Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 November 2010

KENYATAAN RESMI




TRIBUTE UNTUK MAHAFIRAUN






KEYATAAN MEDIA:

24 NOVEMBER 2010


Biro Pemahaman & Pemantapan Agama. (BIPPA), PKR, terpanggil untuk menyambut kenyataan mantan Mahathir Mohamad seperti yang dilaporkan dalam Sinar 24 November 2010 dengan penegasan bahawa:

1. BIPPA menasihatkan adalah lebih wajar mantan Perdana Menteri sendiri melakukan taubat nasuha kerana beliau yang sebenarnya menjadi punca kepada perpecahan bahkan kemunduran masyarakat Melayu. Muktahir ini mantan Perdana Menteri menjadi penyebab maraknya api perkauman dikalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Pada usia senja adalah lebih baik untuk mantan Perdana Menteri banyak melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT sebagai persiapan menemuiNya walaupun penentuan umur adalah di tangan Allah SWT.

2. Beliau bertanggungjawab memecat dan mengaibkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim, mantan Timbalan. Perdana Menteri dengan dakwaan fitnah liwat yang ternyata tidak benar. Beliau mengaibkan DSAI dan keluarga di khalayak ramai. Perbuatan mantan Perdana Menteri mengaibkan DSAI dan seisi keluarga adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan hukum agama dan tindakan tersebut bertentangan denga norma dan tatasusila masyarakat bertamadun.. Justeru, DSAI mempunyai hak di sisi syariat Islam mempertahankan maruah diri dan keluarga daripada fitnah. Kiranya tindakan DSAI mempertahankan maruah diri menimbulkan perpecahan, maka perpecahan itu adalah hasil daripada pertembungan antara hak dan batil. Demikian penegesan dari sepotong ayat dalam al-Qur’an: ”Dan katakanlah: Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah suatu yang pasti lenyap.” (al-Isra’: 81).

3. Mantan Perdana Menteri juga bertanggunjawab merobek unsur-unsur kekuatan bangsa Melayu dari segi bahasa, agama, pendidikan sekolah agama rakyat, kedudukan Raja-Raja Melayu, kedudukan ekonomi orang Melayu dan melakukan pindaan persempadanan kawasan pilihan raya majoriti pengundi Melayu sehingga menjejaskan keutuhan politik melayu

4. Menjadi satu kebiasaan mantan Perdana Menteri meletakkan setiap beban kesilapan dan ketelanjuran beliau diatas bahu orang lain. Isu perpecahan masyarakat Melayu dan rakyat Malaysia adalah berpunca daripada beliau sendiri.

5. Parti yang didakwa kecil oleh Mahathir Mohamad pada hakikatnya adalah sebuah parti yang lahir pada tahun 1999 dari gejolak kemarahan rakyat kerana kezaliman beliau dan terus mendapat dokongan rakyat pelbagai kaum di Malaysia. Alhamdulillah, parti ini pengaruhnya semakin meluas dan bertakhta dihati rakyat serta berpotensi besar, insyaallah, mengambil alih pemerintahan negara. Inilah yang digeruni oleh Tun Dr Mahathir yang menjadikan beliau sentiasa berada dalam resah dan gelisah. Sewajarnya mantan Perdana Menteri berlapang dada menerima penentuan rakyat dalam merayakan amalan demokrasi.

6. Seandainya DSAI itu rendah kualiti diri dan kepimpinan dalam mata pandangan Tun Dr Mahathir, mengapa DSAI masih terus mendapat sambutan dan sanjungan rakyat di negara ini walaupun dicerca saban hari dan waktu oleh pelbagai pihak menerusi pelbagai media. Beliau juga terus diterima dan dihormati sebagai seorang tokoh pemimpin berwibawa oleh sebahagian besar pemimpin dunia, para ‘ulama tersohor, para ilmuan Muslim dan bukan Muslim di peringkat antara bangsa.

