Lumpur.

Menara sehingga 100 sekali pun tidak melambangkan kemajuan negara, jika daya saing negara masih jauh berbanding Singapura ... tidak perlu bandingkan negara ini dengan China atau UAE.

Menara Berkembar Petronas menempatkan ibu pejabat Petronas, menara Warisan ini nak menempatkan apa .... perlu ada jawapan tentang hal ini. Takkan Parliment kan .....

aku@JB

Tanpa Nama berkata...

Mah Mah Mah........
Gelak peseng baru Bukan Kah kah kah dah....
tapi mah mah mah........
lagi gebu bunyi nye !

Tanpa Nama berkata...

syam, bila nak gerakkan ank muda kasi toron ke jalan raya? mana boleh tahan lagi, dah lama tak main polis sentry sengan fru kah kah kah . . . kah kah kah . . .

din kaki lutu dreba berkata...

buat bangunan 100 tingkat tu nak bagi janda puaka duduk ker??

IbnAbdHalim berkata...

RM: Duit 1Malaysia aku yang punya. Aku punyer suker ler aper aku nak buat. Yang kau orang sibuk-sibuk apasal?

Tanpa Nama berkata...

Bersembang panjang di kedai kopi,
kuih di masak dengan kurma,
Seluruh janda ku tolak ke tepi,
minat ku hanyajanda beranak lima.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

bab ni bro gua tabik sama lu
best
best
wakakkakakkakkak

Tanpa Nama berkata...

macam anu jer....

Tanpa Nama berkata...

projek ini untuk bik mama kayakan anak beranaknya sahaja.. Mahafiraun Madey kutik anaknya dah jadi billionair, anak menantu pak LAHZZZZZ dah jadi billionair sekarang, Ini giliran anak beranak bik mama nak jadi billionair walapun masih hingusan..

Itulah dasar pemimpin UMNOBNAPCO hanya untuk kayakan diri sendiri dan anak beranak mereka sahaja.

Rayat perlulah berfikir waras, musnahlah harapan rakyat jika puak puak ini masih memerintah Malaysia.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Mungkin pejabat macc akan berada di tingkat 100 .
Supaya para saksi bolih terjun dari tempat lebeh tinggi.

Dah lebeh 10 tahun Plaza rakyat terbangkalai dekat puduraya.
Dah jadi bangkai busok umno.
Sekarang nak buat 100 tingkat pulak.
Machik felda yang turun dari bas pon ada tanya.

oi berkata...

woit.. walaupun duit PNB sekalipun takyah ler bazir duit buat benda x berpekdah tuh... apa kata PNB naikkan dividen drpd 8% kepada 10% ka, 15% ka... memang betul la penapis air dah tersumbat...

JBS berkata...

Bro TT. Ada baik ke? Kali ni Gua tak mau kutuk Lu, Gua mau pantun sikit, boleh ke?.

Hidangan enak dikatakan berlenga,
Nasi kangkang juga makanan idaman,
Kerbau pendek betina juga dilihat Istimewa,
Untuk Si Beruang Khutub Jantan.

Tanpa Nama berkata...

tak kiralah duit dia ker, duit PNB ker

pokoknya bukan duit hemaaak dia
bukan duit bapaaak dia
bukan duit datoook dia

Tanpa Nama berkata...

saja diperbesarkan isu 5 billion utk tutup 111 juta.rakyat akan citer pasal 5 billion kerana nampak lebih besar tapi dalam masa yang sama 111 juta dah masuk kantung.

Tanpa Nama berkata...

Gurindam Bik Mama

Tersebut alkisah di Tanah Malaya
Seorang mak janda a.k.a Bik Mama

Badannya debab montok dadanya
Kalau berjalan bergegar dunia

Bik Mama ini tinggi ilmunya
Anak perdana dapat digoda

Hingga menjadi suami kedua
Badak dua sejoli di Seri Perdana

Anak perdana besar nafsunya
Walaupun kontol tak lah besar mana

Skandal pulak dengan Kak Ziana
Berkulit gelap tapi cerah sikit dari Reezal Naina

Sudah puas dengan Kak Ziana
Berkenalan pulak dengan Altantuya

Berdating nun di Singapura
Sulah kantoi sama Lee Kuan Yew ma

Malang sungguh model Mongolia
Menjadi mangsa C4 Bik Mama

Bijak sungguh kepala hotak Bik Mama
Dikambing hitamya Razak Baginda

Hingga hakim tak dapat nak beza
Antara amanah dengan wang berjuta

Besar sungguh cita-cita Bik Mama
Ingin menjadi yang paling utama

Sehingga termasyur di benua Afrika
Gara-gara seminar wanita pertama

Dalam bajet ‘kementerian’ Permata
Bik Mama dapat 111 juta

Perfume, seluar dalam hapus cukainya
Sarung kopek termasuk juga

Bik Mama ini sungguh berkuasa
Anak perdana hilang telornya

Kelu lidah tak boleh berkata
Takut dihempap oleh Bik Mama

Cukup sudah disini sahaja
Alkisah Bik Mama daripada hamba

Untuk tatapan rakyat jelata
Buat pedoman di Pilihan Raya

Tanpa Nama berkata...

la ni zaman Bn merintah,nanti sampai zaman PR merintah buat lah juga,tu pun tak nyempat2 dah, habis dikorek bumi selangor.tu sapa punya kerja tu...
tokawe

Tanpa Nama berkata...

