Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 1 Januari 2011

KANTOI LAGI




INI BERBUKA PUASA DULU



nota:
united malays national organisation
cuba memonopoli agama islam
tak mungkin kerana tak ada
sesiapa yang percaya dengan
propaganda gerombolan
kah kah kah




ISLAM TAK LARANG SENAMROBIK DI MASJID : NIK AZIZ – berita hairan

Islam tidak melarang sebarang kegiatan termasuk senamrobik dilakukan dalam kawasan masjid asalkan kegiatan itu tidak bercanggah dengan syariat Islam, kata Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menteri Besar Kelantan itu berkata tidak menjadi masalah untuk melakukan kegiatan di luar atau dalam masjid sama ada oleh orang Islam atau bukan Islam.

"Adalah tidak salah dalam Islam pihak tertentu mengadakan kegiatan dalam rumah ibadah orang Islam, kerana zaman Nabi Muhammad s.a.w dahulupun, ada orang kafir masuk (kawasan) masjid kerana ia menjadi pusat segala kegiatan termasuk politik," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu, di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang masuk ke pekarangan Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong, Selangor dengan memakai baju ketat semasa melakukan senamrobik bersama jemaah masjid itu, yang disifatkan tidak menghormati rumah suci itu, yang dilaporkan di muka depan Utusan Malaysia, semalam.

Nik Abdul Aziz berkata, soal anggota Parlimen itu berpakaian tidak sopan atau tidak menutup aurat, adalah perkara kedua yang perlu diperbetulkan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. KESIAN … KESIAN TENGOK GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KUNUN NAK TEGAK SHIAR ISLAM…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI TIAP KALI CUBA… SEMUA KANTOI…. kah kah kah..

kah kah kah…SEDIH… PILU… kah kah kah..

kah kah kah….. MACAM MANA NAK BUAT DENGAN NIK AZIZ NI…. kah kah kah..

kah kah kah…. DAH MINTA TOLONG AGUNG… PUN TAK JALAN…. kah kah kah…

kah kah kah… MINTA TOLONG HADI AWANG…. LAGI KANTOI…. kah kah kah…

kah kah kah…. MINTA TOLONG CIK GU PA… LAGI TAK BOLEH HARAP… kah kah kah..

kah kah kah… MINTA TOLONG…. NASARUDDIN MAT ISA… DIA NAK FULUSS SAJA….. kah kah kah….

kah kah kah… PERPADUANG PERPADUANG…. TAK JADANG JADANG…. kang kang kang…

10 ulasan:

DR 1221 berkata...

Nik Abdul Aziz berkata, soal anggota Parlimen itu berpakaian tidak sopan atau tidak menutup aurat, adalah perkara kedua yang perlu diperbetulkan.

so, perbetulkanlah.

nampaknya bukannya pas yg perbetulkan, sebaliknya dap perbetulkan pas

Cator Avenue berkata...

http://www.submission.org/suras/sura7.html#31
[7:31] O children of Adam, you shall be clean and dress nicely when you go to the masjid. And eat and drink moderately; Surely, He does not love the gluttons.
[7:32] Say, "Who prohibited the nice things GOD has created for His creatures, and the good provisions?" Say, "Such provisions are to be enjoyed in this life by those who believe. Moreover, the good provisions will be exclusively theirs on the Day of Resurrection." We thus explain the revelations for people who know.
[7:33] Say, "My Lord prohibits only evil deeds, be they obvious or hidden, and sins, and unjustifiable aggression, and to set up beside GOD powerless idols, and to say about GOD what you do not know."

http://www.submission.org/suras/sura6.html#151
[6:151] Say, "Come let me tell you what your Lord has really prohibited for you: You shall not set up idols besides Him. You shall honor your parents. You shall not kill your children from fear of poverty - we provide for you and for them. You shall not commit gross sins, obvious or hidden. You shall not kill - GOD has made life sacred - except in the course of justice. These are His commandments to you, that you may understand."
[6:152] You shall not touch the orphans' money except in the most righteous manner, until they reach maturity. You shall give full weight and full measure when you trade, equitably. We do not burden any soul beyond its means. You shall be absolutely just when you bear witness, even against your relatives. You shall fulfill your covenant with GOD. These are His commandments to you, that you may take heed.

Cator Avenue berkata...

Kita ada Kitab, kenapa berat sangat nak rujuk Kitab

http://www.alquran-melayu.com/7-al-araf/
[7:31] Wahai anak-anak Adam! Pakailah pakaian kamu yang indah berhias pada tiap-tiap kali kamu ke tempat ibadat (atau mengerjakan sembahyang), dan makanlah serta minumlah, dan jangan pula kamu melampau; sesungguhnya Allah tidak suka akan orang-orang yang melampaui batas.
[7:32] Katakanlah (wahai Muhammad): “Siapakah yang (berani) mengharamkan perhiasan Allah yang telah dikeluarkanNya untuk hamba-hambaNya, dan demikian juga benda-benda yang baik lagi halal dari rezeki yang dikurniakanNya?” Katakanlah: “Semuanya itu ialah (nikmat-nikmat) untuk orang-orang yang beriman (dan juga yang tidak beriman) dalam kehidupan dunia; (nikmat-nikmat itu pula) hanya tertentu (bagi orang-orang yang beriman sahaja) pada hari kiamat”. Demikianlah Kami jelaskan ayat-ayat keterangan Kami satu persatu bagi orang-orang yang (mahu) mengetahui.
[7:33] Katakanlah: “Sesungguhnya Tuhanku hanya MENGHARAMKAN PERBUATAN-PERBUATAN YANG KEJI, SAMA ADA YANG NYATA ATAU YANG TERSEMBUNYI; dan PERBUATAN DOSA; dan PERBUATAN MENCEROBOH DENGAN TIDAK ADA ALASAN YANG BENAR; dan (diharamkanNya) kamu mempersekutukan sesuatu dengan Allah sedang Allah tidak menurunkan sebarang bukti (yang membenarkannya); dan (diharamkanNya) kamu memperkatakan terhadap Allah sesuatu yang kamu tidak mengetahuinya.

