Khamis, 21 Oktober 2010

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU




BUDI DAN BAHASA




nota:
orang berbudi
kita berbahasa
orang memberi
kita merasa


orang berbudi
kita berbahasa
najib beri lesen judi
bik mama besar macam raksasa




KEMULIAAN MELAYU BUKAN KETUANAN MELAYU
- malaysiakini

Shahrizal Abdul Jalil mencadangkan konsep 'Ketuanan Melayu' digantikan dengan 'Kemuliaan Melayu' yang kini lebih relevan kepada masyarakat itu.

“Ketuanan Melayu mungkin sesuai suatu ketika dulu. Tetapi jika kita lihat keadaan politik hari ini, konsep yang perlu dihidupkan semula adalah Kemuliaan Melayu,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit…AKHIRNYA BERJAYA JUGA…. kah kah kah..

kah kah kah… WA TAMATUN KETUANAN MELAYU… kah kah kah…

kah kah kah…. WA MATITUN KETUANAN MELAYU.. kah kah kah..

kah kah kah… WA ARWAHTUN KETUANAN MELAYU… kah kah kah…

woit… KEMULIAN MELAYU PULAK…. kah kah kah..

woit… NAK MULIA… JANGAN RASUAH… kah kah kah..

woit… NAK MULIA… BERI TAHU SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA…. kah kah kah..

woit… MULIA BUKAN MUNCUL KERANA UNDANG UNDANG POLIS….. kah kah kah…

woit… KEMULIAAN MUNCUL KERANA MEMBUAT KEBAIKAN…. kah kah kah..

woit… KEMULIAN DI BERIKAN KERANA BERBUDI DAN BERBAHASA… kah kah kah..

woit…DI MULIAKAN BUKAN KERANA DARAH KETURUNAN… kah kah kah..

woit… DI MULIKAN BUKAN KERANA PANGKAT DAN HARTA… kah kah kah..

woit… DI MULIAKAN BUKAN KERANA RANG UNDANG UNDANG 153… kah kah kah

kah kah kah… DIMULIKAN BUKAN KERANA GEROMBOLAN KATA KITA MESTI MULIAKAN MELAYU… kah kah kah..

POOORAH…. MELAYU HAPRAK NAK MULIA BUAT APA?.... kah kah kah


21 ulasan:

Ben berkata...

A little late but congrats on 10 million hits :)

Tapai was an interesting read.

Kucing Parsi berkata...

yahudi dengan arab lagi mulia...
apa da...
keturunan nabi. ni tak kemuliaan melayu. ko boring ke apa letak berita ni shamm...

yb berkata...

Jiwa yang mulia mesti jujur dan ikhlas tapi lidah sendiri masih bercabang.

Dalam mesyuarat setuju A, keluar mesyuarat setuju B. Pusing punya cerita, mesyuarat pula dituduh silap.

Masih angkuh dan tidak sedar diri. Sudah jatuh terhegeh kembali. Buat lupa orang sudah tidak sudi.

yb

matstimketum berkata...

lagi satu menteri eee yang kalah undi parlimen nak sangat jadi melayu! dah jadi menteri mengapa tak guna kuasa anda untuk membantu golongan wanita yang terianaya! usahlah jadi kaki ampu. eh, eee semangnya suka mengampu kan?

mosabit berkata...

orang berbudi
kita berbahasa
orang memberi
kita merasa....

orang bermudek
ke telok belanga
orang membodek
rakyat menganga....

seronok melihat tebiat perkasa
berlagak ngeri bagai rasaksa
sejak umnok memegang kuasa
rakyat hilang budi bahasa

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Ynag bagi cadangan tu melayu ke? atau mami dari Kerala, atau Tamil Nadu?

sri hartamas

1Crony berkata...

Hapuskan "ketuanan Melayu"...! Gantikan "ketuanan EEEEEE"...! Itulah yang sebenar-benarnya Shah Razad (1001 Malam), mahu kemukakan. Sekarang pun Melayu dah jadi obor-obor dengan puak EEEEE ni. Ramai pak cik dan mak cik Felda kena tipu dengan "ular sawa" bangsa EEEEE ni. Ramai anak dara Melayu yang serah pu** kat pemuda EEEEE ni, sebab nak kan sejumlah kecil wang rasuah dan upah "tali barut" yang EEEEE ni dapat dari pemimpin Melayu yang korupsi. EEEEE ni lebih senang jika Malaya ni ditukar nama kepada Malayalam bukan setakat "India Town" atau "Little India". Nanti yang tinggal Melayu bodoh dan banggang yang terlalu percayakan EEEEE ni dengan alasan mereka pun "islamic". Dah kena juga Melayu ni......

Tanpa Nama berkata...

Oii apale ko Sarizat.. gile meroyan ke apa.. orang lain gile meroyan pas bersalin.. ko gile meroyan pas kalah PRU Ke-12 ari tu...

W 7 berkata...

