Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 November 2010

MERANCANG ALIRAN BERITA



YANG TERTUDUH



nota:
lihat gambar pun ada
ini belum didapati salah tapi
muka sudah ditayang untuk umum

berbeza dengan gambar azilah dan sirol
sampai sekarang tak ada dilihat
walhal telah didapti bersalah

nak faham - sila baca dibawah kah lah kah


LAGI 13 INDIVIDU DI TAHAN –melayau

Seramai 13 lagi individu dari tiga negeri ditahan hari ini kerana didakwa terbabit dalam penyelewengan diesel bersubsidi kepada nelayan.

Selain tangkapan baru itu, sebanyak 21 premis industri di seluruh negara yang membeli diesel bersubsidi turut disiasat.

Menurut Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM, Mohd. Jamidan Abdullah, lapan individu daripada jumlah tangkapan baru itu ditahan di Sarawak, Perak (tiga) dan Pahang (dua), turut melibatkan pengusaha jeti, pemilik bot, tangki minyak haram, depot dan persatuan nelayan kawasan (PNK).

Semalam, seramai 19 individu ditahan di seluruh negara kerana didakwa terbabit dalam penyelewengan diesel bersubsidi kepada nelayan dalam operasi besar-besaran yang dijalankan di seluruh negara, sejak Jun lalu.

Dalam kira-kira 20 serbuan yang dijalankan bersama-sama Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) itu, sebanyak 414,000 liter diesel bersubsidi berjaya disita.

Pada 17 November lalu, Utusan Malaysia membongkar masalah penyelewengan diesel bersubsidi sehingga menyebabkan kerajaan hilang jutaan ringgit pada setiap bulan akibat ketirisan.

Kegiatan menyeleweng sebahagian diesel bersubsidi digambarkan berada pada tahap serius apabila dikatakan lebih 1 bilion liter diesel berkenaan disalurkan kepada persatuan nelayan.

kah kah kah... PELIK... JERONG MEREMBAT BERJUAT JUTA... TAK ADA KENA TANGKAP...kah kah kah..

kah kah kah... YANG KENA NELAYAN KITA... kah kah kah..

sila baca dibawah kenapa macam ini :

MARI MEMAHAMI MAKNA BERITA

tidak lama lagi kita akn terus membaca banyak lagi
berita berita tangkapan oleh sprm – banyak lagi ikan bilis
dan ikan karin akan ditangkap oleh sprm. dlam masa yang
sama banyak lagi berita tentang pentabiran kerajaan pakatan
akan keluar – semua ini adalah perancangan zionis APCO –
yang yang dikatakan dalam ilmu hubungan awam sebagai
-feel good news - berita berita sedap ini adalah untuk
menyediakan ruang kepada pilihanraya yang akan diadakan
tidak lama lagi.

selain dari tangkapan jerung ini – cuba ingatkan berita tentang LRT
berita LRT ini direka seolah olah landasan lrt
ini telah siap bulan lepas – sebenarnya TAK ADA SATU HABUK
ini juga adalah untuk menimbulkan – rasa seronok pembaca –

kemudian akan keluar berita – banjir – kelaparan – jenayah – pembunuhan
di afrika, di latin amerika dan di eropah – ini bertujuan untuk memperlihatkan
bahawa malaysia selamat kalau kita mengundi gerombolan – berita jumpa bayi tepi
longkang – bayi kena tembak, kanak kanak kena tembak polis, mati dalam
penjara – semua nya akan hilang – ini feel bad news – mesti dijauhkan kerana
rakyat akan menghumbankan gerombolan keran mereka bertanggung jawab
membawa masaalah ini.

berita berita sedap didendar ini akan berterusan. kita akan jumpa banyak lagi
berita jenis ini. semuanya di rancang dan di reka.

