Khamis, 25 November 2010

BERITA BARU MASUK




SETIAKAWAN KAUM NELAYAN


nota:
dipukul ombak
dipukul gelombang
gigih memburuh
tapi yang kaya?
orang tengah - dari dulu sampai
sekarang tak dapat diselesaikan
dlam sistem kapitalis!




NEKMAT BERANG NELAYAN DIDAKWA SELEWENG SUBSIDI - mkini

Persatuan Nelayan Kebangsaan (NEKMAT) meminta orang ramai tidak menuding jari kepada nelayan berikutan pendedahan kegiatan penyelewengan diesel bersubsidi bagi nelayan kerana penyelewengan itu membabitkan orang tengah dan bukan nelayan

Ahli Lembaga Pengarah NEKMAT, Abdul Hamid Bahari, berkata apabila isu itu timbul, ramai yang menuding jari kepada nelayan sedangkan mereka yang ditangkap oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bukan daripada kalangan nelayan.

"Saya harap segala tohmahan yang dibuat ini ditarik balik kerana kami (nelayan) mempunyai maruah dan perasaan. Saya sedih apabila isu ini timbul," katanya kepada Bernama di Wisma Nelayan di Kuala Kedah hari ini.

Utusan Malaysia hari ini memetik Noh Omar berkata Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani akan bertindak tegas membatalkan pemberian diesel subsidi kepada mana-mana nelayan yang didapati terlibat menyelewengkan bahan bakar itu.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SELIDIK BETUL BETUL… kah kah kah…

kah kah kah… ENTAH ENTAH KONTREKTOR KELAS F…. kah kah kah..

kah kah kah… ENTAH ENTAH PENIAGA BUMI …. kah kah kah..

kah kah kah… SIASAT LAGI…. TENGOK TENGOK ADA CUKONG DI BELAKANG… kah kah kah

kah kah kah… SIASAT LAGI…. ADA MALAON GEROMBOLAN PULAK…. kah kah ka..

kah kah kah… NO CASE TO ANSWEAR … KATA HAKIM… kah kah kah..

kah kah kah…. NO BUKTI … MI SPIK INGLIS IN KOT… CAN CAN …LIKE THAT LAAA… kaha


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

org tengah aka cukong aka grombolan bukan saja telan petrol subsidi malah telan keuntungan nelayan aka nikmat

tak heranlah kalau harga anak ikan kembung naik mencanak-canak

BN - Barang Naik

teganu kite berkata...

isamudeng,
ini lah naseb geng nelayang takap ikang, dok putuh dirundong malang. Ade koh nelayang nok seleweng minyok subsidi? Ade koh dengang subsidi disel sudah cukop memakmorkang pendapatang nelayang?

Natang bewok & buaye yang tamok menggunekang cop resmi lah merompok bantuang untuk nelayang. Dulu kini & selamenye, ape saje bantuang pade nelayang oleh pihak kera-jaang doh tentu ade natang bewok atau antu cukong yang ambek kesempatang.

Tulung ingat sekeliang rakyat, semase menikmati lazatnye hidangang berbagai jenih ikang adalah hasel jerih geng nelayang yang meniti ombok gelombang yang terkadang dilupakang & dipandang rendoh.

Mat Said Kemamang yang bijok - doh guane gamok dengan geng nelayang ?

Di bawoh rang ikang...

Tanpa Nama berkata...

Nikmat bersekongkol dengan cukong jual disel subsidi, tapi...biasalah, takkan nak mengaku...buat apa nak pi laut dalam tangkap ikan...lebih untung dan lebih senang dan rileks jual disel subsidi.

sri hartamas

s berkata...

Assalam bro,
Menteri dari geng umno nii semuanya bahlol binti tolol...mereka nii hanya ada kepandaian menipu rakyat.Yang jual subsidi disel dan petrol nii bukan nya nelayan yang sah...tetapi bangsat bangsat yang mengaku nelayan dan mereka ini ada ahli dalam kesatuan melayan tetapi tak pernah turun ke-laut.Ini adalah dari fakta dan bukti yang benar,kalau menteri menteri umno yang bodoh nii susah sangat nak dapatkan bukti...boleh hubungi saya untuk dapatkan maklumat.

Tanpa Nama berkata...

derang bukan jual diesel tu laaa
derang minum laaa

tak caya cuba ko tanya mat bisol banyak utang

Tanpa Nama berkata...

bang ini bukat secara tersiratnya cuba memaksa nelayan-nelayan ni supaya sokong gerombolan, pangkah BoNgok, kalau tidak sudsidi diesel tarakkkk buatlah cite ada penyelewengan, taktik dari dulu, kini dan selamanya gerombolan ugut dan tipu rakyat marhaein....