Dr Muhammad Nur Manuty
Pengerusi
Biro Pemahaman Dan Pemantapan Agama (BIPPA), PKR



19 ulasan:

ashraf berkata...

ha ha ha
the best song of the year award goes to..........

Tanpa Nama berkata...

Si tua bangka yang tak sedar diri ni masih belum mahu terima hakikat bahawa DSAI adalah pemimpin yang paling agung di rantau ini. Jauh lebih baik daripada dirinya yang terpalit dgn kemungkaran. Hina Nabi SAW....Pecat Mufti.. Pecat Ketua Hakim...Pecat sesiapa saja yang ingkar kpd nya.
PKR pada pilihanraya tidak bergantung hayatnya kpd undi pos...hantu raya.,,dan segala taktik kotor.
Jika di buat secara adil.. Umno dah lama bungkas terkubor.
Podah Mahathir...you are a scumbag!!! We donot need ur senile advises. Just bury urself with ur ill gotten gains !

Tanpa Nama berkata...

PUKIMAK MADDAY...
MAMPOSSSSSS MADDAY...
Perasan Ulamak...
PUKIMAKKKKKKKKKKK..........

Tanpa Nama berkata...

Bravo dan tahniah kepada Dr Nur Muhammad Manuty!

Tak dak seorang pon ulama yang berani tegur mahathir seperti beliau!

Ya...memang malaysia maju dibawah gandingan kepimpinan mahathir-anwar, tetapi rakyat masih ingat bahawa melayu berpecah pon angkara mahathir yang gila kuasa dan tamak haloba!

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah bersara buatlah kerja-kerja amal jangan hang pi sibuk dahlah kaut harta untuk 7 temurun masih nak tunjuk apa lagi,takut kena sumbat penjara pulangkan kepada rakyat apa hang bolot semasa jadi PM dulu , kata tengku nanyuk nampak jelas sekarang siapa lagi teruk tak sedar diri kubur kata mari hang dah tak boleh lari dah

Tanpa Nama berkata...

Era Dr M dikenali dengan Malaysia Boleh.

Anwar Ibrahim Belakang Boleh.

Siapa yang harus bertaubat?

Tanpa Nama berkata...

wajar DSAI di perlakukan begitu kerana dosa masa bersama UMNO begitu dasyhat sekali, cuba tanya manusia yang sezaman dengan nya..

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kek..kek...kuu..kuku...BIPPA...ajk semua rojak...

Sebaiknya engkau semua mahu taubat dulu...sebab parti PKR tak tolong rakyat pun

Tanpa Nama berkata...

Federal court rejects anwar appeal...something fishy is going on here..

1) Anwar's preliminary objection was dismissed because it was in English.
(bantahan awal Anwar ditolak oleh mahkamah sebab dokumen bantahan dalam BI)

nota:
dalam paper utusan dan BH dipukul gendang dgn ditulis anwar tak hormati BM


2) All court documents shall be in the national language.
(dengan alasan semua dokumen mahkamah mesti dalam BM dan mesti hormati BM)

3) However, the court may in its own motion use the English language in the 'interest of justice'.
(namun, mahkamah boleh membenarkan penggunaaan BI demi keadilan)

nota:
kalau guna BM tak boleh dapat keadialan ke?

4) Therefore, the judgment can be in English.
(Oleh yang demikian, kehakiman boleh ditulis dan dibenarkan dalam BI)

Conclusion?
(Konklusi?)

This is total bullshit....
(semua nie macam taik lembu..)

Keisan Anwar.. kena bayar 70 ribu...

Tanpa Nama berkata...

Aku tidak faham apa yg Tun inginkan dalam hidupnya. Sanjungan dan Kejian semuanya dah dapat. Pernah satu masa dulu aku menyanjungi Tun (tentang ekonomi) tapi sekarang aku teramatlah SEDIH dgn apa yg terjadi disaat-saat penghujung usianya. Aku tetap berdoa untuk Tun supaya Allah lembutkan hatinya untuk kebenaran ataupun setidak-tidaknya duduklah diam-diam.