Sebelum kita menuju dan mencapai kejayaan, kemuliaan itu akan kita perolehi berperingkat-peringkat. Itu baru betul dalam kita menikmati kemuliaan suasana hidup yang mulia. Sekiranya kita berlumba-lumba mengejar kekayaan dan kita tidak berupaya dan berani menegor untuk kebenaran ! kita tidak akan mudah menerima kemuliaan yang kita minta di muliakan. Sebagai contoh..... sebagai menteri penuh dan juga ketua wanita, tidak berani menegor wanita yang tidak megenali diri sehingga berani meletakkan diri sendiri sebagai 1st lady. Kamu adalah menteri yang kurang berani bila kamu berdepan dengan Isteri Perdana Menteri . Tapi bila kamu berpeluang untuk bercakap dalam perhimpunan UMNO, kamu menteri dan juga ketua wanita tidak berani mengarahkan semua Kementerian, Jabatan serta agency kerajaan menurunkan gambar permaisuri Agong yang kamu tidak langsung memuliakan beliau, malah kamu sebagai menteri di jabatan perdana menteri menolak permaisuri agong sebagai wanita pertama sebagai haq beliau. Kamu kurang berani mengarahkan bahagian protocol untuk bertindak atas haq permaisuri agung sebagai 1st lady. Jadi kamu tidak akan dapat dimuliakan dari pandangan mereka atas tanggung jawap kamu sebagai menteri. S'pura, dan Indonesia sebuah republic tidak akan hadir kerana memuliakan permaisuri agong sebagai 1st lady d Malaysia. Kemuliaan yang kamu suarakan dalam perhimpunan UMNO tidak dapat d ujudkan dalam kepimpinan kamu yang berkepentingan.

cicit ngah layor berkata...

Dimaner muliernyer Mealayu kalau suker menipu... Dimaner muoliernyer Melayu kalau merompak duit rakyat..... Dimaner muliernyer Melayu merogol anak sendiri..... Dimaner muliernyer Melayu kalau dalam jel penoh dgn bangser ini... Sedor ker senator ni bahawersenyer aper yg dikaterkan mulier tu ialah bangser yg mempunyai sifat terpuji,dihormati org lain.Org lain yg memulierkan,bukan diri sendiri yg canangkan kononnyer kiter bangser yg mulier.Kalau begitu,masok bakoi angkat sendiri ler namernyer.Hentikan ler buat kerojer yg menambahbenci org kpd komer yg tengah dibenci dek org ponnn...Jangan bercakap dulu baru berpikior,ini ler jadinyer..----kup...

Tanpa Nama berkata...

Apa bodoh punya idea dtg dari anak mami Kerala ni sorang..

Tanpa Nama berkata...

Eeee lebih melayu daripada melayu sendiri? Ini semua Madey punya agenda

Tanpa Nama berkata...

Salam bang isham...sori I nak tulis ni lari tajuk sikit. Ni pasal kenapala kita ni mendapat para pemimpin yang bodoh, bangang dan lembab. Tahap gaban gila. Nak cerita sikit pasal Research University. Semua IPTA nak jadi research university(baca duit banyak). Salah satu syarat dia mesti ada ramai foreign student peringkat master dgn phd. Jadi sekarang punyala ramai IPTA kita bawak masuk pelajar asing. Yg kelakor paling ramai dari middle east dan Afrika. Depa ni betul2 kartun sebijik hapa pun tak tau. Bahasa Inggeris pun tak tau. Imagine ada satu IPTA ni ada 2ribu pelajar baru orang asing...kebanyakan iran...dan bbr arab countries. Kerja depa, copy paste dari internet bila buat presentation, copy journal paste kan power point pastu baca.. Kelakar gila. Tak masuk bab tulis tesis lagi....Ada ramai penulis tesis...kalau master 5-8 ribu, phd.8-10 ribu.(kebanyakan buat kerja ni Nigerian). Macamana nak produce kualiti work..Sapa yang buat polisi research univerisity ni..Pastu banyak pengedar dadahla..student jadi pelacurla...macam2. Depa ni bukan nak belajar. Depa nak free degree di samping mencari peluang sampingan..Saya betul marah..APasal menteri kita kat Kementerian2 bodoh sangat. Bodoh..dan bodoh..1000 kali. Kenapala ada orang undi depa. Polisi kementerian baik pelajaran atau pengajian tinggi macam taik kucing. Simple macam Akta University sampai sekarang tak settle, tetiba ada polisi baru yang tak berkaitan dengan kualiti langsung. Lepas tu Melayu nak mulia. Pirahhh!!!Haprak.

rattlehead berkata...

tukar la nama apapun....org dah tak sabar nak reject UMNGOK ngok.....

Tanpa Nama berkata...

UMNO mulia kerana duit. Hidup UMNOnok.

Tanpa Nama berkata...

bodoh ke ape nie..? Lain kali kalau nak jadi warganegara malaysia, kena belajar sejarah melayu.. mak menteri ni paham ke tak maksud ketuanan melayu nie?? Malu la dekat budak sekolah.. Ape dia ingat ketuanan melayu nie ade kena mengena dgn umno ke? aiii.. Belajar dulu la deyyyy...!! Ciitttt..!!!

Tanpa Nama berkata...

mulia datang daripada pandangan orang terhadap kita, bukannya kita merasa sendiri kita tu mulia.. tapi itu yg sedang dirasai oleh kelompok lembu2 pawah ini...

Tanpa Nama berkata...

Mengapa tak nyatakan ciri-ciri "Melayu Mulia" yang hendak dibentuk tu? Agak-agaknya gini kot!
1. Melayu tu mesti haprak;
2. Melayu tu mesti pandai menipu melayu;
3. Melayu tu mesti kaki songlap;
4. Melayu tu mesti kaki judi;
5. Melayu tu ...(tolong sambung)

Sudin berkata...

Tak ada mana mulia melayu Umno(B)ni...?

Udah penuh dengan mamak eeeeeee...

HantamSajaLahLabu berkata...

Badan bau minyak sapi, ngaku melayu...

Tanpa Nama berkata...

orang bangang bercakap x pikir dulu..mcm mn org nk respect kalo bg cadangan pn mcm org bangang..cadangan tok angkat bakul sendiri..mmg ptt klah pn pru12 hr 2..bodoh punya sharizat eeeee nie..kalo da dr 2 org nmpak x mulia x payah la nk memuliakan bangsa..malu aku ad menteri bodo cam nie..