Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 25 Februari 2011

MALIKUL BERFATWA LAGI




RAKAYAT DITINDAS DI MALAYSIA



nota:
lihat dan perhatiankan
kezaliaman dua rejim ini
tidak bukan saja sama
malah serupa!!!








RAKYAT TERTINDAS TURUN KE JALAN RAYA DI MESIR

MALIKUL SEMBAB MESIR

MALIKUL SEMBAB MALAYSIA

MESIR ADA FIRST LADY DI BENCI

MALAYSIA ADA FAT LADY DIBENCI


PERGOLAKAN TAKKAN MEREBAK - meloya

Muhyiddin Yassin menolak andaian pihak tertentu bahawa pergolakan politik yang berlaku di Asia Barat ketika ini akan merebak ke Malaysia.

Muhyiddin yang sedih dengan perkara itu berkata, andaian pihak tersebut bahawa kerajaan negara ini yang dipilih oleh rakyat akan tumbang adalah tidak berpijak di bumi nyata dan tidak bersandarkan kepada dalil yang kukuh.

"Politik di negara kita sama sekali berbeza dengan politik di beberapa buah negara Asia Barat kerana kerajaan kita dipilih oleh rakyat dalam pilihan raya yang demokratik dan kompetitif.

"Disebabkan pilihan raya yang kompetitif inilah yang menjadikan kerajaan kita lebih responsif kepada rakyat," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


wout… MULA KATA MESIR TUNISIA TAK SAMA DENGAN MALAYSIA…. kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN KATA TAK AKAN MEREBAK KE SINI…. kah kah kah..

woit… MARI SINI LIHAT …. SAMA ADA MESIR SAMA DENGAN MALAYSIA ATAU TIDAK…. kah kah kah…

- MESIR DI BAWAH REJIM YANG SAMA SELAMA 30 TAHUN
- MALAYSIA DI BAWAH REJIM YANG SAMA SELAMA 53 TAHUN

- MESIR DI BAWAH UNDANG UNDANG DARURAT – semenjak 1981
- MALAYSIA DIBAWAH UNDANG UNDANG DARURAT – semenjak 1948,1969,1974

- MESIR ADA PENJARA TANPA BICARA
- MALAYSIA ADA PENJARA TANPA BICARA

- MESIR GUNAKAN ISLAM EXTREMIS BODEK AMERIKA
- MALAYSIA GUNAKAN ISLAM EXTREMIS BODEK AMERIKA

MESIR SWASTAKAN HOSPITAL
MALAYSIA SWASTAKAN HOSPITAL

MESIR SWASTAKAN LETERIK
MALAYSIA SWASTAKAN LETERIK

DI MESIR KESATUAN BURUH DI MUSNAH
DI MALAYSIA KESATUAN BURUH DI MUSNAH

DI MESIR PELAJAR DI BAWAH AKTA
DI MALAYSIA PELAJAR DI BAWAH AKTA

tak cukup lagi:

MESIR PENUH DENGAN RASUAH
MALAYSIA LAGI PENUH DENGAN RASUAH


tak cukup lagi:

- PILIHANRAYA DI MESIR TIPU
- PILIHANRAYA DI MALAYSIA TIPU


- tak cukup lagi:

DI MESIR RAKYAT BENCI FIRST LADY
DI MALAYSIA RAKYAT BENCI FAT LADY


27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagaimana "MALAYSIA SWASTAKAN HOSPITAL"?

mata-lembu shah alam berkata...

fuck u,

kau memang nyanyok la tt;
malaysia ada alantuya, malaysia ada felda, malaysia ada katak kotak, malaysia ada sayfool, malaysia ada profesor kangkong, malaysia ada cukong, malaysia ada kel*** ngaku melayu, malaysia ada saman ekor, malaysia ada royalti tak bagi royalti - mesir ini sumer tak ada.
malaysia ada kepala lembu, mesir ada kepala unta.
malaysia ada tt, mesir tak ada,.. fuck

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana ekstremis Islam Malaysia diperalatkan oleh amerika ??? Siapa dan bagaimana ekstremis Islam di Malaysia ????

Tanpa Nama berkata...

Apa yang berlaku di Mesir dan Tunisia tidak akan merebak ke Malaysia. Pakatan Rakyat terlalu yakin seluruh rakyat bersama dengan mereka. Sedangkan sokongan kepada Pakatan semakin merosot saban hari.

Apa yang berlaku di Mesir dan Tunisia telah menyebabkan kerosakan harta benda, kecederaan dan lain-lain. Inikah yang Pakatan mahu terjadi kepada rakyat Malaysia?

Ini adalah perkara yang hanya dikehendaki oleh Anwar Ibrahim, dengan tujuan untuk mencapai cita-cita peribadi beliau, menjadi PM.

shahmetal berkata...