berita-berita ini akan keluar sebagai tanda pilihanraya akan dekat:
- ada pengumuman gaji naik – hanya pengumuman – naik belum tentu lagi
- gaji yb juga akan naik
- gaji polis/askar akan naik

tanda tanda agak dekat:
- berita satu dua pimpian pkr lari parti
- berita kacau dlam pkr
- berita lim guan eng anti islam
- berita nik aziz anti islam

tanda- tanda piliharaya akan sampai
- kes anwar selesai
- anwar didapati bersalah
- anwar masuk penjara

nak sedap kan lagi hati rakyat:
- khir toyo akan di bawa ke mahkamah
- lee liong sik akan jadi muka depan kes rasuah
- ghani patail akan bersara
- mic/ppp/hindraf akan heboh nak buat penyatuan
- bekas mufti perlis dan 40 penyamun akan selalu jadi berita

lagi nak dengar berita sedap:
- peneroka felda dapat geran
- gambar peneroka dapat geran
- gambar mat mongol dengan orang felda
- mawi menapi jadi ahli pas

lagi bertambah dekat:
- bik mama mula mula pakai tudung
- mat mongol mula pakai songkok
- mat mongol banyak bercakap arab
- mat mongol mula jadi imam
- mat mongol mula bercakap hal dosa dan pahala

betul betul pilihanraya nak sampai
- bik mama pergi umrah
- gambar bik mama di kaabah
- gambar bik mama depan batu hitam
- gambar bik mama cium batu hitam

kalau gambar ini dah keluar – dua minggu kemudian parlimen akan dibubarkan kah kah kah kah


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tambah 1 lagi berita sedap lagi sensasi:
gambar bik mama cium batu hitam

eh! siapa punya 'batu' hitam yang amat legam tu???!

ish! ada org fitnah, yg bik mama cium 'batu' hitamlegam tu, milik saudagar karpet! kahkahkah

-average joe-
klakka-la.blogspot

Bigfish berkata...

Baguslah lagu tu. tugas PR mwemang untuk publisiti dan membina imej positif kepada public. Aku dah lama tak beli suratkahabr sampah keluaran BN-UMNO nih.

Tengok buletin utama pun masa bab buletin sukan je

Tanpa Nama berkata...

Nanti kita akan nampak Bik Mama pergi Umrah akan pakai telekong warna KUNING.

Mesti nak tunjuk perbezaan sebab wanita-wanita Islam lain pergi Umrah hanya pakai putih atau hitam.

Di Makah tutup semua kepala. Bila sampai KLIA buka habis. Seolah-olah Tuhan hanya ada Di Makah dan Tuhan tidak ada di Malaysia...kah kah kah kah

Manakala gaji dan pencen tak kan naik. Yang naik KOTE jer...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

gua setuju...

Tanpa Nama berkata...

Lagi satu
Apabila Nik Aziz panglima Hudud dan Kapal Singh panglima antiHudup betul-betul perang barulah wajar dipanggil PU13

terjun.tanpa.parachut berkata...

Cayolah

ha ha ha berkata...

Bro TT ..hang tinggal lagi satu ...

Special draw Da Ma Chai 2 kali seminggu..ha ha ha.

Tu tanda chukong tengah kumpul duit untuk belaja piliharaya dah dekat...ha ha ha...

setapa berkata...

Ada lagi...bnyak menteri umno sakit2 supaya rakyat merasa kesian + meluat....tv pulak asyik2 tunjuk muka2 tak tahu melayu atau india....kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

tt.
kalau parlimen bubar.
kelantan, selangor, pulau pinang dan kedah ikut sama ke?
kek... kek... kek...

Tanpa Nama berkata...

pandai TT jadi bomoh...tapi memang betul. Sedangkan tanda tanda kiamat pun kita dah diberitahu, apalah sangat tanda tanda pilihanraya umum.

sri hartamas

setapa berkata...

Dan sekarang telah pun bermulanya berita2 panas dan fitnah di tv3 dan konco2nya...saya menjangkakan pilihanraya akan diadakan tiga atau empat bulan dari sekarang.....atau pun lebih awal.....seharusnya dari sekarang kita perlulah bersedia menghadapi berbagai kemungkinan....

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi..
Mamak KUTTY akan MERAPU....
Pegi Mamposs lah Madday...

Tanpa Nama berkata...

bila berat bik mama turun 3 kg maka pru13 boleh diadakan

Tanpa Nama berkata...

Kalo Bik Mama slim --
Tanda nak kiamat...