Gurindam Bik Mama (Edited Version)

Tersebut alkisah di Tanah Malaya
Seorang mak janda a.k.a Bik Mama

Badannya debab montok dadanya
Kalau berjalan bergegar dunia

Bik Mama ini tinggi ilmunya
Anak perdana dapat digoda

Hingga menjadi suami kedua
Badak dua sejoli di Seri Perdana

Anak perdana besar nafsunya
Walaupun kontol tak lah besar mana

Skandal pulak dengan Kak Ziana
Berkulit gelap tapi cerah sikit dari Reezal Naina

Sudah puas dengan Kak Ziana
Berkenalan pulak dengan Altantuya

Berdating nun di Singapura
Sulah kantoi sama Lee Kuan Yew ma

Malang sungguh model Mongolia
Menjadi mangsa C4 durjana

Bijak sungguh kepala hotak Bik Mama
Dikambing hitamya Razak Baginda

Hingga hakim tak dapat nak beza
Antara amanah dengan wang berjuta

Besar sungguh cita-cita Bik Mama
Ingin menjadi yang paling utama

Sehingga termasyur di benua Afrika
Gara-gara seminar wanita pertama

Dalam bajet ‘kementerian’ Permata
Bik Mama dapat 111 juta

Perfume, seluar dalam hapus cukainya
Sarung kopek termasuk juga

Bik Mama ini sungguh berkuasa
Anak perdana hilang telornya

Kelu lidah tak boleh berkata
Takut dihempap oleh Bik Mama

Cukup sudah disini sahaja
Alkisah Bik Mama daripada hamba

Untuk tatapan rakyat jelata
Buat pedoman di Pilihan Raya

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita kaji negara-negara maju,tempat kediaman raja-raja depa,rumah Presiden dan Perdana Menteri serta pejabat Presiden dan Perdana Menteri - tak pernah berubah dan ditukar.Adakah sebab mereka tak ada duit? Mustahil!!!
Hanya dinegara Malaysia Haprak ni,Perdana Menterinya(dimulakan oleh Mahafiraun) tergila-gila buat bangunan-bangunan tinggi,istana lebih besar,rumah kediaman PM lebih besar,Putrajaya,Cyberjaya dan banyak lagi projek-projek mega yang membazirkan wang rakyat.Singapura,jiran kita adalah sebaik contoh.Ekonomi Singapura lebih jauh maju dibandingkan dengan Malaysia Boleh ni.Lee Kuan Yew dan anaknya,tak ada nafsu membazir sebagai mana nafsu membazir Mahadhir Kutty dan Najib.Mereka mengutamakan kualiti kehidupan rakyatnya sehingga sudah dikira sebagai negara maju.Tak ada menteri Singapura yang kaya raya seperti anak-anak Mahathir Kutty,anak dan menantu Pak Lah mahu pun kerabat Najib dan Rosmah.

Tanpa Nama berkata...

http://ohtidak.com/oh-islamic-fashion-festival/

bik mama yang jahil mengenalkan fashion islam di mata dunia...

Mat lendir Kg Lonek berkata...

puaka nak repair istana 65 juta
rakyat kenalah berjimat
kalau tak kempunan pulak bik mama

patut la bonus tak dapat:
nak buat bangunan 5 b 100 tingkat
nak repair istana 65 juta
bagi 111 juta kat tokeh permata

**kita ni silap pilih pemimpin

Tanpa Nama berkata...

najib xde telo ke,tukut sgt ngn bini pehal..ni la satu2 peminpin takubin..bodoh nye dia

Khun Pana aka johanssm berkata...

hahaha..kalau Madey Kutty yang rasmikan pembukaan menara kembar ..Janda 1 Malaysia akan rasmikan Menara Derhaka.

Tanpa Nama berkata...

dari pedas ke pekan kota,
singgah sebentar dikg serkam'
badan kurus tak berkenan dmata,
yang gedebab dahulu aku terkam.

looes74 berkata...

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/umno-rep-wants-warisan-merdeka-in-kg-baru/

Hisham,
Apa sudah jadi? Ni berita tergempar ooi. UMNO no mau tipu olang.Ooops! Bukti UMNO tipu olang....Oooi, Lajib kata dia kan dia mau pertahan orang melayu sampai titisan darah terakhir....
Tapi gerombolan mau ambik tanah....Hisham kalau tak buat cerita....Lu bukan tukar tiub lah oooi