Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Disember 2010

HANYA SATU SANDIWARA




KES PENYAPU BELUM DI SIASAT





KHIR TOYO HANYA 1% DARI KES JERUNG
– harakah daily

Anggota Jawatankuasa Khas SPRM, Salahudin Ayub mendakwa, pendakwaan ke atas Mohd Khir Toyo hanya satu peratus daripada keseluruhan kes berprofil tinggi yang ada
Katanya, biarpun beliau mengalu-alukan pendakwaan oleh pihak Peguam Negara itu, namun rakyat tidak mudah untuk berasa teruja dengan tindakan itu.

Ini kerana, negara mempunyai pengalaman sewaktu Abdullah Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri apabila dua kes berprofil tinggi yang didakwa di mahkamah, akhirnya digugurkan apabila menjelang pilihan raya.

"Ini satu peratus dari keseluruhan kes berprofil tinggi yang ada.

"Kita ada pengalaman zaman Mr Clean Abdullah Ahmad Badawi menangkap Eric Chia dan Kasitah Gadam, tetapi kes berprofil tinggi itu digugurkan bila berlaku pilihanraya," katanya yang juga Naib Presiden PAS.

NOTA:
penangkapan lee liong sik
penangkapan toyo
semua ini dilakuan sebagai satu sandiwara

kerana kalau mat mogol betul betul nak
melawan rasuah maka yang pertama
disiasat dan ditangkap ialah mat mongol sendiri

bagaimana kapal selam di beli?
siapa beri arahan bunuh altantuya?

sandiwara ini dilakukan untuk mengolah persetujuan orang ramai
berita ini di eramkan agak lama. di pilih hari yang baik untuk
ianya menetas – hari dimana harga minyak dan gula baru naik
adalah tarikh dan masa berita toyo ditangkap dipecahkan
ini di pangil – mengurus masaalah
dengan berita toyo ditangkap ini
maka berita kenaikan harga barang tengelam.


8 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Politik untuk TELAN.

Politik bukan lagi perjuangan.

Perjuangan pukimak apa kalau dah pemimpin kaya raya dan rakyat hidup susah.

Sudin berkata...

Tangkap mamak mahathir pukimak tu dulu...!
Musang hasan,peguam negara seret ke jalanraya...gantung atas tiang letrik.

Berapa lama lagi kita nak tengok wayang/cheap matinee ni...?

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya kes ini tak perlu dibicarakan di mana mana mahkamah, tangkap dan terus sula je! bukti apa lagi yang diperlukan? peguam neraka mana yang akan menjalankan pendakwaan? hakim babi mana pulak yang akan menghukum binatang yang sama level dengan dirinya? keputusan kes ini dijamin yileeeeek.............. aci kerat kote sampai habis, kalau kurang telur pon kasi potong terus!!!!! bini mamat ni pulak dah lahap duit juta juta, taknak siatsiat ke? masukkan dalam lokap dan telanjangkan, jangan diseksa tapi suruh mat monggol jilat cipap dia....

Tanpa Nama berkata...

percayalah...
selepas ini toyol didapati tidak bersalah...
percayalah...
you help me, i help you...
kahkahkah...

opisboi berkata...

SPRM patot tukar nama pada SPeRM sbb siTOYO gerenti lepas sbb kurang bukti. pemaju beli tanah 6.5juta sitoyo beli tanah drpd pemaju 2.4juta mana punya banggang bin bahalol bin tolol bin badidol bin samdol anak kepada kepal bana punya compony.

Tanpa Nama berkata...

kalau wak tempe berjaya dipenjara hingga 2 tahun

aku akan bersunat sekali lagi


******************************
banyak jual tempe hari ni, wak?
wak jual tempe kat mana?
wak jual kat depan klinik gigi tu jugak ke wak?
jual tempe pun boleh jadi jutawan, kan wak?
tempe boleh proses jadi pelicin muka ker wak?

Tanpa Nama berkata...

nama pun toyol..apalagi menyapu laa kerjanya...tak kan tuanya nak dok saja bila toyolnya kena berkas..

MakcikFldaLBJ berkata...

antara ksalahn K.toyol"Khir toyo memberi sumbangan peribadinya, brbentk telur ayam, ayam n peralatan skolah kpd pengundi dikawasannya, dSungai Panjang pd 25 Dis 2000. Nilainya hampir RM200ku. bila dipersoalkan dr mna smber kewangannya, beliau, melalui akhbar Malay Mail pd 15 Jan 2001 mendakwa smbngan ayam diperolehi dr Lintang Bistari Sdn Bhd sbuah syarikat bumi yg menurut Khir adlah syarikat trnakn aym trbesar dSungai Pnjang. tinjauan mnunjukkan bukan ayam or reban x ada d kwsn brknaan, mlahan bulu dn tahi ayam pn tiada"...kahh....kahhh..kahh..hanya tingal penyapu buang taik ayam...