MahadeyBersiong berkata...

pukimak punya Mamaktaik! hang diam lah!! masa ada AI dulu hang main cerita bontot, masa ada PAS dulu hang main sepak terajang, lepas tu hang nak cerita berpadu padu, dasar mamak keparat, fuck u Madey fuckface kahkahkah

suis-media berkata...

Salam bro,
Tuan tuan di nasihatkan jangan ambil peduli tentang kenyataan yang di-keluarkan dari mulut MAMAK TUA PENCACAI ANGKAT NAJIS ini kerana mamak tua nii dah nyanyuk.Kalau kita heret dia ke mahkamah pun tak guna kerana nanti bila di tanya oleh peguam dia hanya jawab lupa...lupa...lupa!!.

Melayu Sokmo berkata...

Mamak kutty tu pernah mengaku secara langsung dan dirakam sewaktu kempen di Ijok (Khalid kalah dengan guru muda MIC), bahawasanya Anwar tak buat apa-apa pun, saya ambil dan campak Anwar ke dalam jel, bukan dia buat apa-apa pun! Begitulah kata-katanya penuh jujur. Tapi kita masih heran ada juga segelitir manusia makan tahi yang percaya bahawa Anwar benar-benar telah melakukan liwat! aku rasa mungkin spesis sebegini lahir hasil dari hubungan jenis ayah kepada ibunya melalui dubur dan tembus terus ke rahim, maka lahirlah spesis manusia yang terlalu bodoh dan berotak seperti bangkai babi ni atau ibunya dahulu seorang pelacur yang kerap kena liwat sehingga melahirkan anak yang amat percaya terhadap cerita karut dan penuh dusta ini. aku berani bersumpah, memang dia orang ini ada sejarah kelahiran tersebut! Seperti tanpa nama (anak haram jadah) 25 08:15. Aku berani bersumpah!

Tanpa Nama berkata...

woit madey...belah la lu...dulu nak letak jawatan nangis2...pak lah taknak letak jawatan hang merajuk keluaq UMNgOk...macam ni punya pejuang pun ada ka?ada hang tengok anwar nangis kena pecat, masuk lokap?pooorahhhh chiiiittt ptuih la hang madey...

Tanpa Nama berkata...

Bro isham, mana buku barry wain dlm bahasa melayu yop?

Biar semua org melayu yg tak reti bahasa english boleh faham sapa yg porak perandakan ekonomi malaysia.

Tanpa Nama berkata...

ooi... 08:15 balol.
kau tengok ke anwar bantai jubur saiful.
pukimak punya tanpa nama.

Tanpa Nama berkata...

Oi Anon 08.15
Kalau kau nampak dgn mata kau Anwar main bontot mak kau..kau boleh ceritalah..ini kau percaya cakap Keling Pariah yang nak mamposs tu..
OI BAHALOL P MAIN JAUH2 LAH..BENGONG..

azila berkata...

plagiat lagu ni... nanti boleh kena saman.
haha

MdoubleH berkata...

kes liwat I. masa polis dok angkat tilam dulu, org kg aku kata betul la dsai liwat pasal ada tilam. pas tu ada satu bro menyampuk dan berkata dia klu main ngan bini pun klu boleh tilam nak ada kain cadar... inikan tpm, silap hari bulan kencing pun tak lut.... kahh..kahh... pas tu org kg aku tu pun blah drp lepak kat situ...
kes liwat II. bila saiful bersumpah dlm masjid, budak kat ofis aku kata betul la dsai dah liwat, member sorang lg cakap; klu cam tu klu laki ko kawin lg and sumpah kata x kawin lg ko percaya ke?? kahh...kahh.... so mari sama2 kita gunakan otak kita............