Dari petikan ayat di atas, KETUANAN ISLAM sepatutnya focus kepada isu HARAM di ayat 7:33. Apa sebenarnya yang di HARAMkan lihat ayat 6:151-152. Inilah sepatutnya focus kita

Tanpa Nama berkata...

Aku kecewa sekarang.

Orang politik memang pintar memutarkan kata-kata untuk kepentingan diri dan pertubuhan yang disertainya. Entah bila agaknya orang politik boleh berkata benar dan ikhlas. Mungkin masa menekan nombor pin di ATM sahaja, nombor apa yang difikir, nombor itulah yang ditekan. Lupa saya, VIP tak pakai ATM kerana semuanya ditanggung beres, all the way thru ...

Pemimpin agama pun banyak ceritanya. Ada yang berjubah dan pakai kopiah, ada yang bertali-leher (macam salib di dada) pakai kot dan bersongkok, dan ada juga yang bersahaja berbaju Melayu, beradat. Bila berceramah agama hebat sekali dikata sunat ikut sunnah Nabi. Pun ada juga yang jadi ahli motivasi, bergegar dengan doanya sekali.

Anak kecil kita ajar bila masuk masjid diri mesti bersih, berpakaian bersih, tutup aurat, doa dan bersopan jangan terlari-lari atau terlonjak-lonjak. Kalau kencing mesti cebok dan jangan sampai TERPERCIK air najis ke seluar atau kain. Alhamdullilah-lah kalau zaman TGNA orang bukan Islam Malaysia dah pandai beristinjak, dan faham akan maksud air yang suci lagi menyucikan.

Nak tahu !, parti apa pun yang memerintah, rakyat tetap di takuk yang sama, kesempitan. Menunggu bas tetap berjam-jam lamanya. Dahulu orang sangka pemerintah Jepun itu baik barang akan murah. Tapi bila Jepun sampai Malaya orang Melayu kena panjat pokok kelapa. Padan muka, samalah sekarang ini.

Cator Avenue berkata...

Perhatian kepada ayat 7:31, kenapa agaknya Allah gunakan seruan "Wahai anak-anak Adam/O children of Adam" untuk topik pakaian orang yang nak pergi masjid? Kenapa bukan seruan "Wahai orang-orang yang beriman"?

Teo Nie Ching juga adalah anak Adam. So tak ada masaalah kalau dia nak ke Masjid.

Isu "pakaian" yang patut di focus adalah "pakaian takwa"(garment of righteousness)

[7:26]O CHILDREN OF ADAM, we have provided you with garments to cover your bodies, as well as for luxury. But the best garment is the garment of righteousness. These are some of GOD's signs, that they may take heed.

Apa definasi "righteousness" (Takwa)

[2:177] Righteousness is not turning your faces towards the east or the west. Righteous are those who believe in GOD, the Last Day, the angels, the scripture, and the prophets; and they give the money, cheerfully, to the relatives, the orphans, the needy, the traveling alien, the beggars, and to free the slaves; and they observe the Contact Prayers (Salat) and give the obligatory charity (Zakat); and they keep their word whenever they make a promise; and they steadfastly persevere in the face of persecution, hardship, and war. These are the truthful; these are the righteous.

Dan saya yakin yang Teo Nie Ching ada banyak ciri-ciri diatas.

abimh berkata...

Apa sebab mereka tak bising orang Melayu pergi Kelab Malam, Disco, Dangdut,dan Kelab-Kelab Exclusif. Minum-minum, mabuk-mabuk, raba-raba atau orang Melayu yang dikatakan Islam tu pergi Pusat Perjudian; main judi hinggakan dibayar oleh duit rakyat. Kat kelab tu bukan pakaian je ketat tapi boleh bukak semua.
Dah jelas HARAMnya.....

Tanpa Nama berkata...

Taliban UMNgOk....entot, ok?

wak ketari berkata...

sape suruh tak menutup aurat

Tanpa Nama berkata...

Puak2 UMNGOK ni nak tunjuk jaguh je, nak tunjuk konon ilmu agama dia tu tinggi nak bagi rakyat percaya. Padahal terang2 buat perkara yang bertentangan dengan Islam dan Al-Quran.

Masalahnya lagi, sekor2 wat kluar kenyataan bodo tak rujuk Islam. Time berkaitan pembangkang punya la berapi2 diorang bercakap, tapi time diorang puak2 UMNGOK BNgong pulak, sumer pakat2 buat derk je.

Yang sekor badak tu pulak, ade ke masalah zina/buang anak negara ni dia pegi rujuk minta pendapat dengan negara kafir, ape la bodoh.

Tanpa Nama berkata...

DR 1221,

What part you to perbetulkanlah?

Dont only say. Do something also.