Bodoh TT ni. Umur je besar pemikiran tak matang.

Negara kita demokrasi, bukan autokrasi, telokrasi, monarki, atau purki.

Faham?

Sebelum ada si tolol-tolol kononnya pejuang negara berpekik kita bukan demokrasi, ni aku nak cakap. Cekap atau tidak demokrasi kita, itu persoalan lain. Kita masih ada proses undian. Korup atau tidak, sistemnya masih berpaksikan demokrasi. Cuma ianya tak sempurna, sama sahaja dengan mana2 demokrasi di dunia, tak ada yg sempurna.

Rejim 53 tahun? Kita di bawah parti yg sama, bukan rejim, tolol. Kalau tak PAS tak akan jejak kaki pun di Kelantan.

Undang2 darurat ialah SEMASA tarikh2 yg ko sebut di Malaysia, bukannya SEJAK. Bahasa pun failed ka? Yu no spik meleis?

Fat Lady? OK. itu aku terpaksa setuju. Tapi takkan pasal pmpuan gemok pon nak buat revolusi kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

ala, tak payah susah2 buat perbandingan bro...macam lu selalu cakap, cara baca meloya adalah "kalau cakap takde, maknanya ade la tu...kalau cakap tak sama, memang sama la tu..." paper2 meloya ni hati dengan mulut tak seiring...apa punya tuuuurrrr....

Tanpa Nama berkata...

tengok ini olang munya muka, talak selera mau hantam bak kut teh maa...

Tanpa Nama berkata...

betoi tu

terima kasih TT
sama-sama

Tanpa Nama berkata...

selagi SPR, SPRM, pihak kehakiman dan jawatan ketua polis negara bukan parlimen yang lantik....tidak mustahil perkara2 tersebut boleh berlaku....

mosabit berkata...

aiiii...marah nampak pasal swasta ospital nampak????itu jerrr nak tanya????....

tambah sikit jer ni..
masia swastakan air...
masia swastakan telefon...
masia swastakan internet.
masia swastakan kapal terbang...
masia swastakan pos...
masia swastakan biasiswa jadi ptptn...

akan datang...pulak

masia nak swastakan sekolah...
masia nak swastakan ijn...

last sekali....INI SANGAT KREATIF DAN INNOVATIF dlm program transformasi pm sekarang.......

masia nak swastakan PM kepada fat lady of malaysia...(FLOM).....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...........KAH KAH KAH KAH KAH KAH ..........

Ron Mia-Eaz berkata...

the best part of the similarity between malaysia and egypt : MAT SEMBAB.

dua2 xde leher.

Tanpa Nama berkata...

"- MESIR DI BAWAH REJIM YANG SAMA SELAMA 30 TAHUN
- MALAYSIA DI BAWAH REJIM YANG SAMA SELAMA 53 TAHUN"

DERR...mesir tu sorang je handel 30 tahun..malaysia ni dah masuk PM ke berapa bai?

Ko ni bengap ke tak sekolah? Hahaha..

Ok.Nak lari ke luar negara jap.20 tahun cukup tak?

haha.

Tanpa Nama berkata...

Satu saja Mesir takda tapi Malaysia ada.
Mesir takda bergantung pada jubur sesiapa tapi Malaysia bergantung pada jubur Sialfool.
Eh... eh... eh...

Ismet Ulam Raja berkata...

tanpa nama - ini baru betul tak tengok tv dan tak baca meloya. Kah kah kah.

Internet ada buka porno.

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ada lagi:

MESIR SOKONG YAHUDI
UMNO SUKA YAHUDI

kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Cilaka ko TT... Tekezut beso aku tengok gambar family Najib ada Altantuya tadi...

Tanpa Nama berkata...

Di Mesir ada UMNO
Di Malaysia ada UMNO

Mesir ada Firaun
Malaysia ada Mahafiraun

Mesir ada hubungan dengan Tel Aviv
Malaysia berhubung melalui APCO

Mesir...anak bini dan kroni semua kaya raya
Malaysia...anak,bini,cucu dan kroni semua jutawan/bilionaire.

Di Malaysia rakyat didahulukan untuk menerima bala dan merempat tetapi pemimpin hidup senang lenang hanya kerja untuk menipu rakyat.

Tanpa Nama berkata...

TANPA NAMA 2.31 PM... maksud malaysia swasta hospital adalah dengan membenarkan atau meluluskan pembukaan hospital swasta dan mengalakkan lagi operasinya di dalam Malaysia...

kalbunUMNO berkata...

babak bermula,

Semangat Musa telah kembali,
Sungai Nil bergegar lagi,
Medan Tahrir dipanah petir,
Laungan keramat anak muda,
ارحل ارحل ارحل
الله أكبر الله أكبر الله أكبر

tidur firaun terganggu,
mimpi indah Ramses terhenti,
tukang sihir berpaling tadah,
panglima membuang senjata,
firaun lari meninggalkan tongkat,
mahkota firaun jadi sampah.

