Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Disember 2010

PPP - POLIS PARANG PLENTONG





MENJADI MANGSA TANPA PARANG




POLIS PUKUL SAYA – KATA AZAMUDDIN – mkini

Azamuddin Omar, saksi utama dalam kes kematian Aminulrasyid, hari ini mendakwa dia dipukul anggota polis dalam kejadian di mana rakannya mati ditembak polis di kepalanya.

Katanya, selepas kereta Proton Iswara putih yang dinaikinya melanggar tembok, dia keluar melalui tingkap sebelah penumpang dan terjatuh ke dalam longkang

Azamuddin berkata ketika itu dia keliru sama ada harus menyerah diri atau lari dari situ.

Ketika itu, katanya, beberapa anggota polis menangkap dan mengheretnya naik ke atas jalan.

Dia memberitahu demikian sewaktu disoal oleh timbalan pendakwa raya Idham Abdul Ghani.

Azamuddin berkata, dia kemudiannya memutuskan untuk terus berbaring atas jalan dan menyerah diri.

Kemudian, katanya, seorang polis menendang kepala dan yang lainnya juga mula memukulnya.

Azamuddin berkata, ia membabitkan dua atau tiga orang anggota polis.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… APA PUNYA KELAS POLIS PUKUL BUDAK KECIK…. kah kah kah..

nota:
perhatikan berita warga yang mati ditembak polis
setiap kali kita membaca berita mati ditembak polis
kita akan terbaca bagaimana perompak ini semuanya akan
datang menyerang polis dengan parang kah kah kah

bodoh punya penyamun malaysia
kenapa pergi serang polis dengan parang
kah kah kah..


ketika aminulrashid matai ditembak oleh polis dahulu
buka buka bonet kereta
tetiba terjumpa parang kah kah kah

tapi aminulrashid tak pergi menyerang

parang yang ditemui dalam kereta yang dipandu oleh
aminulrashid maka pastilah lojiknya parang ini
dimiliki oleh aminulrashid
inilah lojik polis kah kah kah

tak mungkin parang ini milik polis kerana
parang abang polis ada dirumah kerana bini
nak pakai belah kelapa kah kah kah


6 ulasan:

dukun melayu berkata...

aku sedih bro..

tah kenapa aku sedih..

budak2 ni bukan family aku bro..

tapi aku sedih bro..

tiap2 kali aku lihat budak2 makan..aku menangis bro..

betapa indahnya dunia budak2..

dunia budak2 adalah bangun tidur,makan,main2,lastik anjing burung,mandi sungai,curi timun..

budak2 tak tahu apa tu haram jadah demokrasi,kapitalis,sosialis,JD,daun biak,PKR,UMNO,obama,ulama',tol LDP 1.60,konsesi air,sarsi cola...

yang mereka tahu adalah hari ini adalah hari gembira..

keluarga aminurrashid meratapi hari gembiranya...

bila aku sedih aku jadi prebet adam,meratapi hari 'gembira' aku..

Tanpa Nama berkata...

kalu sudah jadi polis, mudah saja. walaupun sesiapa dianggap suspek, termasuklah ibu bapa sendiri, adik beradik sendiri, mereka sudah dilatih tidak akan teragak2 untuk mengambil apa2 tindakan wajar atau tidak wajar. ini bergantung kepasa setting kepala hotak dia time tu...

jika pesalah atau suspek tu bukan adik beradik, maka tak payah la nak bayangkan bagaimana sang polis akan bertindak.. biasanya dalam kepala dia ialah mesti mati dan bunuh, bunuh dan bunuh. kalo boleh biar berkecai kepala macam tiap kali bunuh ular tu.

gua memang ramai adik beradik polis, memang macam cibai keluarga gua.. hidup tanpa hidayah!

Sudin berkata...

Senapang pusaka kena serah balik pada PDRM.
Yang tinggal hanya selaras...
Yang tinggal hanya seragam...
Tersembunyi dalam seluar.

Anjing kerajaan ni hanya berani pada yang lemah.
Kalau bangkit menentang,anjing kerajaan barua British ni akan terkencing dalam seluar.

Masanya akan tiba jua.

1Crony berkata...

Salam Bro TT. 1) Buka bonet orang yang ditembak jumpa parang, pedang dan pistol. 2) Kalau kejar suspek berkereta mesti kejadian tembak menembak berlaku di lokasi yang sunyi dan tiada manusia dan tiada saksi. 3) Kalau kejadian tembak menembak berlaku, tembakan polis mesti tepat ke kepala dan tembus melalui cermin hadapan kereta pula tu. 4) Kalau ada 5 orang penjenayah dan polis ada 2 orang pun, polis yang menang.-> Itu taktik lama Polis, majoriti semua orang dah tahu. Berapakah sangat keupayaan jarak berkesan pistol polis tu. Kalau perkara yang sama kerap berlaku, lama-kelamaan orang akan terperasan. Kalau nak tembak penjenayah sebenar, tembaklah, bunuhlah atau bomlah semuanya, tak payah buat apa-apa justifikasipun rakyat akan sokong kamu, kerana penjenayah ini daki dan nanah kepada masyarakat, rakyat tak marahpun malah menyokong 100%. Tapi kalau budak sekolah tanpa senjata kamu tembak, ini dah melampau. Orang tunjuk perasaan dengan aman pun kamu bantai dengan baton. Mentang-mentanglah Malaysia ni negara Polis! Kalau di Colombia, Mexico atau Iraq, kamu akan bertemu buku dengan ruas. Itu pasal lah tahun 60-an bapak aku sebagai polis (Ketua Balai) amat disegani dan dihormati masyarakat kerana integriti dan tanggungjawab mereka tehadap masyarakat setempat. Sekarang apa?

Tanpa Nama berkata...

BRO TT...

Polis Ni agak dorang tiru ala hollywood...

tapi bila anak depa kena..mula la...salahkan itu salahkan ini..

tapi....

dorang tidak pernah memikirkan semua perkara termaktub dalam hai...

silap silap polis ni lepas cam tuuuuu jeeee......

Tanpa Nama berkata...

tak dapek tembak komunih
tembak orang pun jadilah