Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 7 November 2010

DALAM KEDAI KOPI





JAM
12.30

dah keluar dari hotel.

pagi ini makan dim sum lagi - kemudian pindah
ke kedai kopi tan lee seng - tak pergi pun
mencuba kedai stesen - pasti penuh-

di kedai kopi minum kopi o c dan roti bakar
di kedai dim sum minum teh china dan kueh pau

kemudiansekali lagi masuk kedai kopi - kali ini
hanya minta kopi o - tapi dah beli 300 grm
kopi tan yang dibuat di kampong banjar-

CUACA

cukup indah -panas dan hebat - menarik untuk bergerak
sesudah kopi - akan menuju ke tangkak - kemudian ke melaka
sebelum ke kl - apa yang di cari tak tahu.

BERJALAN JANGAN DIRANCANG

berjalan tanpa di rancang adalah nikmat berjalan
berjalan wajib tak ada tujuan
apa yang ditemui tanpa di rancang pasti menarik

berjalan yang di rancang menbosankan
tidak ada adventure

sekali dulu aku pernah tidur di bawah jambatan
selama tiga hari sebelum masuk ke kota zurich

sebelum itu aku pernah tidor di kaki stesen kereta api
di lisbon - pernah tidor di tepi ladang gandum di belanda

semuanya jadi ingatan
bayangkan kalau aku tidor di hotel pasti pagi
ini aku tidak akan menuliskan hal ini

hidup ini adalah satu perjalanan
sampai adalah membosankan
disana akan terus di sana


nota:
amoi tuan punya kedai kopi ini
ceritakan bagaimana dia terjumpa satu jam
tangan rolex yang penih dengan intan
tujuh bulan dia menunggu - tuan nya datang kemabli
di hadiahkan satu angpau dan satu lencana yang
terpampangdi kedai ini


LAPORAN AKAN DIBUAT KEMUDIAN

sesiapa datang ke kluang wajib datang melihat
lencana ini yang terpampang dalam kedai kopi ini.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini pun hang tak tau bersyukur lg idup kt malaysia ni yg aman dan permai. kalau ko dok kat eropah tu dh tentu ko merempat dok bawah jembatan....kah...kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

tuan tak rasa apa apa ke makan kedai bukan islam ....

Tanpa Nama berkata...

salam bro isham

nak tanyalah, bro tak was2 ke makan kat kedai non-muslim? solat ko jaga tak? ko tulis bangun lambat, aku takut ko tak solat subuh plak.

kedai kopi tan lee seng tu kat jalan ape? aku selalu gak pegi kluang, tp cuma tau kedai kopi kat railway tu jer.itu pun kualiti roti bakar n kopi dia tak seperti yg diwar2kan. sapu kaya pun ciput jer. pelayan tak mesra langsung.

Tanpa Nama berkata...

Hari ni Pak Long kerja TELAN kopi o sajalah...kah kah kah kah

TELAN kopi ok no prob. Jangan jadi 'Pejuang TELAN' macam Khir Toyo tu dah la...kah kah kah

azila berkata...

napo x amik gambar? ooh mungkin suruh org dtg.. ok

Tanpa Nama berkata...

nasib baik amoi tu jumpa jam rolex, kalau tt jumpa nak tunggu 7 bulan jugak ka? ha...ha..ha..

azila berkata...

arwah paklong saya rumahnya di bandar Kluang.. bila baca ni teringat pulak kat dia.. aduss..

Tanpa Nama berkata...

I am in Spore and will be traveling to kluang KTM for roti kahwin and botak jones mee kari. At the same time will also go to this girl shop , eat and see the award. WIll do this next month on my way to kuala rompin. upload photo of the shop with address.

Tanpa Nama berkata...

Hello Sir,

I want to buy TAPAI and send to Singapore but distrobuku.com says " no more stock ". Any alternative . let me know
gunshead@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Woi!woi!woi!
1.Sampai bila hidup tanpa matlamat!tujuan!!
2.dah tua!eloklah singgah sekejap di "pondok-pondok"!!selaji usia "bonus" masih ada!!
3.di kelantan kan banyak!!

Anita Serawak berkata...

PKR parti tak boleh pakai, sama macam Barisan Nasional.

Baca sini.

Haaarrkk ptuii!

UNDI PAS!
UNDI DAP!
UNDI PSM!
UNDI KUASA KETIGA!

Janganlah undi parti korup PKR yg macam UMNO demi keadilan sebenar bagi rakyat!