Babak beku,

Senyum cucu cicit Mat Kilau,
pokok getah bergetah emas,
Semangat mat kilau ditelan zaman,

Hanyut waris tok janggut,
dalam sawah padi bersabsidi,
Darah Tok janggut tidak merah lagi,

Tidur anak muda datuk Bahaman,
dalam bangsal jagung tepi jalan,
luka datuk Bahaman telah sembuh.

mat tepet berkata...

kah kah kah kah...syabas inspektor sahab...

mari kita ramai ramai kasi panas ini worang..

mat monggol..mat sembab..mat lupa diri..kah kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Najib,Muhyiddin dan Mukhriz, semua buat kenyataan konon Malaysia bukan Tunisia,Yaman,Mesir atau pun Libya.Hakikatnya bukan malaon-malaon ni yang menentukan sama ada Malaysia sama dengan Mesir atau tidak,tapi rakyat jelata,yang tertindas,dizalimi,dirompak dan dilanun dan dinafikan keadilan dimahkamah.Rakyat jelata yang akan buat penilian dan rakyat yang akan membuat perhitungan,yang bercakap itu sekadar menunggu sahaja akan tindakan rakyat.Tak faham lagike?

Tanpa Nama berkata...

Aku ingatkan babi
rupanya shahmetal

mangkok hayun betol budak mental nih
orang cerita pasal mat sembab, dia cerita lain pulak

pukimakdia betol

Tanpa Nama berkata...

mari kita tengok berapa duit malikul sembab ni ada 15 tahun dulu... sekarang ni aku agak dah lagi banyak,itu pasal takut mampus..!!!

sumber dari wikileaks;

Name : Mr. Muhyuddin Bin Yassin
Post : Minister of Youth and Sports
Passport No. : D 512717 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
5 years
Account No : AF- 3712-229-33- Y
Amount : USD 7,700,000.00
Date of opening account : 15/06/96
Date of Maturity : 15/06/01

Tanpa Nama berkata...

-umnoapco bangsat jgn ingat kamu selesa ngan skongan mjoriti mlayu2 felda, jgn kamu ingat akan brkuasa jika mndapat mandat kasih syg dr amerika, jgn kamu trlalu yakin dgn laporan2 pnjilat keliling kamu..
-ingat kuasa rakyat yg mngerakkn revolusi france, kuasa rakyat yg mnewaskn tentera amerika di vietnam, kuasa rakyat yg menyahkn pemrinthan beraja iran yg brusia bribu thun, ingat negara2 pnjilat amerika di timur tgh kini jtuh satu prsatu,dan kemuncaknye tgula kjatuhan arab saudi..
--brgembira dan brsenang2 la kamu umnoapco bangsat slagi masih ada masa, ntikan kjatuhan kamu yg pling memalukan..pasti akan tiba..kahkahkah!

-hantu zargus blik umah-

Tanpa Nama berkata...

1.Isu Swastakan hospital - Ini kisah benar. Cubaan mengkorporatkan hospital kerajaan dah mula sejak tahun 1980-an. Ramai tak tau sebab tak diwartakan. Takut kalah pilihan raya. Satu skim insuran sosial akan diwujudkan tak lama lagi. Kita sebagai rakyat kena bayar (lebih kuran 7% pendapatan bulanan) dan bebas masuk mana-mana hospital termasuk swasta/kerajaan. Masalahnya adalah perlaksanaan....dasar cantik tapi perlaksanaan biasanya hampeh....Kita tunggu
2. Rata-rata rakyat Melayu malas berfikir dan tak minat berjuang. Semua nak senang, ada makan, ada aman cukup...Ini tabiat HAIWAN di Zoo. Tak mengapa ditipu sampai mampus. Yang paling hampes orang yang jadi pencacai memekik sana sini. Dosa-pahala belakang kira yang penting masyuk.
3. Kalau pemerintah buat jenayah spt bunuh ulama di memali, tipu royalti petroleum, rampas kuasa kerajaan perak yang sah, rebut harta negera untuk kepentingan diri - mudah sangat dimaafkan /dilupakan oleh melayu pencacai yang tak suka membaca ni...

shahmental berkata...

khas utk shahmetal
jangan terlalu banyak baca utusan nanti jadi bangang


Ramai yangg tidak mengetahui kita telah pun berada dlm DARURAT selama 30 tahun. Dua hari selepas 13 Mei 1969,pemerintahan DARURAT telah diisytiharkan oleh Yang Di Pertuan Agong. walau pun kita telah melalui detik hitam tersebut lebih 3 dekad yang lalu, perisytiharan DARURAT tersebut tidak pernah ditarik balik, malah pakar2 perundangan menganggapnya terus bernyawa hingga kini.

Sejarah negara Malaysia pasca-merdeka memperlihatkan empat kali DARURAT diisytiharkan. Pada 1964,negara dikejutkan dgn slogan "GANYANG MALAYSIA" oleh presiden Sukarno lalu bermulalah konfrantasi dengan Indonesia dan diikuti oleh DARURAT di seluruh negara. Satu lagi darurat besar yang melibatkan seluruh negara ialah tragedi 13 Mei 1969 yang berlaku 5tahun kemudian.

Walau bagaimana pun ada dua DARURAT kecil yang hanya melibatkan sesebuah negeri iaitu DARURAT 1966 di Sarawak dan DARURAT 1977 di Kelantan yang tercetus akibat pertikaian politik.

Menurut Perkara 150 Fasal(1) Perlembagaan Persekutuan, Yang Dipertuan Agong berkuasa utk mengisytiharkan perintah DARURAT apabila baginda berpuashati bahawa satu DARURAT besar berlaku dan keselamatan atau kehidupan ekonomi serta ketenteraman awan didalam negara terancam olh kerananya.

Jika DARURAT bermula dengan satu perisytiharan, bagaimanakah pula ia sepatutnya ditamatkan?
Mengikut Perkara 150 Fasal (3), keadaan DARURAT adalah berterusan sehingga perisytiharan DARURAT tersebut ditarik balik olh Yang Di Pertuan Agong atau dibatalkan oleh kedua-dua Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

Di antara empat perisytiharan DARURAT yg disebut tadi, yg mana kah telah tamat dan masih hidup?
Persoalan ini pernah dihadapkan kpd Privy Council di England pd 1979 melalui kes Teh Cheng Poh lwn Public Prosecutor.

Privy Council berpendapat bahawa walaupun perlembagaan memperuntukkan prosedur rasmi untuk menamatkan sesuatu perisytiharan DARURAT,namun apabila satu perisytiharan DARURAT baru yang meliputi seluruh persekutuan dibuat, perisytiharan lama dianggap ditarik balik dengan sendirinya.

shahmental berkata...

Olh itu, perisytiharan DARURAT 1964 dan 1966 telah ditarik balik setelah DARURAT 13 Mei 1969 diisytiharkan. Perisytiharan DARURAT 1977 pula telah tamat apabila Yang Di Pertuan Agong menamatkan Akta Kuasa Darurat (Kelantan) 1977,tiga bulan setelah ia diisytiharkan.

Oleh itu, hanya tinggal perisytiharan DARURAT besar 1969 yang masih hidup hingga kini kerana ia tidak pernah ditarik secara rasmi dan ia juga tidak menerima apa apa kesan daripada perisytiharan DARURAT 1977 yang hanya khusus untuk Kelantan sahaja.

Kedudukan ini memang diakui oleh pihak kerajaan sendiri. Dalam perisytiharan DARURAT Kelantan pd 1977,Yang Di Pertuan Agong menyebutkan bahawa perisytiharan tersebut hendaklah menjadi "tambahan" kpd perisytiharan DARURAT yg dibuat akibat tragedi 13 Mei 1969.

Kemudian,pada tahun 1979,Menteri Undang-Undang telah berucap ddlm Parlimen dan menyatakan perisytiharan DARURAT 1969 mesti diteruskan kerana bahaya-bahaya tersembunyi masih berada di sekeliling kita.

Sejauh mana kesannya keadaan ini kepada perjalanan undang undang dan pemerintahan negara jarang sekali ditimbulkan walaupun oleh ahli-ahli politik.

Persoalanya, adakan kuasa-kuasa DARURAT boleh digunakan pada bila-bila masa sekarang?

Seperti mana yg kita semua maklum, kuasa-kuasa DARURAT merupakan kuasa yg tidak terbatas yg dimiliki oleh PIHAK PEMERINTAH. Pemerintah berkuasa membuat undang-undang baru tanpa melalui Parlimen dan tanpa boleh dicabar di mahkamah walaupun undang-undang tersebut bertentangan dgn Perlembagaan Persekutuan. Jika beliau mahu, sebagai Pengarah Majlis Tindakan Negara pada 1969,Allahyarham Tun Abdul Razak boleh bertindak dengan lagak seorang DIKTATOR. Walau bagaimana pun, sejarah membuktikan beliau adalah seorang yg jujur dan ikhlas. Sungguhpun begitu tidak semua pemimpin berjiwa seperti Tun Abd Razak.

Pemerintahan DARURAT adalah perkara yang terakhir sekali patut difikirkan didalam sebuah negara moden.

Ia boleh diibaratkan sebagai : "SENJATA TERAKHIR UNTUK SURVIVAL SESEBUAH NEGARA, TETAPI IA JUGA BOLEH DISALAHGUNAKAN DEMI MEMPERTAHANKAN KUASA."